Tervehdys,
elokuussa aloitin saliharrastuksen täysin ilman aiempaa kokemusta ja alusta asti vedetty tällä ohjelmalla. Mukana myös mavea erinäisin sarjoin, ylätaljaa, pohkeita ja sen semmoista. Parin lepotauon kanssa takana on nyt 16 täyttä treeniviikkoa eli lähes 50 treenikertaa. Tässä vähän infoa millä aloittelin ja missä mennään nyt:
Kyykky 40kg -> 92,5kg. Kehitystä on tapahtunut ihan kaikessa mahdollisessa niin tekniikassa kuin liikkeen syvyydessäkin (nykyisin etureisi on linjassa lattian kanssa). Muutaman kerran olen pudottanut sarjapainoja viikolla-parilla ja alkanut taas nousta 2,5 kiloa per harjoitus. Mukava huomata kuinka joskus aiemmin 70kg tuntui tuskalta kun nyt se on muodostunut lämmittelypainoksi. Tavoite olisi saada 4x10 tehtyä 100 kilolla, saas nähä...
Penkki 30kg -> 52,5kg. Tässä minulla on eniten vaikeuksia. Välillä pena kulkee, ja saatan "hassutella" viimeiseen sarjaan 18 toistoa (tiedän ettei varmasti järkeä, mutta kun kulkee niin olen antanut mennä) kun välillä tekee tuskaa saada se 12-13 irti, sarjapainojen ollessa siis sama. Eniten turhautumista aiheuttanut liike, jonka tekniikassa tiedän olevan suuria puutteita. Olen harkinnut siirtymistä kässäripenkkiin vuodenvaihteessa.
Negatiiviset leuat kapealla vastaotteella. Ensimmäisiä kertoja tehdessä tulin alas kuin mätisäkki, nyt onnistuvat jo pysäytykset, ja yläasennosta vähän laskien saan riuhtaistua itseni takaisinkin. Elämäni ensimmäinen ihka aito leuanveto odottaa vielä jossain tulevaisuudessa mutta kehitystä on tapahtunut selvästi. Olen suht tyytyväinen. Tein ensimmäisen 1,5kk pelkällä ylätaljalla (kapea vastaote) ennen negojen ottamista mukaan, nyt saatan treenikerran lopussa tehdä vielä ylätaljaa 3x10 leveällä myötäotteella @ 50-55kg.
Maastaveto. Tätä olen tehnyt koska tykkään liikkeestä ja sen antamasta tuntumasta. Aloittelin 3x6 -sarjoilla ja 50 kilolla, nyt saatan tehdä 4x8-10 @ 70-90kg. Määrä jyllää tässäkin, ja tarkoituksella iisit painot kun alla kuitenkin kyykky ja edessäpäinkin vielä juttuja
Pystypunnerrus 20kg -> 32,5kg. Tätä olen tehnyt seisten ja edestä kun säikähdin varoituksia olkapäiden särkymisistä jne. Jälkikäteen ajatellen olen turhaan arkaillut tässä painojen lisäämistä, lienenkö ollut liian mukavuudenhaluinen.
Hauiskääntö tangolla 18kg -> 25kg. Myöskin seisten ja vaihtelevasti z-tangolla ja välillä kässäreilläkin, nyttemmin heti pystärin perään samalla tangolla kyykkyhäkin luona. Sama juttu kuin pystärissä eli rohkeammin vaan lisää limppuja tankoon.
Lisäksi vatsat perus istumaannousuina ja pohjekone seisten (3x15, 30kg -> 55kg). Olen myös kokeillut kulmasoutua käsipainoilla, dippikonetta yms. Paras varmasti olisi noudattaa tiukasti G6:sta mutta en vain ole aina malttanut. Kaikki ohjelman sisältämät liikkeet olen tehnyt joka kerta, paitsi pari-kolme viikkoa pidin eräässä vaiheessa taukoa penkistä ja pystäristä kun vasen käsivarsi oireili ulkosivulta. Joidenkin mielestä teen varmasti "liikaa", mutta tunnen palautuvani ihan ok ja treeni maistuu.
Siinäpä meikäläisen eka postaus tälle forumille. Saa kommentoida jos herää ajatuksia, otan nöyränä vinkkejä vastaan. Cheers!