Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Itse katselisin kyllä toisen salin perään ensi viikolla, jos asiat ovat oikeasti noin huonosti ja treeniä pitäisi saada. Mutta onhan tuo luonnollisesti fiksua yrittää treenata niin pitkään kuin mahdollista.

Hmm, kaikki salit taitaa olla kiinni keskiviikkona, ainakin täällä helsingissä (töölö)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kiitoksi kaikille vastauksista. Olisi tarkoitus ensi viikon maanantaina aloittaa tällä ohjelmalla. Kysyisin vielä että miten teette lämmityssarjat tässä ohjelmassa. Nyt menossa olevassa ohjelmassa olen tehnyt esim. penkkipunnerruksessa ensimmäinen lämmityssarja pelkällä tangolla 10 toistoa, toinen 30 kilolla 10 toistoa ja kolmas 40 kilolla 10 toistoa. Sarjojen välissä heiluttelen käsiä yms. Sitten 3 työsarjaa 50 kilolla 10 toistoa.

Ja ennen treeniä kuntopyöräilyä salilla 10 minuuttia. Jotkut kirjoittavat että lämmittelevät crossfitillä, miten?

Treenin jälkeen vielä kuntopyöräilen 15 minuuttia. Nyt dieetti menossa.

En tekis ihan noin pitkiä sarjoja, uuvuttaa jo valmiikisi. Esimerkki. 20xtanko, 10x30kg, 3-5x40kg, 1x45kg ja sitten työsarjat.

Kokeilemalla selviää. Tuo nipan mainettema esimerkki ei mulle riittäis ikinä. Joskus tuntuu, ettei paikat lämpeä sitte millään ja sit ekat työsarjat tuntuu paljon raskaammalta kun seuraavat. Toki tuolla voi lähteä liikkeelle ja kattoa mitä tapahtuu.

Mun mielestä toi n. 90%:lla ykkönen sopis ennemmin tilanteeseen jossa ollaan esim. ykkös-kakkosmaksimia hakemassa, ihan turha se on 10 toiston sarjapainojen 90%:llä mitään ykkösiä tehdä.

No kuten mainittu mikä itelle sopii. Ite teen aina kevyen ykkösen ennen sarjoja, lähtee paljon paremmin työsarjanostot.

Olen uusi salisankari, eli onko kellään tuloksia tästä harjoituksesta kun näyttääpi ihan hyvältä jos itse ottaisin tän käyttöön. Tavoite olisi saada lihaksia, ei niinkään voimaa.

Olen uusi salisankari, eli onko kellään tuloksia tästä harjoituksesta kun näyttääpi ihan hyvältä jos itse ottaisin tän käyttöön. Tavoite olisi saada lihaksia, ei niinkään voimaa.

Ketjua selaamalla löydät tarinoita tuloksista. Lisäksi voisi luulla, että vaikka kuinka kova jätkä Arska onkin, niin silti maailmanlaajuisesti hänen ohjelmansa ei olisi näin kuuluisa, jos se olisi aivan paska.

Kannattaa siis ottaa käyttöön, jos tuntuu mielekkäältä, koska oma pää on aika tärkeä sen treenaamiseen suhteen. Kukaan ei jaksa tuloksellisesti tahkota epämielekästä treeniä pitkää aikaa, jotain menee vikaan, jos salille joutuu vääntäytymään "vitut tästäkään mitään iloa ole" -asenteella.

Ketjua selaamalla löydät tarinoita tuloksista. Lisäksi voisi luulla, että vaikka kuinka kova jätkä Arska onkin, niin silti maailmanlaajuisesti hänen ohjelmansa ei olisi näin kuuluisa, jos se olisi aivan paska.

Kannattaa siis ottaa käyttöön, jos tuntuu mielekkäältä, koska oma pää on aika tärkeä sen treenaamiseen suhteen. Kukaan ei jaksa tuloksellisesti tahkota epämielekästä treeniä pitkää aikaa, jotain menee vikaan, jos salille joutuu vääntäytymään "vitut tästäkään mitään iloa ole" -asenteella.

Otetaan käyttöön ja vaihdetaan sitten jos ei tunnu hyvältä :)

Huomenna lähtee tää ohjelma kokeiluun. Ma Ke Pe aattelin käydä, mites voiko leukojen tilalla tehdä ylätaljaa vai olisiko suositeltua tehdä niinkun alunperin ohjelman mukaan eli leuat? ja missä järjestyksessä olisi järkevintä tehdä liikkeet?

Huomenna lähtee tää ohjelma kokeiluun. Ma Ke Pe aattelin käydä, mites voiko leukojen tilalla tehdä ylätaljaa vai olisiko suositeltua tehdä niinkun alunperin ohjelman mukaan eli leuat? ja missä järjestyksessä olisi järkevintä tehdä liikkeet?

Yllättäen leuanvetona ne kuuluu tehdä, kun kerran ohjelmassa lukee leuanveto. Hätätapauksessa ylätaljallakin voi tehdä, mutta jos ei ole mitään oikeaa syytä (tekosyitä ei lasketa) olla tekemättä leukoja, ei pidä tehä ylätaljaa. Liikkeiden järjestys on tietysti tuo ku mm. alotusviestissä on.

Sovelsin tuota itselleni vähän sopivammaksi ja vaihdoin leuat kulmasoutuun.

Niin leuosta puheenollen, niin mikä siinä on kun jotkut eivät saa edes hikisesti yhtä ja jotkut heittää helposti vaikka 10. Vaikka olisivat tasavertaisia.

Millä perusteella silloin ollaan leuanvedossa tasavertaisia? :D Leuat paranee niitä vetämällä. Jos frendi on enemmän vedellyt niin ihan luonnollinen yhtälö.

Jos taas normipäivänä vedätte molemmat yhtä paljon, mutta G6:ssa frendi kiskoo enemmän, sulla varmaan penkki vie mehut aikalailla. Vietkö failureen?

Ja tänään 5. Reeni, setin ylivoimaisesti surkein. Minä en palaudu päivä välillä kyllä kyykkyjä tekemään täysipainoisesti. Muutenkin energiat vähissä. Täytyy miettiä, että jaolla ma, ke ja pe reenatessa keskiviikon reeni saattaa ainakin tässä vaiheessa muuttua hieman kevennetyksi versioksi painojen suhteen. Penkki ainoa, joka tänään kulki hyvin, muutoin surkeaa.

Kokeilin tänään lämmittelyä miten Nipa suositteli ja paremmalta tuntui eka työsarja:) Vielä kysymys ohjelmaan liittyen, voiko tehdä pystypunnerruksen istuen käsipainoilla tässä ohjelmassa?

^
Aloittelijoiden yksijakoisten perusideanahan on tehdä isoja moninivelliikkeitä, jotka rasittavat mahdollisimman useita lihasryhmiä. Jonkin raskaan perusliikkeen vaihtaminen sen huomattavasti pienempää kokonaislihasmassaa kuormittavaan versioon ei oikein ole ohjelman perusajatuksen mukaista. Eli ellei syynä oo esim. jotain vammaa tai vaivaa joka vaikeuttaa pystärin tekoa tangolla en vaihtaisi.

^
Aloittelijoiden yksijakoisten perusideanahan on tehdä isoja moninivelliikkeitä, jotka rasittavat mahdollisimman useita lihasryhmiä. Jonkin raskaan perusliikkeen vaihtaminen sen huomattavasti pienempää kokonaislihasmassaa kuormittavaan versioon ei oikein ole ohjelman perusajatuksen mukaista. Eli ellei syynä oo esim. jotain vammaa tai vaivaa joka vaikeuttaa pystärin tekoa tangolla en vaihtaisi.

Mutta aikoinaan tein ite tässä ohjelmassa käsipainoilla. Ei oikein sovi itelle toi tangolla tehtävä, tykkään enemmän käsipainoista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom