Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuinka typerältä kuulostaa jos tekee vaihtelun vuoksi tällaista ohjelmaa esim. 3kk. Alla siis pitkä pätkä normi golden sixiä.
Kyykky
Dippi rinnalle 4x10
Kulmasoutu
viparit sivulle
hauis
vatsat

Ja viikko paketissa eli 3. Treeni takana. Kardinaalimunaus oli jättää reiskat huonolle lämmittelylle ja tukkosin ja kipein reisin oli kyykky täyttä tuskaa. No nyt pari lepoa, venyttelyä ja tankkausta - maanantaina taas lisää malmia tankoon.

Mitä tehdä kun en saa yhtään leukaa? Millä voi korvata niitä? Voinko tehdä lyhyemmillä sarjoilla toistoalueella 4-8 nuo kaikki liikkeet että menisi enemmän voimahankintasuuntaan eikä lihasmassan?

^^ tai siis saan ehkä muutaman leuan huonolla tekniikalla, en tiedä onko mitään järkeä niitä tehdä sitten. Voimatasot edelleen huonot ja haluaisinkin enemmän voimaa lyhyemmillä toistoilla. Voiko leuat korvata ylätaljalla ainakin alussa? Eli jos vetäisin tällä ohjelmalla, mutta toistoalueella 4-8. Mitä mieltä olette onko mitään järkeä? Vai tekisinkö mieluummin esim. SS:ää?

Jos ei leuanvedot onnistu niin hyviä korvaavia liikkeitä on negatiiviset leuanvedot, avustetut leuanvedot tai ylätalja. Ihan hyvin voi siis korvata sillä ylätaljalla. Tai voit vaikka vuorokerroin tehdä negatiivisia tai ylätaljaa.

Jos voimaohjelmaa etsit, niin mä vaihtaisin suosiolla siihen SS:ään.

Jos voimaohjelmaa etsit, niin mä vaihtaisin suosiolla siihen SS:ään.

Kiitos vastauksesta.

Eikö tästä saisi voimatyyppinen lyhentämällä sarjoja? Hauista ja vatsoja ehkä tekisin pidempinä sarjoina tosin.

Tässä ohjelmassa vaan jotenkin mukavammat liikkeet kuin SS:ssa.

Mun mielestä hauiskäännöille tai rutistuksille ei ole juuri tarvetta aloittelijan voimaohjelmassa ja maven poisjättäminenkään ei kovin fiksulta kuulosta. Samoin rive on erinomainen liike voimaharjoitteluun. Ei niitä liikkeitä mukavuuden mukaan kannatat valita (tosin jos motivaatio salilla käyntiin on siitä kiinni, niin menkööt).

Mutta ei kai se nyt mikään kuolemansynti oo tehdä vähän lyhyemmillä sarjoilla tätä.

Mitä tehdä kun en saa yhtään leukaa? Millä voi korvata niitä? Voinko tehdä lyhyemmillä sarjoilla toistoalueella 4-8 nuo kaikki liikkeet että menisi enemmän voimahankintasuuntaan eikä lihasmassan?

Mun kokemus aiemmasta elämästä (siedettävästä kunnosta) ja nykyisestäkin treenistä on se, että negatiivinen ja avustettu leuanveto kehittää leuanvetoa älyttömän paljon ylätaljaa nopeammin. Äkkiä voisi luulla, että ylätalja olisi oikeinkin hyvä, mutta en ole sen avulla saanut kyllä leuanvetoa kehitettyä paljoakaan, vaikka olen tehnyt hyvin rauhallisesti turhia riuhtomatta.

Ei niitä liikkeitä mukavuuden mukaan kannatat valita.
Ei pitäisi ei, mutta niin vaan teen:D

Miten negatiiviset leuat tehdään? Monta sekuntia sen laskun pitäisi kestää? Tässä ohjelmassahan on max. leuat, mutta jos tekee negatiiviset niin olisi hyvää tehdä esim. 3x12?

Minä vetelen fiiliksen mukaan negat. - eikä siinä kyllä kauan mene, kun näin lihava poika alas vajoaa. :) Vauhti on kuitenkin tippunut, hyvä niin - tänään meni 4. G6 reenissä 1. Rehellinen leuka, siitä se lähtee - usko omaan tekemiseen on nyt korkeella, kun vaan terveenä saa olla.

Kyykyssä parhaat nousut. Viikossa 50-->60 ja luutavimmin 62.5kg ois tullut täydet sarjat. Niskantakaa punnerrus on leukojen ohella se murheekryyni, mutta katotaanpa reilu. 30n reenin jälkee, perkele!

Miten negatiiviset leuat tehdään? Monta sekuntia sen laskun pitäisi kestää? Tässä ohjelmassahan on max. leuat, mutta jos tekee negatiiviset niin olisi hyvää tehdä esim. 3x12?

Vaihtelet sarja- ja toistomääriä tietenkin. Silleen ettei nyt ihan failureen mene eli älä vedä niin tiukille, että et pysty jarruttamaan juurikaan enää alaslaskua.

Mietin et tällä viikolla vetäis 4 treeniä, ma ke pe su koska ensi viikolla sali kiinni ke. Onko tämä huono idea?

Itse katselisin kyllä toisen salin perään ensi viikolla, jos asiat ovat oikeasti noin huonosti ja treeniä pitäisi saada. Mutta onhan tuo luonnollisesti fiksua yrittää treenata niin pitkään kuin mahdollista.

Jossain tutkimuksissa ollaan siihen tulokseen tultu, että silloin kun ei pysty negatiivista vaihetta yli kolmea sekunttia enää pitämään, ei siitä merkittävää hyötyä enää olisi...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom