Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Vähän turhaa tuo "jos määkin pystyn, ni sääkin pystyt" avautuminen.
Joillakin saattaa ihan aikuisten oikeasti olla joku paikka niin paskana, ettei pysty ko. liikettä tekemään.

Onneksi itse pystyn kyykkäämään hyvin, mutta olkapäävaivat rajoittaa rinta/olkapäätreeniä tietyiltä osilta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jotenkin kuitenkin selitys, että ei pysty kyykkyä tekemään tuntuu kummalta, jos muka pystyy esim hack-kyykkyä tekemään. Se on varmasti polville yhtä "paha" kuin kyykkykin. Tai mikä tahansa muu liike.

Vituttaa kyllä itteä tuommoset "Laiskuutta " jne kommentit joltain terveselkäisiltä:curs:

Vittu kun pystyskin tekemään kyykkyä ja maastavetoa, eikä mitään perkeleen Mikki-hiiri liikkeitä.

Hokasin joo, että oli yleistetty...mutta silti...kyllä nuo prässit yms laiteliikkeet jaloille on niin paskoja verrattuna kyykkyyn että niitä turhauttaa tehdä...Ainakin minua, niistä laiskoista paskoista en tiedä.

Vituttaa kyllä itteä tuommoset "Laiskuutta " jne kommentit joltain terveselkäisiltä:curs:

Vittu kun pystyskin tekemään kyykkyä ja maastavetoa, eikä mitään perkeleen Mikki-hiiri liikkeitä.

Hokasin joo, että oli yleistetty...mutta silti...kyllä nuo prässit yms laiteliikkeet jaloille on niin paskoja verrattuna kyykkyyn että niitä turhauttaa tehdä...Ainakin minua, niistä laiskoista paskoista en tiedä.

Puhuttiinkin enimmäkseen polvista. Oikeasti huono selkä on tietenkin eri asia. :piis:

Yhteenvetona voitaneen todeta, että jos ei pysty oikeasti kyykkäämään, on tätä golden sixiä aika turha tehdä sellaisenaan. Eiköhän tämä debatti ollu tässä.

Joillakin on oikeasti vaivaiset polvet ja selkä, mutta kyl aika monen kohdalla voi sanoa että oikea tekniikka auttaisi siihen että voi kyykätä/mavettaa. Kyl itekki saan selän/polvet kipeeksi kyykätessä jos hutiloiden tekee, ei kyllä ole pahemmin paikkoihin koskenut sen jälkeen kun aloitin syväkyykyn teon hilupainoilla pikkuhiljaa hinaten painoja ylös ja tekniikkaan keskittyen.

Ei tarvitse olla reenissä kuin se yksi egonosto jossa polvet on kuin kusihätäisellä ja selkävääränä kuin vaivaiskoivu, niin sitten pääsee kirjoittaa nettiin että ei tuo kyykkäys sovi mun polville/selälle/mummolle. Juups, eipä muuta.

Mulla on vasen polvi reistaillut jonkin aikaa - ei oo kovinkaan kipee, mut on kuitenkin rajoittanu menemistä.. Luin tän threadin kokonaan läpi tänä mielenkiintoisena perjantai-iltana ja aion ottaa heti huomenna käyttöön. Täytyy tietty alkuun vetää pienillä painoilla (vaikka eihän ne koskaan isoja oo ollutkaan) ja alotan prässillä ton polven takia.

Oli mullakin ennen vähän nihkeilyä noitten jalkareenien suhteen - kun en mitään mistää tienny. Nyt kun kiinnostusta olis, ei paikat kestäkään samalla tavalla. No motivaatio on ainaki täs vaiheessa korkeella ton ohjelman suhteen, ku on melkosta räpellystä ollu toi "reenaaminen" tähän asti.

Juuri näin

Näyttää hassulta kun lukee pikavauhtia tämänkin threadin läpi. Mitä enemmän mennään loppua kohden, sitä enemmän jengi alkaa "soveltaa" kultaista kuusikkoa ja yleensä se soveltaminen lähtee siitä, ah niin ikävästä kyykystä. Tosiasia on, että ellei paikat kestä kyykätä tai liike tuntuu muuten vaan ikävältä, niin parempi on unohtaa mainittu ohjelma. Pahimmassa tapauksessa viesti näyttää tältä: "onko sama jos otan kyykyn tilalle prässin ja penkin tilalle ristitaljaa ja sitten ton niskantakaa punnerruksen tilalle vois ottaa pystysoudun......" ja sitten kysellään muilta, että onkohan tällainen ohjelma vielä se sama jota Arnold aikoinaan tarkoitti....haloo:arvi:

Ei se kai sitten ittellänikään ole "Kultainen Kuusikko" kun prässillä lähen liikenteeseen, mut jos polvi ei siitä kipeydy mitenkään, niin kyllä se olis tarkotus kyykkäämiseen vaihtaa.

Kovaa puhetta ja suuria lupauksiahan on hyvä ladella täs koneen äärellä!

Komppaan kuin James Hetfield, eli vitun tiukasti, laulaen samalla huonosti.

Juups, noh ei minua paljon terveet polvet auta kun ei selkä anna myöten tehdä edes hackia.

Prässiä olen tehnykki sitten urakalla, tosin siinä ei oikein nuo takareidet tahdo saada kunnolla kyytiä.

Ja tosiaan, mikäli vammat (asenne, tai oikeat) estää perusliikkeiden tekemisen, niin kannattaa unohtaa Arnoldin ohjelma.

No nousipas hulabaloo mun kommentista. Sinänsä ihmetetyttää vaan, että kyykätä ei voi kun on ''polvivaivoja''. On totta, että kyllä varmaan niitäkin on monella, mutta esim. tuolla sf/df ketjussa moni on sanonu, että polvikivut on lähteny, kun on kyykkiny syvältä.

Sinänsä, ihan yks hailee, jos joku ei niitä jalkoja reenaile, ja onhan se kalkkuna hieno eläin, mutta että kropan mallina...

Polvien kipeytyminen kyykkäilyssä saattaa johtua hyvinkin siitä, etteivät nivelet ole tottuneet kyykkäilyyn. Itselläni kans joskus muinaisina aikoina oli polvet kipeet muutenkin ja kyykyssä kipeytyi vielä enemmän, mutta kyllä se siitä helpotti kun vaan harjoitteli tarpeeksi. Nykyisin ei satu yhtään eikä ole muutenkaan polvet kipeenä. Tottakai sitten on oikeesti polvivammaisia ja selkävammaisia tms. mutta yleisin vamma on ihan oikeesti se asenne vamma. Sama juttu on sitten penkissäkin, jotkut väittää että olkapäät ei anna penkata, mutta kannattaisi varmaan yrittää parantaa sitä tekniikkaa ja lämmitellä kiertäjäkalvosimia niin jopa helpottaa. Tosin onhan niitä oikeestikin olkapäävammaisiakin.

Minulle nyt on ihan sama miten kukakin treenaa, oli sitten rhp tai lähentäjäloitontajakiinteyttäjä, kunhan ei ala nillittämään tai varsinkaan kysy multa treenineuvoja ja sitten ala nillittämään :jahas: Liian usein tapaa näitä tyyppejä, jotka tulee kysyy reenineuvoja ja sitten kun vaivautuu opastamaan, niin alkaa kaikenmaailman vammoja, erikoisgeenejä (esim. lihakset kasvaa yhdessä yössä kehonrakentajamittoihin) sun muta löytymään. En ikinä enää neuvo ketään. Perse.

Noista polvista vielä.

Mulla on lähtenyt polvilumpio sijoiltaan 4 kertaa, ei salilla vaan edellisessä harrastuksessa. Eli voin sanoa omaavani polvivaivan, polvi on siis nykyään löysä. Silti kyykkään salilla aivan normaalisti, en käytä tukia tms. Ainoa asia mikä pitää tehdä huolella on lämmittely, mikäli tässä fuskaa voi treenin jälkeen tuntua pientä kipua polvessa.

Toki kaikki polvivaivat ovat yksilöllisiä ja kaikille kyykkääminen ei sovi. Tosin mulle on kyllä aivan sama kuka kyykkää/ei kyykkää ja mistä syystä. :rolleyes:

Ei saatana kyllä tuo on liian raskas ohjelma mulle :P Kun siis tekee kunnon painoilla.

Kyykky ja penkki menee mutta hauiksen kohalla alkaa jo tuntuun oksennuksen makua suussa.

En tiiä, ehkä oon vaan velliperse, mutta näin mulla treeni tuntiin vedettäessä.

Jep kyllä on raskas treeni, mutta toimii ainakii itelläni hyvin.
Mitä tohon kevyeesee viikkoo tulee, niin joudun ite ainakii pitämää joka neljäs viikko kevyen. Nyt täs 4 viikkoo tein ja toi viiminen viikko alko olla liikaa kun painot tippu ja puhti oli menny jo kyykyn ja penkin jälkee totaalisesti :D
eli loppu 3kk mennään 3vko+kevyt viikko ja alusta.

Jep kyllä on raskas treeni, mutta toimii ainakii itelläni hyvin.
Mitä tohon kevyeesee viikkoo tulee, niin joudun ite ainakii pitämää joka neljäs viikko kevyen. Nyt täs 4 viikkoo tein ja toi viiminen viikko alko olla liikaa kun painot tippu ja puhti oli menny jo kyykyn ja penkin jälkee totaalisesti :D
eli loppu 3kk mennään 3vko+kevyt viikko ja alusta.

Kauanko oot tehny tota ohjelmaa? Onko tullu tulosta?

Ite rupian tekemään huomisesta lähtien kanssa.

Penkki tehään käsipainoilla, Leukojen tilalla ylätaljaa ja pystypunnerrusta maanantaina ja perjantaina, keskiviikkona vipunnostoja sivulle. Katotaan mitä saan tällä aikaseks. Syyä pitää ja paljon.

Vituttaa vaan, kun pääsee reenaamaan vaan 3 kertaa viikkoon, kun tuo salimaksu on kumminkin aika tyyris on, niin pitäisköhän ihan vaikka jossain välissä käydä polkemassa pyörää ihan vaan palauttavasti, että sais sen 4 kertaa viikossa siellä käytyä...

Raportoidaan kuukauden välein tänne...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom