Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

creativer sanoi:
Tuli mieleen että kun olen 170/60 niin olisiko hyvä poistaa tuosta kuusikosta se takakyykky?Kun vanhempani ovat suht.pitkät niin kasvan vielä varmasti sen 10cm.
Ei ole hyvä poistaa. Ei se sun pituuskasvu siihen kyykkyyn lopu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuli mieleen että kun olen 170/60 niin olisiko hyvä poistaa tuosta kuusikosta se takakyykky?Kun vanhempani ovat suht.pitkät niin kasvan vielä varmasti sen 10cm.

Tästä on väitelty täällä iät ja ajat ja yleisin mielipide on kaiketi ollut se, että kasvuikäisen on varminta vältellä raskaita kyykkyjä.

En tiedä toimiiko tämä ohjelma hyvin jos kyykyn vaihtaa prässiin. Itse ottaisin käyttöön ohjelman, jossa olisi useampi jalkaliike kuin pelkkä kyykky tai prässi.

Joo...ajattelin vetää 3kk tota kuusikkoa ku kesäloma alkaa mutta ton takakyykyn kanssa pitää olla aluks sit varovainen ja niskan takaa punnerruksen vois varmaan korvata sillä että punnertaa rinnalta ylös nii ei joudu olkapäät niin koville ja miten päin käet pitää olla tos leveässä leuanvedossa?Kiitoksia!

Joo...ajattelin vetää 3kk tota kuusikkoa ku kesäloma alkaa mutta ton takakyykyn kanssa pitää olla aluks sit varovainen ja niskan takaa punnerruksen vois varmaan korvata sillä että punnertaa rinnalta ylös nii ei joudu olkapäät niin koville ja miten päin käet pitää olla tos leveässä leuanvedossa?Kiitoksia!

Miksi korvaisit niskantakaa punnerruksen? Leuanvedossa vaihtele otteitasi aina välillä.

Tästä on väitelty täällä iät ja ajat ja yleisin mielipide on kaiketi ollut se, että kasvuikäisen on varminta vältellä raskaita kyykkyjä.

En tiedä toimiiko tämä ohjelma hyvin jos kyykyn vaihtaa prässiin. Itse ottaisin käyttöön ohjelman, jossa olisi useampi jalkaliike kuin pelkkä kyykky tai prässi.
Ota ihan rauhassa, mutta mitä ihmeen tekemistä sillä on enää kultaisen kuusikon kanssa?

Ota ihan rauhassa, mutta mitä ihmeen tekemistä sillä on enää kultaisen kuusikon kanssa?

Itse asiassa ei mitään tekemistä.

Mulla oli tässä sellainen ajatus, että jotkut ohjelmat ovat rakennettu kyykyn ympärille. Ne toimivat hyvin kun kyykkää, mutta eivät toimi kun kyykky korvataan esim. prässillä. Melkein väiittäisin että esim. single factor-ohjelmat ovat tällaisia. Sitä minä en tiedä onko kultainen kuusikko tällainen ohjelma. Oma veikkaukseni on, että saattaa olla. En lähtisi tekemään sitä jos kyykky pitäisi korvata jollakin vaan vaihtaisin samalla koko ohjelman.

Ei ole mitään syytä pelätä kyykyn tekemistä pituuskasvun puolesta. Kyykkäämisessä ei ole, niinkuin maastavedossa tai missään muussakaan raskaissa liikkeissä tai muuten punttitreenissä mitään vaikutusta pituuskasvuun. Muun muassa tässä tutkimuksessa on todettu väitteet painoharjoittelun tai muun urheilun vaikutuksesta pituuskasvuun kauniisti sanottuna virheelliseksi:
A. Faigenbaum, A. Strength training for Children and Adolescents. Clinics in Sports Medicine, Volume 19, Issue 4, Pages 593-619 (Abstract)

Lisää löytyy tuolta sivulta löytyviä linkkejä seuraten. Tuo pituuskasvuvaikutus on vanhojen naisten taikauskoa, joka pitäisi saada pikkuhiljaa unohtumaan.

(Tässä ja tässä muuten pari pienestä pitäen puntteja nostellutta kaveria joista tuli aikanaan ihan täysikasvuisia. ;))

Onko mitään haittaa jos normi kyykyn korvaa hack-kyykyllä, kun tuntuu että polvet kestävät sitä paremmin?
ottaahan se vähän eri paikkaan joten ei se korvaa vapailla painoilla tehtävää kyykkyä,mutta on hackki etureisille hyvä liike,mutta ei sitten kauheasti millekään muulle

Ei ole mitään syytä pelätä kyykyn tekemistä pituuskasvun puolesta. Kyykkäämisessä ei ole, niinkuin maastavedossa tai missään muussakaan raskaissa liikkeissä tai muuten punttitreenissä mitään vaikutusta pituuskasvuun. Muun muassa tässä tutkimuksessa on todettu väitteet painoharjoittelun tai muun urheilun vaikutuksesta pituuskasvuun kauniisti sanottuna virheelliseksi:
A. Faigenbaum, A. Strength training for Children and Adolescents. Clinics in Sports Medicine, Volume 19, Issue 4, Pages 593-619 (Abstract)

Lisää löytyy tuolta sivulta löytyviä linkkejä seuraten. Tuo pituuskasvuvaikutus on vanhojen naisten taikauskoa, joka pitäisi saada pikkuhiljaa unohtumaan.

Kerrotko millä tavalla tuossa tutkimuksessa on esitetty paikkaansa pitämättömäksi väite 'raskailla kyykyillä voi olla vaikutusta kasvuikäisen pituuskasvuun'? Lähinnä kiinnostaa tuo tutkimusasetelma; mitä on tehty ja mitä johtopäätöksiä siitä on seurannut. Siis minä en tiedä miten asia oikeasti on, olen luottanut enemmän asiasta tietävien sanaan.

(Tässä ja tässä muuten pari pienestä pitäen puntteja nostellutta kaveria joista tuli aikanaan ihan täysikasvuisia. ;))

Tämä oli varmaan vitsi?

Joo, väittäisin tosin, että suurimmalla osalla tapauksista, jotka valittelevat alaselkäänsä/polviaan kyykyssä, ei todellisuudessa ole muuta ongelmaa niiden tekemisen suhteen kuin laiskuus/motivaation puute.

paskapuhetta. Jos sua ei särje joku liike niin toista voi särkee. Jokasen ihmisen nivelteen ja lihaksiston rakenne on erilainen. Samoin kuin lihastunto / kipuherkkyys.

ja suurin osa niistä kyykyistä mitä saleilla näkee on sellaisia että selkään ja polviin sattuu jo katsominenkin, sellainen polvien varaan niiaus ja eteenpäin kumartuminen kun muka ollaan kyykkyä tekemässä... ja parikymmentä kiloa liikaa painoa voimiin nähden.
tekniikkaa parantamalla varmaan monikin huomaisi ettei kyykky satu yhtään mihinkään?

Joo, väittäisin tosin, että suurimmalla osalla tapauksista, jotka valittelevat alaselkäänsä/polviaan kyykyssä, ei todellisuudessa ole muuta ongelmaa niiden tekemisen suhteen kuin laiskuus/motivaation puute.
No itselläni on huonot nivelet (polvet tuppaavat rutisemaan jo kyykkyyn mennessä ilman painoja) ja suoraansanottuna paska kyykkytekniikka, kyllä mieluummin teen hackissa jos siitä ei kehityksellisesti ole mitään haittaa.

IMO hack-kyykky siinä laitteessa ottaa polviin ihan älyttömän paljon pahemmin kuin oikein tehty syväkyykky. En usko ikinä, että laitteessa tehtävä liike (epäluonnollinen liikerata) voisi olla millekään nivelelle parempi kuin vapailla painoilla suoritettu vastaava. Oon saattanu jonku artikkelinkin lukea tästä, mutta enpä mene vannomaan.

No itselläni on huonot nivelet (polvet tuppaavat rutisemaan jo kyykkyyn mennessä ilman painoja) ja suoraansanottuna paska kyykkytekniikka, kyllä mieluummin teen hackissa jos siitä ei kehityksellisesti ole mitään haittaa.
Jep, itsellensä voi uskotella kaikenlaista. Fakta on kuitenkin se, että oikeaa jalkakyykkyä ei voi ikinä korvata hackilla tai prässillä, ainakaan ohjelmassa, jossa tehdään vain yksi jalkaliike.

Jep, itsellensä voi uskotella kaikenlaista. Fakta on kuitenkin se, että oikeaa jalkakyykkyä ei voi ikinä korvata hackilla tai prässillä, ainakaan ohjelmassa, jossa tehdään vain yksi jalkaliike.

Niimpä. Se on kummallista, että jalkaliikkeissä jos esiintyy kipua, niin sitä ei voi tehä, ei sitten millään, mutta jos esim. ojentajat, rinta tai olkapäässä esiintyy kipua, niin penkkiä pystyy tekemään monta kertaa viikossa...

Edit: Tämä siis ihan yleisesti...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom