Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Onko kukaan 3kk tällä yhtäjaksoisesti vetänyt ja kertoilisi tuloksia ?

Ja olisikos tuo istumaannousu korvattavissa ? En oikein saa sitä onnistumaan puhtaasti ellen käytä lonkankoukistajia.

"Ja" vielä että onkos väliä tekeekö liikkeet (paitsi kyykyn) käsipainoilla ? Treenaan kotona niin tuo penkki on todella hankala toteuttaa tangon kanssa. :jahas:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
no eihän se haittaa jos käyttää lonkan koukistajia, lisäpainoa vaan enemmän. tai sitten tekee ilman tukea jaloilla ja nouse niin ylös kuin pääsee. alaviistolla laudalla tekeminen myös auttaa tähän, menee suhteessa enemmän vatsalle.

Tein tän Arnoldin kultasen kuusikon tossa lokakuu-joulukuu akselilla, alla oli n. 1kk mittanen "puntteihin tutustuminen" jollain yksjakosella ohjelmalla. Ja voinkin olla ilmeisen tyytyväinen tuloksiin prosentuaalisesti, en kyl kehtaa laittaa lähtöpainoja, koska ne oli viel suhtkoht kevyitä.

Toteutin tän sillai että, 3 "kovaa" viikkoa ja sitten yks kevyempi.
Ja vikassa kuussa reenasin tällä vaan 2 krt/viikko ja kerran sitten pumppailin jotain vipunostoja ja käsipainopenkkiä.

Tulokset nousi seuraavasti:

Kyykky 1kk /jalkaprässi 2kk 30%/60kg, kyykyssä ei ollu oikein tekniikka hallussa niin vaihoin sen loppuajaks prässiin ja opettelin kyykky tekniikkaa.
Penkki 33%
Pystypunnerrus 100%
Leuat 2-2-2 -) 5-5-4
Hauiskääntö 100%

Vatsaliikkeenä tein tollasta "bikemaneuveria" ja sen kehitystä aika vaikee selittää.

Saisko jonkin näköstä video- tai kuvamateriaalia näistä liikkeistä:
Takakyykky, Niskan takaa punnerrus ja Istumaannousu.

Vielä kun sais sitä tietoa tosta Niskan takaa punnerruksesta. Google ei mua auttanu tälläkertaa, tai sitten en vaan huomannut.

Kiinnostais kuulla mielipiteitä että onko mitään järkee vaihtaa tähän ohjelmaan. Oon käyny salilla nytten noin 1,5v. Mulla on nyt käytössä tällänen ohjelma

1. Päivä / Rinta:
Penkki ( joskus myös vinopenkki ) 5 x 5 – 10
Vipunosto penkiltä käsipainoilla selin 3 x 10 – 15
Talja 3 x 10 – 15

Koukistaja:
Vinotanko 4 x 10 – 15
Keskitetty hauis 3 x 10 – 15
Hauis käsipainoilla 3 x 10 – 15
Hauis taljalla 3 x 10 – 15

2. Päivä / Hartiat:
Niskantakaa punnerrus tangolla 3 x 6 – 12
Pystysoutu tangolla 3 x 6 – 12
Käsipainoilla seisten 3 x 10 – 15
Talja 3 x 10 – 15

Ojentajat:
Dippi 3 x 8 – 12
Kapea penkki 5 x 8 – 12
Ranskalainen selin 3 x 10 – 15
Talja 3 x 10 – 15

3. Päivä / Yläselkä:
Taljalla veto niskantaakse 4 x 10 – 15
Taljalla veto eteen 4 x 10 – 15
Soutu taljalla ( kahdella kädellä ) 4 x 10 – 15
Soutu taljalla ( yhdellä kädellä ) 4 x 10 – 15
Soutu käsipainoilla ( polvi penkillä ) 4 x 10 – 15

4. päivä / Jalat:
Kyykky tangolla ( joskus etukyykky ) 5 x 10 – 15
Jalka prässi 5 x 10 – 15
Reisipenkki 3 x 10 – 15
Takareisi 3 x 10 – 15
Pohje 3 x 10 – 15

Ton lisäks käyn 2x viikossa lenkillä. Elikkäs mielipiteitä olis kiva kuulla, että kannattaisko vaihtaa tähän kultaseen kuusikkoon, ihan mielenkiinnosta ja vaihtelun vuoks tekis mieli ottaa tää 3kk testiin.

Kiinnostais kuulla mielipiteitä...

Riippuu paljolti siitä miten toi käyttämäsi 4-jakonen sulla on toiminu ja kauan oot sillä sahannu, ei hyvää kannata pois heittää. Suosittelen kuitenkin jossain vaiheessa kokeilemaan myös harvempijakoisia ohjelmia, nimittäin monilla ne toimii huomattavasti paremmin. Kunhan muistaa ettei tee niitä sarjoja ns. kuolemaan saakka!

Ite en oo goldensixiä sellasenaan koskaan tehny, mutta parhaat tulokset on tullu samoihin periaatteisiin nojaavilla (3-4 sarjaa/liike, 2min palautukset, ~20 sarjaa/reeni, kolme kertaa/viikko) 1-jakosilla ohjelmilla. Kokeilussa on ollu lukuisia 1-, 2- ja 4-jakoisia ohjelmia.

Riippuu paljolti siitä miten toi käyttämäsi 4-jakonen sulla on toiminu ja kauan oot sillä sahannu, ei hyvää kannata pois heittää.

Oon käyttäny tota 4-jakosta oikeestaan koko sen ajan mitä oon salilla käyny, eikä siinä nyt mitään vikoja oikeestaan oo ollu.

Nyt olen noin 5 viikkoa treenannu tällä ohjelmalla ja viimme treenikerralla oli puhti täysin poissa ja ei kovin jaksanut vääntää, joten pitäiskö nyt pitää hieman heikompi viikko ?

Tuo on varmasti ihan paikallaan. Ja täytyy vielä korostaa tuota sopivien painojen merkitystä. Itsellä nyt tasan 2 viikkoa treeniä takana ja jo toisella viikolla meinasi loppua mehut kesken vaikka pyrinkin ottamaan aloittelijana iisisti. No, 3 päivän tauko teki ihmeitä ja sen jälkeen pystyikin lisäämään 4 kiloa kaikkiin sarjapainoihin. :kippis1: Mutta tosiaan kun omat aloituspainot ovat mitä ovat, niin sitä kehittyykin aika julmaa tahtia. Vaan tuli tänäänkin vedettyä ehkä aavistuksen verran turhan tiukasti, joten täytyy seurailla kroppaa että ehtiikö palautua keskiviikoksi.

Jos joku ei ole omia postauksia aikaisemmilta sivuilta lukenut, niin toistan vielä että olen siis muuttanut ohjelmaa sen verran että penkin sijaan teen dipin, ja niskan takaa punnerrukset vaihdoin suosiolla pystypunnerrukseksi. Muuten ohjelma on sama. Omat rajoituksensa vain tuo kotona treenaaminen ja 4 kilon minimimuutokset painoissa, kun ei ole 2 kiloa pienempiä kiekkoja. Nuo dipit ovat muuten kehittyneet parissa viikossa nähdäkseni todella hyvin. 28.01 sain dippejä 10, 5, 3. Tänään 10, 8, 6. (päivämäärällä 13.01 sain dippejä vain 6, 4, 3) Yli kymmentä en siis tee, eli lisäpainot käyttöön sitten kun tarvitsee. Painoa on tullut lisää vähän reilut 2 kiloa (~"kuivapaino").

Tähän mennessä olen oikein tyytyväinen. Kehitys tietysti tulee hidastumaan reilusti, mutta näin alussa se on ollut oikein huimaa. Myös ruumiissa on tapahtunut näkyviä muutoksia, eikä se näemmä ole edes kuvittelua kun lauantaina tuli ensimmäinen kysymys että "onko haba kasvanut vai mitä hemmettiä?". :eek: Hauislihas varmaankaan ei ole, mutta sen sijaan ojentajiin on tullut selvästi lisää tavaraa. Myös hartialihakset ovat tulleet näkyviin ja olkapäissä on havaittavissa selvästi levenemistä (myös olkapäiden takaosassa). Olokin on helkkarin hyvä.

On se vain mukava aloittaa nollasta kun työn tuloksia alkaa heti havaitsemaan. :thumbs:

Tää on erinomainen ohjelma ainakin minulle. Käyn treenaamassa ma-ke-pe ja homma maistuu mukavalle. Olen treenaillut vasta syksystä lähtien ja Arskan kuusikko on ollu ohjelmassa tammikuun alusta. Treenihistoriaa minulla on vuosien takaa futiksesta ja sen ohessa tulleesta jalkoihin keskittyneestä saliharjoittelusta, mutta nyt usean vuoden tauon jälkeen oli aika repiä perse irti penkistä ja alkaa muokkaamaan koko kroppaa. Tällä treenillä ei ainakaan paikat hajoile liian ison kuorman takia, ja tuntuupa massakin kasvavan melkosta tahtia. Tuloksia sitten luvassa viimeistään 2kk kuluttua.

Tuli mieleen että kun olen 170/60 niin olisiko hyvä poistaa tuosta kuusikosta se takakyykky?Kun vanhempani ovat suht.pitkät niin kasvan vielä varmasti sen 10cm.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom