Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ihan reilusti kannattaa siirtyä seuraavaan painoluokkaan vaikka +2,5 kg (tämä hyvä painonlisäys penkkiin, kyykkyyn ja NTP:hen) kun menee vikalla se 10. Turha hinkata samoilla painoilla, kyllä sitä kehittyy vaikka sitten isommilla painoilla jäis vika sarja pari toistoa vajaaks.

Jepjep. Olen tuon NTP:n vaihtanut pystypunnerrukseen kp. NTP:ssä olkapäät rutisi jotenkin kummallisesti. Mitään kipua en kuitenkaan tuntenut.

Sama oli itellä aluksi, rutisi olkapäät omasta mielestä liikaa. Vaihdoin kans tangolla tehtävästä käsipainoihin. Pari kk kun väänsi kp:illa, sen jälkeen on sujunut ilman rutinoita myös tangolla tehtynä. Oli varmaan toimistotyöstä jotenkin olkapäät jumittuneet ja avautui ajan kanssa kun aloin tosiaan G6:n aloittaessani myös venytellä säännöllisesti.

Leuanveto myötä- vai vastaotteella?

Tähänkin kysymykseen on vastattu varmaan lähemmäs sata kertaa tässä viestiketjussa. Myötäotteella useimmat taitavat tehdä (ottaa enemmän selkään) ja vastaotteella taas enemmän hauikseen. Miten olisi vuorottelu?

Enpä minä lähtisi edes vuorottelemaan. Leveällä myötäotteella vaan, sillä leuat on kuitenkin ohjelman ainut selkäliike, ja hauiksille on erikseen oma liikkeensä - ei sillä ettei myös kapea ote selkään ottaisi.

Tähänkin lienee joko tässä threadissa tai jossain toisessa vastattu usempaan otteeseen. Haku tuottaa niin monta hittiä, että päivä menee etsiessä "sitä oikeaa".

Mikä avuksi kun leukoja ei mene kuin 5, 5, 5? Pari viimeistä toistoa on jo aika pakolla vääntämistä. Teen kohtuullisen leveällä myötäotteella. Lukioaikoina ja intissä ennätys oli vastaotteella yhdessä sarjassa muistaakseni 17. Olen tehnyt pelkästään myötäotteella, ettei ottaisi niin paljon hauiksiin.

Tähänkin lienee joko tässä threadissa tai jossain toisessa vastattu usempaan otteeseen. Haku tuottaa niin monta hittiä, että päivä menee etsiessä "sitä oikeaa".

Mikä avuksi kun leukoja ei mene kuin 5, 5, 5? Pari viimeistä toistoa on jo aika pakolla vääntämistä. Teen kohtuullisen leveällä myötäotteella. Lukioaikoina ja intissä ennätys oli vastaotteella yhdessä sarjassa muistaakseni 17. Olen tehnyt pelkästään myötäotteella, ettei ottaisi niin paljon hauiksiin.

Ja mikä oli kysymys? Jos ei leukoja vielä enempää mene niin jatka tekemistä, kyllä niitä jossain vaiheessa menee.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kiitos LSA_Winnielle ja Kylähullulle vastauksista. On varmaan vastattu moneen kertaan, mut tää thredi on pitkä ja sokkeloinen ku nälkävuosi...

Haun pystyy tekemään myös yksittäisen ketjun sisällä, jolloin saa vastauksena linkin ko. viesteihin suoraan. Nappi löytyy tuosta oikeasta yläreunasta viestien yläpuolelta "Hae ketjusta".

Kun aloin käymään salilla niin tein tätä noin sen 3kk. Nyt välissä olen tehnyt muutaman kuukauden nelijakoista niin ajattelin että toimisiko tämä vielä minulla vaikka sanotaan aloittelijoiden ohjelmaksi, toki olen vielä aloittelija. Ja pystyisikö tämän kanssa tehdä pientä aerobista tai dieettiä vaikka onkin massaohjelma vai olisiko esim SS parempi?

Kun aloin käymään salilla niin tein tätä noin sen 3kk. Nyt välissä olen tehnyt muutaman kuukauden nelijakoista niin ajattelin että toimisiko tämä vielä minulla vaikka sanotaan aloittelijoiden ohjelmaksi, toki olen vielä aloittelija. Ja pystyisikö tämän kanssa tehdä pientä aerobista tai dieettiä vaikka onkin massaohjelma vai olisiko esim SS parempi?

Niin kauan kuin kehitystä tulee, niin ohjelmaa voi ja kannattaa usein käyttää. Jos tuo sitten alkaa olemaan liian raskas palautumisen puolesta, niin tällöin kannattaa harkita vaihtoa, mutta kokeilematta sitä ei tiedä -- todennäköisesti menee vielä pitkään ihan hyvin tällä, tuolla treenitaustalla. Ei tuo SS niin erilainen ole, että sillä kuun taivaalta saisi, jos se ei tälläkään sieltä tule. Pientä aerobista voi tehdä kaikkien ohjelmien kanssa.

Tosiaan itse + isäni ihan aloittelijoita ja vetäneet nyt reilun viikon päästä 8 kk G6:sta ja vielä vaan koko ajan jaksaa kehittyä (oikeastaan vasta 6 kk jälkeen alkoi tuntua, että alkaa kulkemaan todella loistavasti). Voi olla, että olen sitten poikkeuksellisen lahjakas kehittymään/palautumaan tai sitten vaan syön niin pirun hyvin ja terveellisesti + venyttelen joka ilta ~1 h. Tän takia en menis heti vaihtamaan ohjelmaakaan 3 kk jälkeen, koska jos minä 28-v. aloitin kukkakeppinä ja 58-vuotias faijani ylipainoisena ihan nollapohjalta mutta tosissaan, niin miksei kuka tahansa voisi kehittyä tällä ainakin 6 kk ajan jos vaan ravintoasiat yms. kunnossa. Voisin kyllä vannoa, että tällä ohjelmalla kehittyy, jos ei oma pää sitä estä. Toki oonhan minä urheillut 10 vuotta sitten ja faijani 30 vuotta sitten, mutta niitä ei lasketa koska kunnon saa paskaksi jo parissakin vuodessa.

Rikkoutuuko G6 mielestänne liikaa, jos vaikkapa yhtenä treenipäivänä muuttaa penkkipunnerruksen dippipunnerrukseen, kyykyn maastavetoon ja leuanvedon kulmasoutuun? Tekisi mieli vähän monipuolistaa tätä ohjelmaa ja eikös nuo korvaavat liikkeet olisi kuitenkin melko soveltuvia 1-jakoiseen massatreeniin.

Tosiaan itse + isäni ihan aloittelijoita ja vetäneet nyt reilun viikon päästä 8 kk G6:sta ja vielä vaan koko ajan jaksaa kehittyä (oikeastaan vasta 6 kk jälkeen alkoi tuntua, että alkaa kulkemaan todella loistavasti).

Hyvä! :thumbs: Arskan historiaan en ole itse perehtynyt, mutta olen kanssa aika varma, ettei hän ihan parin kuukauden jälkeen ohjelmaansa hylännyt vaan sillä mentiin vähän pidemmälle. ;)

Pyri joka kerta lisäämään painoa liikeeseen, kun pystyt tekemään 2 tai 3 toistoa yli suositellun määrän.

Tarkoittaako tämä sitä, että kun pystyy jokaisessa sarjassa tekemään yli suositellun, niin voi lisätä painoa vai että silloin kun pystyy tiukassa sarjassa tekemään yli suositellun määrän, niin silloin voi lisätä painoa?

Tarkoittaako tämä sitä, että kun pystyy jokaisessa sarjassa tekemään yli suositellun, niin voi lisätä painoa vai että silloin kun pystyy tiukassa sarjassa tekemään yli suositellun määrän, niin silloin voi lisätä painoa?

Se tarkoittaa sitä että kun viimeisessä sarjassa pystyt tekemään yli suositellun niin painoa nostetaan. Penkkipunnerruksessa on esimerkiksi perussarjana 3x10. Jos teet siis sarjat 10, 10 ja 13 nostat ensikerralla painoa. Tätä toistetaan aina kun viimeisessä sarjassa 2 tai 3 toistoa menee enemmän.

Itse aloitellut taas hiljalleen treeniä marraskuisen nilkkamurtuman jälkeen ja Arskan kultainen kutonen olisi mielessä.
Viime keväänä tätä toteutin muutaman kuukauden ja pidin treenistä varsin kovasti. Ongelmahan tällä kertaa on tuo nilkka, josta sain kipsin pois pari viikkoa sitten ja nivel on luonnollisesti vielä erittäin jäykkänä, eikä kyykkääminen onnistu. Saisiko etu/takareisikoneessa tehdyillä sarjoilla korvattua edes vähän kyykyn puutetta, kunnes jalka on jälleen kunnossa vai pitäisikö suosiolla katsoa jotain muuta ohjelmaa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom