Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
^Kannatas ehkä kysyy vaikka jotai kaveria joka käy salilla (ja ehkä tietääkin jotain?) tsekkaamaa tekniikat liikkeissä. Nimimerk. Selkäpaskaksikyykyssä

Itekki mietin että jonkun pitäis vähä neuvoa, mutta kavereista kukaan ei salilla käy. Selkä on mulla jo valmiiksi paskana, katotaan meneekö vielä pahempaan kuntoon.

Itekki mietin että jonkun pitäis vähä neuvoa, mutta kavereista kukaan ei salilla käy. Selkä on mulla jo valmiiksi paskana, katotaan meneekö vielä pahempaan kuntoon.

Salilla etsit jonkun fiksun oloisen ja tosissaan treenaavan kaverin ja kysyt jeesiä. Kun itse menin ekan kerran elämässäni salille (kotitreeniä olin jo tehnyt hyvän tovin), niin ensimmäiset kolme varttia tein mavea. Kysyin salin äijiltä jeesiä ja siinä sitten mavetin melkein tunnin niin että ryhmä kokeneita painonnostajia tsiigasi ja antoi neuvoja. Sen jälkeen otin vielä puolen tunnin penkkisession bodarivoimailijan opastuksella. Kyykky taisi tulla seuraavalla kerralla. Sillä kertaa sain paskoja neuvoja, mutta ne tulivatkin pyytämättä. Eli kannattaa kysyä!

Noniin, kolme viikko takana ja juhannustreenit vedetty näin aamutuimaan. Tässä vähän tunnelmia. Kyykyn jouduin vaihtamaan alaselän vuoksi etukyykkyyn tuon 85% 1A treenin jälkeen. Veti alaselän sen verran jumiin kun veto ja kyykky vuororeenein. Ja varsinkin kun kyykkää pohjista asti niin alaselkä tuppaa pyöristymään tiukoissa sarjoissa ja painoissa. Alaselkä pyöristyy tarpeeksi syvälle mentäessä jopa pelkkä tanko niskassa. Joten otin sitten maanantaina 1A treenissä vähän etukyykkyä ja harjoittelin tekniikkaa. Viimeksi tehnyt joskus 5 vuotta sitten. Tänään otin sitten kevyen 80kg 3x10 ja 1x8 etukyykyssä. Aluksi koitin ristiotteella mutta se kävi olkapäihin liikaa, joten nyt sitten vähän samaantyyliin kun rinnallevedossa. Ainut vaan että tuo tuppaa käymään ranteisiin. No jospa ne siitä.

Ens keskiviikkona ois sitten viimenen 1A treeni. Pitää koittaa etukyykkyyn 90kg ja sillä 3x10 jos sais puristettua. Tuntuu kyllä hyvälle kyykätä kun selkä pysyy täysin suorassa vaikka ottaa pohjista asti. Tuo 80 3x10 ei hirveesti ees tuntunut vielä reisissä vaan enemmänkin ranteissa.

Veto kulkee hyvin. Tavoitteena ois vetää viikon päästä perjantaina 180 2-3x6 ilman vyötä. Kuten arvelinkin niin 90% jälkeen on joutunut vähentämään sarjoja joka liikkeessä, ettei menisi failureen. Ens viikko pusketaan sitten täysiä ja laitan perjantaina päivitystä miten meni.

Sitten otetaan viikon totaalilepo reenistä ja jumppailaan kevyttä aerobista. Sen jälkeen ois tarkoitus kokeilla jokaliikkeessä ottaa kutosia samantyyppisellä progressiolla. Sitten voisi jatkossa vaihdella 4 viikon kiertojen välein 10 ja 6 toiston sarjoilla. Mitä ootte mieltä tarviisko tuohon vielä jonkun kolmannen toistoalueen erilaisen ärsykkeen lisäämiseksi? Esim. hst:ssä vaihdellaan 15 10 5 toistoilla.

Onse vaan pakko sanoa, että nää 1-jakoiset kyllä toimii itellä perkeleen hyvin sarjapainojen ja massanlisäykseen. Hst:llä saanut parhaimpia kehityksiä kuin millään ohjelmalla. Mutta siinäkin tulee raja vastaan jossain vaiheessa niin kokeillaan nyt tällä tyylillä. Varsinkin kun 4-jakoista on tullu vedettyä nyt alkuvuosi melkein kokonaan.

Perusidea on sama. 6 isoa pääliikettä kolmekertaa viikossa. Ainut ero on että mulla on treeni 1a ja 1b missä eri liikkeet. Ja progreSsio josta aloitetaan 75 prosentista ja nostetaAn joka reeniin 5 prosenttia. Näin siksi, että tässä vaiheessa kehitys ei ole kovin optimaalista jos vedetään kokoajan täysiä koittaen kasvattaa sarjapainoa joka treenissä.

Totta että tämä ei ole enää perus kultainen kuusikko, mutta postasin sen siksi, että kun perusohjelma alkaa tökkiä ja kehitystä ei tule ja haluaa jatkaa samalla treenityylillä niin tässä olisi yksi vaihtoehto. Samalla kerron miten itsellä tulee edistystä kun tällä nyt treenaan.

Mutta kaippa sitä vois tuonne 1-jakoinen ketjuun laittaa tästä lähtien jos nuin häiritsee.

Pohkeet jääny vajaan 3kk treenin aikana vähän jälkeen, vaikka olen tehnyt calf pressiä koneella joka kerta (suurimmalla painolla mitä laitteesta irtoaa, 10 toistoa, 3 sarjaa). Mikä olisi hyvä pohjeliike jonka voisin lisätä ohjelmaani?

Pohkeille kannattaa yleensä vetää vähän pidempiä sarjoja, ota vaikka 3x15-20 ja keskity tuntumaan, kunnon supistus yläasennossa ja hitaasti alas.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onks se ihan okei jos vaihtaisin ton penkkipunnerruksen tangolla, käsipaino penkkipunnerrukseksi ? Kannattaako mun tehdä tätä ohjelmaa, vaikka olen dietillä ?

Joo tosiaan jääkiekkoa pelaan ja nyt aattelin kuukauden vetää tällä ohjelmalla, tekisi mieli lisätä rinnalleveto ohjelmaan(esim 3x10)
Mitä mieltä tästä?

Mikä siinä on kun ei hauis kasva?
Kaikessa muussa kasvaa sarjapainot hyvää vauhtia, mutta 4kuukauden aikana hauiskäännön sarjapainot pysynyt tasan tarkkaan samoina.
Tekniikassa ei ole vikaa, se on tarkistettu moneen kertaan. Olen yrittänyt venytellä hauista ja jättää venyttelemättä, sama sarjapaino on ja pysyy.

Edit: Ei auta pudottaa sarjapainoja pariks viikoks, taikka vaihtaa 3x6 systeemiin.

Mikä siinä on kun ei hauis kasva?
Kaikessa muussa kasvaa sarjapainot hyvää vauhtia, mutta 4kuukauden aikana hauiskäännön sarjapainot pysynyt tasan tarkkaan samoina.
Tekniikassa ei ole vikaa, se on tarkistettu moneen kertaan. Olen yrittänyt venytellä hauista ja jättää venyttelemättä, sama sarjapaino on ja pysyy.

Edit: Ei auta pudottaa sarjapainoja pariks viikoks, taikka vaihtaa 3x6 systeemiin.

Saatat hyvinkin vääntää sitä habaa liian kovaa.. mietipä, teetkö kyykyn ja hauiskäännön yhtä tiukasti? Veikkaan, että viimeiset toistot hauiskäännöissäsi ovat aikamoista heijaamista ja pusertamista kun alkaa voimat loppua, kun taas kyykkysarjoihin jää monta toistoa varaa. Helposti tuollaisten isojen liikkeidein jälkeen joku habakääntö tuntuu aika iisiltä ja sitä vääntää liian kovaa, mutta älä mene halpaan. Ylitreenaat vaan käsiäsi, tai kenties hermostoa k.o. liikkeen osalta. Otahan vaikka kevyt viikko koko kropan osalta, ja sitten tee habatreenit maltillisemmin. Pidä tekniikka kunnossa ja jätä aina toisto-pari varaa.

Saatat hyvinkin vääntää sitä habaa liian kovaa.. mietipä, teetkö kyykyn ja hauiskäännön yhtä tiukasti? Veikkaan, että viimeiset toistot hauiskäännöissäsi ovat aikamoista heijaamista ja pusertamista kun alkaa voimat loppua, kun taas kyykkysarjoihin jää monta toistoa varaa. Helposti tuollaisten isojen liikkeidein jälkeen joku habakääntö tuntuu aika iisiltä ja sitä vääntää liian kovaa, mutta älä mene halpaan. Ylitreenaat vaan käsiäsi, tai kenties hermostoa k.o. liikkeen osalta. Otahan vaikka kevyt viikko koko kropan osalta, ja sitten tee habatreenit maltillisemmin. Pidä tekniikka kunnossa ja jätä aina toisto-pari varaa.

Kokeiltu jo. Kyykynkin teen ihan loppuun, ei jää varaa ylimääräisiin. Kyllä viimeisinä toistoina hauiskäännössä ottaa pahasti voimille, mutta tekniikka pysyy täysin kunnossa vaikka kädet rupeavat pikkuhiljaa puutumaan.
Ehkä liike ei vaan sovi minulle jostain syystä. Olisko se mahdollista vaihtaa johonkin toiseen?

Mitenkäs tämä (http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=117735451&page=1), G6 on tästä vissiin "pelkistetympi" versio? Aika rankalta näyttää, mutta ajattelin ottaa ehkäpä kokeiluun. En vaan tiedä palautuuko moisesta oikein natuna? Helkutisti saa kyllä varmasti syödä jokatapauksessa. :rolleyes:

Edit: Toivottavasti ei ole vielä ollut tässä postissa esillä.

Aika epätodennäkösenä pitäisin, että natuna tuollasta reeniä ainakaan alottelija kykenee tekemään ja palautumaan siitä. Voi toki kokeilla ja joillekkin voi sopiakkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom