Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen tässä kellotellut näitä Arska-treenejä, ja näköjään aika tarkalleen 1h 22min tässä menee aamuisin. Melkein puolet ajasta syö alun kyykkäykset alku ja loppulämmittelyineen. Ja suorituksen päätteeksi täytyy aika pitkään keräillä itseään ja kuivatella hikeä ennenkuin jaksaa siirtyä penkkiin. Ensimmäisenä kuukautena aloittelevana salipellenä jäi kaikki lämmittelyt melko minimiin ja tällöin urakasta selvisi alle tunnissa.

Mukavaa kun tuon kyykyn on nyt oppinut perusteellisesti vetämään oikein, niin ei ole yhtään minkäänlaisia jalkakipuja enää esiintynyt. Hirveää tuskaa tuo liike toki on silti. Jalat kyllä jaksaa, mutta eniten se vaatii tahdonvoimaa laskeutua vielä sen yhden kerran alas kun sydän hakkaa miljoonaa ja melkein laatta kurkistelee kiduksissa. Henkimaailman juttuja... :D.

3kk kohta takana ja sellaista hyvin varovaista paisumista ruumiissa on havaitavissa. Ehdottomasti tulen jatkamaan tällä ainakin toiset 3kk. Harmillisesti ymmärsin vasta tässä kolmannen kuukauden aikana että sitä ruokaa täytyy oikeasti ahtaa melkoisesti jos haluaa tuloksien kehittyvän. Treenausta edeltäneeltä karppaus-ruokavaliolta jäi aluksi päälle melko vähät hiilarit ja sepäs ei kovin fiksua ollutkaan.

Eniten olen fiiliksissä siitä, että pystyn viimein vetämään leukoja leveällä myötäotteella! Lähtötilanne tosiaan oli se, että juuri ja juuri yksi tai kaksi meni. Nyt menee sentään noin 5+3+2 ja varovasti nousee koko ajan :).

Tuota ruokapuolta ei voi tarpeeksi korostaa ja mielestäni monella se siltikin menee pieleen (mukaanlukien itselläni). Jatkoin tätä ohjelmaa 3kk jälkeen, koska tulokset olivat hyviä ja vasta siinä lopussa sain sen ruokapuolenkin kuntoon. Itselläni vaan meni oikeasti se 2½kk tajuta, että ruokaa on syötävää tavallista enemmän, eikä se mihinkään kaljamahaksi muutu, vaan lihaksiin se menee. Näin lähes 9kk tuon aloittamisen jälkeen painoa on tullut mukavasti lisää yhteensä 7kg, ulkonäkö on parantunut roimasti sarjapainoista ja maksimeista puhumattakaan.

Tsemppiä Sarvipallolle ohjelman kera, sitähän voi jatkaa yli sen 3kk jos homma tuntuu toimivan. Yksijakoisista ohjelmista tuo on ehkä kuitenkin se simppelein ja paras(?).

Kuinkas usein tässä saa lisätä painoja? Kun tänään aloitin niin jos vaikka ensi viikolla pistäis 4kg lisää tankoon? Että joka viikko lisäisi 4kg painoja, kun teen kotitreeniä niin löytyy painoja siten että voin lisätä aina 4kg välein painoja.

Kuinkas usein tässä saa lisätä painoja? Kun tänään aloitin niin jos vaikka ensi viikolla pistäis 4kg lisää tankoon? Että joka viikko lisäisi 4kg painoja, kun teen kotitreeniä niin löytyy painoja siten että voin lisätä aina 4kg välein painoja.

Kai painoja nyt saa lisätä niin usein kun jaksat suorittaa sarjat :) Alussa tuo 4kg saattaa jopa mennäkkin, vaikka aika kovalta kuulostaa. Myöhemmin tuskin tulet onnistumaan lisäämään 4kg per viikko.

Päätinpä rekisteröityä foorumille ja kirjoittaa juuri tähän ketjuun, koska kyseinen ohjelma on opettanu mukavasti punttitreenistä ja muutenkin koitan aina aika tarkkaan ymmärtää näitä valintoja treenaamisessa ja vaikka nyt ravintopuolessa nykyään, että homma ois järkevää...

Oon käynyt puntilla jotain pari vuotta tai reilut, aluks kaveri houkutteli ja meillä oli joku Brad Pitt fight club -ohjelma netistä katottu. En sillon itse tienny kuntosalihommista juuri mitään ja aattelin että no okei, kaippa tollakin ainakin jotain lihasta ja voimaa vois saada kun ei oo koskaan muuten käyny puntilla kuin yläasteella tutustumiskerralla. Toihan nyt tietenkin oli varsinkin alottelijalle turhan hifi ohjelma 4-jakosena, sitä jonkun aikaa jauhettiin.

Kaveri välissä väsyi touhuun ja jatkoin itekseni, hiljalleen aloin tuntea vaikutuksia ja paikkojani ja modailin ohjelmaani ja aloin lukea netistäkin ohjeita. En muista löysinkö ensin tän G6-ohjelman vai olinko jo muokannut omaani vähän sen tyyliseks, mutta tuossa viime kesänä alkoi tulla aika hyvää tulosta yläkroppaan. Tämä nyt ei tarkalleen ollut tietenkään juuri Arskan G6, koska en yleensä tehnyt kyykkyjä ainakaan joka kerta, kun jalkoja piti säästellä muihin treeneihin(pallopelejä) joita oli aika usein. Tein siis yleensä leuat tai penkin ekana, sitten pystypunnerrusta, vatsat ja hauikset.

En myöskään syönyt paljoa plus-kaloreita, vaan ravinto oli enempi "protaus"-linjaa, eli hiilareita vähän karsin. Paino pysyikin samassa, mutta lihasta alkoi tulla jopa aika hyvin, vaikka varmasti enempikin ois voinu tulla kunnolla syömällä. Koitin aina treenin jälkeen kuitenkin syödä reippaammin, mutta sitten välipäivinä vähän niukemmin. Ehkä olen onnekas, koska lihakset kasvo kuitenkin aivan selvästi vaikka paino pysyi samassa (olin n. 183 cm ja 77-78 kg).

Jo aika alussa viihdyin kuitenkin salilla pidempäänkin kuin nää viitisen perusliikettä vaati, tein toki esim. vatsoja muutenkin vähän enempi ja otin alaselälle ja pohkeille liikkeet mukaan hommaan. Välillä tein rinnalle vinopenkkiä ja dippiä lisäksi ja välillä vaihdoin pystypunnerrukset vipunostoihin sivulle. Sain pikkuveljeltä puolivahingossa vinkin, kun hän valitteli itsekin G6-ohjelman tapaista tehtyään että takaolkapäät on jääny jälkeen. Tajusin että itsellä on sama homma aikas selkeesti. Oon siis ottanu myös ne mukaan erikseen. Samoin pohkeita mm. tämän ketjun alkupään juttujen perusteella (ja kun mulla noi sääret on aika luikut) tehny yleensä lisäksi. Keskivartaloon tulee panostettua pallopelien takia, ne on siellä aika tärkeitä.

Käyn nykyään 2-4 kertaa viikossa puntilla ja ohjelman ydin muodostaa yhä tästä G6:sta, mielestäni varsinkin noi pääliikkeet siinä on todella fiksuja olla mukana jos ei ihan joka päivä käy nostelemassa. Eli leuat (jos ei maastavetoja tms. muuten halua reenailla), penkki, pystypunnerrukset, hauikset.
Nykyään teen n. joka toinen kerta vipunostot sivuille ja takaolkapäille koneessa tai etunojassa vipunostot, sekä pyrin tekeen pohkeita ja kyykkyjäkin jos aikataulu muitten reenien osalta sallii. Hauista en reenaa ihan joka kerta, mutta välillä teen sille parikin liikettä. En siis pyri ihan älyttömän isoksi kasvamaan. Suosittelen kuitenkin ainakin tälleen vähän modattua gee kutosta, jos haluaa suht simppelin ohjelman kuntosalille jonkinlaista massareeniä varten ja käy sen n. 3 kertaa viikossa puntilla. Tärkeimmät tulee helposti reenattua ja hommaa voi maustaa oman maun tai tarpeitten mukaan.

Ajattelin vanhaan pitkään ketjuun kirjoittaa omia kokemuksia, koska mun mielestä tää on aika fiksu setti tämmöseen(kin) reeniin varsinkin vähän muokattuna. Tulee helpolla toi idea suunnilleen koko kropan reenistä kun hetken tekee ja oppii täydentään sen itse jos tuntuu että on puutteita. Mä en ole ainakaan kaivannut ojentajille omaa liikettä, mutta pohkeet, takaolkapäät ja alaselkä on ollu ne mitä itse sit lisäilly.

Hieno homma että olet ottanut asioista selvää ja tosissaan kiinnostunut, mutta täytyy kyllä todeta että modauksesi ovat juuri niitä, joita about sadat aloittelijat ovat tässä ketjussa kerta toisensa jälkeen ehdottaneet - turhaan. Käydäänpä muutama perusasia läpi:

Jalkakyykky on ohjelman oleellisin osa. Mikäli pallopelejä treenataan tosissaan, on 4*10 -HC-kyykkäilyä kolmesti viikossa luonnollisesti järkevä hieman rukata, mutta tämä ei suinkaan tarkoita kyykyn lähes totaalista poisjättämistä. Kuten lukemattomat muut treenaamat, tulet myöhemmin katumaan jalkatreenien poisjättöä, kun yläkropan kasvaessa kroppa alkaa muistuttaa jotain valtaisan typerää. Jalkakyykyllä on myös merkittävä hormonaalinen vaikutus, joten yläkroppakin kasvaisi nopeammin jos tekisi kyykkyä. Jalkalihasten vahvistuessa myös mm. selän treenaaminen on helpompaa. Onhan esim. maastaveto ihan yhtä paljon jalka- kuin selkäliikekin.

Jättäessäsi kyykyn pois ja ottaessasi alaselkäliikkeitä tilalle teet erittäin huonon muunnoksen. Kyykky treenaa jalka- ja vatsalihasten lisäksi todella tehokkaasti alaselkää, kun taas selkäojennukset ovat kaikkien lihasten kannalta huomattavasti tehottomampia. Selkäojennuksellekin on paikkansa, mutta harvemmin. Alaselälle parasta treeniä ovat maastavedot ja kyykyt, eikä se koskaan vahvistu tarpeeksi suhteessa muihin lihaksiin jos käytössä on vain selkäojennusten kaltaisia liikkeitä.

Tässä ohjelmassa leuanveto tehdään leveällä otteella, ja se ottaa oikein hyvin takaolkapäihin. Takaolkapäät rasittuvat kun käsiä vedetään taakse leveällä. Reilusti leveitä yläselän vetoja ei monessa ohjelmassa tehdä, ja näin takaolkapäitä treenataan eristävillä liikkeillä. Ne ovat hyvä lisä, mutta varsinkin alussa tarpeeton. Takaolkapäät eivät missään nimessä jää mystisesti treenaamatta Kultaisessa Kuusikossa.

Pohkeita tässä ohjelmassa ei erikseen treenata, minkä vuoksi niille voi ottaa lisätreeniä. Tämä kuitenkin jälleen kerran pidentää jo muutenkin varsin massiivista treenirupeamaa. Jostain on pakko karsia. Kyykky myös ottaa pohkeisiin - enemmän kuin luuletkaan. Lisäksi pohkeet hyvin harvoin kasvavat niillä parilla normisarjalla muun treenin joukossa, vaan tarvitsevat jotain ihan muuta - joskus hölkkääminen on tehokkainta. Siispä pohkeiden lisääminen G6:een tuosta vain suurempia suunnittelematta on hyvin kyseenalainen, todennäköisesti turha lisäys.

Vatsatreeni on varsin terveellistä ja kannattavaa, mutta kuulostaa, että "vatsoja muutenkin vähän enempi" tarkoittaa random liikkeiden heiluttelua ilman kunnon vastuksia. Vatsalihakset tarvitsevat kunnon treenin siinä missä muut lihakset, ja on paljon parempi tehdä pari sarjaa yhtä liikettä per treeni raskaalla vastuksella ja huolellisella tekniikalla, kuin tehdä kaikennäköisiä rutistuksia joka kulmasta. Se ei johda yhtikäs mihinkään.

Hyvä homma jos olet saanut jotain kehitystä omallakin viritykselläsi, mutta optimaalista se ei ole lähelläkään. Geenisi ehkä ovat!

Mutta, treeni kun treeni on aina hyvä :puntti1:

Kiitos kommentista, tossa on hyviä pointteja joita en ehkä oo tajunnut... Esim. leukojen vedossa oon ollu sen verta heikko toistomäärältä ja malttamaton, että oon tehny niitä väärällä tekniikalla, vaikka periaatteessa oon tajunnu että leveä myötäote olis paras selänkin kannalta. Siispä se on ehkä se syy miksi mulla takaolkapäissä ei oo juuri mitään vaikka edessä on. Välillä olen kyllä tehnyt lisäksi tai kevyempinä "välipäivinä" taljassa "kulmasoutua" leveällä otteella. Pitänee korjata tämä virhe jatkossa ja vetää leukoja järkevämmin! En oikeastaan tajunnut että se todella reenaisi myös takaolkapäät samalla.

Kyykyistä pakko puolustella, että reidet kyllä vielä on mukana kehityksessä mulla, jopa ehkä aika isot (luulisin). Johtunee että ne on aika kovalla rasituksella olleet junnumpana ja nykyäänkin eri harrastuksissa (mm. säbämaalivahti) kun on tullut paljon reidet jännityksissä kykkimisiä ja hyppelyä sun muuta rasitusta niille. Aiemmin ei oo tullut mitään muita ihaksia reenailtua oikeastaan joten ne on ollu edellä jopa aika rankasti. Lenkillä tulee myös käytyä aika paljon ja salibandyssa tulee kans niitä nopeampia spurtteja jotka vielä enempi ehkä sinne pohkeisiin ottaa. Silti ne tuntuu olevan jäljessä. Niihin pätee sama, kuin kyykkyihin että muu jalkoja tarvitseva harrastus vähän rajoittaa massareeniä. Pitäis niitä kyykkyjäkin varmasti tehdä ja kyllä koitan varsinkin viikonlopun tullessa kun ei oo muita reenejä tulossa.. Taidan hieman lisätä niitä, ehkä tottuessa palautuukin sitten nopeammin? Kuitenkin ne on jääneet selkeästi vähemmälle keskellä viikkoa. Toi hormonaalinen vaikutus on kans hyvä huomio jota ei helpolla tuu ajatelleeks. Toisaalta mun pitäis just tuon pallopelitaustan perusteella tehdä noita maastavatoa ja kyykkyjä räjähtävyyttä reenaten. Massareenistäkin kyllä sais varmasti voimaa, ehkä myös räjähtävämmin tehdystä hieman massavaikutusta?

Vatsoja oon kyllä tajunnut tehdä vastuksilla ennemmin kuin "tuhat rutistusta ilman painoa" -tyyliin. Tai sitten sopivia liikkeitä, koska toistomäärät mitkä tuntuu ollu ok alueella. Perus rutistuksilla levypaino niskan takana, selinmakuulta jalkojen välissä kuntopalloa nostellen ja staattisia pitoja levypaino selän päällä. Kylkiä kiertolaitteessa ja levypainoa istualtaan kiertäen tai sivuttain "käsipainoa toiselta puolelta nostellen". Voimapyörä ja toisella salilla käydessä ab-coaster -laite ovat myös tuttuja. En nyt bodausnäkökulmasta osaa sanoa pitäiskö tehdä esim. taljassa tai koneella painoja lisäämään pyrkien tai onko jotain muuta oikein hyvää tapaa jolla KASVATTAA vatsalihaksia parhaiten... Vinkki kelpaa kyllä kun en oo ihan kaikkea opiskellut tarkkaan ;)

Ei tosiaan tarkoitus ei oo yläkroppaakaan älyttömästi kasvattaa, eikä se varmasti mikään iso vielä ole, mutta kun ottaa huomioon että en siis ole aiemmin punttia harrastanu niin ero on kyllä aika selkee mitä muutosta on tapahtunu. Pakko hieman kompromisseja tehdä punttiksen osalta, koska muut harrastukset vaatii osansa ja tavoite salireenillä on paljolti myös tukea niitä ja yleinen lihaskunto, ei niinkään ottaa älyttömästi massaa ja olla kuin Arnold. Varmaan kuitenkin aika samat asiat toimivat tällaisessa punttailussa kuin mihin Arnoldi tätä käytteli, tyyliin "massaa mahdollisimman nopeasti". Siis sikäli, että miten saa sopivasti suunnilleen koko kropan reenattua ja kehitystä tulee. Olisi toki voinut postata tuohon aloittelijoiden "arvostele ohjelma" -settiin myös tuon aiemman kirjoitukseni.. Mutta tosiaan oon siis sitä mieltä että G6-tyylinen ohjelma on oikein hyvä tällaselle meikäläisenkin tapaselle taustalle, eikä pelkästään alottelevalle kehoilijalle :). Tässä siis puolusteluni edelliseen ;)

Mikään ei varmaan estä tekemästä g6:sta myös 5 toiston sarjoilla vaikka joka toinen viikko tai kuukausi? Eikä korvaamasta yhtä kyykkytreeniä mavella tai vuorotteelemalla viikon välein 2xkyykky, 1xmave ja toisin päin? Vai onko jotain estettä?

^ Mikään ei estä tekemästä vaikka käteenvetoa 1x50, mutta siinä vaiheessa kun modaukset menee noin suuriksi niin on ehkä helpompi etsiä kokonaan eri 1-jakonen...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kiitos kommentista, tossa on hyviä pointteja joita en ehkä oo tajunnut... Esim. leukojen vedossa oon ollu sen verta heikko toistomäärältä ja malttamaton, että oon tehny niitä väärällä tekniikalla, vaikka periaatteessa oon tajunnu että leveä myötäote olis paras selänkin kannalta. Siispä se on ehkä se syy miksi mulla takaolkapäissä ei oo juuri mitään vaikka edessä on. Välillä olen kyllä tehnyt lisäksi tai kevyempinä "välipäivinä" taljassa "kulmasoutua" leveällä otteella. Pitänee korjata tämä virhe jatkossa ja vetää leukoja järkevämmin! En oikeastaan tajunnut että se todella reenaisi myös takaolkapäät samalla.

Kyykyistä pakko puolustella, että reidet kyllä vielä on mukana kehityksessä mulla, jopa ehkä aika isot (luulisin). Johtunee että ne on aika kovalla rasituksella olleet junnumpana ja nykyäänkin eri harrastuksissa (mm. säbämaalivahti) kun on tullut paljon reidet jännityksissä kykkimisiä ja hyppelyä sun muuta rasitusta niille. Aiemmin ei oo tullut mitään muita ihaksia reenailtua oikeastaan joten ne on ollu edellä jopa aika rankasti. Lenkillä tulee myös käytyä aika paljon ja salibandyssa tulee kans niitä nopeampia spurtteja jotka vielä enempi ehkä sinne pohkeisiin ottaa. Silti ne tuntuu olevan jäljessä. Niihin pätee sama, kuin kyykkyihin että muu jalkoja tarvitseva harrastus vähän rajoittaa massareeniä. Pitäis niitä kyykkyjäkin varmasti tehdä ja kyllä koitan varsinkin viikonlopun tullessa kun ei oo muita reenejä tulossa.. Taidan hieman lisätä niitä, ehkä tottuessa palautuukin sitten nopeammin? Kuitenkin ne on jääneet selkeästi vähemmälle keskellä viikkoa. Toi hormonaalinen vaikutus on kans hyvä huomio jota ei helpolla tuu ajatelleeks. Toisaalta mun pitäis just tuon pallopelitaustan perusteella tehdä noita maastavatoa ja kyykkyjä räjähtävyyttä reenaten. Massareenistäkin kyllä sais varmasti voimaa, ehkä myös räjähtävämmin tehdystä hieman massavaikutusta?

Vatsoja oon kyllä tajunnut tehdä vastuksilla ennemmin kuin "tuhat rutistusta ilman painoa" -tyyliin. Tai sitten sopivia liikkeitä, koska toistomäärät mitkä tuntuu ollu ok alueella. Perus rutistuksilla levypaino niskan takana, selinmakuulta jalkojen välissä kuntopalloa nostellen ja staattisia pitoja levypaino selän päällä. Kylkiä kiertolaitteessa ja levypainoa istualtaan kiertäen tai sivuttain "käsipainoa toiselta puolelta nostellen". Voimapyörä ja toisella salilla käydessä ab-coaster -laite ovat myös tuttuja. En nyt bodausnäkökulmasta osaa sanoa pitäiskö tehdä esim. taljassa tai koneella painoja lisäämään pyrkien tai onko jotain muuta oikein hyvää tapaa jolla KASVATTAA vatsalihaksia parhaiten... Vinkki kelpaa kyllä kun en oo ihan kaikkea opiskellut tarkkaan ;)

Ei tosiaan tarkoitus ei oo yläkroppaakaan älyttömästi kasvattaa, eikä se varmasti mikään iso vielä ole, mutta kun ottaa huomioon että en siis ole aiemmin punttia harrastanu niin ero on kyllä aika selkee mitä muutosta on tapahtunu. Pakko hieman kompromisseja tehdä punttiksen osalta, koska muut harrastukset vaatii osansa ja tavoite salireenillä on paljolti myös tukea niitä ja yleinen lihaskunto, ei niinkään ottaa älyttömästi massaa ja olla kuin Arnold. Varmaan kuitenkin aika samat asiat toimivat tällaisessa punttailussa kuin mihin Arnoldi tätä käytteli, tyyliin "massaa mahdollisimman nopeasti". Siis sikäli, että miten saa sopivasti suunnilleen koko kropan reenattua ja kehitystä tulee. Olisi toki voinut postata tuohon aloittelijoiden "arvostele ohjelma" -settiin myös tuon aiemman kirjoitukseni.. Mutta tosiaan oon siis sitä mieltä että G6-tyylinen ohjelma on oikein hyvä tällaselle meikäläisenkin tapaselle taustalle, eikä pelkästään alottelevalle kehoilijalle :). Tässä siis puolusteluni edelliseen ;)

Taustoja (painoa jne.) tietämättä, kyllä ne reidet sieltä "pienenee" kunhan fläsää lähtee. Jos vatsapalikat haluat esiin niin rasvaprosentti tarpeeksi alas. Jos sulla rasvaprossa on jo alhaalla niin sitten paljon monipuolisia toistoja vastusten kanssa ja ilman niinkuin olet tehnyt. Vatsojen hinkkaaminen vastuksien kanssa vissiin paksuuntaa keskivartaloa.

Jaloista vielä, kunhan saat tavaraa myös yläkertaan niin kyllä se jalkojen ja yläkropan epäsuhta tasoittuu.

Aivan ja ei ny pakko oo saada tiukkaa sixpäkkiä mutta eihän se haittais. Kunhan "kaljamahan" sais suunnilleen kokonaan pois ;). Rasvaprosentissa on todellakin tsemppaamista mulla taas selkeesti kun viime syksynä massaa tuli viitisen kiloa, eikä se ollu lihasta :D. Varmasti lihaakin lähti kun tuli huonosti reenattua elämäntilanteen takia. Nyt ois tavotteena hävittää läskiä vielä pari kiloa, niin alkaa olla taas tyytyväinen. Hyvä tietää että vatsalihasten suhteen en oo ollu kai sit aivan hukassa. Niin ja edelliseen nahkasäkille, että nyt on ehkä aika ok suhde kai reisistä yläkroppaan. Ehkäpä siis nyt kannattaa alkaa ottaa niitä jalkojakin mukaan reeniin ennenkun ne jää jälkeen :)

Vurki:lle vielä kiitos, nimittäin tän päivän ajan mietin noita kommentteja ja kävin itseasiassa vähän aikaa sitten reenin vetämässä läpi. Tuntuu ihan hyvältä takaolkapäissä kun teki koko setin kunnon otteella leukoja (aiemmin välillä tehnyt osan sarjoista vain). Nuo neuvot entisestään vahvisti uskoa tähän reenitapaan, kumoamalla noita ketjun mittaan esitettyjä kritiikkejä, jotka itekkin osittain meinasin siis niellä kun noista muunnoksista puhuin. Nyt kun vähän korjaa omaa reeniä (lähinnä nuo leuanvedot) ja kesällä varmasti kyykkyjäkin malttaa tehdä kun ei niin usein muuta tarvi urheilla esim. joukkueen aikataulujen mukaan, niin tää ohjelma toimii varmasti entistä paremmin. Välillä vois tietenkin vaihtelun ja monipuolisuuden takia tehdä hiukan muunnoksia, kuten tehdä dippejä ja vinopenkkiä, maastavetoa tai kulmasoutua ja niitä pohkeita kunnon settiä jos muuten on kevyempi päivä...

Mites porukat on treenannu täs?
Sillee normisti vai et laskut tosi rauhas ja reippaasti ylös ja ettei niis sarjois jää sinne ylös/alas "lepäämään" kesken suorituksen?

Ps. Eka posti ja sen varmaa huomaa ku on niin epäselvää tekstiä, toivottavasti joku ymmärs.

Juu jouhevasti ylös, laskut hallitusti. Voi jokasessa treenissä tehä eri tavalla, esim. hitaat (posit. tai negat.) toistot tai välistopit - tosin alottelijalle fiksuinta pysuä normissa eli ekan lauseen tyyli.

Teenkö liian suurilla painoilla kyykkyä, väärällä tekniikalla vai käynkö liian alhaalla, kun polvi narisee ja nirisee?

Jos polvessa ei tunnu kipua etkä ole sitä missään vaiheessa isommin telonut niin isompaa haittaa ei pitäisi olla. Itellä ei nirise mutta naksuu reilustikin..

joo tuo on kyllä vittumaista kun naksuu, Itellä naksuu aina kun menee niin nilkka. Vissiin aika yleistä tuo luiden naksuminen, voi vaan vieressä olijat ihmetellä että kuuleekohan että tuo paukkuu kun on napit päässä :D

joo tuo on kyllä vittumaista kun naksuu, Itellä naksuu aina kun menee niin nilkka. Vissiin aika yleistä tuo luiden naksuminen, voi vaan vieressä olijat ihmetellä että kuuleekohan että tuo paukkuu kun on napit päässä :D

Jeps! Näin oon kans ymmärtäny et aika yleistä on..

Kertokaapas että kuinka suurilla sarjapainoilla kutakin sarjaa ja liikettä teette? Samalla voitte kertoa vähän kunnostanne (pituus/paino) sekä maksimit kyseisissä liikkeissä. Ajattelin itse aloittaa tekemisen huomenna eikä ole mitään hajua kuinka suuria painoja käyttäisin:( Kotona siis treenaan ja olisi vielä yksi kysymys; mitä haittaa on kun leuanvetotanko on niin lyhyt että ote jää aika kapeaksi ja miten korjata tilanteen, esim tekemällä jotain toista liikettä ?

Tuo ei tule selväksi kun kokeilemalla, ei toisiin voi verrata.

Voin kuitenkin kertoa että sarjapainot kyykyssä on 110kg, penkissä 70kg, pystypunnerrus niskantakaa 45kg se on jäänny vähän jälkeen. Maximeja en ole koittanut pitkään aikaan kun penkissä ja siinäkin vaivalla 80kg, ehkä saisi 85 kerran jo. :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom