Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ja vielä lisää... Se telineellä varustetun salin etsiminen voi olla kova juttu. Jos ei niin:
Kyykyt käsipainoilla?
Mave?
Joku muu jalkaliike?

Treenasin ite melko pitkään kutosella ja jos en olis vaihdellu liikkeitä (pitäen G6 periaatteen ja lihasryhmäjaon mielessä), niin olisin tullu hulluksi, ei kehitystä olisi tullu. Eli soveltaakin saa.

Tuli vaan mieleen, että kun tuon niskantakaapunnerruksen negatiivista vaikutusta olkapäille ja eritoten kiertäjäkalvosimille on täällä jauhettu moneen kertaan, niin kuinkas hyvin takakyykky ilman kyykkytelinettä (tai muitakaan apuvälineitä) on haitallisilta vaikutuksiltaan verrattavissa tuohon? Eli kun ei ole telineitä tai vastaavia apuna, niin joudun rivettämään painot ensin rinnalle, nostamaan siitä pään yli hartioille ja kyykkysarjan jälkeen vielä pään yli takaisin eteen.. onko tässä(kin) varma olkapääongelmien tuoja pitkällä tähtäimellä

Ota se tanko niskaan steinborn-nostolla. :) Varmista vaan ensin että lukot on pirun kireällä..

Leuanvedoista vielä... Jos kutosella reenaa ja tekee ne leuat joka treenissä, sitkeästi omilla toistomäärillä ja repii itsestään esiin sen sen todellisen maksimin, niin saattaa tulla eteen tilanne, jossa ykkössarjan maksimitulos nousee esim. joka harjoituskerralla yhdellä. Itelle kävi näin useassa perättäisessä reenissä ja se jos mikä nostattaa treenimotivaatiota.

Olen itse melko perfektionisti, eli kiinnitän ehkä liikaakin tekniikaan huomiota. Eli kannattaisiko esimerkiksi tehdä niin, että "repii" itsensä ylös, jonka jälkeen tekee hallitun negatiivisen vaiheen?

Olen itse melko perfektionisti, eli kiinnitän ehkä liikaakin tekniikaan huomiota. Eli kannattaisiko esimerkiksi tehdä niin, että "repii" itsensä ylös, jonka jälkeen tekee hallitun negatiivisen vaiheen?

No se on just näin. Hallittu nega ja voimalla ylös. Toki itelläni jossain 15-17 toiston kohdalla menee raja, jolloin laskut ei enää kauheen hitaita ole, jotta jaksaa vielä nykästä sen viitisen toistoa till.

Progressiota seuratessa kannattaa muistaa kellottaa palautumisajat sarjojen välillä suht tarkkaan, niillä on melko iso merkitys. Itestä tuntuu, että leuanveto on sen suhteen kaikista tarkin. Puolessa minuutissa tulee helposti "monta toistoa lisää" seuraavaan sarjaan. Eli jos ei kellota tarkkaan palautusaikoja, kuviteltu progressio voi olla ihan vain sitä, että palautumissaika on hieman pidentynyt.

Progressiota seuratessa kannattaa muistaa kellottaa palautumisajat sarjojen välillä suht tarkkaan, niillä on melko iso merkitys. Itestä tuntuu, että leuanveto on sen suhteen kaikista tarkin. Puolessa minuutissa tulee helposti "monta toistoa lisää" seuraavaan sarjaan. Eli jos ei kellota tarkkaan palautusaikoja, kuviteltu progressio voi olla ihan vain sitä, että palautumissaika on hieman pidentynyt.

Tuolloin sulla on liian lyhyet palautukset. Sarjatauon pitää olla niin pitkä että pystyy mahdollisimman hyvään suoritukseen, tauon venymättä liikaa. Muistaakseni 3 minuuttia niin lihasten ATP-tasot ovat palautuneet 90%:sti, loput sitten hitaammin. Voimatreenissä taas olisi hyvä saada oikeasti maksimaalisia suorituksia, eikä sillä lihaksen hapotuksella ole niin väliä, niin sarjatauot vieläkin pidempiä.

Sanottakoon että jossain muussa ohjelmassa (useampi jakoisessa), tehdään niitä apuliikkeitä/tuntumapumppailuja joissa se tuntuma lihakseen on tärkein eikä toistomäärät, jolloin se minutti riittää, lyhyemmät erikoistekniikoina.

Tuolloin sulla on liian lyhyet palautukset. Sarjatauon pitää olla niin pitkä että pystyy mahdollisimman hyvään suoritukseen, tauon venymättä liikaa. Muistaakseni 3 minuuttia niin lihasten ATP-tasot ovat palautuneet 90%:sti, loput sitten hitaammin.
Ketjun aloituksessahan on mainittu myös ajat sarjojen välillä. 2 min muissa paitsi 90 sek. hauiksissa ja 60 sek. vatsoissa. Noita noudattamalla treenin saa vedettyä about tuntiin. 1.45 ja 2.15 palautumisella saattaa tosiaan leuanvedossa olla parin toiston ero toisessa sarjassa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Muista sitten syödä kunnolla! Mulla meni vuoden reenit "hukkaan", kun en tajunnut panostaa ruokavalioon. :puntti:
Musta tuntuu että mulla on 4kk jälkeen käynyt sama tämän kanssa. Ei meinaan tunnu näkyvän kropassa mitään eroa eikä sarjapainotkaan ole hiveästi noussut :nolo: Ei taida tällä aineenvaihdunnalla 3000kcal päivässä riittää!?

No se, että treeniohjelma ei ole enää Golden Six sen jälkeen.

Hohhoijaa, sillä ei ole vitunkaan väliä jos ne pohkeet sinne laittaa. Olkoot sitten vaikka silver seven tai mikälie. Ennemmin itse laittasin ne pohkeet tähän mukaan jos tällä treenaisin, kuin että jättäsin tekemättä kun eihän tää sitten oo enää goldex sixiii :pano:

Musta tuntuu että mulla on 4kk jälkeen käynyt sama tämän kanssa. Ei meinaan tunnu näkyvän kropassa mitään eroa eikä sarjapainotkaan ole hiveästi noussut :nolo: Ei taida tällä aineenvaihdunnalla 3000kcal päivässä riittää!?

Jos ei paino nouse niin sitten se ei riitä, vaaka on aika hiton helppo väline, ei muuta kuin tarkaa seurantaa niin tulee syötyä riittävästi. Itsellä ei ainakaan se paino noussut jos ei sitä oikeasti alkanut nostamaan ja seuraamaan joka viikko...

Mulla menee 9 kg:lla 4x12, mutta seuraavat käsipainot ovat 12 kg ja niillä meni tänään melkein 3x10. Mikä neuvoksi? Eipä noilla 9 kg:n painoilla jaksaisi kauheasti enempää kolistella kun 4x10 menee kevyesti jo.

Mulla menee 9 kg:lla 4x12, mutta seuraavat käsipainot ovat 12 kg ja niillä meni tänään melkein 3x10. Mikä neuvoksi? Eipä noilla 9 kg:n painoilla jaksaisi kauheasti enempää kolistella kun 4x10 menee kevyesti jo.

Tee niillä 12kg kässäreilä vaikka 4x8, ei nuo toisto -ja sarjamäärät ole mitään kiveen kirjoitettuja. Kannattaa välillä muutenkin vaihdella niitä niin ei lihat totu saamaansa rasitukseen niin helposti.

Jos ei paino nouse niin sitten se ei riitä, vaaka on aika hiton helppo väline, ei muuta kuin tarkaa seurantaa niin tulee syötyä riittävästi. Itsellä ei ainakaan se paino noussut jos ei sitä oikeasti alkanut nostamaan ja seuraamaan joka viikko...
Kyllä sitä on tullut seurattua ja on se paino kyllä noussutkin. ~5kg tuon 4kk aikana. Tosin luulen että se olis noussu ilman että olisin ruvennut painoja nostelemaankaan, sen verran ruikku ja vähän tuli syötyä näet ennen. Luulen kyllä että odotin liikaa että tätä 3kk:tta tehtyäni musta tulisi "jäätävä säkki" mutta jos aloittaessa oon ihan ruikku niin tuskin se edes on mahdollista päästä mihinkään "komeaan kuntoon" VAI? :)

Luulen kyllä että odotin liikaa että tätä 3kk:tta tehtyäni musta tulisi "jäätävä säkki" mutta jos aloittaessa oon ihan ruikku niin tuskin se edes on mahdollista päästä mihinkään "komeaan kuntoon" VAI? :)
Joo eihän tuossa ajassa nyt lihasta paljon ehdi hankkimaan, läskiä enintään. Nostaa vaan kokoajan tasasesti painoa ja jos alkaa mahaa kertyy niin välillä pikkasen dieettiä, pitkäjännitteisyyttä tarvitaan paljon koska tulokset eivät hetkessä tule.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom