Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Onko kukaan tehny kuusikkoa ketoosi /vhh dietillä? Onko kannattavaa? Kun kuitenkaan ei miinuskaloreilla tuo lihas kasva...
Itellä ainakin ongelmia palautua dietillä jos rankkaa treeniä vetää.
Nyt oon kolmejakosella treenannu mutta tekis mieli siirtyä tähä arnoldii. Pari vuotta sitten kokeilin ja tuloksia tuli, tosin plussakaloreilla :D...
Ja tosiaan aerobistakin tulee 2-3 kertaa viikossa.
Mielipiteitä ?

Mulla on ollu päällä tuo vhh jo ennen vuodenvaihdetta ja alotin tuon g6 sievillä painoilla, nyt käyny jotaki reilu kuukauden ja opetellut liikkeitä. Mulla paino on aikalailla stopannu tuohon 91-92 mutta kokoajan keho muuttuu (läski toivottavasti vaihtuu lihakseksi). n.3kertaa viikko
Tulokset noussu tasasesti vaikka olen siinä kiikun kaakun rajoilla että meneekö normikulutuksen yli nuot kalorit.
Kertoo varmaan paljon ku mitat on 177cm japaino 91-92 = on läläläskiä mistä polttaa :)
Varmaan siksi ohjelma toimii ku oon vasta-alkaja punttihommissa

Mä en pystynyt ketodieetin aikan treenaamaan juuri lainkaan. Saati että olisin pystynyt treenaamaan yksijakoisella kovalla progressiolla. Voi tietty olla, että tää on naisille eri juttu, mutta lähtökohtaisesti en suosittelisi ketodieettiä ja kovaa treeniä muuta kuin pakon edessä. Toi on sellainen kombo, millä moni on saanut kilpirauhasensa paukahtamaan, kun elimistön hormonitasapaino lähtee heilumaan insuliininerityksen muuttuessa.

Jos välttämättä haluat kokeilla, niin tee se asteittain ja kroppaa kuunnellen. Vaihtoehtoja on kaksi. Joko vähennät hiilareita viikottain siten, että valut ketoosin kuukauden-parin aikana, jotta kroppa ehtii tottua polttamaan rasvaa. Tai sitten vedät ittes kerralla ketoosiin nollatreenillä, ja alat siitä varovasti nostelemaan treenifrekvenssiä ja intensiteettiä kuukauden-parin aikana.

Keksinpäs kolmannenkin vaihtoehdon: mikrosyklit. Treenipäivinä vedät enemmän hiilareita, lepopäivinä enemmän rasvaa. Tästä löytyy ravintoketjusta juttua kilometritolkulla. Polttaa kuulemma rasvaa tehokkaammin kuin Mäkkärin keittiö.

Mä en pystynyt ketodieetin aikan treenaamaan juuri lainkaan. Saati että olisin pystynyt treenaamaan yksijakoisella kovalla progressiolla. Voi tietty olla, että tää on naisille eri juttu, mutta lähtökohtaisesti en suosittelisi ketodieettiä ja kovaa treeniä muuta kuin pakon edessä. Toi on sellainen kombo, millä moni on saanut kilpirauhasensa paukahtamaan, kun elimistön hormonitasapaino lähtee heilumaan insuliininerityksen muuttuessa.

No hellurei. MeNaisistako luit tämän? "Moni saanut kilpirauhasen pamahtaan" hahhah.

Niin, eihän sitä pakko ole ketoosiin asti hinkuttaa jos on vhh:lla. Mulla hiilarit nykyään lepopäivänä 40-50 ja ns.reenipäivänä jonkin verran yli.
Mulla ketoosi vaati alle 20g hiilareita päivässä

Niin, eihän sitä pakko ole ketoosiin asti hinkuttaa jos on vhh:lla. Mulla hiilarit nykyään lepopäivänä 40-50 ja ns.reenipäivänä jonkin verran yli.
Mulla ketoosi vaati alle 20g hiilareita päivässä

Nojoo ja edarin jutut ketoosista nyt on täysin tuulesta temmattuja.

No hellurei. MeNaisistako luit tämän? "Moni saanut kilpirauhasen pamahtaan" hahhah.
Jos toi ois MeNaisista peräisin, niin olisin fooruminkonventioiden vastaisesti myös käyttänyt asiaankuuluvaa lähdeviittausta. Epämääräinen "moni" sen sijaan tulee parista omassa tuttavapiirissä ketoilua ja tiukkaa treenikautta seuranneesta kilpirauhasenvajaatoimintadiagnoosista, sekä aihetta sivunneista blogikirjoituksista (esim. Monkeyfood on kirjoittanut aiheesta hyvin lähteistetyn postauksen otsikolla Takinkääntö! Alakarpista turvallisiin tärkkelyksiin). Tota taustaa vasten en ala suosittelemaan ketoilun yhdistämistä treeniin kenellekään, joka ei tasan tarkkaan tiedä, millä leikkii.

Ja jos keskitytään aiheeseen, niin onko olemassa jotain argumentteja sitä vastaan, että radikaalit muutokset kropan energiankäyttöön tekis vähitellen, jolloin itse vois omasta olostaan huomata mahdolliset haittavaikutukset? Onneksi VHH kattaa aika laajan harmaan alueen hiilaripainotteisen ja ketogeenisen dieetin väliltä, joten leikkikenttää löytyy vähittäisillekin muutoksille.

Mulla tuo oli ns. miellyttävä vaihtoehto pudottaa painoa. Alussa olin saakelin tiukkana hiilareitten kanssa ja muutosta tuli nopeasti. Sekin miten vhh:ta soveltaa on jokaisen oma asia, mutta en uskaltas ees laskea niitä päivittäisiä hiilari/sokeripommeja mitä tuli vedettyä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla tuo oli ns. miellyttävä vaihtoehto pudottaa painoa. Alussa olin saakelin tiukkana hiilareitten kanssa ja muutosta tuli nopeasti. Sekin miten vhh:ta soveltaa on jokaisen oma asia, mutta en uskaltas ees laskea niitä päivittäisiä hiilari/sokeripommeja mitä tuli vedettyä.
Niinpä, don't get me wrong, mäkin oon jonkinlaisella VHH:lla kun hiilarit pyörii sadan gramman paikkeilla. Mieluummin otan energiani ravinteikkaista lähteistä ja pidän verensokerin tasaisena. Halusin lähinnä korostaa, että ketoosi päällä ei kannata runnoa menemään kovaa treeniä vastoin oman kropan tahtoa.

Onko sulla harmainta hajuakaan mistä kilpirauhassairaudet johtuvat/syntyvät? Kerrotko vielä miten nämä kilpirauhaset nyt ovat "hajonneet"? Hypotyreoosi? Hypertyreoosi?

Ja mitä ketoosiin tulee, niin miten voit väittää verensokerin pysyvän tasaisempana 100g hiilareita kun esim 20g? Ketoosi on kuitenkin kehon oma tila, jossa glugoneogeneesi ja ketogeneesi säätelee toimintaa, eikä ulkopuolelta tule mitään myrkkyjä.

Onko sulla harmainta hajuakaan mistä kilpirauhassairaudet johtuvat/syntyvät? Kerrotko vielä miten nämä kilpirauhaset nyt ovat "hajonneet"? Hypotyreoosi? Hypertyreoosi?

Ja mitä ketoosiin tulee, niin miten voit väittää verensokerin pysyvän tasaisempana 100g hiilareita kun esim 20g? Ketoosi on kuitenkin kehon oma tila, jossa glugoneogeneesi ja ketogeneesi säätelee toimintaa, eikä ulkopuolelta tule mitään myrkkyjä.
Just kun päsin sanomasta, että don't get me wrong, niin menit sitten kuitenkin... 100 grammalla hiilareita verensokeri pysyy tasaisempana kuin YLI 100 grammalla hiilareita. Ja mm. tämän vuoksi mä rajoitan mun hiilareitten saantia, vaikken ketoosia missään nimessä tavoittelekaan. Mä en ole myöskään väittänyt, että ketoosi olisi luonnoton tila - sen sijaan oon suositellut varovaisuutta ketoosin yhdistämisessä kovaan treeniin.

Kaivas nyt ne herneet nenästäs. Jos ketoosi ja kova treeni sopii sulle, niin oo onnellinen. Naisilla ainakin tuo yhdistelmä tuppaa nostamaan kortisolitasoja, saamaan menkat sekaisin ja mystisen hormonitoiminnan yhteisvaikutuksen kautta vaikuttamaan myös tyroksiinintuotantoon. Näissä esimkerkkitapauksissa kyseessä on vajaatoiminta, eli sit varmaan hypotyreoosi.

Summa summarum: se mikä sopii sulle, ei välttämättä sovi mulle, ja vice versa. Lisäksi radikaalit muutokset kannattaa toteuttaa sillai, että elimistöllä on aikaa sopeutua. Vai joko sulla on antaa jotain osviittaa päinvastaisen strategian toimivuudesta?

Sori :offtopic:, tää keskustelunpätkä käytiin nyt ihan väärässä ketjussa.

Ketolla oon tähän asti treenannu ja treeni on kulkenut, sillä ajattelinkin tätä arnoldia. Ja MIES olen :D
Mutta nyt tulinkin siihen tuloksee että alotan kunnon treenin vasta ylimääräisesten kilojen lähdettyä ja panostan nyt enemmän
aerobiseen. Silti 3-jakosella vielä vähän aikaa reenailtava ,enköhän saa silläkin tuloksia.
Ja nuista kilpirauhashommista en kyllä tiedä mitään, enkä uskokkaan mitään ennenkun kunnon faktoja joku lyö tiskiin.

Kaivas nyt ne herneet nenästäs. Jos ketoosi ja kova treeni sopii sulle, niin oo onnellinen.

energian puolesta ei kyllä sovi.

mystisen hormonitoiminnan yhteisvaikutuksen kautta vaikuttamaan myös tyroksiinintuotantoon.

Ei ole herneitä ainakaan kauheen syvällä sieraimissa, mutta ei kannata ihan hirveästi latoa absoluuttisia totuuksia ja kummitustarinoista, joillle ei ole mitään näyttöä. Aina joku sairaus saadaan mystisesti yhdistettyä johonkin ja viimesin elämänmuutos on yleensä se helpoin ottaa syypääksi.

:piis:

Kyllä ne turpoaa jos tarpeeksi isolla volyymillä ja painoilla tekee sitä yhtä liikettä. Nimim. kohta taas housuostoksille.

Ja ei, en tee tätä ohjelmaa.

Hmmm.. Itse en yhtään haluais että parse tästä turpoaa, kun siihen on läskiä päässyt kertymään, mutta kaipa se läskikin ihan punttitreenillä lähtee ? :D Ja muotoutuu semmoiseksi miesmäiseksi...

Tuli vaan mieleen, että kun tuon niskantakaapunnerruksen negatiivista vaikutusta olkapäille ja eritoten kiertäjäkalvosimille on täällä jauhettu moneen kertaan, niin kuinkas hyvin takakyykky ilman kyykkytelinettä (tai muitakaan apuvälineitä) on haitallisilta vaikutuksiltaan verrattavissa tuohon? Eli kun ei ole telineitä tai vastaavia apuna, niin joudun rivettämään painot ensin rinnalle, nostamaan siitä pään yli hartioille ja kyykkysarjan jälkeen vielä pään yli takaisin eteen.. onko tässä(kin) varma olkapääongelmien tuoja pitkällä tähtäimellä?

Asiasta hieman poiketen; etukyykky sen sijaan vaikuttaa itselleni ainakin hemmetin vaikealta toteuttaa, tuo käsien asento eritoten on ainakin meikäläisen käsille jotenkin luonnottoman oloinen.. Ainakin ilman tankoa peilin edessä mallailtuna vaikuttaisi, että meikäläisen kyynärvarret on suht pitkät käsivarsiin verrattuna, joka omalta osaltaan jonkin verran hankaloittaa tuota tangonpitoasentoa etukyykyssä.. tulikohan tästä minkäänlaista mielikuvaa mitä tarkoitan?

joudun rivettämään painot ensin rinnalle, nostamaan siitä pään yli hartioille ja kyykkysarjan jälkeen vielä pään yli takaisin eteen.. onko tässä(kin) varma olkapääongelmien tuoja pitkällä tähtäimellä?

Asiasta hieman poiketen; etukyykky sen sijaan vaikuttaa itselleni ainakin hemmetin vaikealta toteuttaa, tuo käsien asento eritoten on ainakin meikäläisen käsille jotenkin luonnottoman oloinen.. Ainakin ilman tankoa peilin edessä mallailtuna vaikuttaisi, että meikäläisen kyynärvarret on suht pitkät käsivarsiin verrattuna, joka omalta osaltaan jonkin verran hankaloittaa tuota tangonpitoasentoa etukyykyssä.. tulikohan tästä minkäänlaista mielikuvaa mitä tarkoitan?

Tuolla "kyykkytyylillä" tulee kyllä rasitusta vaikka ja mihin. Melkoinen yleisliike! Valitettavana takaiskuna tämä johtanee siihen, ettet mitenkään kauheen suuria rautoja saa niskaan... kai? Ja jos saat ni painonnostoskaboihin mars!

Ilman telinettä tuo etukyykynasentokin on todnäk melko hankalaa hieroa kohdalleen, varsinkin jos tekniikka ei oo ihan räpylässä. Jos suoraan rivestä nyit etukyykkyä, niin ilmeisesti käytät käsien asentona sitä riven asentoa... Jos joskut pääset telineelle, niin kokeile kyykätä edestä kädet ristissä. Etukyykky, tekniikka -ketjusta löytyy ihan hyviä vinkkejä.

Tuolla "kyykkytyylillä" tulee kyllä rasitusta vaikka ja mihin. Melkoinen yleisliike! Valitettavana takaiskuna tämä johtanee siihen, ettet mitenkään kauheen suuria rautoja saa niskaan... kai? Ja jos saat ni painonnostoskaboihin mars!

Ilman telinettä tuo etukyykynasentokin on todnäk melko hankalaa hieroa kohdalleen, varsinkin jos tekniikka ei oo ihan räpylässä. Jos suoraan rivestä nyit etukyykkyä, niin ilmeisesti käytät käsien asentona sitä riven asentoa... Jos joskut pääset telineelle, niin kokeile kyykätä edestä kädet ristissä. Etukyykky, tekniikka -ketjusta löytyy ihan hyviä vinkkejä.

No en saa en, liikutaan siellä reilussa 40kg:ssa, eli tuskin lastenskaboja pidemmälle ois asiaa.. tosin sinne vois vaikka meikäläisen rungolla päästäkin.

Mutta joo, etukyykkyyn katsoin tuon käsien asennon tästä: http://www.exrx.net/WeightExercises/OlympicLifts/FrontSquat.html , mutta nyt kun tarkemmin luin, niin tuossahan on kyseessä joku voimanostoversio. Ja tosiaan, en ole vielä etukyykkyä tehnyt painoilla, lähinnä varautunut vaan siihen, että joudun vaihtamaan tuon takakyykyn siihen ellen pääse jonnekin kyykkytelineellä varustettuun paikkaan treenaamaan.

Juu. Meikäankalla ei kyynärpäät taivu millään tohon voimannosto versioon, vaan pidän kädet ristissä. Monet painonnostoa harrastavat kyllä tekee osana työntötreeniä tollasta mainitsemasi tapasta rive-etukyykky settiä, mutta siinä on tosiaan tavoitteena saada luotua sille työnnölle hyvä pohja (korjatkaa ny prkl nostajat kaikki edellä olleet asiavirheet). Kutosessa tavoite on toki hieman eri. Nyt tarvittas kova jalkasetti ilman mainitsemiasi häiriötekijöitä.

Kattelin tossa tota sun aiempaa postausta uudella silmällä ja tuli mieleen, että jos toi sun kyykkytulos pn raavittu tällä tyylillä, niin sun KYYKKYtulos on kyllä oikeesti jotain ihan muuta.

Suositut

Back
Ylös Bottom