Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Meta title: 🔥 ARNOLDIN KULTAINEN KUUSIKKO – GOLDEN SIX 🔥

Meta description: Legendaarinen koko kropan perusohjelma, kuusi liikettä jotka rakensivat Arnoldin pohjan.

Viikko tullut nyt tehtyä tätä ja heräsi kysymys. Entäs pohkeet? Tuleeko ne kyykyssä vai pitääkö erikseen reenata?

Kyykky kehittää kyllä pohkeita. Pohkeet ovat sellainen osa-alue, joiden koko ja kehitys määräytyy erittäin paljon geeniperimän kautta. Toisten ei tarvitse treenata pohkeita juuri ollenkaan, toisilla taas ei tahdo kasvaa millään treenillä.Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään. Voimaa pohkeissa on niinkuin muillakin, mutta koko on pieni. Eli jos pohkeesi eivät tunnu kasvavan, niin suosittelen pohjetreenin ottamista ohjelmaan. Esim. aasinosto on hyvä liike pohkeille. Ja pohkeiden treenauksessa pätee erityisesti sanonta: No pain no gain. Eli kipua ei voi pohjetreenissä välttää, jos haluaa pohkeiden kasvavan.

Kyykky kehittää kyllä pohkeita. Pohkeet ovat sellainen osa-alue, joiden koko ja kehitys määräytyy erittäin paljon geeniperimän kautta. Toisten ei tarvitse treenata pohkeita juuri ollenkaan, toisilla taas ei tahdo kasvaa millään treenillä.Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään. Voimaa pohkeissa on niinkuin muillakin, mutta koko on pieni. Eli jos pohkeesi eivät tunnu kasvavan, niin suosittelen pohjetreenin ottamista ohjelmaan. Esim. aasinosto on hyvä liike pohkeille. Ja pohkeiden treenauksessa pätee erityisesti sanonta: No pain no gain. Eli kipua ei voi pohjetreenissä välttää, jos haluaa pohkeiden kasvavan.

Kyllä oikeestaan tuntuu siltä että pohkeissaki jotain tapahtuis, sitten kun viellä käyn 2-3 kertaa viikossa lenkillä nii kyllähä siinäkin ne pohkeet luulisi reenautuvan.

Ajattelin tuon ottaa kokeiluun ja ajattelin vain kysäistä että mites ton leuanvedon voisi korvata kun en ole varma meneekö yhtään...
Ja sitten mietin että voiko ton tehä useamminkin kuin 3 kertaa viikossa?? jos ei voi niin voiko sitten noiden 3 kertaa viikossa lisäksi heittää jotain muuta esim. semmosen juoksu+nyrkkeily+punnerus päivän ???

Ajattelin tuon ottaa kokeiluun ja ajattelin vain kysäistä että mites ton leuanvedon voisi korvata kun en ole varma meneekö yhtään...
Ja sitten mietin että voiko ton tehä useamminkin kuin 3 kertaa viikossa?? jos ei voi niin voiko sitten noiden 3 kertaa viikossa lisäksi heittää jotain muuta esim. semmosen juoksu+nyrkkeily+punnerus päivän ???

Eiköhän tuo ohjelma ole ihan tarpeeksi raskas kolme kertaa viikkoon tehtynä. Juoksu, ja nyrkkeily ovat ihan ok, jos haluat aerobisen kunnon pitää myös kovana.Kunhan kuuntelee omaa kroppaa, ja keventää, jos alkaa käydä liian raskaaksi.Ja kannattaa vaan vetää niitä leukoja. Tässä hyvä ohjelma, joka ottaa huomioon senkin, että alussa ei välttämättä mene yhtään: http://twentypullups.com/
Toinen vaihtoehto on vetää ylätaljaa, ja hankkia sitä myöten voimaa. Kun alkaa leuat mennä, niin vaihtaa leuanvetoon. Leuanveto kuitenkin on omasta, ja monien muidenkin mielestä parempi liike. Itse vedän leveällä myötäotteella, variaatioita on monia, ja niitä voi vaihdella vaikka muutaman kuukauden välein.

Yks kysymys olis mullakin. Kelasin aloittaa Golden Sixin ensviikolla. Voinko jatkaa tällä ohjelmalla niin kauan kuin haluan vai etsinkö jonkin toisen hyvän massaohjelman? Voitteko suositella hyviä massaohjelmia?

Kiitos!

Kuinka pitkä tauko kannattaa pitää noiden leukojen välillä?

2 minuuttia. Kysymys: Voiko ojentajille tehdä erikseen jotain, vai onko liian suuri riski ettei palaudu? Mullei ainakaan tunnu ojentajissa paljoakaan treenin jälkeen, kohta 2 kuukautta takana. Toisaalta jos niitä enemmän treenaa niin mulla ainakin on jumissa kahdesta kolmeen päivään.

Jos tuntuu ettei palaudu älä tee, jos tuntuu että pystyy tehdä niin miksei?

Soveltuuko kuusikko mahdollisesti myös ns. lihasmassaa ylläpitäväksi treeniohjelmaksi esim. armeijan aikana, jolloin salille ei mahdollisesti pääse viikon aikana kuin kerran tai pari? Mielipiteitä?

Soveltuuko kuusikko mahdollisesti myös ns. lihasmassaa ylläpitäväksi treeniohjelmaksi esim. armeijan aikana, jolloin salille ei mahdollisesti pääse viikon aikana kuin kerran tai pari? Mielipiteitä?

G-kutonenhan on raskaista perusliikkeistä koostuva 1-jakoinen ohjelma, joten luulis passaavan epäsäännölliseen inttireenailuun oikein mallikkaasti. Turha intin aikana on alkaa mitään 4-5 jakoisia ohjelmia edes suunnittelemaankaan imo.

Onko ok vaihtaa niskan takaa punnerrus edestä punnerrukseksi? Kun mua vaan varoteltiin, että rikon olkapääni... Oon 14, aika aloittelija vasta.

Mikäs avuksi, kun leuat ei meinaa enää kehittyä? Sarjat menee nyt tyyliin 10/9/8 ja kehitys on jo junnannut pitkään tossa. Pitäiskö aloittaa vetämään lisäpainoilla? Silloinhan toistomääristä lähtee taas iso siivu, vai pitääkö jatkaa omalla painolla vetämistä ja tyytyä siihen, että kehitys tulee hitaasti?

Mikäs avuksi, kun leuat ei meinaa enää kehittyä? Sarjat menee nyt tyyliin 10/9/8 ja kehitys on jo junnannut pitkään tossa. Pitäiskö aloittaa vetämään lisäpainoilla? Silloinhan toistomääristä lähtee taas iso siivu, vai pitääkö jatkaa omalla painolla vetämistä ja tyytyä siihen, että kehitys tulee hitaasti?

Vaihtelu on hyvästä. Eli ota vaikka joka toinen treeni tai joka toinen viikko lisäpainoja käyttöön, jotta saat vähän vaihtelua. Lisäpainojenkin määrää kannattaa muutella hieman.

Mulla on leuoissa samankaltainen ongelma, tosin olen ollut niin pitkään dieetillä, että se että ylipäätään mitään varsinaista kehitystä on tapahtunut, ottamatta huomioon painonputoamista joka helpottaa leukojen tekoa huimasti. Vaihtelen vasta- ja myötäotteella ja eri oteleveydellä, ja käytän 5-10kg lisäpainoja välillä, ja välillä en. Jos tuntuu että sarja saisi olla pidempi, voi toistot tehdä myös negatiivisina.

Jos treenaat ma,ke,pe kokeile tehdä vaikka ke vähän kevyemmin ja pe otat asenteen, että pakko mennä yks toisto enemmän ku edellinen ennätys on. Leuanveto on asennelaji. Väitän, että jos vaikka Mentulan Jari olis siinä tangon vieressä huutamassa ja kannustamassa vetäsit sarjat nätisti 12,11,10. Pätee aika moneen Sali-Samiin tämä.

Kohta 2kk tällä menty ja kyykky varsinkin on noussut ihan kivasti 40 kg->70kg. Suurin ongelma on hieman yllättäen ollut vatsat, hirveellä punnerruksella saan tuon 3 x 20. Johtuisko että teen ne viimesenä vai siitä syystä et oon vaan löllömaha?

Muuten ollut nämä pari ensimmäistä kuukautta on ollut salilla hauskaa, mutta muijan asenne alkuinnostuksen jälkeen on muuttunut suuntaan "pitääksun taas mennä sinne salille" "nyt lopetat sen salilla käynnin ja alat laihduttaa" (ylipainoa n. 10 kg). :face:

Ohjelma ei mielestäni ole erityisen raskas tai sitten en vaan punttaa tarpeeksi kovilla painoilla vaikka mielestäni niin teen. Mitä palautumiseen tulee niin fysioterapeutti painotti loppuverryttelyä enemmin kuin venyttelyä

Voiko pystypunnerruksen vaihtaa vipunostoihin? Tekisi nääs mieli kokeilla vipareita.
Hauiskäännön voi varmaan tehdä myötäotteella, jos haluaa kehittää forkkuja?
Leuat myötäotteella, jotta menee paremmin selälle?

Kuinka tiukkoja sarjojen pitää olla? Mulla on niin huono kunto että sarjojen välissä syke nousee pilviin ja tuntuu että kuolen siihen paikkaan :D

Ojentajat on vähän heikohkot, ja joku sanoi että kannattaa tehdä myös pari sarjaa etunojapunnerruksia joka päivä. onko tämä OK?

Back
Ylös Bottom