Pohkeille kannattaa vielä tehdä omat?
Mun käsittääkseni pohkeita ei paljoa kyllä edes reenailla, niinku ei kyynärvarsiakaan. Se on aika perinnöllinen juttu, että onko ne isot vaiko ei.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pohkeille kannattaa vielä tehdä omat?
Niin, tässä vielä mietiskelin noita vaihtoehtoja:Terve ...
Niin, tässä vielä mietiskelin noita vaihtoehtoja:
1. Takakyykky. Voisiko korvata askelkyykyllä/yhden jalan kyykyllä?
2. Penkkipunnerrus. Korvaaminen kahdella käsipainolla samaan aikaan nostaen, toimiiko? Vai keskittyykö eri lihaksiin tms, että täytyy ostaa tanko?
4. Niskan takaa punnerrus. Onnistuuko tämä käsipainoilla?
5. Hauiskääntö tangolla. Tämän luulis onnistuvan ihan perinteiseen tapaan käsipainoin.
Joku ammattilainen voisi vähän valistaa!
Kaikennäköstä aina johonkin 15/20 kg asti.Kuinka isoja käsipainoja sulla on mahdollisuus käyttää?
Jooh, no täytyy alotella vaikka tossa ens viikolla ja katella kuinka nopeasti kehitystä tapahtuu. Sen jälkeen pitää miettiä sitten, miten hoitaa asiaa eteenpäin :DKylmä fakta on kuitenkin se, että painoja on pystyttävä kasvattamaan jatkuvasti, ja yleensä noilla eväin ne rahkeet jossain vaiheessa loppuu. Jos ei sitten hanki kotiin levytankoa, läjää painoja ja kyykkytelinettä...
Olen miettinyt tässä sellaista, kun olen tehnyt G6:sta soveltamaani variaatiota (pena, mave, kyykky, leuat, haba, pystärit, vatsat) ja olen tehnyt 3x viikossa, käytännössä ma, ke ja pe, mutta minusta lepoa kertyy liikaakin, ts. voisin mielestäni aivan hyvin tehdä joka toinen päivä setin. Tuleeko tästä pidemmällä aikavälillä mahdollisesti jotakin ongelmia?
Mietin myös sitä, että ns. 4. treenin voisi tehdä myöskin kevyemmillä painoilla, tarkoituksena saada säännöllistä variaatiota siihen 6-12X80% - settiin, eli siirtää toistojen määrää 5X5 tai jopa 10X10 - suuntaan.
Aloitin tekemällä noita leukoja sellaisella alkupompulla ja jättämällä kädet toistojen välissä hivenen koukkuun. Sillä tekniikalla menee nyt joku viitisentoista leukaa. Nyt olenkin tässä miettinyt, että jatkanko samalla tyylillä lisäpainojen kera vai alanko kiinnittämään huomiota absoluuttiseen suorituspuhtauteen (ilman lisäpainoja siis), jolloin ne toistot tippuu varmasti alle sen kympin. Kumman arvelette olevan kehityksen kannalta tehokkaampaa? Eipä sillä varmaan hirveesti ole väliä, mutta tulipahan vaan mieleen.
Voit vaihtaa pystypunnerrukseen ja SJMV lisättynä se ei ole enää G6. Mutta kuka sitä kieltää lisäämästä. Jos teet kyykyt erittäin syvälle niin sen pitäis riittää jaloille. Ja toi syöminen on tärkeetä, jos haluut tuloksia, olit sitten dieetillä tai et. Eli mun mielestä kannattaa katsoa päivän kalorimäärä kondikseen ja ota esimerkiksi päivän kokonaiskaloreista 40% proteiineista, 40% rasvoista ja jäljelle jäävä 20% hiilareista.Lähtee nyt siis kokeiluun. Tuon niskan takaa punnerruksen voi siis hyvinkin vaihtaa pystypunnerrukseen ? Ja onko SJMV järkevä lisätä ohjelmaan, kokemuksia ?
Kuinka tärkeää se syöminen nyt on, kun en noita kaloreita juurikaan ikinä ole laskenut, ainoastaan proteiinit koitan pitää siinä 2 g X oma paino / päivä..
Voit vaihtaa pystypunnerrukseen ja SJMV lisättynä se ei ole enää G6. Mutta kuka sitä kieltää lisäämästä. Jos teet kyykyt erittäin syvälle niin sen pitäis riittää jaloille. Ja toi syöminen on tärkeetä, jos haluut tuloksia, olit sitten dieetillä tai et. Eli mun mielestä kannattaa katsoa päivän kalorimäärä kondikseen ja ota esimerkiksi päivän kokonaiskaloreista 40% proteiineista, 40% rasvoista ja jäljelle jäävä 20% hiilareista.
Ok. Taidan jättää nuo SJMV:t.. Ja pysyä ihan Arskan opeissa..
Pakko kysyä, eli Kaloritko sitä lihasta muka kasvattaa ? Vai onko niiden tarkotus vain auttaa jaksamaan ? Ei nyt tarkoituksellisesti läskiksi halua, vaan nimenomaan lihasta..
En saa myötäotteella leuanvetoja, joten teen ylätaljaa myötäotteella suositellun mukaisesti. Olen nykyään tehnyt 55 kg ylätaljalla tekniikan harjoittelemiseksi ja toistomäärät ovat olleet 3 x maksimi (20, 15, 14). Kannattaako käytettävät painot valita niin, että saan tehtyä muutaman (1–5) vai useamman toiston (10–20) kyseisellä painolla?
Onko mitään toimivaksi todettua harjoitusohjelmaa pohkeille, jonka voi yhdistää G6:n loppuun treenattavaksi kolmesti viikossa?