Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Terve ...
Niin, tässä vielä mietiskelin noita vaihtoehtoja:
1. Takakyykky. Voisiko korvata askelkyykyllä/yhden jalan kyykyllä?
2. Penkkipunnerrus. Korvaaminen kahdella käsipainolla samaan aikaan nostaen, toimiiko? Vai keskittyykö eri lihaksiin tms, että täytyy ostaa tanko?
4. Niskan takaa punnerrus. Onnistuuko tämä käsipainoilla?
5. Hauiskääntö tangolla. Tämän luulis onnistuvan ihan perinteiseen tapaan käsipainoin.
Joku ammattilainen voisi vähän valistaa!

Niin, tässä vielä mietiskelin noita vaihtoehtoja:
1. Takakyykky. Voisiko korvata askelkyykyllä/yhden jalan kyykyllä?
2. Penkkipunnerrus. Korvaaminen kahdella käsipainolla samaan aikaan nostaen, toimiiko? Vai keskittyykö eri lihaksiin tms, että täytyy ostaa tanko?
4. Niskan takaa punnerrus. Onnistuuko tämä käsipainoilla?
5. Hauiskääntö tangolla. Tämän luulis onnistuvan ihan perinteiseen tapaan käsipainoin.
Joku ammattilainen voisi vähän valistaa!

Jos noilla vermein pitää pärjätä mitä sulla on, niin tuossapa ihan hyvät vaihtoehdot. Askelkyykky, penkki käsipainoilla, pystypunnerrus käsipainoilla jne. Kuinka isoja käsipainoja sulla on mahdollisuus käyttää? Kylmä fakta on kuitenkin se, että painoja on pystyttävä kasvattamaan jatkuvasti, ja yleensä noilla eväin ne rahkeet jossain vaiheessa loppuu. Jos ei sitten hanki kotiin levytankoa, läjää painoja ja kyykkytelinettä...

Kuinka isoja käsipainoja sulla on mahdollisuus käyttää?
Kaikennäköstä aina johonkin 15/20 kg asti.

Kylmä fakta on kuitenkin se, että painoja on pystyttävä kasvattamaan jatkuvasti, ja yleensä noilla eväin ne rahkeet jossain vaiheessa loppuu. Jos ei sitten hanki kotiin levytankoa, läjää painoja ja kyykkytelinettä...
Jooh, no täytyy alotella vaikka tossa ens viikolla ja katella kuinka nopeasti kehitystä tapahtuu. Sen jälkeen pitää miettiä sitten, miten hoitaa asiaa eteenpäin :D

Olen miettinyt tässä sellaista, kun olen tehnyt G6:sta soveltamaani variaatiota (pena, mave, kyykky, leuat, haba, pystärit, vatsat) ja olen tehnyt 3x viikossa, käytännössä ma, ke ja pe, mutta minusta lepoa kertyy liikaakin, ts. voisin mielestäni aivan hyvin tehdä joka toinen päivä setin. Tuleeko tästä pidemmällä aikavälillä mahdollisesti jotakin ongelmia?

Mietin myös sitä, että ns. 4. treenin voisi tehdä myöskin kevyemmillä painoilla, tarkoituksena saada säännöllistä variaatiota siihen 6-12X80% - settiin, eli siirtää toistojen määrää 5X5 tai jopa 10X10 - suuntaan.

Olen miettinyt tässä sellaista, kun olen tehnyt G6:sta soveltamaani variaatiota (pena, mave, kyykky, leuat, haba, pystärit, vatsat) ja olen tehnyt 3x viikossa, käytännössä ma, ke ja pe, mutta minusta lepoa kertyy liikaakin, ts. voisin mielestäni aivan hyvin tehdä joka toinen päivä setin. Tuleeko tästä pidemmällä aikavälillä mahdollisesti jotakin ongelmia?

Mietin myös sitä, että ns. 4. treenin voisi tehdä myöskin kevyemmillä painoilla, tarkoituksena saada säännöllistä variaatiota siihen 6-12X80% - settiin, eli siirtää toistojen määrää 5X5 tai jopa 10X10 - suuntaan.

En näe sinänsä mitää ongelmaa treenitiheyden lisäämisessä mutta jos meinaat kyykky+mave sekä pena+pystäri-kombot vetää jokaisessa treenissä niin ennustan tulosten jumittamista ja vaivoja alaselkään tai olkapäihin.

Jos tekee mieli treenaamaan useammin niin koita rakennella jonkinlainen 1½-jakoinen systeemi. Onko pakko mavettaa joka päivä? Voisit vaikka tehdä siitä "neljännestä treenistä" kunnon mavetuksen ja päälle vaikkapa jokin leveä soutu, pohkeita, kiertäjäkalvosinta ja vatsoja.

Punnerrusliikkeitä voi myös keventää jos lisäät treenien määrää. Vaikkapa käsipainopenkkiä, tai jätä välillä pystärit pois ja tee vipunostoja sivulle/taakse.

Aloitin tekemällä noita leukoja sellaisella alkupompulla ja jättämällä kädet toistojen välissä hivenen koukkuun. Sillä tekniikalla menee nyt joku viitisentoista leukaa. Nyt olenkin tässä miettinyt, että jatkanko samalla tyylillä lisäpainojen kera vai alanko kiinnittämään huomiota absoluuttiseen suorituspuhtauteen (ilman lisäpainoja siis), jolloin ne toistot tippuu varmasti alle sen kympin. Kumman arvelette olevan kehityksen kannalta tehokkaampaa? Eipä sillä varmaan hirveesti ole väliä, mutta tulipahan vaan mieleen.

Aloitin tekemällä noita leukoja sellaisella alkupompulla ja jättämällä kädet toistojen välissä hivenen koukkuun. Sillä tekniikalla menee nyt joku viitisentoista leukaa. Nyt olenkin tässä miettinyt, että jatkanko samalla tyylillä lisäpainojen kera vai alanko kiinnittämään huomiota absoluuttiseen suorituspuhtauteen (ilman lisäpainoja siis), jolloin ne toistot tippuu varmasti alle sen kympin. Kumman arvelette olevan kehityksen kannalta tehokkaampaa? Eipä sillä varmaan hirveesti ole väliä, mutta tulipahan vaan mieleen.

Jos salilla on vastapainolaite, jolla leukoja voi tehdä avustetusti niin sillä saa säädeltyä. En suosittelisi tuota pompputekniikkaa, liikeradan kontrolli voi kadota melko pahasti. Tekisin itse ihan omalla painolla ja puhtaalla tekniikalla. Jos sarjat jää liian lyhyiksi, esim. alle 6 toiston niin voit hakkailla päälle pari pidempää sarjaa ylätaljaa.

jospa huomenna taas aloittaisi tällä ohjelmalla reenaamisen, oli viikon lepo venäläisen penkkiohjelman jälkeen :) syönyt oon kuin hevonen levossakin :) rankkaa tulee olemaan 9 viikkoa kun taas painaa täysillä tällä :)

Lähtee nyt siis kokeiluun. Tuon niskan takaa punnerruksen voi siis hyvinkin vaihtaa pystypunnerrukseen ? Ja onko SJMV järkevä lisätä ohjelmaan, kokemuksia ?

Kuinka tärkeää se syöminen nyt on, kun en noita kaloreita juurikaan ikinä ole laskenut, ainoastaan proteiinit koitan pitää siinä 2 g X oma paino / päivä..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lähtee nyt siis kokeiluun. Tuon niskan takaa punnerruksen voi siis hyvinkin vaihtaa pystypunnerrukseen ? Ja onko SJMV järkevä lisätä ohjelmaan, kokemuksia ?

Kuinka tärkeää se syöminen nyt on, kun en noita kaloreita juurikaan ikinä ole laskenut, ainoastaan proteiinit koitan pitää siinä 2 g X oma paino / päivä..
Voit vaihtaa pystypunnerrukseen ja SJMV lisättynä se ei ole enää G6. Mutta kuka sitä kieltää lisäämästä. Jos teet kyykyt erittäin syvälle niin sen pitäis riittää jaloille. Ja toi syöminen on tärkeetä, jos haluut tuloksia, olit sitten dieetillä tai et. Eli mun mielestä kannattaa katsoa päivän kalorimäärä kondikseen ja ota esimerkiksi päivän kokonaiskaloreista 40% proteiineista, 40% rasvoista ja jäljelle jäävä 20% hiilareista.

Voit vaihtaa pystypunnerrukseen ja SJMV lisättynä se ei ole enää G6. Mutta kuka sitä kieltää lisäämästä. Jos teet kyykyt erittäin syvälle niin sen pitäis riittää jaloille. Ja toi syöminen on tärkeetä, jos haluut tuloksia, olit sitten dieetillä tai et. Eli mun mielestä kannattaa katsoa päivän kalorimäärä kondikseen ja ota esimerkiksi päivän kokonaiskaloreista 40% proteiineista, 40% rasvoista ja jäljelle jäävä 20% hiilareista.

Ok. Taidan jättää nuo SJMV:t.. Ja pysyä ihan Arskan opeissa..

Pakko kysyä, eli Kaloritko sitä lihasta muka kasvattaa ? Vai onko niiden tarkotus vain auttaa jaksamaan ? Ei nyt tarkoituksellisesti läskiksi halua, vaan nimenomaan lihasta..

Ok. Taidan jättää nuo SJMV:t.. Ja pysyä ihan Arskan opeissa..

Pakko kysyä, eli Kaloritko sitä lihasta muka kasvattaa ? Vai onko niiden tarkotus vain auttaa jaksamaan ? Ei nyt tarkoituksellisesti läskiksi halua, vaan nimenomaan lihasta..

Kalorit sisään - Kalorit ulos = Muutos kehon massassa. Lihaskuntoharjoittelulla on miinuskaloreillakin positiivinen vaikutus kehonkoostumukseen ja voimatasoihin. Läskiä tulee jos syöt liikaa. Voit ihan itse valita kuinka nopeasti tahdot painoasi nostaa. Jos etenet hitaasti niin vältät läskintulon, jos syöt enemmän niin kehitys nopeutuu, mutta sivutuotteena tulee yleensä liikaa fläsää.

Kaloreita ei ole pakko laskea, mutta se auttaa hahmottamaan tilannetta ja on sinänsä suositeltavaa.

Kysyttävää ylätaljassa käytettävästä painosta ja pohkeiden treenaamisesta

En saa myötäotteella leuanvetoja, joten teen ylätaljaa myötäotteella suositellun mukaisesti. Olen nykyään tehnyt 55 kg ylätaljalla tekniikan harjoittelemiseksi ja toistomäärät ovat olleet 3 x maksimi (20, 15, 14). Kannattaako käytettävät painot valita niin, että saan tehtyä muutaman (1–5) vai useamman toiston (10–20) kyseisellä painolla?

Onko mitään toimivaksi todettua harjoitusohjelmaa pohkeille, jonka voi yhdistää G6:n loppuun treenattavaksi kolmesti viikossa?

En saa myötäotteella leuanvetoja, joten teen ylätaljaa myötäotteella suositellun mukaisesti. Olen nykyään tehnyt 55 kg ylätaljalla tekniikan harjoittelemiseksi ja toistomäärät ovat olleet 3 x maksimi (20, 15, 14). Kannattaako käytettävät painot valita niin, että saan tehtyä muutaman (1–5) vai useamman toiston (10–20) kyseisellä painolla?

Onko mitään toimivaksi todettua harjoitusohjelmaa pohkeille, jonka voi yhdistää G6:n loppuun treenattavaksi kolmesti viikossa?

Itsellä sama ongelma ja tällä hetkellä teen taljalla neljä sarjaa kymmenellä toistolla. Kohtuu pienillä painoilla jolloin ainakin itse saan paremman tuntuman selkään, liian isot painot ottaa ainakin mulla liikaa käsiin. Pohkeita hinkkaan pitkillä sarjoilla treenin loppuun.

Tuntuuks teillä muuten seuraavana päivänä et on tullu treenattua?
Itseäni jotenkin huolettaa kun seuraavana päivänä ainut paikka mikä on kipeänä niin on jalat. Treenatessa kyl viimesissä sarjoissa joka liikkeessä on sellanen tunne ettei jaksa niitä viimesiä liikkeitä ja tuntee oikeen kuinka paikat täyttyy verestä. Treenin jälkeen ja seuraavana päivänä ei tunnukkaan enään miltään, muuallakuin jaloissa.

Mut ohjelma vaikuttaa todella hyvältä, viimeviikolla alotin ja pienen lisäyksen tein tähän ohjelmaan, niskantakaapunnerrukset korvasin pystypunnerruksilla ja otin ohjelmaan lisäksi vielä ojentajaliikkeen.

Suoraan ei ole sellaista fiilistä, että "on tullut treenattua". Kyseinen fiilis loppuu kuitenkin nopeaan, kun tekee jonkun liikkeen, joka aktivoi jotain tiettyä lihasryhmää... kummasti sitten yhtäkkiä tuntuu. Itsehän aloitin tämän viime vuoden lokakuussa ja vieläkin painetaan, koska tulee jatkuvasti progressiota painoissa. Massaa tullut myös hyvin (84 -> 87). Kaipa sitä pian voisi jo lopetella tämänkin testaamisen, toisaalta taas kun tämä ohjelma toimii vielä(kin), niin miksi turhaan?

Mulle tulee tuollainen, jos teen poikkeavaa treeniä, esim. eilen tein 5x10 sarjan kevyemmillä painoilla penaa, kyykkyä sekä kulmasoutua ja nyt ovat jalat kipeät ja rintakin vähän, mutta jos teen normaaliohjelman mukaan, niin sitten seuraavana päivänä ei tunnu missään, ellen vedä aivan raa-an verisesti.

Onko suuri synti kun vaihdoin niskantakaapunnerruksen -> pystypunnerrukseen kässäreillä? Tein ennen smithissä niskan takaa ja ehkä juuri sen seurauksena rupes vasen olkapää kipuilemaan...

Ja kuinka välttämätöntä tehdä kyykyt kymmenellä toistolla? Mitä jos tekis esim. 4x6, mutta isommilla romuilla?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom