Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Viikko tullut nyt tehtyä tätä ja heräsi kysymys. Entäs pohkeet? Tuleeko ne kyykyssä vai pitääkö erikseen reenata?
Kyykky kehittää kyllä pohkeita. Pohkeet ovat sellainen osa-alue, joiden koko ja kehitys määräytyy erittäin paljon geeniperimän kautta. Toisten ei tarvitse treenata pohkeita juuri ollenkaan, toisilla taas ei tahdo kasvaa millään treenillä.Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään. Voimaa pohkeissa on niinkuin muillakin, mutta koko on pieni. Eli jos pohkeesi eivät tunnu kasvavan, niin suosittelen pohjetreenin ottamista ohjelmaan. Esim. aasinosto on hyvä liike pohkeille. Ja pohkeiden treenauksessa pätee erityisesti sanonta: No pain no gain. Eli kipua ei voi pohjetreenissä välttää, jos haluaa pohkeiden kasvavan.
Ajattelin tuon ottaa kokeiluun ja ajattelin vain kysäistä että mites ton leuanvedon voisi korvata kun en ole varma meneekö yhtään...
Ja sitten mietin että voiko ton tehä useamminkin kuin 3 kertaa viikossa?? jos ei voi niin voiko sitten noiden 3 kertaa viikossa lisäksi heittää jotain muuta esim. semmosen juoksu+nyrkkeily+punnerus päivän ???
Kuinka pitkä tauko kannattaa pitää noiden leukojen välillä?
Soveltuuko kuusikko mahdollisesti myös ns. lihasmassaa ylläpitäväksi treeniohjelmaksi esim. armeijan aikana, jolloin salille ei mahdollisesti pääse viikon aikana kuin kerran tai pari? Mielipiteitä?
Onko ok vaihtaa niskan takaa punnerrus edestä punnerrukseksi? Kun mua vaan varoteltiin, että rikon olkapääni... Oon 14, aika aloittelija vasta.
Mikäs avuksi, kun leuat ei meinaa enää kehittyä? Sarjat menee nyt tyyliin 10/9/8 ja kehitys on jo junnannut pitkään tossa. Pitäiskö aloittaa vetämään lisäpainoilla? Silloinhan toistomääristä lähtee taas iso siivu, vai pitääkö jatkaa omalla painolla vetämistä ja tyytyä siihen, että kehitys tulee hitaasti?
Mikäs avuksi, kun leuat ei meinaa enää kehittyä? Sarjat menee nyt tyyliin 10/9/8 ja kehitys on jo junnannut pitkään tossa. Pitäiskö aloittaa vetämään lisäpainoilla? Silloinhan toistomääristä lähtee taas iso siivu, vai pitääkö jatkaa omalla painolla vetämistä ja tyytyä siihen, että kehitys tulee hitaasti?