Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Sitten vielä askarruttaa, että miten progressio toteutetaan vastoilla? Viimeisessä sarjassa tehdään toistoja siihen asti, kunnes pistävä kipu käy sietämättömäksi?

Juurikin näin. Siinä vaiheessa, kun vuodat niin perkeleesti ja iskujen vastaanottaminen tuntuu sietämättömältä, voit pyytää kaveria lopettamaan vastalla hakkaamisen.

Toissapäivänä alotin tämän. Kyykkyjä tein oikeestaan kunnolla ekoja kertoja ja olihan ne jalat kipeet! Tänään oli sit toinen reeni ja piti itku kurkussa nuo kyykyt tehä ku oli jalat nii jumissa.

Kuusi vuotta sohvaperunana, sitä ennen enemmän ja vähemmän aktiivisti liikuntaa. Kolme viikkoa sitten krapulassa kyllästyin olemaan lyllerö ja nyt on siitä asti menty arskan ohjeiden mukaisesti. Hyvä ja helppo perusohjelma tälläsille tavallisille laardisäkeille ja tulostakin tulee :) ja sopii nykyisin käyttämääni saliin jossa ei tosiaan ole kuin pakolliset punttivermeet.

Kaikista parasta tässä on, että osittain ohjelman avulla olen löytänyt liikkumisen ilon ja elämän laatu on selkeästi parantunut (yleinen jaksaminen, unen laatu jne.).

Meni vähän offtopic, mutta ompa ainakin pää avattu tämän foorumin osalta. Tuloksi sitten parin kuukauden päästä.

Tuloksia näin muutaman viikon jälkeen:

Kyykky 40kg -> 55kg
Penkki-> 40kg->45kg
Hauis-> 10 kg -> 22 kg(sis. suora tanko)
Ylätalja 20 kg-> 40 kg (kun leuanveto on max. 2 toistoa)
NTP 10 kg -> 15kg (sis. suora tanko)
Vatsat 20 x 3 (hiitaasti tehden)

Huomioita: Todella helppo ja yksikertainen treeniohjelma jolla näköjään tulostakin tulee. Tuossa penkkipunnerruksessa tarvitsisin oikeasta apua kun 1 toiston max huitelee tuolla 70kg paikkeilla, tekniikka on ihan viturallaan jonka takia mennään tässä ohjelmassa alhaisilla painoilla.

Kyykky on aivan mahtava liike, vaikka en alas asti voikkaan mennä kun on toi ristiside /kierukkaleikkaus takana.

Punttikärpänen on purru ihan tosissaan persuksiin kun näin joulunakin pitää tänne kirjotella kun muut hoitavat jouluaskareita.

Ei tossa sun penkin sarjapainossa mitään vikaa ole. 10kg vähemmän kuin kyykky.

Tekniikkaohjeita on pakkotoisto ja youtube pullollaan. Kyllä se siitä sutjaantuu harjoittelemalla.

Hirveetä vauhtia porukka kehittyy täällä, mulla on reilun kahden viikon aikana eniten kehittyny kyykky (+7,5 kg), muutkin on parantunut jonkun verran, ei tosin näin dramaattisesti kun muilla. Ekan kerran jälkeen oli tosiaan jalat ihan järjettömän kipeet, toka kerta oli vaan runnottava läpi. Sen jälkeen ei oo ollu vastaavia kipuja jalois, vaikka onhan ne kuitenkin paskana aina treenin jälkeen :D

Suosittelisitteko ohjelmaa jo hieman pidämpään (noin vuosi) salilla käyneelle, vai soveltuuko "vain" aloittelioille? Kiinnostus nimittäin heräsi suuresti tätä kohtaan :whip: Tähän asti olen käyttänyt 3 ja 4-jakoisia ohjelmia.

Suosittelisitteko ohjelmaa jo hieman pidämpään (noin vuosi) salilla käyneelle, vai soveltuuko "vain" aloittelioille? Kiinnostus nimittäin heräsi suuresti tätä kohtaan :whip: Tähän asti olen käyttänyt 3 ja 4-jakoisia ohjelmia.

Jep modet, siirtäkää tämä threadi jo pikuhiljaa sinne aloittelijoiden osioon...

Itse suosittelisin. Kävin henk. koht. salilla sen 10kk keräämässä voimaa ja haalimassa tekniikkaa ensalkuun, kunnes siirryin monijakoisiin treeneihin. Itse päätin antaa tälle mahdollisuuden ja näin 3kk myöhemmin voi sanoa, että kannatti kyllä. Alkuun saattaa tuntua oudolta ja turhan "helpolta" (lähinnä kun ei ole mitään kovinkaan kummoisia liikkeitä kun vrt. monijakoisia ohjelmia), mutta hyvin se toimii. Treeni itsessään ei ole mitenkään outo tai vaikea, mutta pirun toimiva. Kokeile ainakin tuo 3kk pätkä ja katsele sitten saavutettuja tuloksia vs. kulutettu aika. Itse tosin olen lisännyt parit perusliikkeet vielä tuohon lisäksi parina päivinä, mutta perusohjelmaa on tullut käytyä läpi hyvinkin positiivisin tuloksin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
moro... kolme viikkoa takana. pitkä aika takana ilman mitään säännöllistä urheilua.
177cm/~87kg lihasta vähän ja voimaa ei yhtään. -.- bf% taivaissa.
ihan nollista lähtö painot. painoihin ja puntti treeniin totutellen.

tulokset
kyykky: 25--> 47,5
penkki: 20--> 37,5
punnerrus 20-->25
leuka 0--> 7,3,0 (huom. teen nämä jalat lähdössä lattiasta,+hitaasti alas.) alussa ei ollut mitään saumaa saada edes yhtä.
hauis ztanko-->+5kg
vatsat: 8,4,3-->20,13,13
+2 krt viikossa n.tunnin kävely/lenkki.

huomasin nyt että jos painot menevät n.4 kertaa viimeisellä toistomäärän yli niin, seuraavan kerran painojen nosto on mahdollista.
tiukkaa on ollut oikeastaan vain niskan takaa punnerruksen ja haukkareitten kanssa. sain ne nostettua nyt 2,5kg painoilla.

ruokavalio n.-500cal. proteiinia 1,5-2x70g/pvä +hiilareita vähemmän
tuohon leukojen vetoon vielä laskin vain saadut, en laskenut avitettuja. yritän leuat tehdä alas hitaasti loppuun asti ~8 kertaa toisella ja kolmannella vuorolla.
-kokeilin alussa veto taljaa ja en saanut sitä oikein tuntumaan selässä ja vaihdoin sen noihin avitettuihin.

fiilikset:
-ekan kerran jälkeen olin aivan loppu. varsinkin reidet, istumasta ei pariin päivään meinannut seisomaan päästä. (tosin tein kyykyn väärin.)
-viikko 2 alkaa helpottumaan. (lihakset palautuu)
-viikko 3 nyt alkavat painot olemaan kohdillaan. (tuntumaan)

huh huh hyvät fiilikset kun "sain" nuo leuan vedot

1/3 osaa menty!

Nonii elikkä ensmäinen kuukausi ois takanapäin ja innostusta pitäis riittää vielä 2 kuukauteen...ja näillä näkymin kyllä riittääkin! Tuloksia nähtävissä niin peilikuvassa, kuin painoissakin. Tosin koulusta lomalle tultuani jouduin treenaamaan kotona kyykkyä pienemmillä painoilla joten nostin toistojen määrää, ja penkkiä ei löytynyt niin tein punnerruksia. Kotona treenaus siksi ettei paikkakunnalta löydy kuntosalia (V***n pusikkokunta).

Tuloksia:

Kyykky: 1vk. 4x10x35kg --> 3vk. 4x10x55kg --> 4vk. 4x20x37kg
Penkki: 1vk. 3x10x35kg --> 3vk. 3x10x40kg --> 4vk. Punnertaen 3x15xBW-jalat tuolilla
Leuka: 1vk. 2,1,1 -- > 4vk. 3,3,3
Niskantakaa punnerrus: 1vk. 4x10x20kg --> 4vk. 4x10x23kg
haukkarit: 1vk. 3x10x20kg --> 4vk. 3x10x21,5kg :( tämä ei kasvanu tarpeeksi omasta mielestä, mut ei...kaks kuukautta viel.
Vatsat: 1vk. 4x20 --> 4x20 en tiiä tästä vaihdoin 3 viikon puolvälissä normi istumaan nousut vatsarutistuksiin ja niitä ei kyllä mee kun 20.

mutta itte ainakin ihann tyytyväinen näihin tuloksiin ja nyt toisenkuukauden alussa alotan kunnolla cardio treenin niin jos tuis vielä enemmän "näkyviä tuloksia". Näihin tunnelmiin...

Onkos kellään noussut ongelmaksi kesken treenin iskevä pahoinvointi? Ite oon kolme kertaa käynyt vetämässä tän treenin ja joka kerta tullut aika saatanallinen pahoinvointi kesken jumppailun, tänäänkin jäi viimiset liikkeet tekemättä sen takia. Ihan ei suuhun asti tullut oksennus, mutta ei ainakaan kaukana ollut :D. Ei palkkarikaan maistunut ihan yhtä hyvältä kuin ennen.

Aiemmin oon tehnyt SS:ää vajaat pari kuukautta, ja siihen verrattuna teen todella kevyillä painoilla (kyykystä lähtenyt 25kg painoa, penkistä 15kg jne...), vaikka välissä onkin noin kuukauden tauko. Voisiko tää johtua ihan vaan siitä, että tässä ohjelmassa on vaan tosi paljon enemmän tekemistä vrt. SS ja keho koittaa totutella siihen? Toi tauko varmaan vielä korostaa tota. Syötyäkään ei tule muuta kuin aamupala noin 30-45min ennen salille lähtöä, ja epäilen että siitä johtuisi koska ennen on ainakin tollanen ruokailu toiminut ihan hyvin.

nyt painojen nousun myötä alkanut myös oksettaa, mutta vasta treenin lopussa tai jälkeen.
-n. puoli tuntia kestää.
- vaikka edellisestä syönnistä on pari tuntia.

nyt painojen nousun myötä alkanut myös oksettaa, mutta vasta treenin lopussa tai jälkeen.
-n. puoli tuntia kestää.
- vaikka edellisestä syönnistä on pari tuntia.
Mua alkaa oksettamaan myös jos edellisestä syomiskerrasta on liian kauan aikaa. Mulle sellanen 1h ennen treeniä on paras aika, jos menee tuohon 2h niin heikottava olo on taattu( Mutta taas jos syömisistä onjo todella kauan, esim 3h niin ei ala oksettamaan, mutta vie treeni tehoja jonkin verran). Myös jos esim. 15min ennen treeniä syö kunnolla (joku banaani esim tuossa vaiheessa ei tuo huonoa oloa) niin sitten taas alkaa voimaan pahoin. Tosin tämä tapahtuu yleensä jalkatreenin yhteydessä. En siis itse ole pitkään aikaan tehnyt G6sta, mutta raskas jalkatreeni kyllä laittaa oksettamaan jos syömiset on ajoitettu vähänkään väärin. Ja joskus muutenkin.
Mutta taitaa myös olla yksilöllistä tämäkin, pitää vaan koittaa löytää itselleen hyvä rytmi. Tosin kuten sanoin, joskus jalkatreenin yhteydessä muutenkin tulee huono olo. ( Tosin vasta silloin kun teen vatsat jalkatreenin loppuun)

Ketjun ensimmäisestä viestistä:

Pyri joka kerta lisäämään painoa liikeeseen, kun pystyt tekemään 2 tai 3 toistoa yli suositellun määrän.

Tarkoittaako tämä sitä että painoa lisätään sitten kun nämä 2 tai 3 toistoa yli suositellun määrän saadaan liikkeen _viimeisessä_ sarjassa?

Itse tuli G6:sta vedettyä 3kk -> lähdin koittamaan 3 jakoista ohjelmaa ja sitä nyt kuukauden tahkonnut ja huomannut, että itse kehityin sillä paljon hitaammin kuin G6:sta tehdessäni. Eli taidan siirtyä tähän takaisin

Ja mites sitten vielä käytättekö palautusjuomia tämän treenin kanssa? Ja jostain syystä tuota edellistä en pystynyt muokkaamaan niin piti sitten uudelleen postata

Ja mites sitten vielä käytättekö palautusjuomia tämän treenin kanssa? Ja jostain syystä tuota edellistä en pystynyt muokkaamaan niin piti sitten uudelleen postata

Kyllähän se hyödyksi palautumiselle on ihan alusta alkaen. Mutta ei mistään hifistelypalkkareista ole hyötyä, eli maltoa ja heraa esim 50g/50g niin siinä on hyvä peruspalkkari.

Suositut

Back
Ylös Bottom