Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Pistipä silmään kun hieman silmäilin trediä, että jengi tosiaan tekee niskan takaa punnerrusta ja valittaa jopa kiputiloista liikkeestä johtuen. Jättäkää ihan oikeasti ne niskan takaa tehtävät punnerrukset / vedot suosiolla pois ennen kun rikotte ittenne. Ne voi korvata ihan normaaleilla edestä tehtävillä liikkeillä ja lihasaktivaatio on samaa luokkaa, loukkaantumisriski vaan vähenee potenssiin tuhat.

Pistipä silmään kun hieman silmäilin trediä, että jengi tosiaan tekee niskan takaa punnerrusta ja valittaa jopa kiputiloista liikkeestä johtuen. Jättäkää ihan oikeasti ne niskan takaa tehtävät punnerrukset / vedot suosiolla pois ennen kun rikotte ittenne. Ne voi korvata ihan normaaleilla edestä tehtävillä liikkeillä ja lihasaktivaatio on samaa luokkaa, loukkaantumisriski vaan vähenee potenssiin tuhat.

Ja miksiköhän vitussa niskantakaa tehtävissä liikkeissä olisi loukkaantumisriski noin korkealla? MELKEIN sama kuin jättäisi kyykyn tekemättä ettei satuta itseään.

No ei se kyllä ole MELKEINKÄÄN sama asia. Ei se loukkaantumisriski ole potenssiin tuhat, mutta liikerata on huono olkapäille esim. NTP:ssä.

Itse en pysty tekemään rinnalta pystypunnerrusta, vasen olkapää vinoilee ko. liikkeessä. Ntp:n pystyy taasen tekemään hyvinkin. Meitä on moneksi =D

Miten tähän ohjelmaan olisi järkevä sijoittaa maastaveto ja kulmasoutu? Olisiko järkeä korvata kyykky yhtenä päivänä mavella tai vastaavaa? Tuntuu hölmöltä tehdä massatreeniä ilman noita liikkeittä.

Oon ottanut ohjelmaan mukaan pohkeet. Minkälaisia sarjoja ehdotatte? Nyt oon tehnyt 3x20 ja hyvän poltteen saanut, mutta olisiko järkevämpää lisätä painoa ja tiputtaa sarjat 3x10?

Tässä salilla tullu käytyä pari vuotta säännöllisen epäsäännöllisesti viime alkukevääseen asti. Silloin paukahti sairastelut päälle ja paino otti ja putosi reippaat kymmenen kiloa. Takasin ei oo tullut, joten nyt on pakko aloittaa taas. Tiistaiksi olen suunnittelut ekan salipäivän ja odotan jo innolla, että pääsen tätä treenaamaan. Sarjapainot on aiemmin ollut aika hyvät, mutta luulen, että nyt saa lähteä ihan alkutekijöistä. Etenkin kyykky mulla on aina jääny pois olkapään vihoittelun takia, ei pidä siitä otteesta. Täytyy nyt vaan kiinnittää huomiota enemmän tekniikkaan jos säästyisi kivuilta.

Painoa tällä hetkellä 85 kiloa ja pituutta noin 194cm. Sillon noin 95 kilosena olin ihan tyytyväinen ruhooni, joten jos siihen pääsisi edes takaisin jossain kohtaa.

Miten muuten noi vatsat kannattaa tehdä? Ihan lattialta ilman tukea jaloille vai jotenkin muuten?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Leveellä myötäotteella, jolloin leuat menee paremmin perille selkään. Hauiksille on oma liikkeensä ohjelmassa.

Mites neutraalilla otteella? Ite oon vedelly kaikki treenit tähän asti neutraalilla otteella, mutta pitäiskö vaihtaa sitten myötäotteeseen?

382.jpg

Tuollaisella otteella siis jos joku ei ymmärtänyt.

Koita saatko paremmin tuntumaan selässä leveellä myötäotteella. En usko et loppupeleissä tommosen neutraalin ja leveen myötäotteen välillä on hirveesti eroja aktivoitujen lihasten osalta.

Noniin nyt on eka treeni takana, ihan täysillä en viittiny kaikkia liikkeitä vetää. Lähinnä koitin vanhan pohjalta mitkä sarjapainot tuntuu alkuun hyviltä. Kyykky nyt oli ainoa jossa otin reilusti alhaisen painon.

Painot luonnollisesti sisältää tangon.
Kyykky: 40kg
Penkki: 50kg
Leuka: 8-4-3 (suuri pettymys, sillä vielä kesällä meni parhaillaan 17 ekaan sarjaan. Tosin silloin oli kapea ote.)
NTP: 30kg (tästä täytyy ens kerralla ottaa pari kiloa alaspäin, sillä kaks viimistä sarjaa meni vaan kahdeksalla toistolla.)
Hauis z-tangolla: 20kg
Vatsat: Tein voimapyörällä, en ottanu toistojen määriä ylös. Luultavasti vaihtelen vähän mitä vatsaliikettä teen jatkossa.

Hyvältä tuntui ja hiki tuli. Semmonen tunnin setti venyttelyineen.
Elopainoa oli ennen treeniä mitattuna 85,5 kiloa.

Ajattelin kolmen kuukauden Starting Strength -syklin jälkeen vaihtaa tähän ohjelmaan, tavoitteena kasvattaa lihasmassaa, ei voimaa. Soveltuuko ohjelma hintelälle ja huonokuntoiselle aloittelijalle, johon liha tarttuu luonnostaan heikosti?

Miksi kyykkyssä ja pystärissä on neljä sarjaa? Olen kuullut, että yli kolme sarjaa saattaa aiheuttaa haittaa tietyn lihastyypin palautumiselle.

Voiko hauiskäännön tehdä myötäotteella, jotta saisi forkut kasvamaan?

Ajattelin kolmen kuukauden Starting Strength -syklin jälkeen vaihtaa tähän ohjelmaan, tavoitteena kasvattaa lihasmassaa, ei voimaa. 1)Soveltuuko ohjelma hintelälle ja huonokuntoiselle aloittelijalle, johon liha tarttuu luonnostaan heikosti?

Miksi kyykkyssä ja pystärissä on neljä sarjaa?2) Olen kuullut, että yli kolme sarjaa saattaa aiheuttaa haittaa tietyn lihastyypin palautumiselle.

3)Voiko hauiskäännön tehdä myötäotteella, jotta saisi forkut kasvamaan?
1)Soveltuu hyvin.
2)Olet kuullut paskaa.
3)Ei todellakaan voi, Arnold tulee ja hakkaa sut. No ei, jos haluat niin voit vaihtaa hauiskäännön vaikka masturbointiin.

Ajattelin kolmen kuukauden Starting Strength -syklin jälkeen vaihtaa tähän ohjelmaan, tavoitteena kasvattaa lihasmassaa, ei voimaa. Soveltuuko ohjelma hintelälle ja huonokuntoiselle aloittelijalle, johon liha tarttuu luonnostaan heikosti?

Miksi kyykkyssä ja pystärissä on neljä sarjaa? Olen kuullut, että yli kolme sarjaa saattaa aiheuttaa haittaa tietyn lihastyypin palautumiselle.

Voiko hauiskäännön tehdä myötäotteella, jotta saisi forkut kasvamaan?

Tämä soveltuu sulle aivan erinomaisesti. Mitä noihin sarjoihin tulee, niin ei lihas niitä laske. G6:ssa vasta viimeinen sarja on tiukka. Jos jo toinen tai kolmas sarja jää vajaaksi niin vähennetään painoa.

Hauikset voit tehdä myötäotteella tai vaikka hammerkääntöinä jos forkut huolettaa.

Onko väliä missä järjestyksessä noi liikkeet tekee? Ittellä ainakin vaikeuksia leukojan kanssa penkin jälkeen! Eli onko väliä teenkö ensin leuat vai penkin?

Eipä tol sen suurempaa merkitystä oo. Koita kummin jaksat paremmin. Mie ite tein ensin penkin ja sit leuat, joutu tosin pitämää vähä reilumman tauon ettei syöny leukojen sarjoista. Varmaan viitisen minuuttia oli siis toi tauko.

Kun vaihdan ohjelmaa (ST > G6) niin pidänkö siinä välissä lepoviikon, ja aloitanko taas kevyillä sarjapainoilla?

Lueskelin myös tästä topicista, että lihaksilla voi olla ongelmia palautua ennen seuraavaa treeniä. Ainakin Starting Strength:issä minulla on lihakset hieman jumissa treenipäivinäkin, mutta treenatessa kipu häviää. Mistä tiedän ovatko lihakset palautuneet tarpeeksi?

Eikös myös lihas adaptoidu itseään toistavaan treenaamiseen? Pitäisikö otteita ja liikeratoja vaihdella? Onko teillä omakohtaista kokemusta?

Sitten vielä askarruttaa, että miten progressio toteutetaan vastoilla? Viimeisessä sarjassa tehdään toistoja siihen asti, kunnes pistävä kipu käy sietämättömäksi?

Suositut

Back
Ylös Bottom