Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Jotenki tuntuu, että jengi vaihtaa parhaat ja samalla raskaimmat liikkeet johonkin laiterunkkauksiin päästäkseen helpommalla. Ihan sama, tehkää mun puolesta, mutta älkää tulko kolmen kuukauden päästä valittamaan ettei 'G6:sella' herne kasvanutkaan.

Nonii

Onko kukaan hinkannu tota esim vuoden ? Itse ajattelin alkaa työstää tätä vuoden verran paitsi että NTP teen pystypunnerruksina, muuten presiis samana, liikkeet ja toistot. Just tossa taloyhtiön pikkusalissa kaikki tarpeellinen ja himassa leuanvetotanko :rock: joo paino ja pituus tällä hetkellä naurettavat 193cm/75kg :(
tällä hetkellä penkki maximi 80kg ja kyykky 70kg...
Kattoopi sit vuoden päästä mitä on tapahtunut.

Onko ok siirtää vatsat välipäiville? Tämä siksi etten erityisemmin villiintynyt tuosta istumaannoususta ja ajattelin sen korvata jollain muulla. Esim voimapyörä 3x 10-15 ja staattisia pitoja. Ja vatsat voisi varsinaisina treenipäivinä korvata vaikkapa pohkeilla.

Mitä jos haluaa kuusikon jälkeen pitää saman rungon, mutta tehdä voimapainotteisemmin? Laskeeko vaan kympin toistot esim. kuuteen, vai pitääkö muuttaa myös sarjojen määriä esim. tämännäköisiksi (elaston 2-jakoisesta poimittuja)?:
Takakyykky 5x6
Penkkipunnerrus 4x6
Leuanveto 3x6 (lisäpainot)
Pystypunnerrus 4x6
Hauiskääntö tangolla (joskus käsipainoilla) 3x6
(Takaolkapääsoutu/viparit taakse 2x?, ehdotuksia toistoista otetaan vastaan)
Vatsat 3-4x6 (lisäpainot)

Lisäksi, jos ei joskus kerkeä käymään kuin kerran viikossa salilla, niin onko tuollon suositeltavaa tehdä jokainen sarja tiukasti (ts. vähentää painoja kun ei jaksa), vai vain se viimeinen tiukka?

Onko ok siirtää vatsat välipäiville? Tämä siksi etten erityisemmin villiintynyt tuosta istumaannoususta ja ajattelin sen korvata jollain muulla. Esim voimapyörä 3x 10-15 ja staattisia pitoja. Ja vatsat voisi varsinaisina treenipäivinä korvata vaikkapa pohkeilla.

mä en näe mitään estettä miksi ei voisi. Itsekin tein noin kun G6 oli ohjelmana.

Puolivälissä ollaan. Rupesin tänään jo miettimään että mitä teen kun G6 loppuu? Jotain tän tyyppistä haluaisin jatkaa, hieno ohjelma. Olkapäille kaipaisin lisää rasitusta, ne on ylivoimainen heikkous mulla..

Pohkeet ottaa paljon hittiä kyykyissä.
Mutta kun niitä treenataan myös erikseen niin niistä saadaan selvästi isommat...
Helvetin tyhmää olla treenaamatta IMO...
Paljon enemmän se ojentaja saa rasitusta muissa liikkeissä mutta silti sitä aina treenataan...

No nyt o reilu kolme viikkoa treeniä takana. Hyvältä on tuntunu tähän asti, sopivasti liikkeitä ja treenin jälkeen on oikeesti poikki. Tosin on ollu semmosiakin päiviä ettei yksinkertaisesti riitä voimaa mihinkään, mutta väkisin sitten vääntäny niin paljon kuin vaan pystyy. Etenkin penkissä tää on näkyny ja siinä onkin kehitys ollu hidasta. Tässä nyt tuloksia kolmen viikon jälkeen. Pari viikkoa pystyn vielä hyvin tätä jatkamaan, mutta sen jälkeen en tiiä kuinka orjallisesti ehtii noudattamaan, pyrin tietty pitämään samana.

Painot luonnollisesti sisältää tangon.
Kyykky: 40kg -> 62,5 kg
Penkki: 50kg -> 57,5 kg
Leuka: 8-4-3 -> 10-7-5 (oon tosin vaihdellu vähän suoritustapaa, välillä ylätaljaa jollei oo leuanvetotankoa ollut ja tänään tein hammerleukoja.)
NTP: 30kg -> 40 kg
Hauis z-tangolla: 20kg -> 32,5 kg
Vatsat: Vaihdellen liikettä myös tämä mennyt. Ei lisäpainoja missään.

Paino 85,5 -> 87,7

Ruokapuoli tarvii kyllä vielä säätöä roimasti. Mitään lisäravinteita ei oo tullu käytettyä. Palkkarina täysmaitoa. L-Arginiinia tilasin kokeiluun jos sais vähän energiaa treeniin kun aamuisin käy.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Hyvältä on tuntunu tähän asti, sopivasti liikkeitä ja treenin jälkeen on oikeesti poikki. Tosin on ollu semmosiakin päiviä ettei yksinkertaisesti riitä voimaa mihinkään, mutta väkisin sitten vääntäny niin paljon kuin vaan pystyy.
Jep sama juttu... mulla nyt 7 viikko takana. Tuntuu varsinkin kyykyn ja penkin jälkeen väsymystä.

viikko1->7 alotin aivan nollasta, koska kuntokin oli 0.
Kyykky: 30kg -> 60 kg
Penkki: 20kg -> 45 kg
Leuka: 0-0-0 -> 3-1-0 (leveällä otteella, loput 10 auttaen ylös ja mahdollisimman hitaasti alas.) vaikeaa.. prkl.
NTP: 20kg -> 30 kg
Hauis z-tangolla: 10kg -> 14 kg
Vatsat: 8-4-3 -> 20-15-6

Paino ~86->88 (jep oon läski)

Ruoka puolta harjoittelen, luen opettelen. vaikeaa vähentänyt hiilareita, "huonoja rasvoja" lisännyt proteiinia, ruokailu kertoja per päivä..

Jjon anteeksi nyt pilata innostus, mutta arginiini ei ole reenibuusteri, etkä tule huomaamaan sillä mitään välittömiä vaikutuksia, kuin sen helvetin pahan maun. Arginiini buustaa verenkiertoa, joten pieni pumppi saattaa olla ainoa apu salireeniin.

Jack3d:tä nassuun jos tarvii OIKEESTI lisävirtaa

Joo oon tietoinen kyllä ja ehkä ilmaisin itteni väärin. Mitä keskustelua olen aineesta lukenut niin voisi itselle sopia. Tietty voi olla ettei tosiaan vaikuta mitään. Jack3diä piti myös tilata, mutta tilaan sitä sitten ehkä myöhemmin. Nyt tuli varmaan vähän hölmö kuva itestä mut joo.

Aiempaan viestiin viitaten, penkissä ei alussa ollut ultimaattinen maksimi, mutta pari lisäkiloa olisi voinut olla liikaa. Välillä kun ei tunnu että saa mitään ylös. Tänään oli hyvä päivä ja toi 57.5 meni. Ens kerralla voi taas olla ettei jaksa.

Ps. Kännykällä kirjoittellu on perseestä.

Ajattelin jo vaihtaa 2-jakoiseen, mutta toisaalta miksi, jos kerran on olemassa näin hyvä ohjelma. Olkapäät kuitenkin vähän allapäin, niin saako tästä tarpeeksi rasitusta koko olille? Jos lisäisi tahi korvaisi jossain treenissä vipareilla.

Jos teen vatsat sellaisessa levypainollisessa rutistuslaitteessa ja lisään ohjelmaan pohkeet, niin eikö ala olla bueno? Tosin sitten ohjelma ei ole enää G6, mutta ei kai tuo huonompaan suuntaan ainakaan mene, eihän?

Vetääkö jengi ekan G6-treenin puolitehoilla vai mitä on toi yliluonnollinen kehitys kaikissa liikkeissä?! 6 viikkoa takana, kyykky kasvanu kymmenen kiloa ja perse levinny vähintään saman verran.

Kait siihen pätee sama ilmiö kuin muuhunkin alkukehitykseen. Eli ekoilla kerroilla ne raudat tangossa on alakanttiin koska luonnollisesti ei tiedetä paljon siinä pitäisi olla. Siitä nämä hurjat kehitykset. Paljon mielenkiintoisempaa olisi seurata niiden kehitystä jotka on vaikka puolivuotta treenannut jotenkin muuten ja sitten ottavat G6 testiin. Tai sitten kehitys aikavälillä 4 -> 6kk aloituksesta tms.

Mielestäni nämä "kehitys kahden ensimmäisen kuukauden aikana" keskustelut ovat täysin turhia. Vaikka kehitys on varmasti alussa hyvää teki mitä tahansa, niin iso osa on myös ihan totuttelulla niihin painoihin.

Kait siihen pätee sama ilmiö kuin muuhunkin alkukehitykseen. Eli ekoilla kerroilla ne raudat tangossa on alakanttiin koska luonnollisesti ei tiedetä paljon siinä pitäisi olla. Siitä nämä hurjat kehitykset. Paljon mielenkiintoisempaa olisi seurata niiden kehitystä jotka on vaikka puolivuotta treenannut jotenkin muuten ja sitten ottavat G6 testiin. Tai sitten kehitys aikavälillä 4 -> 6kk aloituksesta tms.

Voin kokeilla tätä, treenitaustaa siis viime heinäkuusta suhteellisen aktiivisesti, mutta painot eivät vielä ole mitään uskomattomia, itseäni palvelevia kuitenkin.

Itse otin g6:sen 10kk reenanneena testiin viime keväänä. Tuloksia: Penkissä 7,5kg lisää, kyykyssä, 12,5kg lisää leukoja tuli tehtyä alusta asti lisäpainolla 6-8:n toiston sarjoja, siinä 5kg lisää. Oma paino tuona aikana kasvoi noin 6 kiloa, ja tein juuri niinkuin alunperin on arnold kirjottanu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom