Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Noniin. Hyvin on levätty ja syöty ja oli aika korkata neljäs treeni. Peeärrät paukku bodyweightiä myöten, helvetin hyvä treeni. Hiljaa hyvä tulee.

Nyt on noin 3 kuukautta treeniä takana ja tuntuu, että seinä on tullut vastaan. Jossain liikkeissä sarjapainot pysyneet melkeen 2 viikkoa samoina (NTP ja hauiskääntö). Hauiskäännössä sain kuitenkin tulokset taas nousemaan, kun vaihoin suorasta tangosta kässäreihin (tuntu muutenki ettei ranteet kestäny tota suoraa tankoa). Taidan pitää nyt noin viikon taukoa salilta ja pistän sitten jonkun uuden ohjelman käytiin.

Tämmöstä kehitystä nyt sitten tuli:

Aamupaino: ~65kg -> 80kg (takana yli vuoden verran aktiivista juoksemista, jonka takia paino tippui noin alas. Paino saatto olla jo lähempänä 70kg kun alotin treenaamaan, koska en seurannut painoa ollenkaan kesäkuusta eteenpäin ja silloin myös lopetin juoksemisen. Toki jonku verran mahaaki tullu :D)
Kyykky: 47kg -> 74,5kg (pysyny samana jo yli viikon ja nyt kahtena viimeisenä kertana vikat toistot todella raskaita jo reisille, mitä ei koskaan vielä tullut vastaan)
Penkki: 43kg -> 54.5kg (tässä kehitys pysynyt vieläkin ihan ookoona; 1 toisto yleensä lisää seuraavassa treenissä)
Leuanveto: n. 3x5 -> 3x9 (yli viikon pysynyt samana)
NTP: 17kg -> 29kg (pysynyt samana jo yli 2 viikkoa)
Hauiskääntö suoralla tangolla: 22kg -> 29kg, jonka jälkeen siirryin kässereihin (45 asteen kulmassa istumassa) joissa viimeinen treeni oli 3x9x12.5kg

Tuntuu tosiaan ettei tulokset enää nouse kun penkissä ja hauiskäännössä (siinäkin vain liikkenvaihdon takia). Minkälaista ohjelmaa pitäis nyt sitten viikon päästä alotella? Ajattelin nyt ekaa kertaa ottaa mukaan maven ja ehkä jättää kyykyn vähemmälle, koska se tuntuu erittäin raskaalta liikkeeltä varsinkin 4 sarjoilla. Tammikuussa sitten on myös meno armeijaan, ja ajattelin siellä jatkaa treenaamista miten ikinä siinä onnistunkaan. Armeijassa viimeistään varmaan kannattaa jättää jalkatreenit vähemmälle marssien ym. takia, vai mitä on porukka mieltä?

<edit> Ja pituutta löytyy 173cm.

Nään kyllä tossa sun viestissä niin paljon vääriä asioita. Jos tulokset pysyy yli viikon samassa, se ei todellakaan ole vielä pitkä aika. Kaksikaan viikkoa ei vielä ole pitkä aika. Ja sitten se mistä nään eniten punaista on se, että meinaat jättää kyykyt tekemättä G6:ssa. Tai edes jättää vähemmälle. G6 rakentuu melkein täysin kyykyn ympärille, ja sen on tarkoituskin olla raskas ja niiden pitääkin sattua (oikealla tavalla).

TL;DR Jatka äläkä valita.

Nään kyllä tossa sun viestissä niin paljon vääriä asioita. Jos tulokset pysyy yli viikon samassa, se ei todellakaan ole vielä pitkä aika. Kaksikaan viikkoa ei vielä ole pitkä aika. Ja sitten se mistä nään eniten punaista on se, että meinaat jättää kyykyt tekemättä G6:ssa. Tai edes jättää vähemmälle. G6 rakentuu melkein täysin kyykyn ympärille, ja sen on tarkoituskin olla raskas ja niiden pitääkin sattua (oikealla tavalla).

TL;DR Jatka äläkä valita.

Siis pointtina on vaihtaa ohjelmaa kokonaan. Jättää kyykky 1 kertaa viikossa ja mavea sitten vaikka 2 kertaa. Siis esim. NTP:ssä jopa toistot on pysyny samoina jo 2 viikkoa. Tuntuu, että liikee muuttuu joka kerta vaan raskaammaksi samoilla painoilla. Sama nyt ollut kyykyssä noin 1.5 viikkoa. Pitänyt jopa lisätä lepotaukoa 30 sekunttia, että jaksaa ees joten kuten sen viimeisen sarjan läpi. Sarjan jälkeen sitten mennään makoilemaan penkille ja hörpitään vettä melkeen 5 minuuttia, jonka jälkeen vasta pystyy jatkamaan penkkiin.

Syö enemmän laadukasta safkaa, pidä KEVYT viikko^^ Mulla toimi ja kevyitä viikkoja ois muutenkin hyvä pitää kai juuri tuon estämiseksi. (ei jaksa ees vanhoilla painoilla) Muista myös lihashuollot

Syö enemmän laadukasta safkaa, pidä KEVYT viikko^^ Mulla toimi ja kevyitä viikkoja ois muutenkin hyvä pitää kai juuri tuon estämiseksi. (ei jaksa ees vanhoilla painoilla) Muista myös lihashuollot

No pelkkää kotiruokaa on tullutkin mätettyä ja ihan kiitettävällä tahdilla, kun lähes 15 kiloa tullut 3 kuukaudessa :D. Tosiaan sunnuntaina jätin kyykyn kokonaan treenistä pois, koska oikeassa reidessä oli jotain häikkää. Lämppäreissä jo tuntu iljettävältä kyykätä joten jätin pois ettei mee pahemmaks. Myös jotain kipua on nyt esiintyny noin 2 treenin verran vasemassa kyljessä/alaselässä kun vedän leukoja. Tänään sitten päätin vetää kunnon lämppärit ja kipu katos olemattomaksi tossa jalassa, mutta kyljessä vieläkin tuntuu olevan jotain häikkää.

Tosiaan viimeistään tammikuussa menee ohjelma vaihtoon, koska on armeijaan lähtö. Ja eikös tätä ohjelmaa suositeltu teettäväksi noin 3kk
ajaksi (toki todella yksilöllistä)?

Pitää nyt varmaan joku todella kevyt viikko pitää tässä välissä ja katsoa miten tuloksien käy.

Mulla taitaa olla lepoviikko edessä, flunssanpoikasta, lihassärkyjä ja melkein joka paikkaa vihloo ja muutenkin vituttaa. :D

Olen nyt vetänyt pari viikkoa 4-jakoisen jälkeen "6+1" settiä, eli muuten aika arskamaista hommailua, mutta seuraavasti: pystypunnerrukset, leuat, vatsat, pena(kässärit, vino, tanko), kyykyt, mavet ja habat. Arskan setti on vähän turhan lavea ja siinä ei oikein huomioida jalkoja ja keskiruumista tarpeeksi, niin kuin itse herrastakin näki.

Armeijassa on aina vaan se, ettet välttämättä pääse säännöllisesti syömään. Siis massan kasvatuksen kannalta. Toki voi vetää hemmetisti jotain lisäravinnepaukkuja, mutta kalliiks kyllä tulee :) Marssit ja muut kyllä kestää ja siihen vielä reenaaki päälle, mutta kropan palautumisen kanssa sietää olla tarkkana. Jos seuraavana päivänä on 30km marssi täysvarustuksessa, ni en suosittele ainakaa jalkatreenejä. Rakenna mieluummin punttiohjelma intin ympärille kuin intti puntin ympärille.

Siellä tulee paljon lihaskestävyyttä kehittäviä harjoitteita ja aerobista; itse tekisin tämän oheen jonku sopivan voimapainotteisen ohjelman, joka ei vaadi useita päiviä viikossa salilla, koska todennäköisesti et tule sinne salille pääsemään just sillon ku haluat (riippuu paljon minne oot menossa?). Raskaita perusliikkeitä, ehkä nopeusvoimaa jne. Sellanen treeni, josta on hyötyä myös siellä armeijassa. Puhumattakaan siitä ku pääset sieltä (jos pääset :hyper:), ku voimaa ja kestävyyttä on niin v*tusti ku uunituoreella tappajalla pitääki olla :rock:

Ei muuta ku tsemppiä ja AAMUJA!!!

Loistava ohjelma

Kirjottelen tänne ekaa kertaa. Mulla on nyt Arnoldia takana 3,5 kuukautta, ennen sitä kävin salilla n.4kk aika aktiivisesti, sitä ennen onkin ollut todella hiljaista urheilurintamalla n. 6-7 vuotta. Olen todella tyytyväinen ohjelmaan ja kehitykseeni näinä kuukausina. Takakyykky/prässi on nyt toistaiseksi poissa ohjelmasta polven takia. Tässä vähän kehitystäni elokuun alusta tähän päivään:

Paino 88kg --> 101kg
Penkki 60kg --> 85kg (maksimi 85kg --> 120kg)
Leuat n.7-5-3 ---> n.8-7-6 (paino tosiaan lisääntynyt sen n.13kg)
Niskan takaa punnerrus 45kg --> 65kg (Smithissä)
Hauiskääntö kulmatangolla 30kg --> 45kg

Aloin juuri tekemään Penkki/NTP/hauis 5 sarjoina ehkä kuukauden ajan kun kokeneemmat kaverit suositteli vähän vaihtamaan. Kunpa sais polven kuntoon ja kyykkyäkin kehittämään.

Jos tekisin vielä tätä ehkä tohon helmikuun loppuun asti ja sit pitäis keksiä jotain kivaa kesään asti :)

Paino 88kg --> 101kg

Olen niin kateellinen näille! Itse reenannut nyt 4,5kk tällä ohjelmalla. Paino oli aloittaessa tasan 80kg. Pääsin jossain vaiheessa 85 kiloon, mutta sairastuttuani kahdeksi viikoksi paino putosi takaisin 82 kiloon, josta olen noussut vain muutaman sata grammaa edellisen kuukauden aikana.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Olen niin kateellinen näille! Itse reenannut nyt 4,5kk tällä ohjelmalla. Paino oli aloittaessa tasan 80kg. Pääsin jossain vaiheessa 85 kiloon, mutta sairastuttuani kahdeksi viikoksi paino putosi takaisin 82 kiloon, josta olen noussut vain muutaman sata grammaa edellisen kuukauden aikana.

Syö.

Jep. Mulla junnas paino tosi kauan paikallaan ennen G6:sta, eikä se noussut millään. Syynä huono syöminen ja syyllistyin treenaamaan enempi pienempiä lihasryhmiä. 5 treeniä takana tätä ja on ollu pakko syödä kunnolla palautumisen kannalta ja myöskin levätä, ja paino on noussut nyt 2 kiloo. Mun ruokavaliolla fläsääkin tulee kyllä mutta sitä on aikaa poltella sit myöhemmin.. Peeärrät on jokusen kertaa jo paukkunu ja mä todellakin pidän tästä ohjelmasta kaikessa yksinkertaisuudessaan :D Raskaita perusliikkeitä, kunnon ravintoa ja lepoa.. Miten Soulsweeperillä on treenit kulkenu?

Miten Soulsweeperillä on treenit kulkenu?

En treenaa enää G6:lla, kunhan käyn täällä pätemässä tuon 3kk projektin kokemuksillani :D nyt neljättä viikkoa menossa tuo elaston 2-jakoinen, ja se kulkee hyvin. Potkii nuo kahdessa treenissä tehtävät lyhyet sarjat todella hyvin pitkään jatkuneen 10-12 toiston sarjojen vääntämisen jälkeen. Painot tuntuvat joka treenissä kevyemmiltä kuin edellisellä kerralla. Uskon kyllä että tuo G6-rupeama antoi hyvät pohjat, joista oli helppoa lähteä jatkamaan. Miltä tuo kyykky on nyt sulla tuntunut, pitkö keventää ekasta treenistä? Ja onko olkapäät sallinu niskantakaapunnerruksen?

Kyykkyyn oon saanut nyt lisää painoo ja huomenna pitää varmaan lisätä taas. Mulla kesti hetki oppia tekniikka ihan vapaalla tangolla. Ei se vieläkään täysin kunnossa ole mutta parempi kuin ennen. Mä alan myös tavallaan pitämään kyykystä, oonkohan mä vinksahtanu kokonaan :D Niskan takaa punnerruskin onnistuu, NISKASSA välillä pientä kipua mut muuten ok lukuunottamatta 10 vuotiaan pikkutytön voimatasoja, olkapäät on melkein suurin heikkous..

Oioi, parisen kuukautta kohta väännetty tätä ja motivaatio pomppas taas uuteen lukemiin ku vaihdoin salia! Ainut miinus liika hilavitkuttimien määrä, mutta pysyn niistä kaukana. Iso plussa halvat hinnat! Vielä muutama kuukaus reiluilla kaloreilla ja kevät-talvesta alkaa paljon ootettu kiristely ja runsas aerobisen harrastaminen! Ei tällä kertaa muuta, jatkakaa :D

Nyt on tullut kuukausi arskaa täyteen ja täytyy kyllä myöntää, että tämä on ollut itselle varsin toimiva ohjelma aikasempiin 3-4-jakoisiin verrattuna. Salihommia on tullut harrasteltua kaksi vuotta enemmän tai vähemmän vakavammin, mutta tämä ohjelma on kyllä saanut motivaationi ylös ja lujaa. Kunto ja sarjapainot ovat nousseet hurjaa vauhtia, myös painoa tullut about 1,5kg.

Pena: +10kg
Leuat: +6kg
NTP: +10kg
Haukka: +7,5kg
Kyykky: +22,5kg
Vatsoista paha sanoa, liikkeet vaihtuvat päivittäin.

Uploaded with ImageShack.us

3kk niin tulee uutta kuvaa, sekä raporttia. Niin ja ikää on 17, jos joku sitä miettii.

P.S Mitä kokeneet alanmiehet ajattelevat, jos lisään ohjelmaan vielä ranskiksen (pohkeet olen lisännyt jo)? Tuleeko liian raskas yksijakoiseksi?

Kuusi vuotta sohvaperunana, sitä ennen enemmän ja vähemmän aktiivisti liikuntaa. Kolme viikkoa sitten krapulassa kyllästyin olemaan lyllerö ja nyt on siitä asti menty arskan ohjeiden mukaisesti. Hyvä ja helppo perusohjelma tälläsille tavallisille laardisäkeille ja tulostakin tulee :) ja sopii nykyisin käyttämääni saliin jossa ei tosiaan ole kuin pakolliset punttivermeet.

Kaikista parasta tässä on, että osittain ohjelman avulla olen löytänyt liikkumisen ilon ja elämän laatu on selkeästi parantunut (yleinen jaksaminen, unen laatu jne.).

Meni vähän offtopic, mutta ompa ainakin pää avattu tämän foorumin osalta. Tuloksi sitten parin kuukauden päästä.

Kolme viikkoa kultakuusikkoa takana. Ongelmaksi on syntynyt kipu kummassakin polvessa (2vk) enkä uskalla enää tehdä jaloilla mitään on niin kipeet. Osaan kyykyn tekniikan suht hyvin luulenkin että käytin liikaa painoa tai nojasin hieman liikaa eteenpäin.
Taukoa kyykystä kunnes polviin ei enää satu?

Suositut

Back
Ylös Bottom