Kyllä on loistava ohjelma alottelijalle! Kolme kuukautta nyt takana ja sekä elo- että sarjapainot nousi enemmän kuin ootin, varsinkin kun katsoo tuota kehitystä prosentteina. Kyykkyä en pystynyt vetämään kuin 2kk, jonka jälkeen nyrjähti nilkka säbäpeleissä. Korvasin/yritin korvata alaselän rasitusta SJMV:llä (maastavetoa en uskaltanut tehä) noin kuukauden ajan. Nyt on nilkka pikkuhiljaa kunnossa ja aattelin siirtyä 2-jakoiseen ja tulevaisuudessa taas tähän G6:seen
Semmosen jutun huomasin, että vajaan kahen kuukauen päästä alko sarjapainot junnaamaan ellei jopa laskemaan (=hermotuksen tukkoon menemistä?). Aloin sitten maanantaina ja keskiviikkona jättämään toiston-parin "varastoon" ja perjantaina vedin viimeisessä sarjassa niin monta kuin meni ja kehitys jatkui.
Tulokset tangot (+lukot) mukaanlukien:
Kyykky: 30kg (alotin varovaisesti ku en ollu koskaan tehny) --> 57,5 kg (tämä 2kk aikana). = 192%
Penkki: 37,5kg --> 57,5kg (ilahduttavin kehitys). = 153%
Leuat myötäotteella: 0-0-0, ja ylätaljan kautta 3-3-3. Vieläkin on paljon tekniikasta kiinni, ois pitäny alkaa aikasemmin tekemään leukoja.
Pystypunnerrus: 20kg --> 30kg, välillä tein myös käsipainoilla. = 150%
Hauiskääntö: 17,5kg --> 27,5kg = 157%
Vatsat tein aluksi koneella, jonka jälkeen ilman tukea matolla, joka on muuten paljon parempi liike kuin koneella tehtynä!
Elopaino: 83kg --> 90kg (pituutta 193cm). Tulihan sitä plösöäkin hieman, mutta se oli positiivista, kun ottaa huomioon minkälainen ruipelo olin/olen. Yläkroppa kasvoi sen verran paljon, että pitää ostaa kokoa suurempi treenipaita ;)
Tässä threadissa pääsin sivulle 138 asti.
Eniten ilahduttaa tuo penkin ja hauberin kehitys, pystypunnerus ei hirveästi kasvanu. Kyykyssäkään ei varmasti täydellinen tekniikka ollut, kun alko selkä jumittaan. Vähensin sitten painoja ja keskityin enemmän tekniikkaan niin tuntu vähän paremmalta, liekkö mulla jotakin selkäongelmia sitten. Aikaisemminki oon kuntosalilla käyny Viikingin Voimaoppaan treeniohjelmalla ja neuvoilla, jotka kyllä vakuutti nuoren miehen, mutta joilla ei kyllä sitä kehitystä tullut (siksi pidän itseäni vielä alottelijana). Ja tosiaan ikää on se 18-vuotta. Suosittelen Kuusikkoa!
E: Lisäsin prosentteja tuloksiin.