Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Toinen G6-treeni takana, kyykky meni vähän huonommin kun ekalla kerralla johtuen kipeistä etureisistä, mutta kuitenkin ihan hyvin onnistu kun lämmitteli hyvin. Tää treeni oli jo parempi, meno oli kova mutta ei ollu yhtä rankkaa kun ekalla kerralla kunnon kannalta :D Hieno ohjelma, tällä mennään se 3 kuukautta about synttäreihin asti, josko sais lahjaks kilon kaks musklea :3 Kiitti ja kuitti, lisää myöhemmin.

Kyllä on loistava ohjelma alottelijalle! Kolme kuukautta nyt takana ja sekä elo- että sarjapainot nousi enemmän kuin ootin, varsinkin kun katsoo tuota kehitystä prosentteina. Kyykkyä en pystynyt vetämään kuin 2kk, jonka jälkeen nyrjähti nilkka säbäpeleissä. Korvasin/yritin korvata alaselän rasitusta SJMV:llä (maastavetoa en uskaltanut tehä) noin kuukauden ajan. Nyt on nilkka pikkuhiljaa kunnossa ja aattelin siirtyä 2-jakoiseen ja tulevaisuudessa taas tähän G6:seen :) Semmosen jutun huomasin, että vajaan kahen kuukauen päästä alko sarjapainot junnaamaan ellei jopa laskemaan (=hermotuksen tukkoon menemistä?). Aloin sitten maanantaina ja keskiviikkona jättämään toiston-parin "varastoon" ja perjantaina vedin viimeisessä sarjassa niin monta kuin meni ja kehitys jatkui.

Tulokset tangot (+lukot) mukaanlukien:
Kyykky: 30kg (alotin varovaisesti ku en ollu koskaan tehny) --> 57,5 kg (tämä 2kk aikana). = 192%
Penkki: 37,5kg --> 57,5kg (ilahduttavin kehitys). = 153%
Leuat myötäotteella: 0-0-0, ja ylätaljan kautta 3-3-3. Vieläkin on paljon tekniikasta kiinni, ois pitäny alkaa aikasemmin tekemään leukoja.
Pystypunnerrus: 20kg --> 30kg, välillä tein myös käsipainoilla. = 150%
Hauiskääntö: 17,5kg --> 27,5kg = 157%
Vatsat tein aluksi koneella, jonka jälkeen ilman tukea matolla, joka on muuten paljon parempi liike kuin koneella tehtynä!
Elopaino: 83kg --> 90kg (pituutta 193cm). Tulihan sitä plösöäkin hieman, mutta se oli positiivista, kun ottaa huomioon minkälainen ruipelo olin/olen. Yläkroppa kasvoi sen verran paljon, että pitää ostaa kokoa suurempi treenipaita ;)
Tässä threadissa pääsin sivulle 138 asti.

Eniten ilahduttaa tuo penkin ja hauberin kehitys, pystypunnerus ei hirveästi kasvanu. Kyykyssäkään ei varmasti täydellinen tekniikka ollut, kun alko selkä jumittaan. Vähensin sitten painoja ja keskityin enemmän tekniikkaan niin tuntu vähän paremmalta, liekkö mulla jotakin selkäongelmia sitten. Aikaisemminki oon kuntosalilla käyny Viikingin Voimaoppaan treeniohjelmalla ja neuvoilla, jotka kyllä vakuutti nuoren miehen, mutta joilla ei kyllä sitä kehitystä tullut (siksi pidän itseäni vielä alottelijana). Ja tosiaan ikää on se 18-vuotta. Suosittelen Kuusikkoa!

E: Lisäsin prosentteja tuloksiin.

Viimeksi muokattu:
Plussa kaloreilla väännetty reilu puolitoista kuukautta ja alkaa pelottamaan tää mahan kasvu :( Palat hävinny näkyvistä joka tietysti on luonnollista, mutta missähän vaiheessa lopputalvea/ kevättä dieetti kannattaisi alottaa että rasvat sais takas alas ja ehkä hieman alemmas mitä viimeeksi on ollut. Kympin hujakoille olis tavoite.

Plussa kaloreilla väännetty reilu puolitoista kuukautta ja alkaa pelottamaan tää mahan kasvu :( Palat hävinny näkyvistä joka tietysti on luonnollista, mutta missähän vaiheessa lopputalvea/ kevättä dieetti kannattaisi alottaa että rasvat sais takas alas ja ehkä hieman alemmas mitä viimeeksi on ollut. Kympin hujakoille olis tavoite.

Itellä oli about samoihin aikoihin samallaisia ongelmia, ruoka maistu ja palikat hävis. 2vk siihen meni ku sulatteli läskit pois eestä, tosin kroppa ei ehtiny palautumaan missään vaiheessa ku mentii miinuksilla. Eli aika raakaa oli vetää miinuskaloreilla G6 3krt/vk, fillarilenkit viidesti viikossa (vauhtikestävyyttä, 165 keskisyke) ja kahdesti kahvakuula. Reidet oli ihan helvetin kipeet koko 2 viikkoa, mut tulosta tuli eli oon tyytyväinen.

Tuntu iha mielettömän rankalle eka treeni tällä ohjelmalla. Aikasemmin oon tehnyt 3kk ajan erästä massanhankintaan tähtäävää ohjelmaa ja se tuntuu nyt jälkeenpäin ajateltuna todelta kevyeltä arskaan verrattuna :D

Korvasin leuanvedon kulmasoudulla, koska en pysty omalla salilla leukoja vetämään. Onko miten huono korvaavaa liike, onko kenties joku muu liike parempi?

Leukoja nyt voi vetää vaikka missä kun käyttää vähän mielikuvitusta. Mut jos et tosiaan voi niin ylätaljaa suosittelee jengi tekemään niin kauan et leuat rupee onnistumaan.. Sitähän en tiedä kumpaa kannattaa tehdä enemmän, kulmasoutua vai ylätaljaa :D

Ongelmia takakyykyissä

Oon n. 3 viikkoa noudattanu kyseistä treeniohjelmaa, mutta takakyykyissä ei oo aivan tekniikka hallussa.

Ohjeitten mukaisesti teen mutta en saa oikein tuntumaan missään, paitsi sisäreisissa eikä tietääkseni pitäisi sinne rasituksen kohdistua?
Oikeastaan vaan hengästyn hieman toistoja tehdessä.

Liian vähän painoa tangossa? 50-60kg painoilla olen kokeillut (itse olen 175cm/88kg)

Leukoja nyt voi vetää vaikka missä kun käyttää vähän mielikuvitusta. Mut jos et tosiaan voi niin ylätaljaa suosittelee jengi tekemään niin kauan et leuat rupee onnistumaan.. Sitähän en tiedä kumpaa kannattaa tehdä enemmän, kulmasoutua vai ylätaljaa :D

Ongelma ei siis ole etten jaksaisi leukoja vetää, vaan se ettei se ole kotona mahdollista (treenaan siis kotona). Ei kerta kaikkiaan ole minkäänlaisia välineitä tähän.

Ongelma ei siis ole etten jaksaisi leukoja vetää, vaan se ettei se ole kotona mahdollista (treenaan siis kotona). Ei kerta kaikkiaan ole minkäänlaisia välineitä tähän.
Mielikuvitusta. Matonkuivausteline, puunoksa, leuanvetotanko ovenkarmeihin, naapuruston lasten leikkiteline tms... Eikö muka löydy mitään mahdollisuutta?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Oon n. 3 viikkoa noudattanu kyseistä treeniohjelmaa, mutta takakyykyissä ei oo aivan tekniikka hallussa.

Ohjeitten mukaisesti teen mutta en saa oikein tuntumaan missään, paitsi sisäreisissa eikä tietääkseni pitäisi sinne rasituksen kohdistua?
Oikeastaan vaan hengästyn hieman toistoja tehdessä.

Liian vähän painoa tangossa? 50-60kg painoilla olen kokeillut (itse olen 175cm/88kg)

Teetkö varmasti tarpeeks alas ne kyykyt? Reidet vaakatasoon tai jos menee ni vaikka perse lattiaan :puntti:

Jos ei edelleenkään ala tuntumaan ni eiku lisää rautaa. Etureisiin ja persuuksiin ton pääasiassa pitäs ottaa jos tekniikka on kohillaan. Jos on epävarmuutta sen suorittamisen kanssa ni kato jostain videoita/kuvia kunnon kyykystä.

Mielikuvitusta. Matonkuivausteline, puunoksa, leuanvetotanko ovenkarmeihin, naapuruston lasten leikkiteline tms... Eikö muka löydy mitään mahdollisuutta?

Lähellä olevat oksat ei kestä mun painoa. Mattoteline heiluu kuin suomalainen jussina. Ovenkarmit ei kestä. Naapuruston lasten leikkiteline on liian hutera, enkä uskalla sitä kokeilla (enkä halua pelästyttää lapsia).

Lähellä olevat oksat ei kestä mun painoa. Mattoteline heiluu kuin suomalainen jussina. Ovenkarmit ei kestä. Naapuruston lasten leikkiteline on liian hutera, enkä uskalla sitä kokeilla (enkä halua pelästyttää lapsia).

Jos asut kerrostalossa niin roiku parvekkeen kaiteelta, tuleepahan perkele ainakin vedettyä.

E: No jos nyt et kuitenkaan.

Kuinka pitkiä taukoja olisi suositelvata pitää kunkin liikkeen välillä ja onko sillä miten suurta merkitystä? En nyt siis tarkoita sarjojen välistä lepoa vaan kun esim. vaihtaa kyykyistä penkkiin!

Kuinka pitkiä taukoja olisi suositelvata pitää kunkin liikkeen välillä ja onko sillä miten suurta merkitystä? En nyt siis tarkoita sarjojen välistä lepoa vaan kun esim. vaihtaa kyykyistä penkkiin!

Yleisesti ite pidän jotain ~3 minuutin taukoja, mutta toki riippuu liikkeistä. Kyykyn jälkeen pitää oottaa yli 5 minuuttia, mutta esim. NTP:n jälkeen vain muutama minuutti (mikä menee painojen vaihtoon tangossa).

Tuskin on mitään syytä noita välejä lähteä erityisemmin pitkittämään, itelle yleensä riittää se aika mikä kuluu siirtymiseen ja painojen asettamiseen tankoon. Oman tuntuman mukaan varmaan on hyvä tässä mennä. Jos vielä kovasti puuskututtaa edellisen liikkeen jäljiltä, niin ehkä kannattaa odottaa että hengitys tasaantuu maltilliselle tasolle.

E. Pysyy tuo treenin kokonaiskestokin mukavan lyhyenä kun ei jää jumittamaan liikkeiden välissä. Ihmetyttää kun moni on puhunut treenin kestävän tyyliin 1h 15min, itse vedän tuon setin aika helposti alle tuntiin lämmittelyineen, ellei hirveästi tarvitse jonotella suorituspaikoille.

Itellä menee kans vähän vajaa tunti ton läpikäymiseen. Taukoja pidän aika vähän: kyykyn jälkeen just sen verran, että siirryn penkille, ootan pikku hetken että hengitys vähän tasaantuu, hörppään vettä ja alan sit heti lämmittelemään tangolla. Muissa kans lähinnä siirtymän ja painojen laiton verran taukoa. Hyvin on jaksanu :) Kun tekee tossa järjetyksessä mikä on mainittu, ni ei pitäs tulla erityisiä ongelmia palautumisen suhteen liikkeiden välillä. Ainoa minkä oon huomannu ni kyykky ja penkki peräjälkeen vie muutaman toiston leuoista, mutta samapa tuo.. tuntuman saa kuitenki hyvin.

Itse en kyllä saa tuntiin mahdutettua kaikkea en sitten millään. Johtunee varmasti siitä, että laitteet ja painot ovat usein varattuja, sekä sosiaalista elämää salilta löytyy enemmän kuin mistään. Nimimerkillä 3h salilla viime torstaina. :D

Nyt on ensimmäinen kuukausi pulkassa Arnoldia.

(mitat 189cm/92kg)
Tähän tyyliin on kehitytty:
Kyykky 40kg -> 60kg
Penkki 30kg -> 40kg
Leuat: ei mene yhtään, viime viikolla aloitin twenty pull-upsin (ylätaljaa leukojen tilalla tehty 45kg:lla)
NTP: 20kg -> 27,5kg
Hauis: Z-tanko + 10kg -> Z-tanko + 12,5kg
Vatsat: 8 minute abs, 10 toistoa joka liikkeessä (tätä tehnyt nyt vasta viikon verran, voin suositella varsinkin niille jotka joutuu tekemään perusvatsoja 3x100 20kg kiekko niskan takana :D )

Tavoitteena jatkaa arnoldin oppien mukaan ainakin helmikuun loppuun mutta jos seinä tulee vastaan aikaisemmin niin sit vaihdellaan.

Paino on pysynyt samana ja tämä on tarkoituskin, syömispuoli on mitä on ja unetkin jäävät välistä vähiin kun tekee kolmivuorotyötä ja kotona on pieni vauva joka tehokkaasti estää lepäämisen mutta tähän mennessä on hyvin jaksanut vääntää.

Suositut

Back
Ylös Bottom