Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Ensimmäinen treeni takana G6:lla ja voi perkele että oli raskas treeni, kai mä olen niin paskas aerobises kunnos. Kyykkysarjojen jälkeen syke oli laittoman korkea, haukoin henkeä kun kala kuivalla maalla ja hiki valu. Siitä sitten penkkiin ja leukoja ja pystäriä ja haukkaria ja vatsoja ja paareilla kotiin.. Onko muilla ollu tätä ongelmaa G6:n alussa? Niskan takaa pystyin tosiaan punnertamaan ihan hyvin, mutta siinä tosiaankaan tarvi mitään isoja painoja, ei huhhuh.. Treenin jälkeisiä fiiliksiä: perse on kipee, kroppa huutaa ruokaa ja kaput..

Eikö treenaamisen juuri kuuluisi tuntua tollaiselta? :david:

Ilmeisesti :D Ennen G6:sta en oo niin tarkkaan kattonu palautumisaikoja, tällä kertaa noudatin tarkasti joten ilmeisesti en oo tottunu tekee sarjoja noin tiheeseen tahtiin.. Mutta eiköhän se siitä, keskiviikkona toivon mukaan menee jo paremmin. Tämmöstä settiä kun vetää 3 kuukautta ja syö oikein ja lepää niin eiköhän siit hyvä tuu..

Ensimmäinen treeni takana G6:lla ja voi perkele että oli raskas treeni, kai mä olen niin paskas aerobises kunnos. Kyykkysarjojen jälkeen syke oli laittoman korkea, haukoin henkeä kun kala kuivalla maalla ja hiki valu. Siitä sitten penkkiin ja leukoja ja pystäriä ja haukkaria ja vatsoja ja paareilla kotiin.. Onko muilla ollu tätä ongelmaa G6:n alussa? Niskan takaa pystyin tosiaan punnertamaan ihan hyvin, mutta siinä tosiaankaan tarvi mitään isoja painoja, ei huhhuh.. Treenin jälkeisiä fiiliksiä: perse on kipee, kroppa huutaa ruokaa ja kaput..

Kyllähän se eka treeni itelläkin aika samoissa merkeissä meni :) raskas treenihän tuo on, mutta todella nopeesti siihen tottuu, joten anna palaa vaan.. Tuntuu tuon elaston 2-jakoisen treenit melkoisen kevyiltä, kun on tottunut antamaan kaikkensa viimeiset 3kk tuon G6:n kanssa :D toki tuossa 2-jakoisessa aika kevyillä painoilla mennään vielä, sen verran uudenlainen treeni itselle että vaatii hieman opettelua/totuttelua.

Jeah, kyllä se siitä :D Oon ihan sysipaska kyykkääjä, yliarvioin itteni siinä aika rankasti. Mutta kai se siitä, kommentoin lisää sit viikon parin päästä jahka pääsen vauhtiin :P

En suoraan tee G6:sen mukaan, mutta olen ton 4x10 kyykyn ottanut ohjelman pääliikkeeksi (1-jakoinen 3kertaa viikkoon). Se on kyllä aikamoinen nukkumattiliike tämmöselle paskakuntoiselle :rock:

oon paras

Eka posti hehe

Alotin salilla käynnin 4jakosel 3kk ja sit halusinki sekottaa vähä pakkaa ni hyppäsin suoraa 1jakosee ja saa nähä onks 3kk pääst sarjapainot kasvanu (toivottavasti ees penkki :D)
tälläsil lähin pituus 188 paino 86
kyykky 80x10x4
penkki 62x10x3
leuat 7 6 6
pystypunnerrus istuen rinnalta 30x10x4
hauiskääntö 30x10x3
istumaannousu 20 15 7

penkki on aina ollu heikkous en tiiä mistä johtuu ehkä se tässä paranee ku 3 kertaa viikossa tekee

Miten jengillä on kerenny jalat palautumaan? Huomenna on luvassa toinen treeni GeeKutosella (ma,ke,pe) ja siihen mennessä pitäis palautua. Muutoin on kyllä ihan hyvä olo mutta reidet on ihan saatanan kipeet, huomennako pitäis muka taas kyykätä?

Miten jengillä on kerenny jalat palautumaan? Huomenna on luvassa toinen treeni GeeKutosella (ma,ke,pe) ja siihen mennessä pitäis palautua. Muutoin on kyllä ihan hyvä olo mutta reidet on ihan saatanan kipeet, huomennako pitäis muka taas kyykätä?

Hyvin ne ehtii palautumaan kunhan tottuvat tuohon kolme kertaa viikossa kyykkäämiseen. Tokassa G6-treenissä reidet oli kyllä vielä aivan hajalla ekan treenin jäljiltä, mutta jo kolmannessa ja neljännessä alkoi selvästi helpottamaan. Tee vain ohjelman mukaan jos suinkin pystyt :)

En toki tiedä yhtään kuinka rankasti olet tehnyt, mutta kannattaa tämmöistä kovalla tahdilla tehtävään 1-jakoseen lähteä vähän kevyemmällä kuormalla. Jos aiemmin on kyykännyt kerran viikossa ja viimesin tiukka setti on ollu 3x10x100kg, niin itse lähtisin G6:ssa liikkeelle jostain 75kg hujakoilta ja nostelisin rautaa vaikka 5kg per reeni aina kun toistot tulee 10,10,10,12. Näinkin se 25kg kevennys tulee otettua takaisin jo viidessä reenissä. Ei mene lihat heti muutamasta ekasta reenistä totaalisen tukkoon ja kroppa ehtii totutella lyhyeen palautumisaikaan. Sama kaikissa liikkeissä.

Kai sitä pitää kitkutella huomiset kyykyt vielä ja toivoa että kolmas kerta tuntuu paremmalta :D Kiitoksia taas, kommentoin vaikka huomenis miten meni.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Oon nyt kaks viikkoo tehny G6:sta ja kyl se rankka ohjelma on ,mutta kun muistaa vaan syödä niin palautuminen hoitunut ongelmitta.

Ehkä pitäs ottaa kevyemmät painot? Ei tätä reeniä pysty kyl kolme kertaa viikkoon vetää jos vetää ittensä aina ihan piippuun.

En nyt säikähtäis liikaa ekan treenin jälkeen vaikka tuntuisi hurjalta. Onhan jo tuo 4x10 kyykkääminen kova juttu jos sitä ei ole tottunut tekemään, vaikka ne painot ei mitenkään kovin suuret olisikaan. Itse tunsin olevani ihan pulassa kyykyssä 70kg:n kanssa ekassa G6-treenissäni, mutta sinnittelin silti keventämättä eteenpäin. Parin ekan treenin jälkeen olin jo valmis lisäämään painoa, ja tuon 3 kuukauden treenijakson lopussa sama setti meni 105kg:lla taatusti helpommin ja kevyemmin kuin tuo ekan treenin 70kg. Eihän näitä omia kokemuksia aina suoraan voi kaikille yleistää, mutta itse kehottaisin jatkamaan ainakin pari treeniä vielä keventämättä, jos tuon sai vielä puhtaasti menemään ekassa treenissä. Uskon että menee noi sarjat jo huomattavasti helpommin.

Itse käytän treenin pohjana tätä G6:sta mutta olen vähän monipuolistanut tässä näitä liikkeitä, teen ma-ke-pe aina eri liikkeet. Esim. jaloille teen takakyykyn, etukyykyn ja maastavedon, rinnalle penkkipunnerrus, vinopenkki ja dippupunerrus, olkapäille pystypunnerrus, viparit sivulle ja viparit taakse, selälle leuanveto myötäotteella, kulmasoutu ja leuanveto vastaotteella. Pitäisi ainakin tulla riittävän monipuolinen rasitus. Eihän tuo sama ohjelma enää tietty ole mutta ei kai tuosta haittakaan voi olla?

Mites nyt kun on tullut G6:sta vedettyä vähän päälle 3kk ja tulokset ihan hyvin kehittyneet, niin kannattaako vaihtaa ohjelmaa? Ja millaista ohjelmaa sitten kannattaisi katsella jos jotain tämän tyylistä haluaisi jatkaa?

Mites nyt kun on tullut G6:sta vedettyä vähän päälle 3kk ja tulokset ihan hyvin kehittyneet, niin kannattaako vaihtaa ohjelmaa? Ja millaista ohjelmaa sitten kannattaisi katsella jos jotain tämän tyylistä haluaisi jatkaa?

Mä teen yksijakoisella, jossa on kolme erilaista treeniä. Jos haluut jotain arskantapaista, mutta erilaista niin tästä saatat saada kivan pohjan ohjelmalle käyttöön.

treeni1:
takakyykky
penkkipunnerrus
pystypunnerrus tangolla
leuanveto/ylätalja

treeni2:
maastaveto
vinopenkki
arnold punnerrukset
alatalja
ranskalainen punnerrus

treeni3:
etukyykky
kulmasoutu
dippi
hyvää huomenta/selänojennukset

Treeneihin 1,2 ja 3 voi ja kannattaa lisätä esim. keskivartalo ja mahalihastreenit. Voi tonne myös tunkea esim. hauiksen maanantaille. Välipäiville laitetaan extratreenit missä on eristäviä liikkeitä jäljessä oleville lihasryhmille, jos tuntuu että 3 treenikertaa viikossa on liian vähän. Noihin treeneihin ei kannata lähteä ahnehtimaan kauheasti lisää liikkeitä, tekee ennemmin nuo perusliikkeet kunnolla kuin huitaisee kymmentä eri liikettä vähän sinnepäin.

Aloita vaikka 4x12 työsarjoilla missä vaihtelet aina otetta/suoritustapaa sarjojen välissä. Esim. kyykyssä teet 2*12 kapea ja 2*12 leveä(samoin penkissä, mavessa jne). Lähdet suht keveistä painoista liikkeelle ja lisätään vastusta joka viikko.

Kaveri, joka on tehnyt ton ohjelman suosittaa tekeen vähän monimutkaisemmalla systeemillä missä sekoitetaan 4*12, 4*8 ja 8*4 toistoja eri treenipäiville, mutta ainakin mulle tuolla tavalla tuli turhan vaikeaksi kelata mikä on millekin päivälle hyvä paino. Vaihelua tonne saa myös pitämällä liikkeet samana mutta tekeekin pyramideja eikä hinkkaa aina tavanomaisia sarjoja.

Ja jos nyt jotain vielä pitäis sanoa niin lämppärirutiiniin ottaisin kiertäjäkalvosimet mukaan oli ohjelma sitten mikä tahansa :)

Jos kyllästyminen G6:een ei ole iskenyt, ei kannata.

Kotoota löytyy penkki ja tanko painoineen ja olen aloitteleva treenaaja. Olen ajatellut aloittaa tällä G6:lla mutta tuota 'leuanvetoa' en pysty kotona suorittamaan, niin löytyykö siihen jokin korvaava liike vai mitä kannattaisi tehdä? (Salille ei mahdollisuutta päästä)

Kotoota löytyy penkki ja tanko painoineen ja olen aloitteleva treenaaja. Olen ajatellut aloittaa tällä G6:lla mutta tuota 'leuanvetoa' en pysty kotona suorittamaan, niin löytyykö siihen jokin korvaava liike vai mitä kannattaisi tehdä? (Salille ei mahdollisuutta päästä)

Jos ei millään salille pääse ja ei missään ole leuanveto mahdollisuutta, niin itse vetäisin kulmasoudun tangolla. Tulee ainakin joku selkäliike tehtyä...

Takana 3kk Arnoldia, ja hyvin tullut tulosta kropassa ja sarja painoissa. Mitä nyt myös mahaa tullut, mutta se sitten kiristetään keväällä pois :)
Kannattaako Arnoldia vetää dieetillä vai sopisiko silloin jokin muu ohjelma, kenties 2-jakoinen?

Suositut

Back
Ylös Bottom