Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Kai minäkin sitten...

2kk Kuusikkoa ja salilla käyntiä takana, ja jotain kehitystä on havaittavissa.

Sarjapainot:
Penkkipunnerrus 50kg->62,5kg
Hauskääntö tangolla 20kg->30kg
Kyykky -->55kg (hieman tekniikan hienosäätöä vielä ollut)
Pystypunnerrus 25kg->37,5kg
Leuat 7,5,5->10,8,7
Vatsoja oon reenannu eri liikkeillä, mutta esim. vatsarutistuksiin on saanut laittaa 5kg lisäpainoja.
Paino 77kg->80kg (ja pituttaa 182cm)

Niskantakaapunnerruksen vaihdon melkein heti pystypunnerrukseen, koska olkapäät otti osumaa NTP:stä.

Saattaa olla, että lopetan kuusikon tähän ja otan 2-jakosen tilalle, mutta toisaalta ruokapuoli just saatu kuntoon niin voisi kattella millaista kehitystä vielä yhdessä kuukaudessa saa.

Tää on kyllä mysteerinen ohjelma juurikin tuon ruokapuolen takia, tavoitteena on maltillinen bulkki. Olen nyt jo lapannut 2x määrän safkaa vrt siihen mitä söin, kun olin reenitauolla ja silti paino on tippunut pari kiloa:D joutunee ottaaa puurot ja voit käyttöön.

G6 vai:
Ma: Rinta, hauis,(vatsat)
Ke: Selkä, olkapäät (vatsat)
Pe: Kädet, pohkeet (vatsat)

Ja kyllä, tiedostan ettei tossa pohkeita lukuunottamatta ole jalkoja, menny kyykyt sen verran päin vittua viimeaikoina. Ihan hyvin voisin ottaa kuusikon kokeiluun, kumpi..?

G6 vai:
Ma: Rinta, hauis,(vatsat)
Ke: Selkä, olkapäät (vatsat)
Pe: Kädet, pohkeet (vatsat)

Ja kyllä, tiedostan ettei tossa pohkeita lukuunottamatta ole jalkoja, menny kyykyt sen verran päin vittua viimeaikoina. Ihan hyvin voisin ottaa kuusikon kokeiluun, kumpi..?
Jos kyykyt menny päin vittua niin miten meinasit tehdä niitä sitten sen kolme kertaa viikossa kuusikon yhteydessä?

Tekemällä koska Arska käskee. Kyykyt nyt voin vielä tehdä kunhan en joudu sen enempää himmaa jalkojen kans.
Kumpi on siis järkevämpi valinta kun haetaan lähinnä massaa?

Asia harvinaisen selvä. Huomenna starttaa kultainen kuusikko, kiitoksia.

E: Tehdäänkö toi niskantakaa punnerrus seisten vai istuen? Miks just niskantakaa?

Asia harvinaisen selvä. Huomenna starttaa kultainen kuusikko, kiitoksia.

E: Tehdäänkö toi niskantakaa punnerrus seisten vai istuen? Miks just niskantakaa?
Tee rinnalta jos tuntuu ikävältä tehdä niskantakaa. Seisoen ei isoilla painoilla niskantakaa paljon varmaan kannatakkaan. Ite laitoin itselleni ihan liikaa rautaa (40kg) jolla jaksoi kyllä sarjat tehdä mutta huomas että rupes olkapää kipeytymään, lopetti sen niin parin viikon päästä oli taas paikat kunnossa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Must tuntuu et teen kans rinnalta, vois tehä esim. ekal viikol istuen ja tokal seisten ja repeat. Mutta jeps, jos tulee huomisen treenin jälkeen jotain kysyttävää niin tuun kysäseen. Kiitoksia.

Must tuntuu et teen kans rinnalta, vois tehä esim. ekal viikol istuen ja tokal seisten ja repeat. Mutta jeps, jos tulee huomisen treenin jälkeen jotain kysyttävää niin tuun kysäseen. Kiitoksia.

Kyllä mä kokeilisin ihan niskan takaa ellei oo mitään näyttöä siitä, ettei se itselle sovi. Kunhan tekee liikkeen rauhallisesti ja laskee vain niin alas kuin pystyy ilman epämukavia tuntemuksia olkapäissä. Itse tein tuon koko 3kk G6-jakson seisten niskan takaa ilman mitään ongelmia, ja ihan toimivalta tuntui. Yksilöllistähän kai tämäkin on, mutta kehottaisin kokeilemaan.

Teitkö tosiaan seisten vai istuen?

Seisten, kuten tossa yllä mainitsin kyllä :) Voi kyllä tulla houkutus ponnistaa jaloilla vauhtia viimeisissä toistoissa kun voimat loppuu, mikä ei välttämättä ole hyvä asia. Pystyin kuitenkin yleensä lopettamaan ennen failuren puolelle menemistä. Ite en oo koskaan tullut kokeilleeksi istuen, varmaan toimii tosi hyvin niinkin.

Edit. Mutta jos jotain kipuja tuntuu niin ilman muuta minäkin suosittelen vaihtamaan normaaliin pystypunnerrukseen, turha on alkaa olkapäitään rikkoa jos ei liike sovi.

Jees, huomenna lisää fiiliksiä. Jos jotain nyt on vielä kysyttävä niin kuinka pitkä palautus leuoissa? Ekas postis ei ainakaan mainita

Jos jotain nyt on vielä kysyttävä niin kuinka pitkä palautus leuoissa? Ekas postis ei ainakaan mainita

Jatketaan vastailua, joskin puhun ihan omista G6-kokemuksistani, mikään asiantuntija en ole :) Itse tein leuat 2min palautuksilla, ja kolmen maksimisarjan sijaan tein kolme mahdollisimman tasapituista sarjaa niin, että vasta viimeinen oli tiukka. Eli hyvin samaan tyyliin kuin noi muutkin ohjelman liikkeet.

aattelin jossain vaiheessa testata jokusen kuukauden tätä ku porukka kehunu, mutta rupes mietityttää semmonen, että selälle ei näytä olevan muuta kuin 3 sarjaa leuanvetoa per treeni, että riittääkö se mukamas kun on kuitenkin aika laaja lihasryhmä tuo selkä.. että voiko ottaa leukojen lisäks pari sarjaa jotain yates- soutua ymym? tulis hieman paksuuttaki sinne selkää ;)

Riittää. Jos leuanvedossa sarjapainot nousee niin kyllä se selkäkin silloin kasvaa.

Mutta jos tuntuu että sulla selkä tarvitsee enemmän treeniä, niin treenaa silloin ihmeessä sitä enemmän. Ei tätä tarvitse pilkuntarkasti ottaa.

Toinen kuukausi vierähtänyt ja tuloksia tulee kivasti. Varsinkin jalat tuntuvat paisuvan helvetisti.

Aamupaino +0,8kg
Kyykky +25kg
Penkki +12,5kg
Leuat 10kg lisäpainoilla 8,8,7
Pystypunnerrus +10kg
Hkääntö +5kg

Näillä näkymin 3kk tavotteista mennään ohi parin viikon kuluttua. 3kk kun täyttyy, aloitan dieetti/massa syklityksen 2vk välein ja todennäköisesti vaihdan ohjelman starting strengthiin tai johonkin 2 jakoiseen.

Kuukausi taas vierähtänyt ja alkaa kehityskin hidastumaan. Osasyyksi väittäisin 2vk dieettiä(-2.5kg painoa) ja kahvakuulailun aloittamista 2-3krt/vk. Suhteellisen äärirajoilla mennään palautumisen kanssa...

Aamupaino +0,4kg
Kyykky +12,5kg
Penkki +5kg
Leuat 10kg lisäpainoilla 10,8,7
Pystypunnerrus +5kg
Hauiskääntöä ei ole tullut tehtyä rannevamman takia.

Onko kokeneemmilla viisaita sanoja jatkon kanssa? Itse ajattelin vaihtaa ohjelman Starting Strengthiin, joka on ilmeisesti palautumisen kannalta parempi ohjelma ottaen huomioon kahvakuulailun.

Yhteenvetona 3kk Arskan G6 tulokset:

Paino +6.9kg
Kyykky +55kg
Penkki +30kg
Leuat 4,4,4 -> +10kg 10,8,7
Pystypunnerrus +25kg
Hauiskääntö +7,5kg
vatsoissa olen hieman oikonut ja tehnyt lähinnä vartalon kiertoja, staattisia pitoja, voimapyörää + random monipuolista treeniä.

Ensimmäinen treeni takana G6:lla ja voi perkele että oli raskas treeni, kai mä olen niin paskas aerobises kunnos. Kyykkysarjojen jälkeen syke oli laittoman korkea, haukoin henkeä kun kala kuivalla maalla ja hiki valu. Siitä sitten penkkiin ja leukoja ja pystäriä ja haukkaria ja vatsoja ja paareilla kotiin.. Onko muilla ollu tätä ongelmaa G6:n alussa? Niskan takaa pystyin tosiaan punnertamaan ihan hyvin, mutta siinä tosiaankaan tarvi mitään isoja painoja, ei huhhuh.. Treenin jälkeisiä fiiliksiä: perse on kipee, kroppa huutaa ruokaa ja kaput..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom