Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Pystypunnerrus kannattaa omasta mielestäni tehä istualteen, saa isommat romut tankoon -> enemmän rasitusta olkapäille.
Seisoolteen tulee tukilihakset peliin aika voimakkaasti ja ne on todennäköisesti jo aivan poikki kyykyn jäljiltä.

Ite alotan tällä ohjelmalla ens viikolla tekeen. Dieetillä ollaan joten saa nähä miten toimii tällä kertaa...bulkilla toimi ainakin aivan loistavasti! :rock:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eihän tässä tule rasitusta juuri lainkaan esim hartioille ja takareisille?
Kyykky ei ainakaan minulla tunnu takareidessä yhtään.

Kuinka leveällä pidät jalkoja kyykkyä tehdessä? Nimittäin jos on kapella jalat niin ottaa enemmän etureisiin, eli leveämmälle jalkoja ja vähän jalkateriä ulos toisista niin tulee takareiskoillekin rasitusta ;)

Ei jaksanu millään lukea koko threadia läpi, mulla on tää ohjelma nyt kokeilussa, ihmetyttää vain yksi asia, miten ihmeessä jengi palautuu jos teette 4 kovaa kymppiä 3 kertaa viikossa kyykkyä??

Ei jaksanu millään lukea koko threadia läpi, mulla on tää ohjelma nyt kokeilussa, ihmetyttää vain yksi asia, miten ihmeessä jengi palautuu jos teette 4 kovaa kymppiä 3 kertaa viikossa kyykkyä??

Ekat pari viikkoa voi olla aika raskast mut siihen tottuu nopee

Aloittelijoille suosittelisin vetämään tuon parin viikon ajan vähän kevyemmin ennenkuin lähtee kunnolla tekemään. Itse kun en ole vuosiin treenannut mitään, eikä painoista ole varmuutta niin teen varmaan ensimmäisen viikon ajan treenin pelkän tangon kanssa kroppaa totutellen ja tekniikkaa hakien. Toisella viikolla lähden sitten pikkuhiljaa etsimään oikeita painoja sarjoille. Muuten se on ihan varma että tulee tehtyä aluksi liiankin raskaat treenit, jonka lopputuloksena on ainakin itsellä äkkiä viikon tauko kun paikat on niin kipeänä ettei edes vaatteita tahdo päälle saada.

Veljeltä tuli neuvoa, että hauikääntö tangolla tilalle kannattaisi pistää Scott hauiskääntö ja että niskan takaa punnerrus kannattaisi tehdä käsipainoilla. Mitäs sanotte ?

Veljeltä tuli neuvoa, että hauikääntö tangolla tilalle kannattaisi pistää Scott hauiskääntö ja että niskan takaa punnerrus kannattaisi tehdä käsipainoilla. Mitäs sanotte ?

Senkus teet vaan. Oon ite sitä mieltä et etenki toi käsipaino pystypunnerrus on parempi kuin tangolla tehty. Nämäki tietty ihan makuasioita.

Aloittelijoille suosittelisin vetämään tuon parin viikon ajan vähän kevyemmin ennenkuin lähtee kunnolla tekemään. Itse kun en ole vuosiin treenannut mitään, eikä painoista ole varmuutta niin teen varmaan ensimmäisen viikon ajan treenin pelkän tangon kanssa kroppaa totutellen ja tekniikkaa hakien. Toisella viikolla lähden sitten pikkuhiljaa etsimään oikeita painoja sarjoille. Muuten se on ihan varma että tulee tehtyä aluksi liiankin raskaat treenit, jonka lopputuloksena on ainakin itsellä äkkiä viikon tauko kun paikat on niin kipeänä ettei edes vaatteita tahdo päälle saada.
Esimerkiksi itsellä on taukoa salireenistä nyt jonkunverran, mutta kun aloitan taas muilta kiireiltäni niin ajattelin tätä kokeilla lähetämällä riittävän alhaisilla painoilla. Nostaa vaikka ekan parin viikon aikana 2.5kg/kerta niin kauan kun se oikea paino löytyy ja lähtee sit reenaa kuten ohjelmaan kuuluu. Turhan aikaseen ei näin rankassa reenissä kannata vissii painoja nostaa vaan sen myötä kun kehitystä todella tulee?

Suoralla tangolla tehtävä hauiskääntö ottaa joillain helkutisti ranteisiin, ja niskantakaapunnerrus taas olkapäihin. (Joka on aika luonnoton liikerata) Niin jossei paikat kestä, vaihtoon vaan.

Suoralla tangolla tehtävä hauiskääntö ottaa joillain helkutisti ranteisiin, ja niskantakaapunnerrus taas olkapäihin. (Joka on aika luonnoton liikerata) Niin jossei paikat kestä, vaihtoon vaan.

Tangolla tehty hauiskääntö ei tee pahaa, mutta niskantakaapunnerrus tangolla tuntuu kyllä jotenkin luonnottomalta ja jotenkin sitä on vaikea tehdä missään ja kun tekee penkillä selkä tukea vasten käsipainoilla ei pysty oikein huijata liikkeessä.
Smith hauiskääntö vain tuntuu jotenkin paremmalta, kun kädet ovat tukea vasten ja siinäkin huijjaaminen ei oikein onnistu, kun ei voi heijjata selällä.

Itsellä on olkapää niin paskana, ettei pysty niskantakaapunnerrusta tekemään ollenkaan. Tilalla on pystysoutu tangolla.

--

Ensi viikolla siirryn 2-jakoisesta takaisin tätä vääntämään ja ajattelin heivata nuo istumaannousutkin pois tuosta, tilalle tulisi ojentajat taljassa.

Välipäivinä veivaisin sitten vatsoja, niskoja ja rannekääntöjä kotona.

Jotain kommentoitavaa tähän? :)
Ei tietenkään pakko ole...

t_s_toni: Jos olet aloittelija tai et ole tottunut kovempaan treeniin, täytyy osata aloittaa rauhallisilla painoilla ja etsiä sitä sopivaa rautamäärää jolla niitä sarjoja voi sitten tehdä. Itse olen käynyt pari vuotta salilla ja kulutin ensimmäiset kolme kertaa (siis ensimmäisen treeniviikon) oikeiden painojen etsimiseen. Tällä tyylillä kroppa ei saa yhtäkkistä räjähtävää ärsykettä vanhoihin tottumuksiin verrattuna ja ehtii sopeutua hieman paremmin rasitukseen. Maltti on valttia.

Voiko tuon leuanvedon korvata esimerkiksi kulmasoudulla?
ja miten nuo istumaan-nousut? ei oikein 20-toistoa viittis tehdä.Teenkö vaikka lisäpainoilla 3 x 10?

Upii: Voisit myös korvata leuat hyvin ylätaljalla. Mikä vika 20 toistossa? Vie liikaa aikaa? :) Voit hyvin tehdä lisäpainoilla..

En saa ylätaljalla selkään oikeen mitään rasitusta.Kulmasoutu oikeastaan ainut mikä käy.Niin ja teenkö nuo 20 toistoa? Vähän oudolta tuntuu vatsoja hakata 3 x 20 kun esim penkki tehdään 3 x 10

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom