Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Ite oon vaihdellu että tehny 8 toiston sarjoja (kyykyssä 6 koska voimaa haen enkä massaa jalkoihin enempää) välillä mutta samalla periaatteella.. menee turhan usein failureen ja sitten ei palaudu :/

Varmaan ihan fiksua tehdä just tohon tyyliin. Jos joka treeniin vedät viimosen sarjan failureen kaikkissa liikkeissä, alkaa kärsimään aika paljon yksjakosen idea ja patin kasvatus siinä sivussa. Perjantaina muutenkin parasta testaa noi kaikki viimeset sarjat, kuitenkin kahden päivän lepo ja viikonloppu aikaa syödä ja palautua.

Varmaan tän ohjelman ainoa huono puoli on se että liian helposti vetää failureen asti sarjat kun tähtää aina siihen täyteen kymppiin :) itellä tahtoo voimat loppua ekan liikkeen(pystypunnerrus mulla) jälkeen kun on hirveä pakkomielle saada sarjapainoja nostettua :D
Kertokaahan tuosta failureen asti vetämisestä ja sen haitoista? Meinaatteko että toistoja pitäs tehä just se määrä mitä niitä menee tai jättää jopa vähän varalle, tyyliin jos oot yksin penkkipunnerrusta säätämässä, että ei kokeilla sitä kolmannen sarjan kymmenettä toistoa jos yhdeksännen jälkeen on jo pientä epäilystä että menisikö se kymmenes (eli kymmenes olisi sellainen failuretoisto jota ei saa ihan loppuun asti täysin puhtaalla tekniikalla)? Tiedän kyllä että esim. hauiskäännöstä ei ole juurikaan hyötyä jos käyttää älyttömästi kroppaa mukana. Mutta jos joku selittäisi tuota failureen asti -teoriaa jotenkin tarkemmin? Vai käsitinkö sen jo?

Ite kun olen monesti vetäny noita ihan sairaan rankkoja viimesiäki toistoja mitkä ei sitte aina onnistukaan... Niin että onko siitä sitten haittaa jopa? Mites sitte jos joku kerta menee se 10-10-13 ja sitte laitat lisää painoa minimimäärän eikä mene enää kuin vaikka 10-10-7? Mihin veetään failuren raja, ettei tehä liikaa toistoja? Onko se viimeinen toisto sitten juurikin se mikä menee vielä varmasti puhtaalla tekniikalla?

Mites sitte jos joku kerta menee se 10-10-13 ja sitte laitat lisää painoa minimimäärän eikä mene enää kuin vaikka 10-10-7?
Won't happen... ei se failureen vetäminen silloin tällöin ole hengenvaarallista. Sitä pitää välttää, että kolmesti viikossa tekee vipalla sarjalla niin monta kuin jaksaa... eli kun ekan kerran menee failureen tai et saa sarjaa täyteen, niin sitten vaan seuraavalla kerralla painoja vähemmän. Jos syöt hyvin, niin taas pitäis seuraava kerta mennä puhtaasti ja voit taas seuraavalla treenillä siirtyä painoihin, jotka olit edelliskerralla failannut. Jos edelleen syöt hyvin, niin seuraavalla kerralla et välttämättä failaakaan. Toimii ainakin isommissa liikkeissä. Jossain pystypunnerruksessa ja hauiskäännössä pitää tajua, että sitä 2,5 kiloa ei voi joka treeniin kovin kauaa lisätä, ei edes joka viikko välttämättä. Kyykyssä taas kun koko kroppa kehittyy, niin 2,5 kg joka treeniin ei ole mahdoton kunhan on aloittanut suht keveillä.

EDIT: Lihakset ei siis ehdi palautua riittävän nopeasti, jos niitä vedetään koko ajan failureen.

Mitäköhän saman tapaista sarjaa voisi tämän jälkeen tehdä ehdotuksia? Tämä ainakin tuntui hyvältä tein n.3kk ja paino nousi 8kg elikkä olen nyt 15v ja 65kg

Onko tuosta failuresta niin suurta haittaa jos tekee esimerkiksi vain 2 treeniä viikossa esim ti ja pe, eli kahdella välipäivällä. yleensä kun syön hyvin niin kahdessa päivässä olen täysin palautunut. Aina kun ei ehdi salille 3 kertaa vko.

Paha sanoa onko failureen vetämisestä haittaa vai ei. Voi olla, voi olla että ei. Jos joka toinen päivä treenaa ja aina vetää sarjat failureen niin hermosto ja lihakset ei pysty palautumaan kunnolla rasituksesta. Sitten vielä erikseen saa miettiä olkapäiden kestämistä kun 3-4x viikkoon tekee 40 toistoa pystypunnerrusta/niskantakaa ja 30 toistoa penkkiä.

Jos salille pääsee kolmesti viikossa, niin kumpaa suosittelette.. 2-jakoista vai G6:sta?

Työvuorot on mulla niin penaalista, että pääsen treenaamaan 2-4 kertaa / vko. Usein pääsen tekemään 1a, 1b ja 2a:n jonka jälkeen loppuviikkona en pääsekään salille ja näin ollen 2b jää luvattoman usein kokonaan väliin.

Ainut mikä tuossa G6:ssa mietityttää on treenien pituudet. Nyt jo kestää treenit 2-jakoisella sen tunti ja 10 min, niin kutosella ne olisi vieläkin pidemmät... ainakin liikkeitä on enemmän ja kaikki vielä isoja liikkeitä, joiden siirtymien välitkin ovat pidemmät.

Itsellä vähän sama juttu, tosin 3x viikossa vain koska enempään ei riitä into. G6 on itselleni paremmin sopinut, eikä tuossa hirveän kauaa mene tehdä noita sarjoja. Hauis ja vatsat on nopeasti pois alta, joten aikaa varsinaisesti kuluu vain neljään ensimmäiseen liikkeeseen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Onko järkeä ottaa G6 käyttöön dietatessa? Saako mitään irti?

Jos ensimmäisen treeniohjelmana tätä väännät niin kyllä, jos alkuspurtti on jo mennyt (sarjapainot eivät enää nouse viikottain plussillakaan) niin volyymi voi käydä vähän liiaksi palautumiselle. Voithan sä toki kokeilla. Jos lähtee painot tippumaan ja kroppa ei palaudu niin sitten karsitumpi ohjelma johonkin 2-3x5-8 tyyliin.

Sellainen kysymys että onko kukaan tehnyt kyykkyä syväkyykkynä? Itellä eka viikko tätä treeniä takana ja syö aika hyvin syväkyykky mehut. (Pakko on kuitenkin vääntää perse lähes lattiaan ku on se niin helvetin mukavaa.)

G6 on se ohjelma jolla aloitin saliharrastukset joskus vuosia sitten, nyt vois taas palata tähän ja koittaa miten se yks jakoinen sujuu :) Ainakin on ihan hyviä muistoja tästä. Haasteena elämän epäsäännöllisyys ja huono ruokavalio, mutta päivitellään tänne miten lähtee etenemään.

ens vuoden puolella olis aika lähtee salille ja olen päättäny tään ohjelman kannalla mennä sit sen ainaki 3kk.. :) mut minkälaista ohjelmaa suosittelette sen 2kk kotona treenaamiseen? löytyy vatsapenkki, 2x5,10kg käsipainot ja 10-20kg rautatanko.

Won't happen... ei se failureen vetäminen silloin tällöin ole hengenvaarallista. Sitä pitää välttää, että kolmesti viikossa tekee vipalla sarjalla niin monta kuin jaksaa... eli kun ekan kerran menee failureen tai et saa sarjaa täyteen, niin sitten vaan seuraavalla kerralla painoja vähemmän. Jos syöt hyvin, niin taas pitäis seuraava kerta mennä puhtaasti ja voit taas seuraavalla treenillä siirtyä painoihin, jotka olit edelliskerralla failannut. Jos edelleen syöt hyvin, niin seuraavalla kerralla et välttämättä failaakaan. Toimii ainakin isommissa liikkeissä. Jossain pystypunnerruksessa ja hauiskäännössä pitää tajua, että sitä 2,5 kiloa ei voi joka treeniin kovin kauaa lisätä, ei edes joka viikko välttämättä. Kyykyssä taas kun koko kroppa kehittyy, niin 2,5 kg joka treeniin ei ole mahdoton kunhan on aloittanut suht keveillä.

EDIT: Lihakset ei siis ehdi palautua riittävän nopeasti, jos niitä vedetään koko ajan failureen.
Huh huh, ei mulla joka treenin jälkeen ole tosiaankaan tarvinu lisäillä painoja. Laitoin oikeestaan heti alussa sellaset painot, että menee just ne vaadittavat toistot ja sarjat. Ja oikeestaan vetäny failureen asti aina niitä sarjoja... No tein tänäänki jo muutoksen asiaan eli hauiksessa alko vikassa sarjassa tuntumaan ettei mene kyllä kunnolla 10 niin jätin kasiin toistot. MUTTA: oisko tommosessa tapauksessa sitte parempi olla paljon painoa, eli että menee 10-10-8; vai vähemmän painoa, eli että menis 10-10-10, mutta että vois mennä vaikka esim. 12-12-12 tai 10-10-16? Ite oon käsittäny tän treenin silleen että ois parempi vetää vaikka vähän raskailla ku keveillä painoilla, mutta jättää kuitenki se failureen asti vetäminen väliin.

No ehkä pitää vaan treenata vielä kuukausia että voi vetää oikeasti järkeviä johtopäätöksiä ja nähdä onko treenannu järkevästi vai pöljästi...

Ja on kyllä huomannut nyt kun treenin on alottanut että olkia tekee mieli venytellä ihan välipäivinäki enemmän kuin ennen :D

1. Takakyykky.
Käytä painoa, joka sallii sinun saavan 4x10 toistoa. Laskeudu aina niin alas, että reitesi ovat vaakatasossa lattiaa kohden. Tee 10 toistoa, lepää kaksi minuuttia ja toista.

2. Penkkipunnerrus
Ota kohtuullisen leveä ote, kädet noin 80 cm leveydellä toisistaan. 3 x 10 toistoa. Lepää kaksi minuuttia sarjojen välillä.

3. Leuanveto leveällä otteella
Tee niin monta toistoa kun pystyt, eli 3 x max.

4. Niskan takaa punnerrus
Käytä leveää otetta. Peukalot noin 15 senttiä olkapäiden ulkopuolella per puoli. 4 x 10 toistoa. Kaksi minuuttia lepoa sarjojen välillä.

5. Hauiskääntö tangolla
Pidä kyynärpäät kiinni kyljissä ja ota olkapäiden levyinen ote. Tee liike kontrolloidusti. 3 x 10 toistoa. 90 sekuntia lepoa sarjojen välillä.

6. Istumaannousu
Pidä polvet koukussa ja kädet pään takana. Älä pidä taukoa toistojen välissä vaan tee 20 toistoa tai niin monta kun voit ilman tauon pitämistä. 3 - 4 sarjaa. 60 sekuntia lepoa sarjojen välillä.
Olenko nyt ymmärtänyt oikein, eli pitääkö tämä koko setti vetää samana päivänä? Ei ainakaan itsellä ehdi lihakset palautua jos vedän joka toinen päivä.

Olenko nyt ymmärtänyt oikein, eli pitääkö tämä koko setti vetää samana päivänä? Ei ainakaan itsellä ehdi lihakset palautua jos vedän joka toinen päivä.

Koko setti kerralla, kolme kertaa viikossa. Syö enemmän niin palautuminenkin helpottuu. Voi myös olla, että olet ottanut liian isot aloituspainot käyttöön.

Meikäläisellä ikää 20 v. ja punttti taustaa joitain vuosia hyvin epäsäännöllisesti. Mitat 75/183. Ruokapuoli kunnossa ja tekniikat päällisin puolin hallussa. Nyt tarkotuksena siis vetää plus kaloreilla ainakin tonne maaliskuuhun saakka ja hankkia lihasmassaa nii paljo ku tässä ajassa kerkeää. Olen tehnyt nyt g6:ta 3 kertaa viikkoon ja yhtenä päivänä noin 45 min lenkki, ettei aerobinen kunto romahda kokonaan. Ajattelin tehdä g6 tämän vuoden loppuun saakka ja vaihtaa sitten ohjelmaa, jos ja kun kehitys alkaa luonnollisesti tökkimään. Keväällä sitten dietti päälle ja palat taas näkyviin. Mitä ootte mieltä kyykyn korvaamisesta esim. kerran viikossa rinnallevedolla? Minkälainen ohjelma sopisi g6 jatkoksi? Myös penkkiä olen tehnyt käsipainoilla, koska se tuntuu luontevammalta. Heittäkää rakentavaa palautetta ! :)

Huh huh, ei mulla joka treenin jälkeen ole tosiaankaan tarvinu lisäillä painoja. Laitoin oikeestaan heti alussa sellaset painot, että menee just ne vaadittavat toistot ja sarjat. Ja oikeestaan vetäny failureen asti aina niitä sarjoja... No tein tänäänki jo muutoksen asiaan eli hauiksessa alko vikassa sarjassa tuntumaan ettei mene kyllä kunnolla 10 niin jätin kasiin toistot. MUTTA: oisko tommosessa tapauksessa sitte parempi olla paljon painoa, eli että menee 10-10-8; vai vähemmän painoa, eli että menis 10-10-10, mutta että vois mennä vaikka esim. 12-12-12 tai 10-10-16? Ite oon käsittäny tän treenin silleen että ois parempi vetää vaikka vähän raskailla ku keveillä painoilla, mutta jättää kuitenki se failureen asti vetäminen väliin.

No ehkä pitää vaan treenata vielä kuukausia että voi vetää oikeasti järkeviä johtopäätöksiä ja nähdä onko treenannu järkevästi vai pöljästi...

Ja on kyllä huomannut nyt kun treenin on alottanut että olkia tekee mieli venytellä ihan välipäivinäki enemmän kuin ennen :D
Itse oon tehny tuotakin vaihtelevasti, eli välillä isommilla romuilla esim. se 10-9-8 ja välillä puhtaasti pienemmillä 10-10-10 tai 12-12-12

Onko mulla mennyt jotain ohi vai eikö optimaaliseen lihaksen kasvuun oikeat toistomäärät ole 6-8, eikä 10?

Tuntuu vaan, että 3 x viikossa pelkkiä kymppejä ei massanhankintaan ole kaikkein tehokkainta.

(Sori jos sama asia ollut täällä esillä aikasemmin. En millään jaksais lukea montaa sataa sivua.)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom