Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Voisiko joku suositella millä liikkeellä voisin korvata niskan takaa punnerruksen? Alakerrasta löytyy oma sali, penkki, läjä käsipainoja, kyykkyteline ja hauistanko. Ongelma on siinä että katto on hyvin matala, enkä sen vuoksi pysty tekemään niitä niskan takaa punnerruksia.

Istu penkillä ja tee käsipainoilla pystypunnerrusta? Jos ei mahdu niin sittten on aika tosi matala katto. :)

Kiitos. Olen miettinyt tota samaa, ajattelin ihan varmuuden vuoksi vielä kysyä. :) Entä jos tekee ihan tangolla, mutta istuen?

Tangollakin voit nt:n tehdä istuen, jos alakerrassasi on sellainen racki, josta saat tangon hyvin nostettua ja sitten taas laskettua sarjan tehtyäsi.

Minulle pamahti luppoaikaa reilusti yhtäkkiä (oloneuvoksena olen). Ajattelin kokeilla kuusikkoa. Jos vaikka vähän vaihtelua tohon pumppaamiseen saisi...
Onko mitään järkeä jotain 1-2 kuukautta vetää tuota? En kerkeä tuota ohjelmaa tekemään enää kun/jos joskus löytyy duunia taas.
Mietteitä?

Onks kukaa ängenny Miken 2x6 tähän kuusikkoon?Itse ajattelin joka treenissä tehdä eri rintaliikkeen esim. maanantaina vinopenkki, keskiviikkona semikapea penkki ja perjantaina tosiaan Miken 2x6.Ja leuat teen lisäpainoilla!

Tänään vasta salilla tajusin, että milläs teen leukoja kun katto on ihan liian matala eikä muutenkaan mahdollisuutta laittaa tankoa mihinkään. Joten siihen pitäisi keksiä joku liike tilalle, mikä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Vuoden treenitauon jälkeen tullu tehtyä G6 nyt n. 2kk.

kyykky: 60kg -> 90kg
penkki: 70kg x10x10x7 -> 85kg x 3x10
leuat: 15, 10, 5 -> 15, 10, 10, 10kg:n lisäpainolla
pystypunnerrus: 30kg -> 50kg
hauiskäännöt -> 22.5kg -> 32.5

Miten paljon on merkitystä sillä, että niskan takaa punnerruksessa se tanko pysyykin koko ajan niskan takana... Tahtoo lopussa alkaa tanko siirtymään vähä edemmäs eli tavallaan tanko tulee vietyä ylös suoraan päälaen yläpuolelta (sen sijaan että "niskan takaa") parin viimeisen sarjan viimeisillä toistoilla... Luulisin että vie tehoja liikkeestä kun tuntuu helpommalta tehdä noin.

Tässä nyt vajaa kuukausi tehty ohjeen mukaan G6:tta (paitsi leuat->kulmasoutu tangolla ja penkki->maastapunnerrus lisäpainoilla), sitä ennen kuukausi vähän omantyylisenä sovelluksena... Eipä ole painoja tarvinut paljoa lisäillä, mutta kyllä sitä silti välillä tuntuu että kehitystä olis tullu ja kai sitä vähän näkyykin... Huomenna jos muistais kattoa aamupainon vaikka niin sais kans vähän selville.
Kummallista kun jos treenaa ma-ke-pe ja maanantaina treeni tuntuu normaalilta, tiistaina pirun raskaalta ja perjantaina maanantaita helpommalta... Sitten seuraavan viikon maanantaina taas normaalilta... Pari kertaa siis ollut noin vaikka painot on ollu samat noina päivinä. No kai se on ihan normaalia :D

Hieman yli 2kk takana G6:n parissa, mukaan mahtuu myös viikon mittainen rellestysreissu ympäri Eurooppaa, mikä nyt ei varmasti ollut täysin ihanteellista kehityksen kannalta, mutta tehty mikä tehty. Kehitystä sarjapainoissa on tapahtunut seuraavalla tavalla:

Kyykky 70kg -> 92,5kg
Penkki 65kg -> 77,5kg
Leuat 10-10-10 -> 8-8-9 10kg lisäpainolla (+oma paino noussut 8kg..)
NTP 30kg -> 40kg

Oma painoni on noussut G6:n aikana 80kg -> 88kg, luonnollisesti pitkälti pläskinä, kun tuli aloitettua tuo syöminen taas kesän jälkeen..

Hauiskäännössä kehitystä ei ole tullut tippaakaan, aloituspainoissa taistellaan edelleen. Haukkarissa kehitys on itselläni kyllä aina ollut tiukassa. Eivät ne varsinaisesti näytä mitenkään jäljessä olevan, mutta sarjapainot eivät tahdo nousta millään. Mikä tässä mahtaa mättää? Välillä olen kokeillut vetää aika äärirajoilla, viime aikoina puolestaan olen välttänyt failureen vetämistä, mutta mikään ei tunnu auttavan. Kellään vinkkejä, miten niitä hauiksia pitäisi treenata? :)

Noissa muissa liikkeissä kehitys tapahtui kyllä lähinnä ensimmäisen kuukauden aikana, viime viikot junnattu aikalailla paikallaan kyykkyä lukuunottamatta. Aluksi ohjelma toimi siis varsin mukavasti, mutta omalla kohdallani seinä alkaa tulla aika nopeasti vastaan.. Ajattelin jatkaa tämän kolmen kuukauden kokeilun kuitenkin loppuun, eli vajaa kuukausi olisi vielä jäljellä. On joka tapauksessa ollut positiivinen kokemus treenata tarkan ohjelman mukaan aiemman sekavan räpeltämisen sijaan. Seuraavaksi olisikin tarkoitus etsiä itselle mieluinen 2- tai 3-jakoinen ohjelma, jolla jatketaan eteenpäin. Ehdotuksia otetaan vastaan :)

Olenko ymmärtänyt ton painojen kasvattamisen oikein kun nykyään teen esim. penkkipunnerruksessa teen sarjat 10,10, niinpaljonkunmenee. Ja jos saan viimeisessä sarjassa 12-13 toistoa niin seuraavaan reeniin 2,5kg lisää.

Olenko ymmärtänyt ton painojen kasvattamisen oikein kun nykyään teen esim. penkkipunnerruksessa teen sarjat 10,10, niinpaljonkunmenee. Ja jos saan viimeisessä sarjassa 12-13 toistoa niin seuraavaan reeniin 2,5kg lisää.

Oot ymmärtäny aivan oikein. Ite oon tosta vähän luistanu ja aina perjantaina tehny viimosen sarjan failureen asti ja jos menee yli 3 toistoo yli ton kympin sarjan ni maanantaille lisää painoja.

Oot ymmärtäny aivan oikein. Ite oon tosta vähän luistanu ja aina perjantaina tehny viimosen sarjan failureen asti ja jos menee yli 3 toistoo yli ton kympin sarjan ni maanantaille lisää painoja.

Varmaan ihan fiksua tehdä just tohon tyyliin. Jos joka treeniin vedät viimosen sarjan failureen kaikkissa liikkeissä, alkaa kärsimään aika paljon yksjakosen idea ja patin kasvatus siinä sivussa. Perjantaina muutenkin parasta testaa noi kaikki viimeset sarjat, kuitenkin kahden päivän lepo ja viikonloppu aikaa syödä ja palautua.

Varmaan tän ohjelman ainoa huono puoli on se että liian helposti vetää failureen asti sarjat kun tähtää aina siihen täyteen kymppiin :) itellä tahtoo voimat loppua ekan liikkeen(pystypunnerrus mulla) jälkeen kun on hirveä pakkomielle saada sarjapainoja nostettua :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom