Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Voiko kyykyn korvata maastavedolla? todettu polvilumpion kondromalasia nii kielletty kyykkyyn meno. Maasta vedonki teen niin että laitan vähä koroketta painojen alle että ei tarvisi mennä aivan niin kyykkyyn kun normaalisti. ainakaan ei tunnu kipua maastavedossa. Mutta oon huomannut että leuan veto kärsii maastavedon jälkeen :D onkos toi nyt ihme :)

Voiko kyykyn korvata maastavedolla? todettu polvilumpion kondromalasia nii kielletty kyykkyyn meno. Maasta vedonki teen niin että laitan vähä koroketta painojen alle että ei tarvisi mennä aivan niin kyykkyyn kun normaalisti. ainakaan ei tunnu kipua maastavedossa. Mutta oon huomannut että leuan veto kärsii maastavedon jälkeen :D onkos toi nyt ihme :)
Aika huonosti se kyykyn korvaa, koska ei siinä mavessa paljoo saa rasitusta etureisille, varsinkin kun vielä joudut korokkeilta tekemään. Jos mavea haluaa saada menemään etureisille niin pitäisi laittaa kädet leveällä otteella ja lähteä kyykystä vetämään, rautaahan ei tällöin paljon nouse mutta rasitus kohdistuu silloin etureisille.

joo.. jalkasuorana pitäis treenata etureisiä mut sekin pistää polveen.. menee varmaan vuoden sisällä puukon alle

Mites jos pumppais lyhyemmin etu/takareidet koneessa? Toki polvet tekee työtä mutta ei ole painoa puristamassa niitä... tekisi vaikka 2x10 ja 2x10?

Kohtapuoliin on 2kk G6 reeniä takana ja hyvältä on tuntunut. Tuloksia:
Kyykky 60 -> 90kg
Penkki 45 -> 52.5kg??
Leuat 4,3,3 -> 9,8,6
NTP 20 -> 30kg
Hauiskäännöt 20 -> 30kg
Miksiköhän penkki laahaa noin paljon jäljessä? Olen tehnyt nyt 3x6 ja 3x8 sarjoja vaihtelun vuoksi, mutta hidasta on kasvu.. Nyt olen tehnyt myös vinopenkkiä käsipainoilla kerran viikossa.

Aloitin kyseisen ohjelman viikko sitten ja aloin miettimään, että käyn kahtena peräkkäisenä päivänä salilla. Ohjeessa sanotaan että 'ei peräkkäisinä päivinä.' Jos käyn ma, ti, to ja la salilla, niin olisiko parempi esimerkiksi tiistaina tehdä jotain muuta reeniä, kuten puhtaasti ojentajia tai alaselkää rasittavia liikkeitä? Vai pitäisikö vääntää kultaista kuusikkoa neljänä päivänä viikossa, sekä kahtena peräkkäisenä päivänä?

Aloitin kyseisen ohjelman viikko sitten ja aloin miettimään, että käyn kahtena peräkkäisenä päivänä salilla. Ohjeessa sanotaan että 'ei peräkkäisinä päivinä.' Jos käyn ma, ti, to ja la salilla, niin olisiko parempi esimerkiksi tiistaina tehdä jotain muuta reeniä, kuten puhtaasti ojentajia tai alaselkää rasittavia liikkeitä? Vai pitäisikö vääntää kultaista kuusikkoa neljänä päivänä viikossa, sekä kahtena peräkkäisenä päivänä?
Kannattaa alottaa ihan sillä ohjeen mukaisella määrällä, että palaudut varmasti seuraavaan kertaan mennessä. G6 on loppujen lopuks aika raskas ohjelma, eikä varmasti tarvii mitään lisä treenejä ojentajille tai muille lihaksille jos kunnolla vääntää menemään. Jos nyt jonku ajan päästä tuntuu vielä että palautumisen kanssa ei tuu mitään ongelmia ni miksei sitte voi tehä jotain ekstraaki.. Mutta en ite välttämättä suosittelis.

Tää on loppujen lopuksi melko raskas ohjelma kuten Bleeder sanoikin, uskon että tulet huomaamaan sen vielä. "Ei-peräkkäisinä päivinä" on ohjeissa ihan syystä, ja välillä voi tulla tarpeeseen pitää kaksikin välipäivää. Jos tulee mieletön vimma salille välipäivinä niin käy tekemässä kevyesti mave, kulmasoutu ja pohkeet seisten ja vedä lopuksi jotain aerobista ;).

edit: Tai älä mene sittenkään. Paras hoitaa G6 simppelisti alta poies niin oppii kummasti omasta kropastaan ja perusbodailusta. Erikseen tehdystä keskikroppatreenistä ei tietenkään mitään haittaa ole, koska "3x max istumaannousu" on melko naurettava masutreeni muutenkin. Ojentajia en rupeisi erikseen rasittamaan sillä sarjapainojen lisäys penassa ja pystärissä on sen verta hieno juttu.

Kannattaa alottaa ihan sillä ohjeen mukaisella määrällä, että palaudut varmasti seuraavaan kertaan mennessä. G6 on loppujen lopuks aika raskas ohjelma, eikä varmasti tarvii mitään lisä treenejä ojentajille tai muille lihaksille jos kunnolla vääntää menemään. Jos nyt jonku ajan päästä tuntuu vielä että palautumisen kanssa ei tuu mitään ongelmia ni miksei sitte voi tehä jotain ekstraaki.. Mutta en ite välttämättä suosittelis.

Mulla nyt ei ole toistaseksi ollut palautumisessa minkään muun lihaksen kanssa ongelmia kuin reisien. Reenin jälkeisenä iltana oli tuolista ylösnousu melkosen työn takana, eikä seuraavana päivänäkään oikein hyvää tehnyt kyykkäys :D Mutta tämä nyt varmasti on enimmäkseen reisien tottumattomuutta tämmöiseen rasitukseen, koska viime reenijakson painotin vahvasti yläkroppaan.

Mulla on vaan paha kun olen niin tottunut käymään salilla sen neljä kertaa viikossa, että siitä on vaikea oppia pois :) Uskon, että tulen tiistaisin tekemään pelkät vatsalihakset ja alaselän, koska itselläni ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa niiden palautumisessa.

Edit: Joo ja tosiaan pohkeita vois kanssa tiistaisin tehdä.

Tein ite tätä ohjelmaa maalis-toukokuun ajan tänä vuonna... Kesällä ei tullu käytyä ollenkaan salilla, joten ajattelin ottaa kultaisen kuusikon taas testiin. Voisin yrittää vaikka viikoittain kirjotella kehityksestä jos muistaa!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Olen vetänyt nyt kaksi viikkoa kuusikolla. Aloittaessa oli nilkka paskana, joten en voinut tehdä kyykkyä. Tein maven sen sijaan. Tämän viikon alussa otin kyykyn mukaan, mutta pidin myös maven ohjelmassa. Perjantaina lisäsin myös pohjenousut seisten, kun nilkka vihdoin antoi myöten.

Vähän olin huolissani, miten jaksan vetää kun tuohon vielä maven lisää ja suunnittelin vetäväni ehkä ma ja pe kyykyn ja ke maven. Ainakin nyt tämä viikko kuitenkin meni vielä molemmilla, saas nähdä kun painot nousee. Treenaan autotallissa muovipainoilla ja joudun vetämään leuat muualla aina treenin alkuun, mistä sitten parin minuutin kävely ja kyykyllä jatketaan. Mavessa on kaikki, mitä tankoon mahtuu. Jonkin verran olisi varaa lisätä, mutta minkäs teet. Ehkä on sitten helpompi jaksaakin tuo treeni ja palautuu paremmin, kun mave ei ole ihan 100%.

Laitan tähän sarjapainoja, jos ei muuten niin sitten itselle muistiin:

Leuat, alku: 6-4-3, nyt: 7-5-3
Syväkyykky: 42kg-50kg
Penkki: 42kg-50kg
Mave: 3x10x76kg-3x11x76kg
Pystypunnerrus: 26kg-30kg
Hauiskääntö tangolla: 26kg-30kg
Pohjenousu: 20kg repussa yksi jalka kerrallaan
Vatsat, voimapyörä: pystyy melkein laskea semmoseen merkkiin asti lattiassa...
Aamupaino: 85/86kg - 89kg

Tarkoitus on jossain vaiheessa päästä ainakin osa viikon treeneistä tekemään salille. Tietysti odotan innolla, että painot loppuu kotona kesken muussakin kuin mavessa.

Vähän äkkiä on ehkä tuo paino noussut, mutta nyt nilkan parannuttua aerobistakin tulee taas lisää. Aloittelin nostelua keväällä, mutta kesällä se jäi aerobisen takia paitsioon. Katsotaan jos nyt jaksaisi enemmän tämmöisellä simppelillä ohjelmalla.

Tein eilen toisena välipäivänä kapeaa penkkiä, pohkeita ja peck-deckiä. Saa nähdä vaikuttaako tämän illan treeniin.. en ainakaan ollut eilisen jälkee erityisemmin puhki niin ku normi G6:n jälkeen aina.

Joo elikäs kysymys kuuluu, että voisiko joku vielä tarkentaa milloin painojen lisäykset tapahtuvat sarjoihin?
itte lisään sillon kun edellisellä painolla menee kaikki toistot, eli esim. tänään meni penkissä jokanen toisto 60kg, seuraavalla kerralla lisää riippuen löytyykö painoja, 2,5-5kg.. tyhmänä korvaan ton kyykyn prässissä, siihen olen viikossa nyt laittanut lisää 30-40kg..hauiksen teen leokon tangolla ja nyt painoa siinä 32,5kg, leukoja en jaksa vedellä, teen sen ylätaljalla leveällä otteella rauhallisesti painojen ollessa 65kg ja teen kolme kympin sarjaa, ntp:n teen koneessa ( sori ) , siinä olen viikoittain lisännyt painoja, nyt 45kg, vatsoja teen eri tavalla joka kerta, mutta samat vatsat samoina päivinä...niissäkin vastukset nousee koko ajan pikku hiljaa..voi olla että kusikon idea on hajonnut liikaa mulla, mutta tämä toimii paremmin.. nyt vasta neljäs viikko menossa, enkä näe syytä lopettaa, muksuat sanovat jo että selkä ja haukka kasvanu :)

itte lisään sillon kun edellisellä painolla menee kaikki toistot, eli esim. tänään meni penkissä jokanen toisto 60kg, seuraavalla kerralla lisää riippuen löytyykö painoja, 2,5-5kg.. tyhmänä korvaan ton kyykyn prässissä, siihen olen viikossa nyt laittanut lisää 30-40kg..hauiksen teen leokon tangolla ja nyt painoa siinä 32,5kg, leukoja en jaksa vedellä, teen sen ylätaljalla leveällä otteella rauhallisesti painojen ollessa 65kg ja teen kolme kympin sarjaa, ntp:n teen koneessa ( sori ) , siinä olen viikoittain lisännyt painoja, nyt 45kg, vatsoja teen eri tavalla joka kerta, mutta samat vatsat samoina päivinä...niissäkin vastukset nousee koko ajan pikku hiljaa..voi olla että kusikon idea on hajonnut liikaa mulla, mutta tämä toimii paremmin.. nyt vasta neljäs viikko menossa, enkä näe syytä lopettaa, muksuat sanovat jo että selkä ja haukka kasvanu :)

Joo ihan jees. Kaks reeniä nyt takana ja ainakin huomaa kropassa että jotain on tullut tehtyä :D ensimmäisen viikon aikana varmaan tulostaso ei hirveästi nouse johtuen siitä etten oo tottunu tekemään tämän tyylistä ykspuoleista reeniä.?

Eilen tuli tehtyä pitkästä aikaa hauiskääntö scott-penkissä kaaritangolla sen normaalin seisaaltaan tehtävän hauiskäännön suoralla tangolla tilalla, ja tänään kyllä tuntuu käsissä että ne on jotain tehneet.. hyvää vaihtelua välillä!

Eilen tuli tehtyä pitkästä aikaa hauiskääntö scott-penkissä kaaritangolla sen normaalin seisaaltaan tehtävän hauiskäännön suoralla tangolla tilalla, ja tänään kyllä tuntuu käsissä että ne on jotain tehneet.. hyvää vaihtelua välillä!
Vaihtelu hyvää juu, mutta myös toteaisin että suoralla tangolla suurempi osa ei varmaan tee hallitusti ja hyvällä tekniikalla. Kovin isoa painoa ei meinaan siihen saa jotta pysyy vielä homma hanskassa (ha-haa).

En nyt väitä että teet väärin, vaan tuli vaan mieleen tuosta! :)

Suositut

Back
Ylös Bottom