Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Sopiiko G6 kuinka hyvin, kun treenataan miinuskaloreilla (ts. sopiiko G6 3x viikossa paremmin kuin vaikkapa 3- tai 4-jakoinen 4 kertaa viikossa)? Onko maastaveto ihan turha liike, jos näitä tekee?

Sopiiko G6 kuinka hyvin, kun treenataan miinuskaloreilla (ts. sopiiko G6 3x viikossa paremmin kuin vaikkapa 3- tai 4-jakoinen 4 kertaa viikossa)? Onko maastaveto ihan turha liike, jos näitä tekee?

G6 on massan kasvatukseen tarkoitettu ohjelma. Yksijakoiset isolla volyymillä (4x10 kyykyt esim.) asettaa aika kovat vaatimukset palautumiselle, joka dietillä ei ole ihan optimissaan. Tietty jos tulosta tuntuu tulevan miinuksilla niin antaa mennä vain, mutta jos alkaa tökkimään niin melkein suosittelisin vaihtoa voimapainotteisiin lyhyemmillä sarjoilla oleviin ohjelmiin. Voimaa kun voi kasvattaa miinuksillakin hermotuksen parantuessa.

Maastavetohan ei ohjelmaan kuulu, mutta jos se on ihan pakko lisätä niin tee kerran viikossa vaikka vaan 2x10 kyykyt tai vaihda kyykyt kokonaan maveen yhdessä treenissä. Siinä kuitenkin kannattaa pitää ne toistot pienempinä, tekniikka kun helposti kärsii pitkissä sarjoissa.

Nyt on 6 viikko menossa Golden Sixiä. Tuloksia tullut jonkin verran, mutta paremminkin olisi voinut mennä. Päivittäin on tullut syötyä noin kulutuksen verran tai vähän reilummin. Mitään varsinaista bulkkia ei kuitenkaan ole ollut, joka varmasti selittää asian. Paino oli aloituksessa 77kg, nyt aamupaino oli 79kg (käynyt kyllä kasikympissä).

Kyykky 20 -> 45kg
Penkki 55 -> 65kg
Leuat pysyneet muuttumattomana
Pystypunnerrus 20 -> 32,5kg
Hauis scott-penkissä taljalla 30 -> 47,5kg

Tänään tein ensimmäistä kertaa käännöt taljan sijaan 12kg käsipainoilla vuorottain, ja ai että kirvelee kädet vieläkin. Ja positiivisella tavalla :rolleyes:

Toistaiseksi G6 ei ole aivan vastannut hypen mukaisia odotuksia, mutta voi olla että menee tuon ravinnon piikkiin. Jos sitä alkais syömöö!

E: Piti vielä mainita, että kyykkään kevyellä painolla polviongelmien vuoksi. Pikku hiljaa täytyy nostaa, vaikka menisikin varmasti suuremmilla painoilla.

Nyt on 6 viikko menossa Golden Sixiä. Tuloksia tullut jonkin verran, mutta paremminkin olisi voinut mennä. Päivittäin on tullut syötyä noin kulutuksen verran tai vähän reilummin. Mitään varsinaista bulkkia ei kuitenkaan ole ollut, joka varmasti selittää asian. Paino oli aloituksessa 77kg, nyt aamupaino oli 79kg (käynyt kyllä kasikympissä).

Kyykky 20 -> 45kg
Penkki 55 -> 65kg
Leuat pysyneet muuttumattomana
Pystypunnerrus 20 -> 32,5kg
Hauis scott-penkissä taljalla 30 -> 47,5kg

Tänään tein ensimmäistä kertaa käännöt taljan sijaan 12kg käsipainoilla vuorottain, ja ai että kirvelee kädet vieläkin. Ja positiivisella tavalla :rolleyes:

Toistaiseksi G6 ei ole aivan vastannut hypen mukaisia odotuksia, mutta voi olla että menee tuon ravinnon piikkiin. Jos sitä alkais syömöö!

E: Piti vielä mainita, että kyykkään kevyellä painolla polviongelmien vuoksi. Pikku hiljaa täytyy nostaa, vaikka menisikin varmasti suuremmilla painoilla.

No eipä tässä ohjelmassa kamalasti hypetettävää ole:rolleyes:. Sarjapainojen kasvattaminen perusliikkeissä isolla volyymillä nyt vaan tuppaa kasvattamaan pattia aloittelijalla. Etköhän sä jonkin eron huomaa kun toiset 6 viikkoa mennyt ja kyykky ottanut penan kiinni. :D Paino sulla on noussut ihan sopivaa tahtia. Ei kannata läskiä ihan tieten tahtoen kerätä. Onko palkkari käytössä? Paljonko tulee prodea päivässä? Mikä niissä leuoissa mättää? Voisit kokeilla tehdä ne joskus ennen penkkiä. Jos teet ekan sarjan loppuun saakka niin vähennä yks toisto niin jaksaa seuraavatkin paremmin. Jos teen ite maximisarjan leukoja alkuun niin menee kyllä forkut sen verta tukkoon ettei niitä toistoja kerry paljoa lisää...

Onko palkkari käytössä? Paljonko tulee prodea päivässä? Mikä niissä leuoissa mättää? Voisit kokeilla tehdä ne joskus ennen penkkiä. Jos teet ekan sarjan loppuun saakka niin vähennä yks toisto niin jaksaa seuraavatkin paremmin. Jos teen ite maximisarjan leukoja alkuun niin menee kyllä forkut sen verta tukkoon ettei niitä toistoja kerry paljoa lisää...

Tällä hetkellä ei ole palkkaria. Ensimmäiset 4 viikkoa vedin heraa kolmesti päivässä, mutta piti siitä luopua kun rahat ovat nyt niin vähissä. Kreatiinia kylläkin tulee otettua 7g/pv. Protskua tulee päivittäin n. 2g/painokilo (140g päivässä).

Tuo voisi olla kyllä ihan hyvä vaihtoehto tehdä leuat ennnen penkkiä. Itselläni menee myös forkut melkoisen tukkoon, ja olen huomannut sen vaikuttavan hurjasti tuohon pystypunnertamiseen. Ja aina olen vienyt leuat failureen, ei tullut mieleenkään että jättäisin viimeisen vedon pois. Voisi todellakin auttaa!

Tällä hetkellä ei ole palkkaria. Ensimmäiset 4 viikkoa vedin heraa kolmesti päivässä, mutta piti siitä luopua kun rahat ovat nyt niin vähissä. Kreatiinia kylläkin tulee otettua 7g/pv. Protskua tulee päivittäin n. 2g/painokilo (140g päivässä).

Tuo voisi olla kyllä ihan hyvä vaihtoehto tehdä leuat ennnen penkkiä. Itselläni menee myös forkut melkoisen tukkoon, ja olen huomannut sen vaikuttavan hurjasti tuohon pystypunnertamiseen. Ja aina olen vienyt leuat failureen, ei tullut mieleenkään että jättäisin viimeisen vedon pois. Voisi todellakin auttaa!

No eipä sitä palkkaria kaipaakaan jos on ruokavalio muuten kunnossa, 2g/painokilo riittää varmasti kevyillä plussakaloreilla. Leuoissa tosiaan vetäisin vasta vikan sarjan ihan loppuun, eli siis ennemmin 10, 10, 14 kuin 17, 6, 2. Toistämäärät keksitty päästä mutta ihan esimerkin vuoksi.

Kuukauden päivät suunnilleen takana ja edelleen tuntuu hyvältä. Viime viikolla otin välipäiville HIITin ja sunnuntaina kävin tunnin juoksulenkillä -> Pohkeet kramppiin ja reidet olivat pari päivää betonia... Jätin HIITin nyt pois tältä viikolta :)

Paino +5,7kg (aamupaino)
Kyykky +17,5kg
Penkki +12,5kg
Leuat 4,4,3 -> 12,12,10 (aika ottaa lisäpainoja matkaan?)
Pystypunnerrus +10kg
Haukkarit tangolla +2,5kg

Seuraavalle viikolle saa ottaa jokaiseen liikkeeseen taas 2,5kg lisää.

Kuukauden päivät suunnilleen takana ja edelleen tuntuu hyvältä. Viime viikolla otin välipäiville HIITin ja sunnuntaina kävin tunnin juoksulenkillä -> Pohkeet kramppiin ja reidet olivat pari päivää betonia... Jätin HIITin nyt pois tältä viikolta :)

Paino +5,7kg (aamupaino)
Kyykky +17,5kg
Penkki +12,5kg
Leuat 4,4,3 -> 12,12,10 (aika ottaa lisäpainoja matkaan?)
Pystypunnerrus +10kg
Haukkarit tangolla +2,5kg

Seuraavalle viikolle saa ottaa jokaiseen liikkeeseen taas 2,5kg lisää.

Hyvää kehitystä! Siitä vaan kiekot vyölle leukoihin, aluksi kevyet että tulee sarjat kympin tienoille. Ota iisisti tuon painonnousun kanssa. 5 kiloa kuussa on melkoinen lukema, joskin todennäköisesti suurin osa siitä selittyy lihaksiin kertyneellä nesteellä, kannattaa kuitenkin vähän tarkkailla kroppaa ettei pääsä fläsä pahasti yllättämään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Nyt on kuukausi takana treeniä ja tuloksia on tullut. Takana on kyllä treenihistoriaa, mutta nyt aloitin uudelleen 1,5 vuoden totaalipaussin jälkeen. Tää 3-kertaa/viikko sopii mulle ja ohjelma on riittävän yksinkertainen ja haastava. Tätä on mukava tehdä. Koskaan aikaisemmin tuloksia ei ole tullut näin nopeasti. Aluksi paikat oli aivan tukossa treenin jälkeen, mutta nyt on tapahtunut tottuminen, eikä paikat enää kivistele koko ajan. Peilistä näyttäisi että palat olisi kasvaneet, mutta voi olla vain psykologinen vaikutelma. Aamupaino on noussut 73 -> 74, eli radikaalia massanlisäystä ei ole tullut. Tarkoitus olsi tehdä tällä ohjelmalla vielä se pari kuukautta ja katsoa vieläkö kehitystä tapahtuu. Täysin Arskan ohjeiden mukaan olen mennyt palautusaikoja myöden. Tai no vatsarutistusten sijaan olen vetänyt välillä voimapyörää 3 x max. Kyykyn osalta luulen että tulosten kasvu johtuu osin lihasmuistista, sillä aikanaan tuli kyykättyä aika paljonkin.

Kyykky: 60 -> 90
Penkki: 50 -> 60
Leuat: 4,3,3 -> 7,6,5 (leveä myötäote)
NTP: 25 -> 30
Haukkari: 25 -> 30
Vatsarutistukset: lisäpaino 10 kg - > 25 kg

Tän ohjelman kanssa kävi alussa niin, että piti haukkarissa ja NTP:ssä ensin ottaa painoja pois, kun sarjapituudet alkoivat kärsiä. Nyt on pikku hiljaa saanut taas laittaa lisää painoja tankoon, ja ollaan käytännössä samassa pisteessä mistä lähdettiin. Haukkarin palautumisen kanssa on ongelmia ja siksi kehitys junnaa paikallaan. NTP:ssä pullonkaulana ovat ojentajat, jotka ovat hellinä jo aikaisemmasta penkkauksesta. Suosittelen ohjelmaa kaikille!

Pitäs ruet käymää taas vähä salil, mut mietin et onkoha G6 turha raskas, jos viikol 2xfutsal, 2xlenkki ja vkl pelit päälle
Riippuu ihan itsestäsi.

Mulla oli parhaimmillaan 3x lenkkiä, 3x punttia, ja 3-4x vaparia/lukkopainia viikkoon. Tosin sitä jaksoi about 10 viikkoa kunnes piti vähän himmata. Tietenkin Arska nyt on raskaampi vielä kuin perus kolmijakoinen tms, mutta silti ihan yksilöllistä miten jaksaa.

any1 ??....
No onhan siinä nyt mitään järkeä. Parempi se on kuin ei ollenkaan, ja koska tämä on yksijakoinen ohjelma niin ei tollanen sinänsä haittaa, kroppa ei vain rasitu niin usein mikä ohjelmassa on ideana. Ohjelmahan tosiaan vaatii paljon ruokaa, unta, ja myös sen että jaksaa vääntää täysillä myös silloin kun ei nappaa. Itse ainakin tunsin että G6:n aikana ne "huonot päivät" olivat todella raskaita, mutta väkisin teki niin kyllä se siitä. Vaatii mun mielestä paljon enemmän kupolin osalta kuin perinteinen kolmijakoinen tai muu harvemmin samaa lihasryhmää rasittava ohjelma.

No onhan siinä nyt mitään järkeä. Parempi se on kuin ei ollenkaan, ja koska tämä on yksijakoinen ohjelma niin ei tollanen sinänsä haittaa, kroppa ei vain rasitu niin usein mikä ohjelmassa on ideana. Ohjelmahan tosiaan vaatii paljon ruokaa, unta, ja myös sen että jaksaa vääntää täysillä myös silloin kun ei nappaa. Itse ainakin tunsin että G6:n aikana ne "huonot päivät" olivat todella raskaita, mutta väkisin teki niin kyllä se siitä. Vaatii mun mielestä paljon enemmän kupolin osalta kuin perinteinen kolmijakoinen tai muu harvemmin samaa lihasryhmää rasittava ohjelma.

okei, kiitos :)

any1 ??....
Kukaan ei kiellä tekemestä sitä kolmatta treeniä kevyempänä. Itse monesti tein 1-jakoisella siten että yksi treeni viikossa oli todella kova ja kaksi kevyempää, hyvin tuntui kehittyvän. Se on varma jos paikat on ihan tukossa eikä meinaa ehtiä palautumaan treenien välillä niin silloin ei kehity.

Tähän sen verran että boldasin tuon unen.. Täällä unta jarruttaa jossainmäärin 4kk "vastasyntynyt" poika, kun pitää tota vaimoketta jeesailla toisinaan yöheräämisissä.. Paljonko uni suoranaisesti vaikuttaa näin lihaskasvun kannalta? Meinaan olen kohta reilu kuukauden vetänyt joka toinen päivä, ja muutamia treenipäiviä kun vähän nollat taulussa ollut. Muuten jaksaa ihan hyvin painaa. Vai onko näin ettei tule samanlaista kehitystä jos ei unta tule tarpeeksi?

Tähän sen verran että boldasin tuon unen.. Täällä unta jarruttaa jossainmäärin 4kk "vastasyntynyt" poika, kun pitää tota vaimoketta jeesailla toisinaan yöheräämisissä.. Paljonko uni suoranaisesti vaikuttaa näin lihaskasvun kannalta? Meinaan olen kohta reilu kuukauden vetänyt joka toinen päivä, ja muutamia treenipäiviä kun vähän nollat taulussa ollut. Muuten jaksaa ihan hyvin painaa. Vai onko näin ettei tule samanlaista kehitystä jos ei unta tule tarpeeksi?
Otat päikkärit silloin kun pojukin nukkuu. Itse teen vuorotöitä ja olen huomannut että kunnon päikkärit auttaa. Näin ainakin itsellä.

Otat päikkärit silloin kun pojukin nukkuu. Itse teen vuorotöitä ja olen huomannut että kunnon päikkärit auttaa. Näin ainakin itsellä.

Jees, täytyy testailla.. Tänään oli kyllä niin tuskasta treenailua, mutta kyllä sen hampaat irvessä jaksaa läpi vetää... Toki pitäisi jonkunnäkönen focus aina säilyttää ettei sarjat etc kärsi..

Suositut

Back
Ylös Bottom