Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Ihan hyvin voit natunakin treenata 6x viikkoon mutta tuolla jaolla se ei onnistu. Mä olen treenannut jaksoittaan 3-jakoisella ohjelmalla 6kertaa viikossa, ja hyvin on toiminut kunhan vain on rasitus säädetty kohdilleen.
Mutta sillä nyt ei enää ole mitään tekemistä kuusikon kanssa. Kysele lisää vaikka 3-jakoisen topicissa mikäli kiinnostaa..

Nyt pari viikkoa takana G6:sta ja olen nauttinut joka hetkestä. Treenin jälkeen on kyllä ihan finaalissa ja seuraavaa salikertaa suorastaan pelkää (se kyykky), mutta silti on ihan voittajafiilis koko ajan. Tarkoitus olisi vedellä nyt ainakin se 3 kuukautta ja katsoa tuleeko sitä kehitystä tasaisesti. Parin viikon jälkeen sarjapainoissa ei vielä suuriakaan ole tapahtunut, mutta ihan kuin peilistä näkisi jotain kehitystä. Luanveto on akilleen kantapää, joten olen vetänyt leukasarjojen perään vielä yhden setin ylätaljaa. Tarkoitus jatkaa näin, kunnes ekassa sarjassa menee 10 toistoa rikki (eli vissiin vielä aika kauan).

Arska on kunkku!:worship:

Komppaan Zalttia täysin. Pari viikkoa takana ja pari kk pitäs vielä jaksaa vähintään.
Aloittelin eteenkin kyykyn todella pienillä painoilla, että saisin hiottua tekniikkaa kuntoon. Joka liikkeeseen lisäillyt hiljalleen painoa, mutta nyt jo tullut seinä vastaan miltei kaikissa liikkeissä. Selkeää kehitystä ei ole tullut oikeastaan vielä missään paitsi leuoissa, johon olen saanut jo 2 toistoa lisää tässä ajassa! Joka kerta vähän rankempaa kun painot kasvaa, mutta eipä tuo ole kuin hyvä asia.
Olen nyt panostanut todella paljo myös lepoon ja ravintoon. Pitääkin toivoa, että pysyy terveenä ja saisi ainakin sen 2kk-3kk treenattua putkeen ilman isompia taukoja. Tarkoitus on jaksottaa treeni 4 viikkoa kasvavalla intensiteetillä, jonka jälkeen lepoviikko. Voisi raportoida tänne kehitystä vaikka kk välein jos kaikki menee putkeen.

Komppaan Zalttia täysin. Pari viikkoa takana ja pari kk pitäs vielä jaksaa vähintään.
Aloittelin eteenkin kyykyn todella pienillä painoilla, että saisin hiottua tekniikkaa kuntoon. Joka liikkeeseen lisäillyt hiljalleen painoa, mutta nyt jo tullut seinä vastaan miltei kaikissa liikkeissä. Selkeää kehitystä ei ole tullut oikeastaan vielä missään paitsi leuoissa, johon olen saanut jo 2 toistoa lisää tässä ajassa! Joka kerta vähän rankempaa kun painot kasvaa, mutta eipä tuo ole kuin hyvä asia.
Olen nyt panostanut todella paljo myös lepoon ja ravintoon. Pitääkin toivoa, että pysyy terveenä ja saisi ainakin sen 2kk-3kk treenattua putkeen ilman isompia taukoja. Tarkoitus on jaksottaa treeni 4 viikkoa kasvavalla intensiteetillä, jonka jälkeen lepoviikko. Voisi raportoida tänne kehitystä vaikka kk välein jos kaikki menee putkeen.

Tarkennuksena vielä edelliseen: seinällä tarkoitin vain sitä, että sarjapainot on nyt aikalailla kohillaan ja painoa ei varmaan enää pysty lisäämään edes joka toinen kerta. Ehkäpä viikkotasolla sitten pieni painon lisäys per liike... noh aika näyttää.

Onko järkeä 16v jalkapalloilijan ottaa tämä ohjelma kokeiluun, kun treenejä on viikossa valmiiksi 3krt+peli. Ajattelin tehdä tätä ohjelmaa 2krt viikossa, joten lepopäiviä viikolle jäisi 2. Mitä mieltä olette?

Onko järkeä 16v jalkapalloilijan ottaa tämä ohjelma kokeiluun, kun treenejä on viikossa valmiiksi 3krt+peli. Ajattelin tehdä tätä ohjelmaa 2krt viikossa, joten lepopäiviä viikolle jäisi 2. Mitä mieltä olette?

En kyllä suosittelisi. Saattaa tulla liikaa jumitusta jalkojen ja olkapäiden kanssa lajitreeneissä. Perusliikkeitä (kyykky, penkki, leuat jne) voit kyllä duunailla kevyellä volyymillä, mutta kannattanee koutsia konsultoida puntin integroimisesta potkupalloiluun.

^^^tai sitten pudottaa kyykystä ja ntp:stä yhden sarjan pois, jos jotain ongelmia ilmenee. Kyllä se ainakin painiharkkojen kanssa hyvin pelasi, vaikka tuloksia olisi luultavasti tullut paremmin ilman muita reenejä.

Pistetääs tännekin meikäläisen versio G6:sta.. mitä mieltä jengi on?

3 x viikossa ei peräkkäisinä päivinä, välillä 2 välipäivääkin pitänyt.
Painoja lisäilen yleensä viikkotasolla. Kyykkyjä ja ntp:ta teen vain 3 sarjaa 4 sijasta yleensä.

Vuorotellen tai kerran viikossa vaihtaen tehnyt suunnilleen näitä kahta päivää:

Päivä 1
1. Kyykky
2. Penkki
3. Ylätalja
4. NTP
5. Hauiskääntö suoralla tangolla
6. Ranskalainen punnerrus tangolla
7. Vatsat (kun huvittaa ja on aikaa)

Päivä 2
1. Kyykky
2. Vinopenkki/penkki kässäreillä
3. Alatalja/Kulmasoutu tangolla
4. Pystypunnerrus kässäreillä
6. Ranskalainen punnerrus tangolla/Pushdown ylätaljassa
7. Vatsat

Nyt oon alkanut kiinnittää kunnolla huomiota ruoan ja proteiinin määrään, tulokset lähtenyt pitkästä aikaa nousuun.
Tein tuota ihan perus G6:sta viime keväänä 2kk, se oli aika tympeää pidemmän päälle, (söin liian vähän ja treeni ei luistanut) niin muokkasin siitä vapaamman version.

Eipä tuolla paljon tekemistä enää kultaisen kuusikon kanssa ole, mutta varmaan ihan toimiva 1-jakoinen. Ojentajat tosin tuskin kaipaavat eristävää liikettä varsinkaan molempina päivinä, noista punnerruksista tulee jo yllättävän paljon rasitusta (itsellä perus G6 toi hyviä tuloksia myös ojentajien osalta).

Ja tietysti leuanvetoa suositellaan ylätaljan tilalle mikäli niitä saa vedeltyä (ja jos ei saa niin sitten vasta pitäisikin harjoitella)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Otin pitkästä aikaa tauon jälkeen kokeiluun G6 tyylisen 1-jakoisen. Liikkeet ovat arnold press, kp penkki, askelkyykky, leuat, hauiskääntö kp, vatsat. Samat sarja ja toistomäärät kuin alkuperäisessä ja voi vittu miten pahaa tekee :D saa nähä kestänkö edes viikkoa tälleen :o

Pistetääs tännekin meikäläisen versio G6:sta.. mitä mieltä jengi on?

3 x viikossa ei peräkkäisinä päivinä, välillä 2 välipäivääkin pitänyt.
Painoja lisäilen yleensä viikkotasolla. Kyykkyjä ja ntp:ta teen vain 3 sarjaa 4 sijasta yleensä.

Vuorotellen tai kerran viikossa vaihtaen tehnyt suunnilleen näitä kahta päivää:

Päivä 1
1. Kyykky
2. Penkki
3. Ylätalja
4. NTP
6. Ranskalainen punnerrus tangolla
7. Vatsat (kun huvittaa ja on aikaa)

Päivä 2
1. Kyykky
2. Vinopenkki/penkki kässäreillä
3. Alatalja/Kulmasoutu tangolla
4. Pystypunnerrus kässäreillä
6. Ranskalainen punnerrus tangolla/Pushdown ylätaljassa
7. Vatsat

Nyt oon alkanut kiinnittää kunnolla huomiota ruoan ja proteiinin määrään, tulokset lähtenyt pitkästä aikaa nousuun.
Tein tuota ihan perus G6:sta viime keväänä 2kk, se oli aika tympeää pidemmän päälle, (söin liian vähän ja treeni ei luistanut) niin muokkasin siitä vapaamman version.

Ota ranskalaiset pois ekasta treenistä ja tee vaikka pohkeita seisten jos tulee tylsää. Vedä leukoja jos saat edes jokseenkin järkevän määrän (esim. 3x8), jos et niin kannattaa treenata niitä kevyinä sarjoina erikseen. Noissa treeneissä ei kamalasti variaatiota ole, miten olisi vaikkapa vuorokerroin G6 allkuperäisten ohjeiden mukaan, ja toisella kertaa...

1. Kyykky
2. Vinopenkki-kp
3. Kulmasoutu/alatalja
4. Viparit taakse
5. Hammerkääntö
6. Ranskalainen
7. Pohkeita tai vatsoja

edit: Ei sinänsä mitään erityistä vikaa alkuperäisessä ehdotuksessa. Aattelin vaan, että jos varioit ohjelmaa niin lähtisin pikemminkin tasapainottamaan eri lihasryhmiä kuin hankkimaan ekstrarasitusta ojentajille tai korvaamaan tankotyönnöt käsipainoilla.

^kiitos kommentista. ihan järkevältä kuulostaa. saako ojentajat ''riittävästi'' treeniä tuolla perus G6:lla? käsiin massaa on iso prioriteetti.

Päivä 1
1. Kyykky
2. Penkki
3. Ylätalja
4. NTP
6. Vatsat ja/tai pohkeet

päivä 2
1. Kyykky
2. Vinopenkki-kp
3. Kulmasoutu/alatalja
4. Viparit taakse
5. Hammerkääntö
6. Ranskalainen
7. Pohkeita tai vatsoja

Voiko hammerit tehdä käsipainoilla vai onko tanko parempi? Oisko noihin vipareihin taakse jotai videoita suorituksesta?

voiko niskantakaa punnerruksessa laskea tangon ihan yläselkään asti, jos ei tee kipeää?
Jostain syystä tuo liike on minulle helpompi niskantakaa kuin rinnalta.

voiko niskantakaa punnerruksessa laskea tangon ihan yläselkään asti, jos ei tee kipeää?
Jostain syystä tuo liike on minulle helpompi niskantakaa kuin rinnalta.

Jos haluat ottaa riskin olkapäiden hajoittamisesta... Vaikka kipua ei tuntuisi niin ei se tarkoita, etteikö joku kaunis päivä varailla aikaa olkapääleikkaukseen.

On varmasti kysytty miljoonia kertoja, mutta en osaa käyttää hakua ja kysymys on aika nopea. Eli minulla ei ole kunnollista rekkiä lähistöllä enkä saa muutenkaan tehtyä leukoja paljoakaan, niin miten saisin korvattua leuanvedon ylätaljalla, montako sarjaa ja toistoa?

On varmasti kysytty miljoonia kertoja, mutta en osaa käyttää hakua ja kysymys on aika nopea. Eli minulla ei ole kunnollista rekkiä lähistöllä enkä saa muutenkaan tehtyä leukoja paljoakaan, niin miten saisin korvattua leuanvedon ylätaljalla, montako sarjaa ja toistoa?

3x10 vaikka. Ei se poikkea noista muista liikkeistä. Ylätaljan kanssa voi vuorotella vaikka kulmasoutua tai alataljaa.

Kolme sarjaa ja kymmenen toistoa. Aina lisää painoa kun menee 3x10 ja sitten niillä painoilla niin kauan että menee taas täydet. Toinen vaihtoehto olisi tehdä kulmasoutua, joka todennäköisesti on raskaampi/isompi liike ja menee hyvin perille. Toki jos osaat tehdä ylätaljaa kunnolla, eikä toiston puolivälissä takaraivo osu salin lattiaan, niin antaa mennä vaan :)

Myöskin tuosta leuanvedosta leveällä otteella kyselen: Minulla toi liike ottaa hauiksiin paljon enemmän kuin selkään. Tänään kokeilin erään salikaverin suosituksesta käyttämään niitä rekin kahvoja jotka tulevat eteenpäin, sivuille menevien leveän otteen kahvojen sijaan. Näillä liike menikin oikeastaan pelkästään selkään. Onko tuossa otteessa sitten jotain heikkouksia leveään verrattuna vai annanko palaa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom