Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Eli periaatteessa pitäisi vaihtaa ohjelmaa, kun olen tätä kesäkuun alusta vääntänyt. 3 viikkoo taukoa pidin tosin elokuun lopusta syyskuuhun. Ei kannata lähteä enää vääntämään samaa ohjelmaa uudestaan?

Eikö noita leukoja voisi muka korvata kulmasoudulla? Leuat tuntuvat minulla ainakin vain kyynärvarsissa ja hauiksissa enkä saa selkään juurikaan tuntumaa, täysin päinvastoin kun kulmasoudussa.

Nuo ohjelmien vaihdotkin on enemmän suosituksia miusta. Jos tulosta tulee edelleen niin miksi vaihtaa? Tietty tämä ohjelma on aika rajallinen ja osa kehosta on huomattavasti enemmän painotettu kuin toiset, joten siinä mielessä ohjelman vaihto on ihan perusteltua jo. Jos leuoissa haluaa kehittyä niin niitä kannattaa silloin tehdä. Jos tuntuu ettei niistä tule tarpeeksi rasitusta niin voihan siihen perään vetää ylätaljaa/kulmasoutua vaikka vielä. Kannattaa kokeilla apinaotetta leuoissa, eliminoi käsiä jonkin verran.

Nuo ohjelmien vaihdotkin on enemmän suosituksia miusta. Jos tulosta tulee edelleen niin miksi vaihtaa? Tietty tämä ohjelma on aika rajallinen ja osa kehosta on huomattavasti enemmän painotettu kuin toiset, joten siinä mielessä ohjelman vaihto on ihan perusteltua jo. Jos leuoissa haluaa kehittyä niin niitä kannattaa silloin tehdä. Jos tuntuu ettei niistä tule tarpeeksi rasitusta niin voihan siihen perään vetää ylätaljaa/kulmasoutua vaikka vielä. Kannattaa kokeilla apinaotetta leuoissa, eliminoi käsiä jonkin verran.

Olisiko tuolta aloittelijoiden osiosta hyvä apinoida joku valmis treeniohjelma ja tulisiko sen olla yksi vai kaksijakoinen? En pysty tekemään maastavetoa enkä SJMV:tä ja olen vielä niin käsi etten tiedä millä nuo korvaisin.

Kierrättää? Olin jotenkin käsittänyt että olisi parempi jos pysyisi yhdessä liikkeessä. Tai sitten oli parempi jos pysyy yhdessä ohjelmassa ja muistan vain väärin. :D

Panda tähän jo vastaili, mutta lisään sen verran, että riippuen treenitaustasta ja tarkoistusperistä, joskus on hyvä pysyä yhessä liikkeessä esim. koko kierron/treeniohjelman ajan, mut joskus on hyvä, että joka treenissä tekee eri liikettä. Riippuu myös siitä, mitä lihasta treenaa. Esim. vatsat on sellanen, jota voi hyvinki randomisti harjottaa eri liikkeillä, kunhan vastus/intensiteetti on tarpeeks kova. Eli ei mitään sadan toiston sarjoja.

On varmasti kysytty miljoonia kertoja, mutta en osaa käyttää ja kysymys on aika nopea. Eli minulla ei ole kunnollista rekkiä lähistöllä enkä saa muutenkaan tehtyä leukoja paljoakaan, niin miten saisin korvattua leuanvedon ylätaljalla, montako sarjaa ja toistoa?

Juu eli tosta palautumisesta. Kun alotin tän ohjelman niin seuraavana päivänä oli paikat tosi kipeet, kosketusarat muutaman päivän. No sitte ku oon ny jatkanu tätä nii sen yhen kerran jälkeen ei oo enää pahemmin ollu paikat kipeenä, että mistäs tämmönen vois johtua? Haittaako se mitään jos ne ei kipeydy vai onko se vaan sitten parempi ku on jo palautunu seuraavaa reeniä varten?

Nii ja sitä viel et mitä tehtiinkää siinä vaiheessa jos tulee vaikka 10, 10, 8 esim. penkissä? jatketaan samalla tavalla eteenpäin?

Juu eli tosta palautumisesta. Kun alotin tän ohjelman niin seuraavana päivänä oli paikat tosi kipeet, kosketusarat muutaman päivän. No sitte ku oon ny jatkanu tätä nii sen yhen kerran jälkeen ei oo enää pahemmin ollu paikat kipeenä, että mistäs tämmönen vois johtua? Haittaako se mitään jos ne ei kipeydy vai onko se vaan sitten parempi ku on jo palautunu seuraavaa reeniä varten?

Nii ja sitä viel et mitä tehtiinkää siinä vaiheessa jos tulee vaikka 10, 10, 8 esim. penkissä? jatketaan samalla tavalla eteenpäin?

Ei ne lihakset tuleet minullakaan 1 - jakoisella kipeäksi kun vaihtui nelijakoiseen niin voi sitä kivun määrää. Kivuttomuus ei myöskään kerro suoranaisesti palautumisen asteesta mitään, ainakaan tuossa ohjelmassa.

En usko, että 1/5:kaan nykyisistä sali kävijöistä kävisi salilla jos kivut olisivat aina samanlaiset, kun ekan treeni kerran jälkeen. :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Miten teette venyttelyn ennen g6 treenejä? Entä miten lämmittelyn?

Eikös se toimi niin kuin muidenkin treenien kanssa?

Itse olen ainakin tykästynyt soutulaitteeseen. Pieni hiki päälle ja sitten kevyt venyttely. Isot lihakset läpi ja tietenkin kaikissa liikkeissä ne "lämmittelyvedot".

Ehkäpä omasta mielestäni on tärkeintä, että esimerkiksi kyykkyä tehdessä ei lähdetä saman tien sohimaan sarjapainojen kanssa vaikka olisi jo vähän soudettu ja venytelty, vaan kevyet painot tankoon ja pieni hiki pintaan ja veret lihaksiin.

Sitten hieman omasta treenistä:
Aika kova on kyllä arskan setti. Pari viikkoa tehnyt ja joka toinen päivä, kun vääntää treenin tosissaan, niin kyllä tuntuu. Yksi seikka mikä itseäni hieman harmittaa, on treenin yksipuoleisuus ja sitä kautta mielestäni aika tylsä. Ottaa tehokkaasti kehon joka kolkkaan, mutta kaipaan hieman enemmän vaihtelua treeniin. No, tänään sitten teinkin ihan toisenlaisen selkätreenin ja tuntuipa taas mukavalta. Voi olla, että jää arskan kuusikko aika nopeaksi kokeiluksi meikäläisen osalta.

Lihakset kipeytyy normaalia enemmän koska uusi treenityyli on muutos, "shokki" niille. Sun keho on tottunu tiettyyn rasitustasoon ja treeniin ja kun lisäät rasitusta rajusti niin paikat kipeytyy. Sama homma jos aloittelija rupeaa juoksemaan ilman aikaisempaa juoksukokemusta. Nopeasti kun totut uuteen treeniin niin tuollainen kipu häviää. Ei mullakaan kipeydy paikat enää normaalissa puntti- ja juoksutreenissä, korkeintaan tuntuvat hieman väsyneiltä.

Itellä reilu pari kuukautta tätä ohjelmaa takana, yleensä kaksi kertaa viikkoon tullut tehtyä. Jalat ei kyllä kerkeä palautua edes tuossa tahdissa, viim. sarja loppuun asti. Ihmettelen kyllä, kuka pystyy vetämään ohjelman läpi kolmesti viikkoon.

Sarjapainot on kyllä kasvanut hyvään tahtiin tuolla kaksi kertaa viikossa tahdillakin, mutta nyt ei kyllä tarvii enää joka viikko painoja lisäillä.

Itellä reilu pari kuukautta tätä ohjelmaa takana, yleensä kaksi kertaa viikkoon tullut tehtyä. Jalat ei kyllä kerkeä palautua edes tuossa tahdissa, viim. sarja loppuun asti. Ihmettelen kyllä, kuka pystyy vetämään ohjelman läpi kolmesti viikkoon.

Sarjapainot on kyllä kasvanut hyvään tahtiin tuolla kaksi kertaa viikossa tahdillakin, mutta nyt ei kyllä tarvii enää joka viikko painoja lisäillä.

1-jakoisessa on idea että ei sarjoja vedetä failureen asti, vaan jätetään se 1 tai 2 toistoa varastoon, jotta sen palautumisen kanssa ei tulisi ongelmia. Itsellä ei muistaakseni ollut jalkojen kanssa mitään ongelmia mutta hauksien kanssa oli, asiaan kyllä vaikutti että töissä hauikset saivat aika paljon rasitusta. Suosittelen hieman keventämään treenejä ja lisäämään se yksi treenipäivä viikkoon.

No jos sitä progressioo hakee treenipainoihin, niin aika äkkiä tulee vastaan tilanne 4*10 jalkakyykyssä parin minsan tauoilla, että loppuun asti menee. Varsinkin jos toteuttaa alkuperäisiä ohjeita ("lisää painoa kun pystyt tekemään viim. sarjassa kaksi toistoa yli").

mulla toinen viikko menosa ja joka liikkeeseen olen voinut lisätä painoja. ainut miinus oikeastaan on nyt oikean reiden kipeytyminen, toki on voinut tulla töissäkin. kolme kertaa viikossa olen tehnyt, joskus liikkeessä on jäänyt viimeinen sarja 1-2 toistoa vajaaksi mutta tokkopa toi haittaa. Edelliseen reeni päivään verrattuna esim. penkkiin sain laitettua 6 kiloa lisää ja viimeinen toisto taisi jäädä ysiin, silti olen tyytyväinen, kuuden kilon lisäys siksi kun en löytänyt pienempiä levyjä tankoon :) Tänään olin töisää sika väsynyt ja se näkyi salillakin, yövuoro kyseessä. Menenyö ja ilta vuorossa aina suoraan salille töiden jälkeen koska tiedän että unen laatu tenkin yövuoroviikolla on aika huono kuten tänään.. Tarkoitus on tehdä tällä ohjelmalla se kolme kuukautta ja sitten vaihtaa ohjelmaa. Niin ja joudun vaihtaa ravintolisiä kun tuntuvat pakkautumaan keskivartalolle :hyper:

Kysyin tuolla aloittelijoiden sticky-ketjussa kahdesti mutta kukaan ei reagoinut joten kysäisen täällä koska ohjelmani on kuitenkin eräänlainen G6 Lite (hauiskääntö pois, yksi sarja vähemmän per liike ja päivittäin vaihtuvat liikkeet lihasryhmittäin).

Tavoitteeni olisi lyhentää treeniaikaa, nyt menee 45-60min kun kovalla tahdilla tekee. Onko mitään järkeä tehdä niin, että jakaa treenin puoliksi mutta treenaa kuutena päivänä viikossa? Eli tekee puolet treenistä (vaikka penkki, kyykky, hauis tai miten nyt on järkevä jakaa) ma-ke-pe ja puolet (leuat, pystypunnerrus, vatsat) ti-to-la ja sunnuntaina lepo. Uskoin että se motivoisi enemmän kun treeniin ei menisi kuin se 20-30min ja jaksaisi vetää treenin kovaa ja keskittyen kun ei olisi kuin kolmisen liikettä per treeni.

Kysyin tuolla aloittelijoiden sticky-ketjussa kahdesti mutta kukaan ei reagoinut joten kysäisen täällä koska ohjelmani on kuitenkin eräänlainen G6 Lite (hauiskääntö pois, yksi sarja vähemmän per liike ja päivittäin vaihtuvat liikkeet lihasryhmittäin).

Tavoitteeni olisi lyhentää treeniaikaa, nyt menee 45-60min kun kovalla tahdilla tekee. Onko mitään järkeä tehdä niin, että jakaa treenin puoliksi mutta treenaa kuutena päivänä viikossa? Eli tekee puolet treenistä (vaikka penkki, kyykky, hauis tai miten nyt on järkevä jakaa) ma-ke-pe ja puolet (leuat, pystypunnerrus, vatsat) ti-to-la ja sunnuntaina lepo. Uskoin että se motivoisi enemmän kun treeniin ei menisi kuin se 20-30min ja jaksaisi vetää treenin kovaa ja keskittyen kun ei olisi kuin kolmisen liikettä per treeni.

En oikein hahmota että mitä tuokin sitten palvelee. 2-jakoinen treeni kolmella liikkeellä? Jos noin simppelin treenin tahdot, niin pysyisin vielä perusliikkeissä, mutta tekisin yhä kaikki lihasryhmät kolmesti viikkoon. Treeneihin A ja B vaikka kevyesti vatsat ja hieman esim. pohkeita, treeniin C sitten useampi vatsaliike.

Treeni A:
1.Kyykky 4x6-12
2.Penkki 3x6-12
3.Leuanveto 3x6-12
4.Ranskalainen punnerrus 2x8-15

Treeni B:
1. Mave 4x 4-8
2. Kulmasoutu 3x 6-12
3. Pystypunnerrus 3x 6-12
4. Hauiskääntö 2x 8-15

Treeni C:
1. Jalkaprässi 4x 8-20
2. Vinopenkki käsipainoilla 3x 8-15
3. Ylä/alatalja 3x 8-15

Joo, ei oo järkeä, ei. Naturaaleille olis hyvä pitää treenin ja levon määrä balanssissa, eli 3-4 treeniä viikossa. Nappimiehet ja kisaajat on erikseen, jotka puskee sen 6 treeniä per viikko. Ja tuo 45-60 minuuttia on just täydellinen treeniaika! Miks sen pitäis olla 20-30min? Mitkä sun tavoitteet yleensäkään on? Mutta jos halut simppelin ohjelman, niin suosittelen jotain tollasta ku keethrax tos ohjeisti. Ja jos massaa/voimaa halut, niin tee kaikki sarjat esim. 4x6.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom