Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
^Tuohonkin taidettiin viimeksi eilen vastata, eli lukemaan threadia hushus. Kantsii tehä niskantakaa, mutta älä vie tankoa korviasi alemmas. Jos olkapäässä tuntuu ilkeältä niin vaihda pystäriin.

Leveä myötäote, että rasitus menee selälle. Hauiksille on oma liike. Tekis ihan hyvää kyllä monelle selailla tätä threadia vähän läpi, kun samat kysymykset toistuu joka sivulla uudelleen ja uudelleen. :jahas:

1 kk jälkee sarjapainot seuraavat:

penkki 50kg--->65kg
kyykky 60kg--->75kg

muissaki kehityst tullu jonki verran. tarttuu kyl liha hyvi ku on lyhytraajane <3

Helvetti on mukavaa ku tulee kehitystä :D muistan ku joskus kesän lopussa sain 60kglla joku 8 ku koitin montako saan, no tänäänpä tuli tossa penkissä kuudellakymmenellä tehtäväksi 10 ja sit vikassa sarjassa koitin montako saan ja 17 sieltä tuli vetämättä edes ihan 100pros loppuu :D

Tätä ohjelmaa tekisi mieli kokeilla, mutta salillani ei ole vapaita tankoja joten onnistuisiko tuo takakyykky ja niskan takaa punnerrus smithissä? myös tuo hauiskääntö tulisi tehtyä taljassa.

^Tuohonkin taidettiin viimeksi eilen vastata, eli lukemaan threadia hushus. Kantsii tehä niskantakaa, mutta älä vie tankoa korviasi alemmas. Jos olkapäässä tuntuu ilkeältä niin vaihda pystäriin.
Tanko kuuluu viedä lähes niin alas kuin saa.

Tätä ohjelmaa tekisi mieli kokeilla, mutta salillani ei ole vapaita tankoja joten onnistuisiko tuo takakyykky ja niskan takaa punnerrus smithissä? myös tuo hauiskääntö tulisi tehtyä taljassa.

Ntp onnistuu smithissä sekä myös takakyykky, toki olisi suotavaa tehä ne vapailla painoilla.
Hauiskääntö taljassa.. Onhan ne kaikki taljahauisrunkkaukset ihan perseestä verrattuna vapaisiin painoihin.
Löytyykö salilta ez tankoa? Ei välttämättä tarvitse olla suora jolla tekee.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Tästähän on kahta koulukuntaa, toisten mukaan niin alas kun saa, ja toiset sanoo että ei kannata kovin syvälle laskee. Jos itestä tuntuu yhtään pahalle laskee kovin alas, niin voi kyllä jättää siihen silmien / korvien tasolle.

Jos täytyy jättää korvien tasolle niin mielummin kannattaa siinä tapauksessa tehdä pystäriä.

Myrkkyneekeri, seisoen itse olen tehnyt.

Tanko kuuluu viedä lähes niin alas kuin saa.

Ei todellakaan.

Tästähän on kahta koulukuntaa, toisten mukaan niin alas kun saa, ja toiset sanoo että ei kannata kovin syvälle laskee. Jos itestä tuntuu yhtään pahalle laskee kovin alas, niin voi kyllä jättää siihen silmien / korvien tasolle.

En oo ennen tätä edes kuullut tuosta toisesta "koulukunnasta". Taitaa olla niin, että tämä "niin alas kuin mahdollista" -koulukunta kuuluu myös ryhmään Ignoratius Humanus.

tehdäänkö pystypunnerrus seisten vai istualteen? Onko selän notkistumisesta haittaa?

Tee mieluummin seisten. Vahvistaa tukilihaksia ja corea. Selkä suorana!! Käytä niin pieniä painoja, että saat sen tehtyä puhtaasti. Mut jos tekee istualtaa, kandee käyttää penkkiä ja siinä noja 95 asteen kulmas.

Ei todellakaan..

Kyllä se niin vain on.
Itse ennen laskin myös vain noin korvien tasolle, kunnes salin osaava pt huomautti minulle, että pitää laskea alemmas.
Hän näytti kuinka alas tulee laskea. Niinhän siinä sitten kävi, että painoja sain ottaa runsaasti pois ja aloin laskemaan alemmas niin isoilla painoilla kun sain. Vasta silloin sain huomattavaa tulosta olkapäille.

Tee mieluummin seisten. Vahvistaa tukilihaksia ja corea. Selkä suorana!! Käytä niin pieniä painoja, että saat sen tehtyä puhtaasti. Mut jos tekee istualtaa, kandee käyttää penkkiä ja siinä noja 95 asteen kulmas.
Miksi oikeastaan olkapäitä treenatessa pitäisi treenata corea? Viimeksi salilla ennen kyykky treeniä tein voimapyörää jne. Oli pakko käyttää vyötä, että sain tehtyä jaloille sopivan raskailla painoilla kyykyt. Tällainen kysymys vaan heräsi, kun en yleensä vyötä käytä.

Itse ennen laskin myös vain noin korvien tasolle, kunnes salin osaamaton pt huomautti minulle, että pitää laskea alemmas.

Korjattu.

Hän näytti kuinka alas tulee laskea. Niinhän siinä sitten kävi, että painoja sain ottaa runsaasti pois ja aloin laskemaan alemmas niin isoilla painoilla kun sain. Vasta silloin sain huomattavaa tulosta olkapäille.

Totuus on joka tapauksessa se, että mitä alemmas sen tangon laskee, sitä epäedullisempaan asentoon olkapäät joutuu. Siinä joutuu kiertäjäkalvosimet koville ja ne on vaarassa hajota. Siksi useimmiten kehoitetaan tekemään niskantakaaliikkeet ainoastaan korvan tasalle, jolloin minimoidaan loukkaantumisen riski. Voi olla, että tuolla sun "tekniikankorjauksella" sait sen liikkeen vihdoin meneen olkapäille, mutta luultavasti olisit sen saanut meneen turvallisemmin käsipainoilla. Ja voi olla, että sulla on geneettisesti edukas olkapäiden rakenne, että tuo tyyli ei haittaa, mutta muussa tapauksessa joku ruma päivä ne sun olkapäät hajoaa.

Miksi oikeastaan olkapäitä treenatessa pitäisi treenata corea? Viimeksi salilla ennen kyykky treeniä tein voimapyörää jne. Oli pakko käyttää vyötä, että sain tehtyä jaloille sopivan raskailla painoilla kyykyt. Tällainen kysymys vaan heräsi, kun en yleensä vyötä käytä.

Koska vankka core on kaiken a ja o. Eikä pitäisi ajatella "miksi pitäisi?" vaan "miksi ei?" :) Mutta miks teit voimapyörää ennen kyykkyä? Siinähän menee vatsalihaksilta ja corelta kaikki puhti pois ennen suurta kuningasliikettä? Useimmat perusjampat, jotka käyttää vyötä salilla käyttää sitä siksi, koska niillä on heikko core tai ne luulee, että vyötä kuuluu käyttää. Jos harrastaa voimannostoa, niin se on eri asia, koska tehdään äärirajoilla maksimaalisilla painoilla lyhyitä sarjoja. Normitreenaajalla pitäis coren ja lihasbalanssin riittää sarjojen tekoon ilman vyötä.

Totuus on joka tapauksessa se, että mitä alemmas sen tangon laskee, sitä epäedullisempaan asentoon olkapäät joutuu. Siinä joutuu kiertäjäkalvosimet koville ja ne on vaarassa hajota. Siksi useimmiten kehoitetaan tekemään niskantakaaliikkeet ainoastaan korvan tasalle, jolloin minimoidaan loukkaantumisen riski. Voi olla, että tuolla sun "tekniikankorjauksella" sait sen liikkeen vihdoin meneen olkapäille, mutta luultavasti olisit sen saanut meneen turvallisemmin käsipainoilla. Ja voi olla, että sulla on geneettisesti edukas olkapäiden rakenne, että tuo tyyli ei haittaa, mutta muussa tapauksessa joku ruma päivä ne sun olkapäät hajoaa.

Se on helvetin hienoa, että toteat heti salini pt:n osaamattomaksi.
Ei niihin lihoihin osaamaton pääse. Tiedän kyllä, että suurin osa pt:eistä on osaamattomia.

Tekniikka oli ihan reilassa kun laskin vielä korvien tasolle, ainoa virhe oli se etten laskenut alemmas korvista.

Kyllä, loukkaantumisen riski kasvaa alemmas laskiessa mutta jos kykenee laskemaan alas (ilman kipuja) saa huomattavasti enemmän lihaa olkapäihin. Joillekkin niin alas laskeminen ei sovi, ja jotkut tuntevat kipua jo korvien tasolle laskiessa. Itse en ole kipua tuntenut ja olen saanut rutkasti tulosta. Jos on niin, että ei pysty laskemaan kuin korvien tasolle itse koen silloin, että pystäri olisi parempi vaihtoehto.

Vitunmoinen virhepäätelmä. Tämäkin foorumi on täynnä isoihin lihoihin päässeitä ja paskalla tekniikalla paikkansa hajoittaneita sällejä.
Jotenkin on vaikea uskoa siihen, että sellaiseen kuntoon pääsisi paskoilla tekniikoilla.

E: Taitaa myös olla ainoa pt jonka olen nähnyt oikeasti opettavan asiakkaille hyviä perus liikkeitä kuten esim. mave,kyykky. Yleensä pt:t nakkaa asiakkaalle treenin käteen jossa on 1001 eri laitetta.

Suositut

Back
Ylös Bottom