Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Millasen lämmittelyn teette ennenku vedätte treenin?
Entä paljonko ottaa aikaa vetää golden six läpi?
Kannattaako tässä vetää viimeisen sarjan toistoja ihan failureen vai jättää pari toistoa varastoon?
Mites romujen lisääminen. Esim. jos tänää tekee kyykkyjä 4x10 70kg puhtaasti kaikki sarjat, niin seuraavalla kerralla lisää enemmän painoja ja tekee niillä painolla samat 4x10. Vai lisätäänkö painoja vasta viimeiseen sarjaan eli 3x10 70 kg ja sitten lisää romua 1x10 75kg ? Jos joku nytten ymmärsi mitä tarkoitin :D
Itse olen aikaisemmin tätä ohjelmaa tehnyt niin, että niskan takaa punnerruksen sijasta olen tehnyt pystypunnerruksen. On vaan jäänyt mietityttämään, että onko pystypunnerrus sittenkään parempi kun niskan takaa?
Vielä tähän loppuun että kyllä ne tulokset tosiaankin kasvaa tämä ohjelman aikana kovalla tahdilla, varsinkin jalat kehittyy törkeän nopeasti
1) Miten kannattaa valita aloituspainot?
2) Jos toistoja menisi viimeisessä sarjassa enemmän kuin on tarpeen, niin teenkö?
3) Voiko kyykyn ja pystypunnerruksen tehdä kolmena sarjana?
4) Kannattaako lämmitellä verryttelyliikkeillä, vai kevyillä sarjoilla?
Eli muutama kysymys itse ohjelmasta ja treenaamisesta ylipäätään.
1) Miten kannattaa valita aloituspainot?
2) Jos toistoja menisi viimeisessä sarjassa enemmän kuin on tarpeen, niin teenkö?
3) Voiko kyykyn ja pystypunnerruksen tehdä kolmena sarjana?
4) Kannattaako lämmitellä verryttelyliikkeillä, vai kevyillä sarjoilla?
Anteeksi, jos kysymyksiin on jo vastattu aiemmin, mutta on hyvä palauttaa peruskysymykset esiin.
Olen vain kuullut semmoista juttua, että yli kolme sarjaa saattaa syödä lihasta liikaa, varsinkin ektomorfeilla.3) Jos hartiat on kovilla niin 3 sarjaa pystäriä kyllä riittää. Kyykkyä en vähentäisi.
Olen vain kuullut semmoista juttua, että yli kolme sarjaa saattaa syödä lihasta liikaa, varsinkin ektomorfeilla.
ektomorfeilla
Kysytään näin, että miksi neljä sarjaa olisi parempi kuin kolme sarjaa?
onko ok tehdä välillä enemmän toistoja sarjoissa pienemmillä painoilla ja välillä toisinpäin eli isommat painot ja vähemmän toistoja esim 6 vs 12? kuin usein vaihtelua?
Kyllä ja ei. NTP:ssä parempaa (tätä ohjelmaa ajatellen) on se, että takaolatkin tekevät vähän duunia. Monella tosin olat ei kestä sitä ja tällöin ei todellakaan ole fiksua. Itse pystypunnerran tangolla edestä ja koitan saada takaolkiin tavaraa souduilla.
2) Juu, mutta ei mitään överipitkiä. Tärkeämpää on saada isommat painot ensi kerralle. Pitkän tähtäimen kehitys aina yhden treenin kovuuden edelle.
Olen vain kuullut semmoista juttua, että yli kolme sarjaa saattaa syödä lihasta liikaa, varsinkin ektomorfeilla.
Kysytään näin, että miksi neljä sarjaa olisi parempi kuin kolme sarjaa?
Vittu toi kyykky on rankka ku palautukset niin saatanan lyhyet, ei ehi ees syke kunnolla palautumaan ku pitää jo mennä taas >.< Vai onko vaa mulla aerobinen kunto niin paska (cooper 2680)
Sitten vielä semmonen tyhmä kysymys, että merkkaatteko tulokset johonkin kaavioon?
Milläköhän saisi olkapäihin kasvua aikaan, tätä G6:sta oon tehnyt, 30kg (20kg tanko + 10kg) teen ntp:ta ja pyrin nostamaan lähes aina painoja. olkapäät vaan ei näytä miltään. :O
Mites romujen lisääminen. Esim. jos tänää tekee kyykkyjä 4x10 70kg puhtaasti kaikki sarjat, niin seuraavalla kerralla lisää enemmän painoja ja tekee niillä painolla samat 4x10. Vai lisätäänkö painoja vasta viimeiseen sarjaan eli 3x10 70 kg ja sitten lisää romua 1x10 75kg ? Jos joku nytten ymmärsi mitä tarkoitin :D
Suosittelen unohtamaan tämän sanan. Ei mitään järkeä tehdä kehotyypin nettidiagnoosia itselleen. Kunhan treenaat pidempään, niin opit yhä enemmän ja enemmän siitä, mikä juuri sinulla toimii.
Vittu toi kyykky on rankka ku palautukset niin saatanan lyhyet, ei ehi ees syke kunnolla palautumaan ku pitää jo mennä taas >.< Vai onko vaa mulla aerobinen kunto niin paska (cooper 2680) ku en mitää aerobista lukion liikan lisäks juurikaan tee vai pitäisikö ottaa vähän suolaa ennen salia ettei pyörryttäis niin saatanasti :D Vai palautuukohan sitä nopeemmin ku tottuu noin lyhyisiin palautuksiin? Aikaisempana ohjelmana viimeksi oli starting strength, jossa palautukset oli aika pitkiä :D