Ja pitäisikö tuo istumaan nusu vaihtaa johonkin toiseen kun menee aika pikäksi 4x35
Ota lisäpainot käyttöön. Ite tosin rullailin voimapyörällä aikanaan, kun tein Golden Sixiä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ja pitäisikö tuo istumaan nusu vaihtaa johonkin toiseen kun menee aika pikäksi 4x35
Voi myös kokeilla Janda rutistuksia. Tippuu varmaan 1/4 noi toistot jos sen oikein tekee.Ota lisäpainot käyttöön. Ite tosin rullailin voimapyörällä aikanaan, kun tein Golden Sixiä.
Parin viikon välein olis vähän arpomista painojen kanssa mitä tankoon laittaa... Millasilla prosenteilla ite lähtisit siirtymään pienempiin toistomääriin esim. 10->8->6->4 jotta progressio säilyisi suht tasaisena?Sarja- ja toistomääriksi:
1. ja 2. vko: 3-5 x 10-12
3. ja 4. vko: 3-5 x 8-10
5. ja 6. vko: 3-5 x 6-8
7. ja 8. vko: 3-5 x 4-6
Parin viikon välein olis vähän arpomista painojen kanssa mitä tankoon laittaa... Millasilla prosenteilla ite lähtisit siirtymään pienempiin toistomääriin esim. 10->8->6->4 jotta progressio säilyisi suht tasaisena?
Hei.
Elikkä huomenna tulee 1kk täyteen kultaista kuusikkoa. Aloitin treenaamisen 0 kokemus pohjalta. Olen melko tyytyväinen, tosin kaikki ei ole kehittynyt suhteessa muihin samaa tahtia. Jalat on kasvanut jostain syystä ihan äärettömän nopeasti. Ja voimaa on tullut, sekä hartioihin tullut leveyttä, pienet siivekkeet alkaa muodostua kainaloiden alle ---hauiksiin tullu ympärysmittaa --- ja jalat varsinkin. Olen syönyt todella tarkasti, ja säännöllisesti.
Painoa on tullut kyllä 76kg - 81kg.
Pyöräilen 28km lenkin kerran viikossa, pitäs juoksua lisätä.
Tuloksia:
Takakyykky:
35kg --> 110kg
Penkkipunnerrus:
35kg--> 50kg ( :*( )
YläTalja eteen:
40kg--> 60kg
Pystypunnerrus käsipainoilla:
10kg-->16kg
Hauiskääntö:
12,5kg--> 22,50kg
Sit up-laite:
20kg--> 35kg
Elikkä tuossa on aina maksa painot, teen lämmittelyjä, eka n.50% maksista ja sit 75% ja sit Maks paino (100%), elikkä tuollasella variaatiolla treenannu.
Miksihän esim. penkkitulos kehittyy niin hitaasti, pari treeni kertaa putkeen jo junnannu paikoillaan. Kehitystä on tapahtunut joka treenikerralla jonkin verran. Mutta penkkipunnerrus on ollut poikkeus tässä ( ja välillä kyllä talja ja sitten pystypunnerrus ( viimeks nyt perjantaina alko vasenpaan olkapäähän sattumaan, niin ei pystyny tekemään kunnolla )
Tuohon penkin "junnaamiseen" voisin tarjota sellaista, että itse ainakin teen kaksi kertaa viikossa 10-sarjoja, kerran 6-sarjoja.
Tällä tavalla molemmat, niin maksimi kuin kestävyys treenaantuu eikä kokoajan jauheta samaa määrää toistoja samoilla painoilla... siinähän sitä ei varmasti kehitytä.
Olen myös itse nyt melkein kuukauden tehnyt kultaisella kuusikolla, tällä hetkellä painot ovat seuraavat:
Penkkipunnerrus (sotilas) | 3*8*65KG
Jalkaprässi | 4*10*130KG (hävettävän vähän, mutta on niin heikot jalat... kyykkyä en uskalla vielä tehdä kun oikea nilkka ei kestä niin hirveää taittamista, jolloin prässi on hyvä väline kun voi tuoda niin alas kun nilkka kestää.)
Ylätalja | 3*10*65KG
Niskantakaapunnerrus | 3*10*42,5KG
Hauiskääntö | 3*10*35KG (oletan että tanko on 10KG)
Vatsat | 3*20
Painan tällä hetkellä 84KG, proteiinia tulee n.120g välipäivänä ja n.160g treenipäivänä. Syön paljon mielestäni, sekä säännöllisesti.
Olen miettinyt, että kannattaisiko lisätä maastaveto tähän treeniin... tuntuu aina joka treenin jälkeen siltä, että vielä olisi hieman paukkuja tehdä jotain.
Mulla auttoi kun teki viikon 15 sarjoja ja sitten viikon 5 sarjoja. Vaihtelu on aina hyväksi.Moro, mullakin on penkki alkanut junnaamaan paikallaan. Nyt olen tehny 2 viikkoa penkkiä samoilla painoilla eli 50kg:lla. Kannattaisko mun keventää vähän painoja ja tehä vaikka 45kg:lla (10-sarjoja) vai muutanko koko penkkisysteemin siten, että teen Visnovskyn ehdottamalla tavalla eli kaksi kertaa viikossa 10-sarjoja ja kerran 6-sarjoja?
Ooteko pitäny yhtään kevyempää viikkoa G6sel itse aloitin ohjelman hypyssä toisesta ilman taukoa niin nyt on tultu treenattua reilu pari kuukautta 3 kertaa viikos, 6 viikkoa G6 nyt. Rinta ja yläselkä aika kireet... Tai pitäiskö mun pitää viikon vapaata treeneist ?
Leuanveto leveellä vastaotteella suunnilleen 10 toistoja 3 sarjaa, tämä huononee nyt pitää tälläki ottaa iisist kevyempiä sarjoja ylätaljalla, tai ?
Pystypunnerus takaa 4x10x32,5 -> 4x10x40, otan aika alas niskaan mihin asti pääsäännöllisesti päästetään ?
Hauistanko 3x10x30 -> 3x10x30 otan tosi hitaita liikeitä että saa parhaan tunnon ilman veijausta tiedän 3x10x35 menee normaalil vauhdil. Ja tapaan joka kolmas kerta ottaa vastaotteella.
Riippuu vähä kauan on treenannu ylipäätään. Alottelijat ei juuri taukoa tai kevyitä viikkoja tartte ku kehitystä tulee koko ajan. Mut normitreenaajille on hyväks pitää tauko/kevytviikko 2-3 kk:n välein.
Mut se, et paikat kinnaa, johtuu venyttelyn puutteesta! Venyttele aina treenin jälkeen ja/tai iltaisin!! Ite venyttelen joka ilta 10min about kaikki peruspaikat läpi, eikä ongelmia juuri ole.
No, älä ny huonompaan liikkeeseen vaiha! Vedä niitä leukoja vaan :D
Älä laske ku korvien tasalle! On paree olkapäiden hyvinvoinnille.
Ainahan ne tehään vastaotteella. Tarkotat varmaan myötäotteella? jolloin liike ottaa forkkuihin.
Sit mul on ollu otteen merkitykset sekasin:-D olen vetäny leukoja leveellä myötäotteella onko se väärin täs ohjelmas?:-)
Onks sul muuten mitään hyvää venyttelyohjeita jol sivul?
Onks sul muuten mitään hyvää venyttelyohjeita jol sivul?