Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tuli tänään alotettua tämä kyseinen ohjelma. Tuntui muuten pirun hyvältä treenin jälkeen. Voi olla, että pikkusen liian isoilla painoilla lähin liikenteeseen. Leuat oli todella säälittävät 4, 4, 3..heh :) Voi olla että painolla osuutta asiaan. Toivottavasti kehittyy kun eteenpäin pääsen. Voiko muuten tuon NTP:n vetää smithissä, kun parhaiten saan tuntuman siten? Ja vatsalihakset oli jossain hukassa eli jos joku niitä näkee niin käskekää takaisin kotiin :D

Sillä kai se on alkuperäisen ohjelman mukaan tarkoituskin tehdä? Vaihtoehtona tietysti käsipainot.

Puliveivari kokeile muutta otteen leveyttä. Itse sain otetta leventämällä paremman tuntuman olkapäihin.

Muutama viikko kuusikkoa takana ja alkaa olkapäät ja polvet olee aika lopussa, kevyempi viikko paikallaan? Ennen kuusikkoa reenannut nelijakoisella että lihakset tottuneet palautumaan pidemmässä ajassa. Plussassa on kuitenkin pyritty koko aika olemaan.

Mihin kohti mave ottaa eniten? Alaselkään olis kyllä hyvä saada vähän vielä lisää lihaa, se on vähän notkolla.

Mave ottaa just alaselkään sekä takareisiin (ja muuallekin takaosastoon) ja forkkuihin. Tohon selän notkoiluun auttaa esim. se, et tekee vatsaliikkeitä, missä lonkka nousee maasta/penkistä/seinästä, eli just reverse crunch tyyppiset jutut.

mihin ton niskantakaapunnerruksen pitäisi ottaa? Ei nyt ainakaan kauheasti olkapäissä tunnu, lähinnä vaan ojentajissa ja epäkkäissä

NTP ottaa etu- ja sivuolkapäihin ja myös ojentajiin. Voipi toki olla ojentajat niin paljo jäles, et ne joutuu ottaan enemmän hittiä.

Oon miettinyt, et ei taida hirveest olla haittaa jos tekee välipäivinä lenkin jälkeen punnerruksia ja vastaotteella leukoja, vai?

Niinku tos jo sanottiin, niin ei oo kovin suositeltavaa toimintaa. Ite vedin kerran välipäivänä leukamaxit niin eipä sitten seuraavana päivänä käsitreenit kulkenukkaan niinku piti :S Tässäki Arskas tulee leukoja jo 3 kertaa viikkoon, mikä on IHAN tarpeeksi, varsinki progressiivisesti noususuhdanteisen treenin kannalta.

Voiko muuten tuon NTP:n vetää smithissä, kun parhaiten saan tuntuman siten?

Et voi. Teet tangol, niin saat coren ja kaikki tukilihaksetkin mukaan liikkeeseen. Kroppa kiittää myöhemmin :)

Puliveivari kokeile muutta otteen leveyttä. Itse sain otetta leventämällä paremman tuntuman olkapäihin.

Oikea oteleveys on silloin, kun käsivarret on kohtisuoraan maata kohti ala-asennossa.

Muutama viikko kuusikkoa takana ja alkaa olkapäät ja polvet olee aika lopussa, kevyempi viikko paikallaan? Ennen kuusikkoa reenannut nelijakoisella että lihakset tottuneet palautumaan pidemmässä ajassa. Plussassa on kuitenkin pyritty koko aika olemaan.

Lol. Ootko liian kovil raudoil lähteny liikenteeseen ku jo parin viikon jälkeen oot heittääs takkia naulakkoon? Kyl tälläst perusohjelmaa pitäis pystyy tykittään vähintään kuukausi, mieluummin kolme, ennen mitää kevyitä hetkiä. Tosin, jos oot monta vuotta puntteillu niin tää ei oo välttämättä optimaali tälläsenään... Tosin ku nelijakosest vaihdat niin kestää pari viikkoa totutella huomattavasti rankempaan yksjakoseen. Ja jos polvet oireilee, niin luultavimmin kyykkytekniikka pielessä.

Lol. Ootko liian kovil raudoil lähteny liikenteeseen ku jo parin viikon jälkeen oot heittääs takkia naulakkoon? Kyl tälläst perusohjelmaa pitäis pystyy tykittään vähintään kuukausi, mieluummin kolme, ennen mitää kevyitä hetkiä. Tosin, jos oot monta vuotta puntteillu niin tää ei oo välttämättä optimaali tälläsenään... Tosin ku nelijakosest vaihdat niin kestää pari viikkoa totutella huomattavasti rankempaan yksjakoseen. Ja jos polvet oireilee, niin luultavimmin kyykkytekniikka pielessä.

No kyllä sitä nyt sen verran saa järki päässä olla että kevyen viikon pitää jos siltä tuntuu. Ei kevyt viikko ole yhtä kuin luovuttaminen, vaan järkevä ratkaisu jos sellaisen tuntee tarvitsevansa. Sitten vain kevennyksen jälkeen homma jatkuu, hieman alempaa kuin mihin jäätiin.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
mitä porukka on mieltä sellaisesta että tekis joko joka toinen kerta vinopenkkiä penkin tilalta tai tekis vinopenkkiä kerran viikossa esim keskiviikkoisin?

mitä porukka on mieltä sellaisesta että tekis joko joka toinen kerta vinopenkkiä penkin tilalta tai tekis vinopenkkiä kerran viikossa esim keskiviikkoisin?

Jos siltä tuntuu, itse suosittelisin keskiviikkona.

Olisi minulla yksi kyssäri liittyen myös Arnoldin ohjelmaan.

6. Istumaannousu
Pidä polvet koukussa ja kädet pään takana. Älä pidä taukoa toistojen välissä vaan tee 20 toistoa tai niin monta kun voit ilman tauon pitämistä. 3 - 4 sarjaa. 60 sekuntia lepoa sarjojen välillä.

Itselläni menee yhteen putkeen istumaannousuja 120. Eli ei omasta mielestäni järkevää hinkata noin montaa toistoa ja vielä 4 sarjaa, eli tekisinkö kuitenkin 4x20 lisäpainoilla?

Itse en ole kevyitä viikkoja pitänyt koskaan, ainoa milloin en ole käynyt treenaamassa on kun olen ollut kipeä, eli kun ensi viikolla aloitan tuon ohjelman niin aloittaisinko kevyellä viikolla? Olen treenannut salia 2 vuotta.

Kumpaa tulisi penkin suhteen tehdä 3x10 vai 3x6? Kertavoimaa tunnun omaavan itse paremmin, kestävyys penkissä on aika huono. Vai teenkö 3x10 kuitenkin, että kestävyys paranisi?
piti saada 3x10 no.. 10,7,4 x 62.5kg
joskus 2x6 70kg

eli kun ensi viikolla aloitan tuon ohjelman niin aloittaisinko kevyellä viikolla?
Älä aloita "kevyellä viikolla" vaan aloita "kevyillä painoilla" niin että pystyt lisäämään isoihin liikkeisiin 2,5 kg vaikka joka treenikerta. Pienemmissä liikkeissä 2,5 kg/vko voi olla parempi tahti.

Mulla oli G6 pyrkimyksenä tehdä vinopenkkiä joka toisessa treenissä. Rauta tavallisessa penkissä liikkui aina paremmin vinopenkkikerran jälkeen, kuin jos olisin tehnyt vaikka viikon pelkkää tavallista penaa. Mun mielestä siis hyvä idea, toi kerta viikkoonkin varmasti riittää vinopenkkiä.

Lisäpainot niskaan vatsalihasliikkeissä vaan. Penkissä suosittelen tekemään sen 3x10, kuitenkin vaan 3kk ohjelma. Seuraavaan ohjelmaan saat sitten sen Miken 2x6, jos vielä huvittaa.

Toimiiko G6 hyvänä voimapainotteisempana treeninä jos toistot vähentää kuuteen tai seitsemään? Ja riittääkö 2 kertaa/vko vai pitääkö salilla käydä tuo 3 krt/vko? SS olisi tietysti valmis ohjelma, mutta haluan leuanvedot ja vatsat mukaan treeniin .

Istuen vai seisten? Mietein muuten yöllä pääni puhki, että tuossa smithissä on aika luonnoton liikeratakin eli tuo tanko kyllä parempi :D

No, siis seisten tulee se core mukaan.

No kyllä sitä nyt sen verran saa järki päässä olla että kevyen viikon pitää jos siltä tuntuu. Ei kevyt viikko ole yhtä kuin luovuttaminen, vaan järkevä ratkaisu jos sellaisen tuntee tarvitsevansa. Sitten vain kevennyksen jälkeen homma jatkuu, hieman alempaa kuin mihin jäätiin.

Niin, siis kyse ei ollutkaan kevyen viikon funktionaalisuudesta, vaan siitä, että jos jo muutaman viikon jälkeen uuden ohjelman aloittamisesta tarttee ottaa kevyt viikko, niin on luultavasti jotain tehnyt väärin.

Toimiiko G6 hyvänä voimapainotteisempana treeninä jos toistot vähentää kuuteen tai seitsemään? Ja riittääkö 2 kertaa/vko vai pitääkö salilla käydä tuo 3 krt/vko? SS olisi tietysti valmis ohjelma, mutta haluan leuanvedot ja vatsat mukaan treeniin .

G6 on ok, jos teet sitä voimapainotteisesti 2x viikko. Kyl SS:n muokatussa versiossa on leuat ja vatsat - ja eihän kukaan kiellä tekemästä vatsoja treenin jälkeen, jos ei sellasia ole ohjelmaan edes kirjoitettu.

Tosta voimapainotteiseksi muokkaamisesta... Itse tein G6:iä viime vuonna sellaisenaan ja sen jälkeen jatkoin muokattuna voimapainotteiseksi. Jonkin aikaa tuota pystyi, mutta äkkiä joutui treenit pudottamaan 2krt/vko ja treenit venyi pitkiksi kun painot oli isompia ja sarjoja enemmän ja liikkeitä paljon. Oli paljon mielekkäämpää vaihtaa SS:iin ihan suosiolla. Näin siis mulla.

Nyt tarvis kyllä käsiin enemmän muotoa ja kokoa kun ovat tollaiset narut jalkoihin ja muuhun kroppaan verrattuna, 2 kuukautta kohta G6 takana, paino noussut 4kg. Ei vaan tunnu tehoavan käsiin tämä ohjelma tarpeeksi :/ niihin haluaisin panostaa kesääkin silmällä pitäen kun t-paita kelit lähestyy.

Suositut

Back
Ylös Bottom