Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
3-4 settiä, mut en ehkä lähtis yli 20 toistoo tekeen. Kandee tehä rauhallisia toistoja pienillä pidoilla rutistus vaiheessa, että saa kunnolla poltetta aikaan. Ja tauot settien välis max minuutti.

Miten määritetään yksi toisto? Kun molemmat kyynärpäät ovat osuneet polviin, niin onko siinä 2 toistoa vai yksi?

pavee, ehkä sun kannattais lukea aikaisempia viestejä, jotta tietäisit mistä liikkeestä on kysymys.
Bicycle Crunch on liikkeen nimi, josta on kyse.

Kun korvaa ton leuanvedon ylätaljalla, niin kuinka monta toistoa noissa kolmessa sarjassa pitää olla? 10? Ei nimittäin mene yhtään leukaa tällä hetkellä.
Myötä vai vastaotteella? Leuan alle vai pään taakse vedettynä? Myös leveällä otteella?
Voisko joku kokeneempi laittaa vaikka videon tohon tietynlaiseen ylätaljaan, joka sopis tohon leuanvedon tilalle tähän G6:seen.

NTP, minkälainen tekniikka ois hyvä. Onko tämän videon tekniikka hyvä?
Kannatteeko NTP tehdä seisaaltaan vai istuaaltaan? Mitä eroa siinä tapahtuu liikkeen kannalta?
Ja kumpi parempi NTP vai normi pystypunnerrus?

Minkä painoinen on hauistanko? Ei nimittäin tehä näillä siimoilla kovin sarjoja jos on liikaa painoa :(

Kyykkytanko lienee 20kg, sama kuin penkissä.

Kun korvaa ton leuanvedon ylätaljalla, niin kuinka monta toistoa noissa kolmessa sarjassa pitää olla? 10? Ei nimittäin mene yhtään leukaa tällä hetkellä.
Myötä vai vastaotteella? Leuan alle vai pään taakse vedettynä? Myös leveällä otteella?
Voisko joku kokeneempi laittaa vaikka videon tohon tietynlaiseen ylätaljaan, joka sopis tohon leuanvedon tilalle tähän G6:seen.

NTP, minkälainen tekniikka ois hyvä. Onko tämän videon tekniikka hyvä?
Kannatteeko NTP tehdä seisaaltaan vai istuaaltaan? Mitä eroa siinä tapahtuu liikkeen kannalta?
Ja kumpi parempi NTP vai normi pystypunnerrus?

Minkä painoinen on hauistanko? Ei nimittäin tehä näillä siimoilla kovin sarjoja jos on liikaa painoa :(

Kyykkytanko lienee 20kg, sama kuin penkissä.

Leukojen tilalle http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/wide-grip-lat-pulldown 3x10, näin alkuun. Sitku leukoja rupee menee nii kannattaa varmaan siirtyä niihin.

http://www.youtube.com/watch?v=g5wF6PWvwsA - NTP:n tekniikka. Itellä toimii NTP hyvin kun tekee tuolla tekniikalla, jotkut ovat kuulemma saaneet olkapäät rikottua (väärää tekniikkaa syyttäisin), mutta ihan miltä itsestä tuntuu, jos NTP tekee kipeää niin sit vaikka pystäriä käsipainoilla.

Jos tarkoitat semmosta mutkatankoa, niin se on varmaan lonkalta sanottuna about 8-10kg ?

Leukojen tilalle http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/wide-grip-lat-pulldown 3x10, näin alkuun. Sitku leukoja rupee menee nii kannattaa varmaan siirtyä niihin.

http://www.youtube.com/watch?v=g5wF6PWvwsA - NTP:n tekniikka. Itellä toimii NTP hyvin kun tekee tuolla tekniikalla, jotkut ovat kuulemma saaneet olkapäät rikottua (väärää tekniikkaa syyttäisin), mutta ihan miltä itsestä tuntuu, jos NTP tekee kipeää niin sit vaikka pystäriä käsipainoilla.

Jos tarkoitat semmosta mutkatankoa, niin se on varmaan lonkalta sanottuna about 8-10kg ?

Tarkoitan tankoa, jolla G6:ssa tehdään hauiskäännöt. Eli minkälainen se on?

Ja pitääkö noi tehdä istualtaan noi NTP ja Ylätalja? Jos niin miksi?

Tarkoitan tankoa, jolla G6:ssa tehdään hauiskäännöt. Eli minkälainen se on?

Suora tanko.

Ja pitääkö noi tehdä istualtaan noi NTP ja Ylätalja? Jos niin miksi?

Ylätaljaa on melko mahdoton tehdä seisten, niskantakaapunnerrus IMO kannattaa tehdä seisten, niin on vähän yleishyödyllisempää. Koordinaatio ja keskivartalon pito kehittyvät myös.

Laitoinkin tuonne ensimmäistä kertaa dietillä jo yhden postin, muttä ajattelin tämän treeni jutun tänne nyt vielä laittaa

Eli kun ajattelin tosiaan ensimmäistä kertaa dietille mennä, ja arnoldin kultainen kuusikko on ainoa kunnon ohjelma jolla olen tehnyt, niin tässä mietin, että millä sitä seuraavaks sitten pitäisi treenata, kun tämä ei vissiin oikeen diettaamiseen sovellu. Joku 3 jakoinen?

Jos sitä sitten vaikka vaihtais 3 jakoiseen ja tekis voimaohjelmalla, mitä nyt olen ymmärtänyt niin voima kuitenkin kehittyy dietilläkin ja vähän vaihteluakin tohon 1 jakoiseen.

Ainoa hämärä juttu on, että ei pysty kyllä seuraamaan noita tuloksia niin hyvin että lähteekö tippumaan dietillä, kun on treenannut pelkästään arnoldilla ja sitä ennen vähän oman pään mukaan, mutta silloinkin lähinnä koko kroppa kerralla.

Ja dietin keston olisi tarkoitus olla vähintään sellaset 3kk

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Suora tanko.
Juu, paljon tuo painaa tuo suora hauistanko? 8-10kg?

Ylätaljaa on melko mahdoton tehdä seisten, niskantakaapunnerrus IMO kannattaa tehdä seisten, niin on vähän yleishyödyllisempää. Koordinaatio ja keskivartalon pito kehittyvät myös.

Okei, elikkä kannatteeko siis tehä juurikin noin tota ylätaljaa miten tässä neuvotaan? Kun siis otetaan toi leuanvedon tilalle näin aluksi.

Ja voisitko pistää jonku videon tohon Seisten NTP, josta näkis tekniikkaa ja tota liikerataa? Ku en oo oikein varma, että minkälainen tekniikka tuossa NTP:ssä pitää olla.

Sitten vielä tuosta takakyykystä, eli miten tuon tangon saa siihen oikeaan kohtaan yläselän "päälle" ja miten käsien pitää olla? Ku tuntuu ettei taivu mitenkään kädet tollaseen asentoon, niinku esim tässä Rippetoen takakyykky opetusvideossa näkyy.

Kiitos todella paljon jos sinä tai joku vois neuvoa näitten kans. :worship:

Juu, paljon tuo painaa tuo suora hauistanko? 8-10kg?

Okei, elikkä kannatteeko siis tehä juurikin noin tota ylätaljaa miten tässä neuvotaan? Kun siis otetaan toi leuanvedon tilalle näin aluksi.

Ja voisitko pistää jonku videon tohon Seisten NTP, josta näkis tekniikkaa ja tota liikerataa? Ku en oo oikein varma, että minkälainen tekniikka tuossa NTP:ssä pitää olla.

Sitten vielä tuosta takakyykystä, eli miten tuon tangon saa siihen oikeaan kohtaan yläselän "päälle" ja miten käsien pitää olla? Ku tuntuu ettei taivu mitenkään kädet tollaseen asentoon, niinku esim tässä Rippetoen takakyykky opetusvideossa näkyy.

Kiitos todella paljon jos sinä tai joku vois neuvoa näitten kans. :worship:

Pystypunnerrusta harjottelemaan aluksi vaikka kepillä että liikeradat menee oikein. http://www.youtube.com/watch?v=g5wF6PWvwsA <- tuossa siihen ohjeistusta, tee kuitenkin seisaallaan.

Suoralevytanko painaa 20kg yleisimmin, mutta on myös painavempia ja kevyempiäkin kuitenkin taitaa olla tämä 20kg kaikista yleisin.
Kyykyssä lähdet tangolla/kepillä harjottelemaan oikeaa asentoa niin ettei se rasita sinua, aina ei ole pakko katsoa kaikkea videoissa millilleen; jokainen ihminen on yksilö.
Tuossa neuvotaan ylätalja juuri oikein eli niin vaan tekemään. Itse tekisin myös lisänä jos ei leukoja saa yhtään tehtyä niin siihen ylätaljaa ennen vähän negatiivisia leukoja, pitäisi alkaa parissa viikossa jo jaksamaan :)

Kulunut kysymys varmaan, mutta mikä avuksi kun penkki junnailee? 3x10 42,5kg meni aikanaan kevyesti, mutta nyt ei oo kahteen viikkoon noussu sitä 45kg ja toistotki on noussu 3x7 :stä 9, 7 ,6. Kuukaus ohjelmaa takana ja salilla käyntiä 5kk. Lyhyempiä sarjoja raskaammilla hetki, paluu 42,5kg, ojentajia, jotain aivan muuta?

E: Penalogia:
14.1 - 3x7 (45kg)
17.1 - 6, 6, 5 (47,5kg)
19.1 - 9, 7, 6 (45kg)
21.1 - 5, 5, 4 (50kg)
24.1 - 8, 7, 6 (45kg)
28.1 - oma loma
31.1 - 9, 7, 6 (45kg) eli sama kun 17.1

Toki välillä tein Arnoldin tahtoa vasten ja tein raskaammilla pienempiä sarjoja (tuntunut hyödylliseltä vaihtelulta)

Tässä videossa näkyy aika selkeästi mihin kohtaan tanko tulee.

Kulunut kysymys varmaan, mutta mikä avuksi kun penkki junnailee? 3x10 42,5kg meni aikanaan kevyesti, mutta nyt ei oo kahteen viikkoon noussu sitä 45kg ja toistotki on noussu 3x7 :stä 9, 7 ,6. Kuukaus ohjelmaa takana ja salilla käyntiä 5kk. Lyhyempiä sarjoja raskaammilla hetki, paluu 42,5kg, ojentajia, jotain aivan muuta?

E: Penalogia:
14.1 - 3x7 (45kg)
17.1 - 6, 6, 5 (47,5kg)
19.1 - 9, 7, 6 (45kg)
21.1 - 5, 5, 4 (50kg)
24.1 - 8, 7, 6 (45kg)
28.1 - oma loma
31.1 - 9, 7, 6 (45kg) eli sama kun 17.1

Toki välillä tein Arnoldin tahtoa vasten ja tein raskaammilla pienempiä sarjoja (tuntunut hyödylliseltä vaihtelulta)

Pakita sellaisiin painoihin jotka varmasti pystyt tekemään sen 3x10, niinkuin ohjelmassa sanotaan. 37,5 kiloa voi olla sopiva.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
42,5kg mennään, se meni ennen tota 14.1 sen 3x10 ja nyt pitäis ainaki mennä tai muuten vikaa palautumisessa/syömisessä

ota vaan reilusti 5kg 45kgsta eli 40kg tai Qvistuksen mainitseman 37,5kg, pitäisi auttaa koska itselläni oli sama ongelma muutama kuukausi sitten ettei millään meinannut nousta painot penkissä :) Ei kannata ottaa mitään ylimääräistä hifistelyä ojentajille tai vaihtaa sarjojen taikka toistojen pituutta, ohjelma toimii hyvin ja sen on moni jo todistanut.

1. Takakyykky.
Käytä painoa, joka sallii sinun saavan 4x10 toistoa. Laskeudu aina niin alas, että reitesi ovat vaakatasossa lattiaa kohden. Tee 10 toistoa, lepää kaksi minuuttia ja toista.

2. Penkkipunnerrus
Ota kohtuullisen leveä ote, kädet noin 80 cm leveydellä toisistaan. 3 x 10 toistoa. Lepää kaksi minuuttia sarjojen välillä.

3. Leuanveto leveällä otteella
Tee niin monta toistoa kun pystyt, eli 3 x max.

4. Niskan takaa punnerrus
Käytä leveää otetta. Peukalot noin 15 senttiä olkapäiden ulkopuolella per puoli. 4 x 10 toistoa. Kaksi minuuttia lepoa sarjojen välillä.

5. Hauiskääntö tangolla
Pidä kyynärpäät kiinni kyljissä ja ota olkapäiden levyinen ote. Tee liike kontrolloidusti. 3 x 10 toistoa. 90 sekuntia lepoa sarjojen välillä.

6. Istumaannousu
Pidä polvet koukussa ja kädet pään takana. Älä pidä taukoa toistojen välissä vaan tee 20 toistoa tai niin monta kun voit ilman tauon pitämistä. 3 - 4 sarjaa. 60 sekuntia lepoa sarjojen välillä.

Hei,

Olen 15-vuotias opiskelija ja melko rapakunnossa kun liikunnallista harrastusta ei ole ollut pariin vuoteen. Ajattelin aloittaa salilla käynnin ja aloittelijalle sopivaa ohjelmaa etsiessäni huomasin tämän ja päätin samalla sitten rekisteröityä jotta voisin esittää muutaman kysymyksen kun moni täällä näyttää tietävän asiasta paljon.

En ole salilla ennen käynyt mutta haluaisin alkaa käymään. Olisiko tämä ohjelma hyvä juuri minulle, vaikka vaihtaisin niskan takaa punnerrukset etunojapunnerruksiksi. Olen hieman alipainoinen, siinä 50 kilon ympärillä. Tavoitteena olisi kerätä massaa ja kasvattaa lihaksia. Monet koulukaverini harrastavat sitä sun tätä, sixpäkit löytyy ja kaikki. Tympii olla tämmönen myrskyn riepottelema pulkannaru :P Olisiko mahdollista, tätä ohjelmaa seuraamalla ja aina pikkuhiljaa painoja lisäämällä, saavuttaa hyvät lihakset ja mahdollisesti vielä sitä sixpäkkiä? Tiedän ettei ne itsestään yön yli tule, vaan saa tehdä töitä pitkään ennen kuin tulokset alkavat näkyä. Olisiko mahiksia päästä tohon tavoitteeseen ja saada niitä lihaksia ja sixpäkkiä, vaikka aloittamalla 2krt viikossa ja mahdollisesti sitten myöhemmin kävisi 3krt viikossa? En missään nimessä haluaisi pituuskasvun lopahtavan tähän. Olen nimittäin vain n. 168cm pitkä ja varmaan luokkani lyhyimpiä, vaikkakaan en lyhyin. Tietenkin ruokavalioon tulee (ja tulikin jo) muutos ja alan syömän monipuolisesti ja terveellisesti ;).

/e Jäi mulle vielä hieman epäselväksi, kasvattaako tällä ohjelmalla pohkeita yhtään? Mulla on aika rimpulat jalat (kuten koko kroppa) joten oisko mahollista vielä ujuttaa tänne välii jotai joka kasvattaa niit pohjelihaksia että ei jalat ihan tikuilta näyttäis?

Ainiin, ja tämähän kasvattaa myös sitten habaa eikös? Anteeksi jos kuulostan hätäiseltä, mutta yritänpähän vaan ottaa asioista selvää kun täällä nyt ollaan :).

/e Siis nyt pari kyssää lyhyenä: Kasvattaako tämä ohjelma sixpäkkiä, habaa sekä pohjelihaksia (vai mitä ne lihakset siellä jaloissa onkaan jota kasvattamalla jalat ei näyttäisi ihan kukkakepeiltä, mitä ne nyt on)

Hei,

Olen 15-vuotias opiskelija ja melko rapakunnossa kun liikunnallista harrastusta ei ole ollut pariin vuoteen. Ajattelin aloittaa salilla käynnin ja aloittelijalle sopivaa ohjelmaa etsiessäni huomasin tämän ja päätin samalla sitten rekisteröityä jotta voisin esittää muutaman kysymyksen kun moni täällä näyttää tietävän asiasta paljon.

En ole salilla ennen käynyt mutta haluaisin alkaa käymään. Olisiko tämä ohjelma hyvä juuri minulle, vaikka vaihtaisin niskan takaa punnerrukset etunojapunnerruksiksi. Olen hieman alipainoinen, siinä 50 kilon ympärillä. Tavoitteena olisi kerätä massaa ja kasvattaa lihaksia. Monet koulukaverini harrastavat sitä sun tätä, sixpäkit löytyy ja kaikki. Tympii olla tämmönen myrskyn riepottelema pulkannaru :P Olisiko mahdollista, tätä ohjelmaa seuraamalla ja aina pikkuhiljaa painoja lisäämällä, saavuttaa hyvät lihakset ja mahdollisesti vielä sitä sixpäkkiä? Tiedän ettei ne itsestään yön yli tule, vaan saa tehdä töitä pitkään ennen kuin tulokset alkavat näkyä. Olisiko mahiksia päästä tohon tavoitteeseen ja saada niitä lihaksia ja sixpäkkiä, vaikka aloittamalla 2krt viikossa ja mahdollisesti sitten myöhemmin kävisi 3krt viikossa? En missään nimessä haluaisi pituuskasvun lopahtavan tähän. Olen nimittäin vain n. 168cm pitkä ja varmaan luokkani lyhyimpiä, vaikkakaan en lyhyin. Tietenkin ruokavalioon tulee (ja tulikin jo) muutos ja alan syömän monipuolisesti ja terveellisesti ;).

/e Jäi mulle vielä hieman epäselväksi, kasvattaako tällä ohjelmalla pohkeita yhtään? Mulla on aika rimpulat jalat (kuten koko kroppa) joten oisko mahollista vielä ujuttaa tänne välii jotai joka kasvattaa niit pohjelihaksia että ei jalat ihan tikuilta näyttäis?

Ainiin, ja tämähän kasvattaa myös sitten habaa eikös? Anteeksi jos kuulostan hätäiseltä, mutta yritänpähän vaan ottaa asioista selvää kun täällä nyt ollaan :).

Kannattaa alkaa rauhassa, mieluiten jonkun johdolla jolla on kokemusta jo monia vuosia ja muutenkin luotettava ettei neuvo väärin liikkeitä. Netistäkin löydät hyviä ohjeistusvideoita, mutta kaiken A ja O alussa on että liikkeet pysyy kasassa.
Heti suosittelisin aloittamaan tekemään ohjelmaa 3krt/viikko kunnon ravinnolla, mainitsit että olet alipainoinen niin kiinnostaisi tietää mitat? Kunnolla terveellistä ruokaa massuun niin alkaa lihakin tarttua. :)
Älä huoli toisten kunnosta ja ruumiinrakenteesta tai ulkomuodosta/näöstä vaan aloita suoraan treenaamaan itseäsi varten, kyllä ne kaikkien haluamat sixpäkit ja kumppanit sieltä ilmestyy kunhan maltat treenata ja syödä hyvin. Mahdollisesti saatat huomata nopeasti, että et olekaan se porukan kuivan kesän orava vaan se suurin :)
Pohkeista sen verran että käsittääkseni niiden koko on myös vahvasti verrannollinen siihen millaiset pohkeet sukulaisillasi on (isä,isoisä jne.(siis geeneistä)), monella on isot pohkeet treenaamattakin. Halutessasi voit lisätä pohjeliikkeen lisäksi, itse tein niin (vaikkapa vuorokerroin eri liike: pohkeet istualteen ja seisten).
Hauishan tässä kasvaa kunhan muistat että maltti on valttia :) Toistot puhtaasti ja kunnialla kotiin niin alkaa varmasti ohjelma purra, treenin iloa!

Hei,

/e Siis nyt pari kyssää lyhyenä: Kasvattaako tämä ohjelma sixpäkkiä, habaa sekä pohjelihaksia (vai mitä ne lihakset siellä jaloissa onkaan jota kasvattamalla jalat ei näyttäisi ihan kukkakepeiltä, mitä ne nyt on)

Moi, Ca$h tuossa kertoikin jo hyviä vinkkejä. Mun mielestä tohon ohjelmaan ei kannata lisätä mitään, jos ei oo aikasempaa salikokemusta. Hommat käy varmasti jo näillä liikkeillä melko brutaaliksi kun maksimi sarjapainot alkaa kolkutella ovella. Turhaan monet on huolissaan et miten niitte epäkkäät, forkut, ojentajat ja pohkeet jää jälkeen ku niille ei oo suoraa liikettä ollenkaa. Mulla pohkeet sai ihan riittävästi hittiä kyykkäilystä ja penkki sekä niskantakaa punnerrus piti huolen ojentajista yms. Ihan tasaista oli kehitys joka osa-alueella. Sä oot vielä nuori ja kerkeet treenaileen jälkeen jääneitä lihoja, jos sellainen tilanne tulee. Tällä ohjelmalla on hyvä ottaa "raaka massat" luitten päälle. Tsemppiä treeneihin.

Suositut

Back
Ylös Bottom