Hei,
Olen 15-vuotias opiskelija ja melko rapakunnossa kun liikunnallista harrastusta ei ole ollut pariin vuoteen. Ajattelin aloittaa salilla käynnin ja aloittelijalle sopivaa ohjelmaa etsiessäni huomasin tämän ja päätin samalla sitten rekisteröityä jotta voisin esittää muutaman kysymyksen kun moni täällä näyttää tietävän asiasta paljon.
En ole salilla ennen käynyt mutta haluaisin alkaa käymään. Olisiko tämä ohjelma hyvä juuri minulle, vaikka vaihtaisin niskan takaa punnerrukset etunojapunnerruksiksi. Olen hieman alipainoinen, siinä 50 kilon ympärillä. Tavoitteena olisi kerätä massaa ja kasvattaa lihaksia. Monet koulukaverini harrastavat sitä sun tätä, sixpäkit löytyy ja kaikki. Tympii olla tämmönen myrskyn riepottelema pulkannaru :P Olisiko mahdollista, tätä ohjelmaa seuraamalla ja aina pikkuhiljaa painoja lisäämällä, saavuttaa hyvät lihakset ja mahdollisesti vielä sitä sixpäkkiä? Tiedän ettei ne itsestään yön yli tule, vaan saa tehdä töitä pitkään ennen kuin tulokset alkavat näkyä. Olisiko mahiksia päästä tohon tavoitteeseen ja saada niitä lihaksia ja sixpäkkiä, vaikka aloittamalla 2krt viikossa ja mahdollisesti sitten myöhemmin kävisi 3krt viikossa? En missään nimessä haluaisi pituuskasvun lopahtavan tähän. Olen nimittäin vain n. 168cm pitkä ja varmaan luokkani lyhyimpiä, vaikkakaan en lyhyin. Tietenkin ruokavalioon tulee (ja tulikin jo) muutos ja alan syömän monipuolisesti ja terveellisesti ;).
/e Jäi mulle vielä hieman epäselväksi, kasvattaako tällä ohjelmalla pohkeita yhtään? Mulla on aika rimpulat jalat (kuten koko kroppa) joten oisko mahollista vielä ujuttaa tänne välii jotai joka kasvattaa niit pohjelihaksia että ei jalat ihan tikuilta näyttäis?
Ainiin, ja tämähän kasvattaa myös sitten habaa eikös? Anteeksi jos kuulostan hätäiseltä, mutta yritänpähän vaan ottaa asioista selvää kun täällä nyt ollaan
.
/e Siis nyt pari kyssää lyhyenä: Kasvattaako tämä ohjelma sixpäkkiä, habaa sekä pohjelihaksia (vai mitä ne lihakset siellä jaloissa onkaan jota kasvattamalla jalat ei näyttäisi ihan kukkakepeiltä, mitä ne nyt on)