Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Leuat nyt lienee edellä muita liikkeitä siitä syystä, että useamman kerran viikkoon kuulailun päätteeksi tuli tehtyä juurikin näitä leukoja. Nyt tein leveällä myötäotteella, kapealla vastaotteella menee puhtaasti +20. Haukkareita tosiaan voisi hieman enemmän tuntuman mukaan tehdä eikä repiä, vaikkakin peilistä katsoin ja hyvin pysyi selkä sekä kyynärpäät paikoillaan. Pystypunnerrusta tangolla pystyisin varmaan tekemään 30 kilolla seisten, kun taas istuen käsipainoilla se menee itsellä ainakin enemmän puhtaasti olkapäihin. Tämän harjoitusohjelman on käsittääkseni tarkoituskin olla ns. kokonaisvaltainen, joten varmasti perusteltua olisi tehdä seisten tangolla. Kiitokset vastauksesta.

Itse vasta salitaivaltani aloittelevana tiedän, että huomenna alkavan salilla käynnin jälkeen paikat on aivan p*skana, kuten täällä on muutamat kertoneetkin.

Suositteletteko, että ensimmäisellä kerralla tekee kunnolla ja hyväksyy paikkojen hajoamisen, minkä jälkeen sitten keventää ja totuttaa lihakset kovempaan treeniin vai pitäisikö heti alusta aloittaa todella kevyesti totuttaen, jotta estäisi tuon paikkojen kipeytymisen?

Itse vasta salitaivaltani aloittelevana tiedän, että huomenna alkavan salilla käynnin jälkeen paikat on aivan p*skana, kuten täällä on muutamat kertoneetkin.

Suositteletteko, että ensimmäisellä kerralla tekee kunnolla ja hyväksyy paikkojen hajoamisen, minkä jälkeen sitten keventää ja totuttaa lihakset kovempaan treeniin vai pitäisikö heti alusta aloittaa todella kevyesti totuttaen, jotta estäisi tuon paikkojen kipeytymisen?

Aloita vähän pienemmillä painoilla ja siitä nouset.

Elikkä tänään tuli tuolla kuusikolla aloiteltua. Leuat jäi kokonaan tekemättä, koska en saanut yhtäkään (ehkä sitten kun tulee voimaa?) ja niskan takaa punnerrusta en tehnyt, koska pari tuttua varoitteli, että se olisi jollain lailla vaarallinen liike. Pitääkö paikkansa?

Elikkä tänään tuli tuolla kuusikolla aloiteltua. Leuat jäi kokonaan tekemättä, koska en saanut yhtäkään (ehkä sitten kun tulee voimaa?) ja niskan takaa punnerrusta en tehnyt, koska pari tuttua varoitteli, että se olisi jollain lailla vaarallinen liike. Pitääkö paikkansa?

Jos niskantakaapunnerrusta teet väärällä tekniikalla niin nivelet vissiin joutuvat koville ja ei ehkä tarvitse treenata olkapäitä enään koskaan (tietysti jos teet kauan aikaa sillä huonolla tekniikalla). Näin sanoi ainakin Nyyssölä jossain keskustelussa.

On seki mahdollisuus :D Mut en itse menisi vaikka netin kautta opettelemaan tota (onko sitten jokin fobia :D), jotenki se on jääny kammottamaan ettei tarvis treenata enään ikinä olkapäitä. Pitäis ainaki itsellä olla joku vieres opettamas.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mikäs tuossa niskantakaapunnerruksessa olis lähinnä oikea tekniikka? Itse pyrin pitämään liikeradan mahdollisimman suorana ja oteleveys sellainen, että tanko korvien kohdalla kyynärtaive on ehkä vähän vähemmän kuin 90 astetta. Korvien alapuolelle en laske. Itse tykkään laittaa toista jalkaa vähän eteenpäin, näin saan alaselän vähän mukavampaan asentoon, normaalilla stancella se tuppaa ojentumaan ihan liiaksi. Leukojen jälkeen tehtynä saa yläselän ikävästi ihan jumiin kyllä tuo liike, mutta ntp:n sarjapainot nousivat 10 kiloa tällä ohjelmalla noin 2 kuukaudessa.

Helpoimmalla pääsee jokainen, kun tekee niskantakaapunnerruksen kp pystypunnerruksena. Ei tarvitse pelätä olkapäiden puolesta, eikä eroakaan juuri ole.

Saatana kun vitutusmomentti senkuin nousee.. olen tosissaan kyykyn jälkeen ihan saatanan puhki jo että sen jälkeen penkkaaminen tuntuu aivan luonnottomalta, mutta silti laitan keskiviikkona taas kyykkyyn 2,5kg lisää kun se kuitenkin sujui niin, että viimisessä sarjassa ois vielä muutama mennyt.. ja viime keskiviikkona sain penkissä 60kg 3x10, mutta nyt ei menny viimisellä kun 8, mistä tämä mahtaa johtua? ja mulla on tuon penkin kanssa muutenkin sen tangon kanssa ongelma kun se ei pysy linjassa, eli muuten kyllä selässä on kaari, rinta ulkona, painopiste päkiöillä, mutta tuo tanko huojoo vähän sinne sun tänne sarjaa tehdessä eli välillä kaatuu olkapäillekin.. johtuuko tämä kenties otteesta vaiko oteleveydestä? apinaotteella oon tehny.. ja nyt aloin myös tekee ekaa kertaa leuat myötäotteella ja sain tehtyä huikeat 3,3 ja 3 :S ja niskan takaa punnerruksessa vain 2 ekaa sarjaa puhtaasti vaikka viime viikolla meni samoilla painoilla kaikki.. hauiskäännön sain tehtyä kuitenkin kaikki sarjat.. en tiedä mutta tällä hetkellä kyllä vituttaa :D

Huomenna olis tarkotus alottaa kyseinen ohjelma. Vähän pelottaa miten raskas tuo ohjelma on kun kyykkyä menee suht helposti 4x10, mutta viimesen sarjan jälkeen olo on ku kuolleella lahnalla. Ja ja.. Kuullostaako hassulta jos leuat korvaa ainakin toistaiseksi kulmasoudulla kun vielä ei ainakaan leukoja tule kun sen 2-3 kerrallaan? Aloittelija siis olen.

Toimii!

Jep, eli itse kokeilin kyseistä ohjelmaa Vuoden 2010 alkupuolella noin 3,5 kuukautta.
Itselläni toimi hyvin, omaa painoa tuli lisää noin 8kg eikä hirveesti läskiäkään. Vois taas kohta kokeilla uudelleen samaa ohjelmaa. Suosittelen !

Itteä vähän ihmetyttää toi vauhkoilu tosta niskantakaa pystypunnerruksesta. Alottelee pienillä painoilla ja jos alkaa tuntumaan pahalta niin lopettaa. Ei ne olkapäät nyt yhestä kokeilusta pilalle mene, jos pienillä painoilla kokeilee. Ite teen niskantakaa senkin takia, että tuntuu paljon paremmalta.

Saatana kun vitutusmomentti senkuin nousee.. olen tosissaan kyykyn jälkeen ihan saatanan puhki jo että sen jälkeen penkkaaminen tuntuu aivan luonnottomalta
Itse vaihdoin kyykyn ja penkin paikkaa, koska kyykky vie voimat multa penkistä, mutta toisinpäin ei vaikutusta ole.

Olisko tossa tosiaan sitten järkeä vaihtaa noiden paikkaa tuossa alussa? Vai pitäisikö kyykyn jälkeen sitten levätä sen 2min ennenkuin alkaa ees penkin lämppäreitä tekee? Ja miten pitkiä lämmittelysarjoja kannattaa tehdä?

Itsehän en koe aiheelliseks alkaa vaihtamaan penkin ja kyykyn paikkaa suoritusjärjestyksessä. Joku täällä tokas, että vituttaa lähtee penkkaa ku on eka kyykystä jo paskana.. Se vasta vituttaaki et ekaks teet penkin ja sit sun pitää laittaa se 140kg siihen tankoon ja ruveta kyykkäämään.. Luonnollisesti parhaiten pystyy keskittymään ekaan liikkeeseen ja tässä se kyykky on ehdottomasti se mihin kannattaa panostaa ekana. Tietty jos haluaa penkkiin panostaa ja olla kärsimätön niin tekee sen penkin ekana, ettei varmasti yhtään kärsi penkin sarjapainot.. hohhoijjaa.. Luultavasti suurin osa ketä näitä vaihtelee niin heillä ei oo paljoa rautaa tangossa.. (ei tarkotettu provoksi!)

Suositut

Back
Ylös Bottom