Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Viikko takana tätä, eli 3 treeniä. Tehokkaalta tuntuu ja jotenkuten ehtii palautumaankin treenien välillä. Tällä mennään nyt ja katsotaan mitkä ontulokset esim. kuukauden päästä...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
itselläki viikko takana ja reidet on niin muusina et huvittais itkeä. Selvästi tehokas ohjelma (ainakin edelliseen 3 jakoiseen verrattuna) mut pelkään et palautuminen vie liikaa aikaa. Mitä muut on mieltä?

eipä ihme jos on ennen tehnyt jalat vaan kerran viikossa. luultavasti helpottaa muutaman treenin jälkeen huomattavasti, tuollaisen treenin tottuu kyllä tekemään kolmesti viikossa ilman suurempia kipuja. ei ehkä kannata tehdä ihan täysillä aina kuitenkaan.

niin rankka et ylikuntoa pukkaa heti...joillakin viel plussakaloreillakin tulee pientä ylikunnon poikasta loppu päästä.

Minkähän takia mulla ei ole pukannut ylikuntoa vaikka treenailen aivan vastaavalla ohjelmalla ja olen dieetillä. :(

niin rankka et ylikuntoa pukkaa heti...joillakin viel plussakaloreillakin tulee pientä ylikunnon poikasta loppu päästä.

Sanoisin, että aikalailla paskapuhetta jos vähänkin osaa treenata oikein. Toki tolla Arnoldin kultasella kuusikolla lähinnä tulee mieleen vaan jotain pientä hermostollista yliRASITUSTA kun samoja liikkeitä tulee hinkattua kolme kertaa viikkoon, mutta ei luulis olevan palautumisen kannalta mitenkään mahdotonta siinä missä mikään muukaan 1-jakoinen 3 kertaa viikossa järkevästi toteutettu ohjelma dieetillä. Säätää vaan intensiteetin sopvaksi. Tossa arskan ohjelmassa muutenkaan ei treenata esim. pohkeita jonka takia en ehkä kuitenkaan pidemmän päälle dieettailis sillä ohjelmalla jottei kyseiset lihasryhmät jäisi jälkeen. Noi nyt oli ainoita pieniä esteitä mitä mulle tuli mieleen tosta ohjelmasta dieetillä.

No joo, voi olla että kärjistin asiaa liikaa. Omasta mielestäni löytyy silti paljon parempia vaihtoehtoja dieetti ohjelmiksi kuin arskan golden six.
Muutenkin ohjelman idea massanlisäykseen erityisesti tarkoitettuna ohjelmana ei tue dieettiä.

Muutenkin ohjelman idea massanlisäykseen erityisesti tarkoitettuna ohjelmana ei tue dieettiä.
Mistä sä ton nyt revit? Miten niin ei "tue"? Eiköhän parhaiten juurikin sellasella ohjelmalla saa dieetilläkin pidettyä lihoistaan kiinni millä parhaiten sitä lihasmassaa tuleekin bulkilla? Tietty palautusmiskyvyn puitteissa.

Mitäs mieltä ootte toimisko tällänen ohjelma hyvin tähän Arnoldin ohjelmaan perustuen:

Puntti 1

Kyykky 4x10
penkkipunnerrus 3x10
leuat/talja 3x10
pystypun. 4x10
Hauis tangolla 3x10
vatsat

Puntti 2

jalkaprässi 4x10
penkki käsipainoilla 3x10
soutu 3x10
viparit 4x10
hauis käsipainoilla 3x10
vatsat

Eli joka toinen kerta puntti 1 ja joka toinen 2.

Oon kanssa kiinnostunut tietämään että mitä se oikeastaan vaikuttaa jos hieman vaihtelee liikkeitä.

Mä vaihtelen prässiä ja kyykkyä riippuen missä on vapaata. Leuat olen korvannut taljalla ja vatsalihaksia vaihtelen semmosen ab-koneen ja istumaannousun välillä mutta muuten mennään arskan ohjeilla.

No kuka on kokeillu ja onko tullu tulosta?
Vaikka onki arskan suosittelema ohjelma vaikuttaa silti aika vaisulta -.-
En itse tekisi tolla...:jahas:

Itse olen nyt kolmisen kuukautta kyseisellä ohjelmalla treenannut, ja olen ollut erittäin tyytyväinen.

Yksijakoisena ohjelma on helppo pitää hallinnassa, eikä kerran parin väliin jääminen sotke treenikalenteria mihinkään suuntaan. Yksinkertaiset liikkeet ja yhtä simppelit toistomäärät ovat pitäneet mielenkiinnon yllä kun ei ole tarvinnut hifistellä. Edellisistä "aktiivisemmista" treenaamisista oli kertynyt varmaan puolisen vuotta, joten en kokeneen harrastajan silmin kykene arvioimaan Kuutosen tehokkuutta.

Painoa on kertynyt lisää viitisen kiloa (63-68) rasvojen ollessa viimemittauksessa noin 8%. Syömiset ovat kyllä olleet mitä sattuu.. Massaa ei helpolla kerry (faijalta perittyä), mutta pysyy ainakin rasvat kurissa. Lisää tavaraa koneeseen vaan, kyllä se tästä.

Sarjapainot ovat nousseet kohtuullisesti(?), esim. kyykky 4x10 72kg -> 92kg, hauis käsipainoilla 3x10 14kg -> 18kg Aloittelijalla tietysti kehitys on nopeaa huonosta lähtötasosta, mutta uskon Kuusikon pääosin isoja lihaksia poraavan treenin olevan mainio vaihtoehto muillekin aloittelijoille. Tarkoitus olisi jatkaa samaa rataa vielä reilun kuukauden verran, jonka jälkeen valtion hoiviin bulkkaamaan :D

Olen voimanostaja ja mulla olis 2kk kestävä peruskunto kausi alkamassa, siis kesäloman ajaks. ja tossahan on 3 treeniä viikossa, ja se sopisi minulle mainiosti. Kannattaako siis voimanostajan ottaa tää kultainen kuusikko peruskunto kaudeks kokeiluun? ja sitten 2kk jälkee alkais taas normisti 3kk kestävä voimakausi.

Ottopotto:

Ideahan tässä ohjelmassa on varsin hyvä = paljon perusliikkeitä, eikä turhaa vitkutusta. Tuosta treenistä jää kuitenkin puuttumaan voimailijalle ( kuten myös bodarille ) tärkeä progressiivisuus.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom