Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Olkapää ei ole mikään yksi lihas. On etuolkapää, joka liikuttaa olkavartta eteen ylos, sivuolkapäät, joka liikuttaa olkavartta sivulle ylös ja takaolkapää, joka liikutta olkavartta taakse vaakasuunnassa. Pystypunnerrus edestä kohdistuu etuolkapäihin, niskantakaapunnerrus taas sekä etu- ja sivuolkiin. Takaolkiin ottavat sitten vetoliikkeet, esim. leveä leuanveto varsin hyvin. En kyllä vaihtaisi niskantakaapunnerrusta pystäriin, koska silloin sivuolat saavat niin vähän osumaa. Mieluummin kp punnerrus, pystysoutu + ojentajat tms.
Kuitenkin Arnold-punnerruksessa työskentelevät sivu- ja etuolkapäät melkeinpä yhtä paljon, joten se on aika hyvä liike jos ei pysty tekemään niskantakaapunnerrusta ja tuntuu että normi pystypunnerrus ottaa vain etuolkapäihin. Tämä viesti siis ujolle lähinnä :D

Monet on sanonu et täl ohjelmal ei penkin maxit nouse paljoo nii voisko ton penkin korvata jollai tehokkaammalla sarjalla(siis jos haluu nostaa maximii)?

Monet on sanonu et täl ohjelmal ei penkin maxit nouse paljoo nii voisko ton penkin korvata jollai tehokkaammalla sarjalla(siis jos haluu nostaa maximii)?

No ite oon kanssa aika alottelija, mutta mun käsityksen mukaan ne maksimit nimenomaan lähtee paremmin nousuun 3x6 systeemillä.. ainakin saa reippaasti isommat raudat ylös sarjoissa :)

Eikö toi nyt ole vähän hölmöä treenata muuta vartaloa hypertrofia-painotteisesti paitsi penkkiä?
Sitä paitsi ei se ykkösmaksimi tietenkään jää ihan paikallaan polkemaan jos sarjapainot hyvin lähtee nousemaan. Mut jokanen taaplaa tyylillään ja voihan tohon ottaa vaikka tilalle Miken 2x6 jolla monet saanut ilmesesti oolrait kompromissia voima- ja lihaskasvun kannalta.

Nyt on polkastu käyntiin tämä G6 ja aikaa meni lämmittelyineen perhana puolitoista tuntia.
Missä järjestyksessä kaverit vetää nämä liikkeet, kun itellä ainakin puhti pois noitten kyykkyjen jälkeen.

1. Kyykky
2. Penkki
3. Leuanveto
4. Vatsat
5. Pystypunnerrus
6. Hauikset

Näillä olen mennyt eteenpäin, sopii ainakin meikäläiselle. Pohkeet lisätty 5./6. väliin

1,5h menee täälläkin, no worries

1. Kyykky
2. Penkki
3. Leuanveto
4. Pystypunnerrus
5. Hauikset
6. Vatsat
Yksin jos teen menee 1h 10min ja kaverin kanssa niin menee 1h 30min. Ite pidän vähä enempi taukoa kyykyn jälkee ku muiden liikkeiden välissä.

edit: G6 on tuottanu ihan sika hyvin tulosta!

Viimeksi muokattu:
Elikkäs meinasin kokeilla mutta vedetäänkö noi sarjat esim kyykky:10x100 x4
jossa olis 1 2 ja 3 sarja helpot mut vika olis sit nipinnapin vaiko esim:120x10 110x10 100x10 90x10

No morjens!

Mä voisin alkaa kans tekemään tätä, yksinkertainen ainaki! Mutta en tiiä mikä on takakyykky ja istumaannousu :nolo:

mutta, miten saan treenattua rinnan ku penkki ei onnistu käsipainoilla?
oho unohin sanoo et alan kp tekemään

KErtokaa neuvoja?

Niskan takaa punnerruksessa roikottaisin käsipainoja käsissä

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
No morjens!

Mä voisin alkaa kans tekemään tätä, yksinkertainen ainaki! Mutta en tiiä mikä on takakyykky ja istumaannousu :nolo:

KErtokaa neuvoja?

Olipas selkeästi sanottu

No morjens!

KErtokaa neuvoja?

Miitä vittua!!! :lol2: :hyvä:

Miitä vittua!!! :lol2: :hyvä:

Nojuu, tiiän et oli vähä epäselvääää :D katoin sit mun 20minuuti jälkee tätä postaamaani viestiä ni mietin vaa et mitä vittua mä oikein sättään :lol2:

Nomut voisin selittää nyt uusiks jos joku vois vaiks tajuta. :D

Elikkä, Voisin alkaa tekemään tota kultasta kuusikkoa käsipainoilla, niin onnistuuko se?
Ei ole penkkiä kotona joten miten voisin korvata tuon penkkipunnerruksen?

Sitte vielä voiks joku linkittää miten tuo takakyykky ja istumaannousu onnistuu?

Toivottavasti ymmärsitte :D :worship:

Nojuu, tiiän et oli vähä epäselvääää :D katoin sit mun 20minuuti jälkee tätä postaamaani viestiä ni mietin vaa et mitä vittua mä oikein sättään :lol2:

Nomut voisin selittää nyt uusiks jos joku vois vaiks tajuta. :D

Elikkä, Voisin alkaa tekemään tota kultasta kuusikkoa käsipainoilla, niin onnistuuko se?
Ei ole penkkiä kotona joten miten voisin korvata tuon penkkipunnerruksen?

Sitte vielä voiks joku linkittää miten tuo takakyykky ja istumaannousu onnistuu?

Toivottavasti ymmärsitte :D :worship:
Googlea voi käyttää.
Istumaannousu:
WTSitUpX.gif

Kyykky käsipainoilla:
DBSquat.gif

Mut jos sulla on ne käsipainot mihin ei saa kun 7,5 kg niin turha sun on ruveta tekemään tätä ohjelmaa kun eivät nuo painot riitä alkuunsa. Menisit sinne salilla vaan. :)

ja jos haluu tehdä 5x5 3x viikkoon niin rasituksena sen on pakko olla sama mitä 3x10 antaa.. Että ei siitä nyt "enempää" penkkiä saa kun kokonaisrasituksen on pysyttävä palautumisen kannalta samana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom