Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Nyt on polkastu käyntiin tämä G6 ja aikaa meni lämmittelyineen perhana puolitoista tuntia.
Missä järjestyksessä kaverit vetää nämä liikkeet, kun itellä ainakin puhti pois noitten kyykkyjen jälkeen.

Nyt on polkastu käyntiin tämä G6 ja aikaa meni lämmittelyineen perhana puolitoista tuntia.
Missä järjestyksessä kaverit vetää nämä liikkeet, kun itellä ainakin puhti pois noitten kyykkyjen jälkeen.
Vedin ihan Arskan järjestyksessä ja kyykky onkin tarkoitus tehdä aluksi kun ON vielä puhtia. Kyllä tuohon kyykkäämiseen alkaa muutamassa viikossa tottua niin että riittää puhtia paremmin muihinkin liikkeisiin.

Mitenkäs muilla on mennyt tämän kehityksen suhteen?
Itellä on nyt 2 kuukautta tehty ja kuukausi vielä olis edessä.. Ekat kaks kuukautta on mennyt todella hyvin ja huomattavaa kehitystä tapahtunut.. Nyt kuitenkin oli paripäivää kestävä flunssa ja sen seurauksesta sarjapainot vähä laskeneet.. Esim penkki, millä ennen menee 3x10 nyt 8,8 ja 6.
Tuleehan ne sieltä takaisin tässä hiljalleen, mutta ottaahan se vähän nuppiin jokatapauksessa.. Mitenkäs teillä muilla tuo kehitys viimeisenä kuukautena on sujunut?
Uusi ohjelma houkuttelisi, kun valmiina sellainen jo on tiedossa..

te jotka olette vasta-aloittelijana (ei kovin hyvä kuntoset) ekaksi saliohjelmaksi vetäneet tätä kuusikkoa ton 3kk. Onko ollu hyvä aloittelijalle? vai onko joku parempi, esim Starting Strenght, sekin 1-jakoinen.

te jotka olette vasta-aloittelijana (ei kovin hyvä kuntoset) ekaksi saliohjelmaksi vetäneet tätä kuusikkoa ton 3kk. Onko ollu hyvä aloittelijalle? vai onko joku parempi, esim Starting Strenght, sekin 1-jakoinen.

Ei tarvi kovin kummosta kuntoa. Kivunsietokykyä vaa noissa rankimmissa kyykky sarjoissa;) Tätä G6 ja Starting Strenghtiä on vähä paha verrata, kun tällä kerätään pääasiassa lihasmassaa ja tuolla SS:llä voimatasojen nousua. Aloittelijalle tämä on varsin hyvä ohjelma.

Nyt kuitenkin oli paripäivää kestävä flunssa ja sen seurauksesta sarjapainot vähä laskeneet.. Esim penkki, millä ennen menee 3x10 nyt 8,8 ja 6.
Tuleehan ne sieltä takaisin tässä hiljalleen, mutta ottaahan se vähän nuppiin jokatapauksessa..

Itelläkin kun oli taukoo, niin tippu vähän noi toistomäärät, mutta ne kyllä nous takas siihen entiselleen ellei vähän ylikin siinä yhen tai kahen treenin jälkeen.

Mikä kannattais alottelijan ottaa tuohon g6:sen leukojen tilalle, ja niskan takaa punnerruksen tilalle?
-pitäisi kummiski saada suht samalla tavalla reenattua nuo lihakset niinku noissa, ettei "apulihaksia" siinä sivussa, vaikka onko siitä nyt haittaa? muuta ko että eri liikkeissä ehkä voi olla jo pikkusen valmiiksi väsyneenä ne lihakset.
-leuat pitäisi korvata siksi, ku niitä en saa
-niskan takaa punnerrus pitäisi korvata siksi, ku niskan-takaa-punnerrus-apua-kaivataan tredissä kävi kumminkin ilmi, että liike voi olla riski aloittelijalle jolla tekniikka kusee. tietenkin aion eka tekniikat hioa pienemmillä painoilla, ettei opi vinoon :)

Kiitos ja kumarrus sille viisaalle joka antaa neuvot tähän!

Onko syy jättää leuat pois sen takia ettet jaksa nostaa itseäsi edes kerran? Siitä vaan leukoja väsäämään.

Onko syy jättää leuat pois sen takia ettet jaksa nostaa itseäsi edes kerran? Siitä vaan leukoja väsäämään.

turha kommentti, niinkuin tämäkin. -_- Minähän kuvailin jo tuohon, etten niitä saa tuon vertaa että 3x max ja siinä ei ole järkeä silloin vetää yhteensä n. 10 leukaa.

Leukojen tilalle ylätalja ja niskantakaapunnerruksen tilalle pystypunnerrus. Ylätalja ei niin hyvä kuin leuanveto, mutta parempi kuin ei mitään.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€

Niin kuin nvs sanoi, kyllä niitä leukoja kannattaa vaan pikkuhiljaa tehdä vaikket yhtäkään saisi. Ja jos et välttämättä tuota niskan takaa punnerrusta halua tehdä, teet sitten ojentajat ja olkapäät erillisillä likkeillä tai pystypunnerruksella.

Niin kuin nvs sanoi, kyllä niitä leukoja kannattaa vaan pikkuhiljaa tehdä vaikket yhtäkään saisi. Ja jos et välttämättä tuota niskan takaa punnerrusta halua tehdä, teet sitten ojentajat ja olkapäät erillisillä likkeillä tai pystypunnerruksella.

Okei, eli niskan takaa punnerrus liike kohdistuu pääosin siis ojentajiin ja olkapäihin? ja mitkä ois hyviä liikkeitä noille? muu kuin dippi?
Onko jotain sivua http://www.exrx.net:n lisäksi jossa ois vaikka listattuna suomi-englanti tyyliin noi liikkeet, kun menee vähän hakuseen aina nuo kun puhutaan suomeksi täällä forumilla nuista liikkeistä ja sitten ne on tuolla sivulla englanniksi niin ei aina osaa yhistää niitä keskenään, niinku esim. kyykyn = squat.

http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidAnterior/DBArnoldPress.html tota vois koittaa niskan takaa punnerruksen tilalle, jos haluaa vaihtaa liikkeen.

Jos ei jaksa vetää leukoja kannataa tehdä ylätaljaa, mutta kuitenkin yrittää vetää leukoja alkkuun joka kerta. Ei mene kauaakaan kun alkaa leukoja meneen, yhden kun saat seuraavat onkin sitten helpompia.

Mä oon kanssa tehnyt G6:lla kolmisen viikkoo, voima tasot on jonkun verran kasvanut etenkin penkissä ja kyykyssä. Painookin on tullu lisää (3-4kg), vaikka oon käyny hiihtämässä pitkiä lenkkejä 2-3 kertaa viikossa.
Ruokaa saa vetää nopeammin, kun ehtii kantaan kaupasta kotiin. En ole edes mitenkää tarkoituksella syönyt paljoo, on vaan nälkä koko ajan.

http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidAnterior/DBArnoldPress.html tota vois koittaa niskan takaa punnerruksen tilalle, jos haluaa vaihtaa liikkeen.
Toihan on arnoldin versio pystypunneruksesta käsip istuen.
Jos ei jaksa vetää leukoja kannataa tehdä ylätaljaa, mutta kuitenkin yrittää vetää leukoja alkkuun joka kerta. Ei mene kauaakaan kun alkaa leukoja meneen, yhden kun saat seuraavat onkin sitten helpompia.

Mä oon kanssa tehnyt G6:lla kolmisen viikkoo, voima tasot on jonkun verran kasvanut etenkin penkissä ja kyykyssä. Painookin on tullu lisää (3-4kg), vaikka oon käyny hiihtämässä pitkiä lenkkejä 2-3 kertaa viikossa.
Ruokaa saa vetää nopeammin, kun ehtii kantaan kaupasta kotiin. En ole edes mitenkää tarkoituksella syönyt paljoo, on vaan nälkä koko ajan.

Toihan on arnoldin versio pystypunneruksesta käsip istuen

En itsekkään päässyt montaa leukaa aloittaessani tämän ohjelman, en pääse vieläkään mutta painan leukoja menemään siinä uskossa että kun tarpeeksi säännöllisesti niitä väännän niin tulokset nousevat.

Niskantakaa punnerruksen tilalle jos ottaa pystypunnerruksen tai arnold punnerruksen. niin sivu-taka-etu olkalihakset eivät saa niin hyvin reeniä? joten kannatteeko esim tehä joka 3. tai 4. kerta pystypunnerruksen tai arnold punnerruksen sijaan noille sopivia liikkeitä, ihan vaan sen takia, että reenautuvat nekin muihin lihaksiin samassa suhteessa?

Olkapää ei ole mikään yksi lihas. On etuolkapää, joka liikuttaa olkavartta eteen ylos, sivuolkapäät, joka liikuttaa olkavartta sivulle ylös ja takaolkapää, joka liikutta olkavartta taakse vaakasuunnassa. Pystypunnerrus edestä kohdistuu etuolkapäihin, niskantakaapunnerrus taas sekä etu- ja sivuolkiin. Takaolkiin ottavat sitten vetoliikkeet, esim. leveä leuanveto varsin hyvin. En kyllä vaihtaisi niskantakaapunnerrusta pystäriin, koska silloin sivuolat saavat niin vähän osumaa. Mieluummin kp punnerrus, pystysoutu + ojentajat tms.

Joops, 3 viikkoa ohjelmaa takana, kehitystä tapahtunut seuraavanlaisesti sarjapainoissa:

Kyykky: 60kg -> 75kg
Penkki 50kg -> 57.5kg + pari toistoa päälle (teen 3x6 systeemillä)
Leuat: yritän vetää aina yhteensä 30 leukaa kolmella sarjalla eli, 13, 10, 7 ei oikeastaan kehitystä
Pystypunnerrus: 20kg -> 30kg käsipainoilla
Vatsoja teen vatsalaudalla 3x20 + 15kg levypaino käsillä
Haukkari: 20 -> 22.5kg toisaalta nyt keskittynyt kunnolla negoihin kun scotissa teen niin viimiset toistot ottaa koville..

Oma paino noussut samalla 68 -> 72. Itse olen tyytyväinen tuloksiin mutta pari kysymystä vaivaa päätä. Eli olen kiskonut leukoja yleensä vastaotteella vaihtelevalla oteleveydellä, myös myötäotteella välillä, mutta se myötäotteella kiskominen on niin helvettiä meikäläiselle, että olen pitäytynyt vastaotteessa :D Sitten tuntuu että nuo leuat ottavat lähinnä käsiin, selässä tuntuu toki vähän jännitystä, mutta käsissä enimmäkseen. Selkään saan paljon paremman poltteen ylätaljassa nimenomaan V-kahvalla. Onko sinänsä mitään negatiivisia vaikutuksia jos treenin päätteeksi kiskon vielä taljassa v-kahvalla yhden tiukan 8-sarjan jotta sinne selkään todellakin saisi kunnon poltteen?

Sitten vähän mitä olen kuullut, että liikkeitä kannattaa vaihdella treenikerroilla. Kannattaako tuota haukkaria esim välillä tehdä käsipainoilla/ z-tangolla ja pystypunnerrusta esim, tangolla seisten? Hmm, sitten vielä, että olen tehnyt treenien päätteeksi pohkeita pohjekoneella 3x10 systeemillä, itellä on aina ollut hyvät alkulämmöt, venyttelyt sarjojen välissä + huolellinen venyttely treenin jälkeen.

Tähän päälle itellä tulee futistreenit 2x/vko mutta pyrin silti syömään mm, päivittäin rahkat, raejuustot, tonnikalat ym ja paino on kyllä noussut. Eli mielipiteitä omasta systeemistäni, jotain pois / mahd, jotain lisää tai liikkeiden vaihtoa? Mainittakoon myös, että itsellä ei treenin jälkeen ja välipäivinä ole koskaan juurikaan lihakset kipeänä :) ohjelma siis läpi joka toinen päivä.

Joops, 3 viikkoa ohjelmaa takana, kehitystä tapahtunut seuraavanlaisesti sarjapainoissa:

Kyykky: 60kg -> 75kg
Penkki 50kg -> 57.5kg + pari toistoa päälle (teen 3x6 systeemillä)
Leuat: yritän vetää aina yhteensä 30 leukaa kolmella sarjalla eli, 13, 10, 7 ei oikeastaan kehitystä
Pystypunnerrus: 20kg -> 30kg käsipainoilla
Vatsoja teen vatsalaudalla 3x20 + 15kg levypaino käsillä
Haukkari: 20 -> 22.5kg toisaalta nyt keskittynyt kunnolla negoihin kun scotissa teen niin viimiset toistot ottaa koville..

Oma paino noussut samalla 68 -> 72. Itse olen tyytyväinen tuloksiin mutta pari kysymystä vaivaa päätä. Eli olen kiskonut leukoja yleensä vastaotteella vaihtelevalla oteleveydellä, myös myötäotteella välillä, mutta se myötäotteella kiskominen on niin helvettiä meikäläiselle, että olen pitäytynyt vastaotteessa :D Sitten tuntuu että nuo leuat ottavat lähinnä käsiin, selässä tuntuu toki vähän jännitystä, mutta käsissä enimmäkseen. Selkään saan paljon paremman poltteen ylätaljassa nimenomaan V-kahvalla. Onko sinänsä mitään negatiivisia vaikutuksia jos treenin päätteeksi kiskon vielä taljassa v-kahvalla yhden tiukan 8-sarjan jotta sinne selkään todellakin saisi kunnon poltteen?

Sitten vähän mitä olen kuullut, että liikkeitä kannattaa vaihdella treenikerroilla. Kannattaako tuota haukkaria esim välillä tehdä käsipainoilla/ z-tangolla ja pystypunnerrusta esim, tangolla seisten? Hmm, sitten vielä, että olen tehnyt treenien päätteeksi pohkeita pohjekoneella 3x10 systeemillä, itellä on aina ollut hyvät alkulämmöt, venyttelyt sarjojen välissä + huolellinen venyttely treenin jälkeen.

Tähän päälle itellä tulee futistreenit 2x/vko mutta pyrin silti syömään mm, päivittäin rahkat, raejuustot, tonnikalat ym ja paino on kyllä noussut. Eli mielipiteitä omasta systeemistäni, jotain pois / mahd, jotain lisää tai liikkeiden vaihtoa? Mainittakoon myös, että itsellä ei treenin jälkeen ja välipäivinä ole koskaan juurikaan lihakset kipeänä :) ohjelma siis läpi joka toinen päivä.
Onko toi pystypunnerrus yhteenlaskettu tulos vai yksittäisen hanttelin paino?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom