Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Meta title: 🔥 ARNOLDIN KULTAINEN KUUSIKKO – GOLDEN SIX 🔥

Meta description: Legendaarinen koko kropan perusohjelma, kuusi liikettä jotka rakensivat Arnoldin pohjan.

Voisko tuon hauisläännön tehä scott-penkis ku tuntuu jotenki paremmi mul haukkaris? Ja onko outoa jos teen golden sixin alle tuntiin?
Paremmat massat saa hauikseen kun tekee seisten. Eihä tos alle tunnin ajassa mitää outoo oo jos kaiken teet niiku pitääki. Parempi et pysyy treeni alle tunnin ku yli.

Toi vaan vaikuttaa aika paljolta tuo 4x10 kyykyt ja 4x10 niskantakaa punnerrus.. Meinasin jos ottais kokeiluun tekemällä noita 3x10 (+välillä 1 sarja maastavetoa neljättä kyykky sarjaa korvaamaan) ja vaihtamalla leuat välillä kulmasoutuun, kun tuntuu ettei leuat oikeen vastaotteella luista... (myötäotteella kylläkin) mutta sitten tulisi IMO liikaa rasitusta haukoille, jos leuat myötäotteella tekisin. :/

Alustavasti lähtee kokeiluun tämän näköisenä: (toistomäärät menevät jaksoissa 10,8,6)

Kyykky 3x6-10
Penkki 3x6-10
Leuat tai kulmasoutu 3x6-10
Niskantakaa punnerrus tai pystypunnerrus 3x6-10
Hauiskääntö 3x6-10
Mave/SJMV 1x6-10 (aina kun jaksaa tai jokatoinen harjoituskerta)

edit: Teettekö leukoja kuusikossa myötä vai vastaotteella?:david:

edit: Teettekö leukoja kuusikossa myötä vai vastaotteella?:david:

Ketjua seuranneena aikalailla kumpaakin porukka käyttää, kun ei tossa alotuspostissakaan sitä ole määritelty. Ite teen vastaotteella ja hyvin on pelittäny. Sanoisin että tee kummalla saat paremman tuntuman selkään, tai jos jompikumpi on mieluisampi.

Ketjua seuranneena aikalailla kumpaakin porukka käyttää, kun ei tossa alotuspostissakaan sitä ole määritelty. Ite teen vastaotteella ja hyvin on pelittäny. Sanoisin että tee kummalla saat paremman tuntuman selkään, tai jos jompikumpi on mieluisampi.

Eikös geekutosessa ole tarkoitus tehdä pull-up liikkeitä, eli leveällä myötäotteella?

Löytyisikö jostain takrkemmin kuusikkoa käsittelevää tekstiä, jossa asiaa selvennettäisiin.

PS kyllä noita leukoja sen verran myötäotteellakin menee, että voisin niinkin vedellä. (Arska you name it!;))

Ite saan vastaotteella enemmän toistoja joten se on mieluisampi ote. Myötäote ottaa taasen liikaa forkkuihin. Ite oon kyl joskus tehny sarjat tälleenkin: Vastaote-myötäote-vastaote.

Tuohon ois kiva kuulla perustelut?
Seisten liikkeen prime-mover ("päälihas/kohdelihas") on biceps brachii, joka on isompi kuin brachialis. Tekemällä tuettuna liikkeen prime moverina toimii brachialis, ja täten se stimuloi pienemmät massat hanskaan.

Seisten liikkeen prime-mover ("päälihas/kohdelihas") on biceps brachii, joka on isompi kuin brachialis. Tekemällä tuettuna liikkeen prime moverina toimii brachialis, ja täten se stimuloi pienemmät massat hanskaan.

Hienolta kuulostava vastaus. Voihan se noinkin olla, vaikka haba siinä kuitenkin työskentelee teitpä liikkeen sitten tuettuna tai vapaasti sivuilta koukistaen.

Itse en ole perehtynyt noin tarkasti kirjatietouteen, olen aina vaan käynyt veivaamassa "jotain".

Täytyy tosin mainita että hauiskääntö kp. on tuntunut tehokkaammalta entä esim. scotissa tehtynä.

Hienolta kuulostava vastaus. Voihan se noinkin olla, vaikka haba siinä kuitenkin työskentelee teitpä liikkeen sitten tuettuna tai vapaasti sivuilta koukistaen.

Itse en ole perehtynyt noin tarkasti kirjatietouteen, olen aina vaan käynyt veivaamassa "jotain".

Täytyy tosin mainita että hauiskääntö kp. on tuntunut tehokkaammalta entä esim. scotissa tehtynä.
Ei tuo ole mitään kirjatietoutta tai mitään übertieteellistä tekstiä. Baab sanoi yksinkertaisen asian vaan hyvin hienon kuuloisesti. Scotissa tehty habakääntö nyt ihan oikeasti vaan sattuu ottamaan eniten brachialikseen. http://www.exrx.net/WeightExercises/Brachialis/BBPreacherCurl.html

Onko brachiliaksen treenaamisesta sitten mitään erityistä hyötyä? Hyödyllä meinaan, että vaikuttaako se käden/hauiksen muotoon tms?

Ei tuo ole mitään kirjatietoutta tai mitään übertieteellistä tekstiä. Baab sanoi yksinkertaisen asian vaan hyvin hienon kuuloisesti. Scotissa tehty habakääntö nyt ihan oikeasti vaan sattuu ottamaan eniten brachialikseen. http://www.exrx.net/WeightExercises/Brachialis/BBPreacherCurl.html

Juu ei tuosta nyt kannata stressiä ottaa :D ihmettelin vaan kun itselläni on tuntunut sekä hauiskääntö scotissa tehtynä tai sitten vaikka tangolla tehtynä ihan samassa kohti habaa.

Reenit sujuu hyvin, kun kuukaudenpäivät enään jäljellä, mutta penkkireeni tuntuu todella raskaalta. Alussa meni 3x10 70kg:lla, mutta nytten 65kg:lla tuottaa toi 3x10 suuria vaikeuksia.. Välillä olen yrittänyt löysätä tahtia ja pienemmillä painoilla, mutta ei oikein auta. Mitä tilanteessa kannattaisi siis tehdä? Lyhyempää sarjaa vai noita kymppejä, vaikka painot ovat pienemmät, kuin alussa? 3-4x viikossa olen käynyt tekemässä tämän kuusikon.

^ kevyt viikko väliin!

Ei ikänä malttais pitää tälläsiä kevyitä viikkoja, mut kai senkin aika sitten välillä on..
Mitenkäs se tarkalleen meneekään? Ottaa rauhallisemmilla painoilla, mutta kuitenkin samat sarjamäärät ja toistot?
Esim penkkiä, kun olen tehnyt 3x10 70kg:lla niin nyt teen sitten 3x10, vaikka 60kg:lla?

Päteekö kevyellä viikolla kaikkiin liikkeisiin tämä, että otetaan rauhallisemmin? Muut liikkeet ovat kyllä hyvässä nousussa ja koko ajan kehitystä tapahtuu..

Ei ikänä malttais pitää tälläsiä kevyitä viikkoja, mut kai senkin aika sitten välillä on..
Mitenkäs se tarkalleen meneekään? Ottaa rauhallisemmilla painoilla, mutta kuitenkin samat sarjamäärät ja toistot?
Esim penkkiä, kun olen tehnyt 3x10 70kg:lla niin nyt teen sitten 3x10, vaikka 60kg:lla?

Päteekö kevyellä viikolla kaikkiin liikkeisiin tämä, että otetaan rauhallisemmin? Muut liikkeet ovat kyllä hyvässä nousussa ja koko ajan kehitystä tapahtuu..

:D eipä niitä keveitä malttais pitää mut ihan oikeesti auttaa normi treenaajia.joteskin tollee se meni,muistelisin että keveellä tehdään 60-70% treenipainoista.tekisin kyllä kaikissa liikkeissä imo.

Mitenkäs porukat pääsi yli siitä kolmannen viikon kipeäksi tulon fiiliksestä? Muutama siitä taisi kuitenkin kirjoitellakin tänne.

Back
Ylös Bottom