Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Jos tätä ohjelmaa tekee kolmen kuukauden ajan ohjeiden mukaan, niin on se kumma jos 36 tunnin käyntiä salilla ei näy tai tunnu missään, pahasti on pitänyt laiminlyödä asioita, syömistä tai tekemistä.

Paljon lopputulema riippuu tietenkin myös lähtökohdasta. Jos et oo juuri koskaan punttia tehnyt ja teet tätä 3 kk niin varmasti tulokset nousevat reilusti. Jos taas hyppäät tähän jostain toisesta toimivasta ohjelmasta ja olet pitkään punttaillut, niin tuskin tällä samassa suhteessa massaa/voimaa tulee.

Joka tapauksessa ohjelmaa/tekemistä kannattaa vaihtaa suurin piirtein tuon 3 kk välein tuli tulosta tai ei. Hyvään ohjelmaan voi aina palata uudestaan, mutta liikaa ei kannata kroppaa totuttaa samaan tekemiseen.

Vastaus Superstockin kysymyksiin riippuu pitkälti siitä, paljonko olet tähän asti punttaillut? Itse muistan nostaneeni joskus nuorena poikana penkistä 70 kg. Nyt kun lähes parin kymmenen vuoden jälkeen palasin "voimailun" pariin, niin kesällä jumppailin ensin omalla painolla ja käsipainoilla pitkiä sarjoja parin kuukauden ajan (melko pitkät sarjat muuten!) :puntti:

Nyt olen arskaa tehnyt reilun 2 kk ajan ja syönyt hyvin niin että paino on noussut viitisen kiloa. Penkkimaksimi on nyt 90 kg, vaikka en siihen ole montaa ajatusta/yritystä uhrannutkaan. Eli jos Superstock rehellisesti ja ahkerasti tätä ohjelmaa noudatat ja syöt hyvin, niin onhan sulla potentiaalia vaikka 80 kg penkkimaksimiin jouluna. Tämä ei tosin sen kannalta ole varmasti paras ohjelma, mutta tuon verran voi "sivutuotteenakin" tulla.

Huomattavimmat tulokset tulee aloittelijalle varmasti siinä parin ekan kuun aikana, minkä jälkeen tää on sitten kai vaan pitkää puurtamista... jouluun asti on vielä 30 treenikertaa, jotka pitää ekaks tehdä, että ei muuta kuin rautaan kiinni! :whip:

Ite päädyin parin kuukauden tekemisen jälkeen hieman modifioimaan arskaa koska tuntui siltä, että kehitys alkaa hiipumaan. Liikkeet ja sarjamäärät ovat edelleen samat, mutta toistomääriin hain pientä vaihtelua ja progressiota niiden kautta. Siitä ehkä lisää tuonnempana.

Aattelin ite ottaa tän ohjelman nyt käyttöön, ei nimittäin jää hirveesti aikaa talvella laskemisen ohella. Ois sitten muutama kysymys, jotka on kyllä varmasti kysytty moneen kertaan tässä ketjussa, mutta menkööt:

Tuleeko selälle treeniä tarpeeksi?
Pitäisikö pohkeita tehdä myöskin?
Ranteet?
Äh, keksisittekö te mulle jotain kysymyksiä joita mää unohdin kysyä?

Nii, ja kiitos vastauksista etukäteen (toivoen että niitä joskus tulee :rolleyes:)

Aattelin ite ottaa tän ohjelman nyt käyttöön, ei nimittäin jää hirveesti aikaa talvella laskemisen ohella. Ois sitten muutama kysymys, jotka on kyllä varmasti kysytty moneen kertaan tässä ketjussa, mutta menkööt:

Ranteet?

Nii, ja kiitos vastauksista etukäteen (toivoen että niitä joskus tulee :rolleyes:)

Jos teet selälle normaali golden six ohjelmaa niin selälle ei tule tarpeeksi treeniä. itse en näe syytä tehdä pohkeita tän ohjelman yhteydessä. ja ranteetkin jäävät vähälle treenille.
mutta ohjelma idea onkin (minun mielestä) antaa perus voimaa aloittelevalle treenaajalle. tai treenarille joka haluaa treenata vähemmän kuin ennen ja pitää jonkinlaista voima tasoa yllä..

itse olen dietilla ja olen ottanut golden six treeniin mukaan maastavedon polvenalta ja ranskalaisen ojennusliikkeen. tavoite on pitää jonkinlaista voima tasoa yllä.

Ranteet?

Mielestäni G6 rasittaa melko hyvin koko kroppaa muutamalla isolla liikkeellä. Tietysti takareidet, pohkeet, forkut jne jäävät vähän ulkopuolelle, mutta kyllä tuolla ohjelmalla muutaman kuukauden treenaa.

Omia kokemuksia/mielipiteitä ohjelmasta(olen nyt 2 viikkoa tällä treenannut):

-Liikkeitä aika vähän, ainoastaan kyykky vie runsaasti aikaa. Mahdollistaa 1-2 ylimääräistä liikettä, esim. pohkeet.
-Selkä ja hauikset ottavat loppujen lopuksi aika vähän hittiä. Saatan lisätä pari sarjaa kulmasoutua omaan ohjelmaani tulevaisuudessa.
-Ojentajat ovat kovilla, vaikkei niille omaa liikettä olekkaan. Forkuille voi halutessaan tehdä pari sarjaa, ei mielestäni kovinkaan tärkeää.
-Takareidet eivät ota hirveästi hittiä. Jos pystyt kyykkäämään(itselläni käy alaselkään ikävästi, joten en sitä paljoa suosi...), tee pari sarjaa takareisille laitteessa.

Eipä tule muuta mieleen. Kannattaa testata ohjelmaa ja muokata siitä itselleen sopiva. Ei se ole rikos, vaikkei achnuldin ohjelmaa uskollisesti noudatakkaan :)

Itse tätä 3 kuukautta tehneenä voin sanoa, että ylä-ja alaselkä saavat tarpeeksi rasitusta. Itsellä pohkeet jäivät tietenkin jälkeen, koska tein tämän juuri niin kuin Arska sanoo. Toinen lihasryhmä joka jää liian vähälle on ojentajat. Eli todennäköisesti, kun tämän ohjelman tässä syksyn kuluessa otan tämän uudestaan kolmeksi kuukaudeksi käyttöön lisään pohje ja ojentaja liikkeet. Nämä ovat varmasti henkilökohtaisia juttuja, mutta itellä kasvoi selkä aika selvästä tämän ohjelman aikana, vaikka pelkästään noita leukoja vetelinki.

Aloitin punttisali harrastuksen kesäkuun alussa ja kaverini suosittelemana päätin ottaa tämän Arnoldin G6n käyttöön ja nyt vähän yli 4kk sitä tahkottuani päätin kirjotella tänne omista kokemuksistani ohjelman suhteen.
Aloitin ohjelman täysin samanlaisena kuin se täällä oli ja muutaman viikon sitä sellaisenaan väänsin kunnes niskan takaa punnerruksessa rupesi olkapäät temppuilemaan ja korvasinkin sen vipunostoilla sivuille ja eteen. Noin kahden kuukauden treenaamisen tuon modauksen jälkeen aloin joka toinen treeni kerta tekemään kulmasoutua ja joka toinen kerta vipunostoja eteen/sivuille. Sarja ja toisto määrät kuitenkin pidin Arnoldin ohjelman mukaisena. Treenikerrasta riippuen tein myös hauiksen välillä käsipainoilla. Aloitin siis treenaamisen täysin pohjalta ikinä rautaa suurinpiirtein nähneenäkään :david:, siitä johtuen alkupainojen pienuus , koska hion tekniikat kuosiin.

Nyt on vähän reilu pari kuukautta, kolme kertaa viikossa väännetty tälläisella ohjelmalla / sarjapainojen kehitys:

1. Takakyykky 4x10 20kg---45kg
2. Penkkipunnerrus 3x10 20kg---53kg
3. Leuanveto 3xmax 2,1,0---8,8,7
4. Kulmasoutu käsipainoilla / Vipunostot eteen/sivulle 4x10 5kg---20,5kg / 2,5kg---7,5kg
5. Hauiskääntötangolla/käsipainoilla 3x10 8kg---20,5kg / 2,5kg---12,5kg
6. Istumaannousu 3x20 20,10,8---20,20,20

Tiedä sitten voiko tuota enää G6:ksi kutsua, mutta ainakin itsellä tuon pikku modaus on toiminut ja ei se arnoldin ohjelma ole kuitenkaan kiveen hakattu. Kuten aikaisemmissakin viesteissä on mainittu huomasin itsekkin että pohkeet jäivät kyllä unholaan. Voiman ja massan kehitys suhde on aika tasoissa, ainakin näin alkuvaiheessa, mutta oman kokemuksen perusteella ohjelma sopii molempien hyvään perus kehitykseen. Itsellä kuitenkin lihasmassa kehittynyt vähäsen voimaa paremmin. Ohjelma tuntui alkukerroilla melko raskaalta, mutta parin viikon jälkeen lihakset pikkuhiljaa tajusivat tekevänsäkkin jotain. Maximeista lähinnä penkkipunnerrusta koittelen välillä, kehitys oli ihan hyvää ja toivottavasti jatkuu samanlaisena mahdollisimman pitkään (42,5kg---70kg). Mainittakoon vielä että aloitin käyttäämään Fastin Muscle+:ssaa noin 2,5kk treenin aloittamisen jälkeen ( suklaa :kuola: ).

Ylipäätään erittäin toimiva ohjelma ainakin itselle ollut ja suosittelenkin lämpimästi ihan alkuperäistä G6:tta tai jotain pientä modausta siitä. Pari viikkoa vielä tällä ja sitten ohjelman vaihtoon jotta tulisi vaihtelua , mutta uskon ottavani tämän uudelleen käyttöön jossain vaiheessa, sen verran hyvää ollut kehitys että ei jätä kyllä kylmäksi :thumbs: .

Hyvin on RedB- sarjapainot kehittynyt. Penkkaat enemmän kuin minä :(

Paljonko noussu paino tuon 4kk aikana?

Kannattaa kokeilla pystypunnerrusta. Ei pitäisi olla yhtä vaarallinen kuin niskantakaa, mutta erittäin tehokas olkapäiden kehitykselle. Ottaahan se penkkikin olkapäihin, mutta pystypunnerruksella saisit tasaisemmin osumaa koko olkapäille ja vähän lisää ojentajille.

Painoa oli huhtikuussa se 81 ja diettasin sen 72kg. Nyt ton puntin ansiosta paino on takasin siinä 80kg paikkeilla, mutta läskin sijasta jotain ihan muuta. (Pituutta se 180)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Samaten forkuille tulee mukavasti ainakin leuoissa. Pohkeista en sano mitään, itsellä ainakin kyykky tuntuu ottavan myös niihin hieman. Eiköhän se selkäkin kohtuullisen rasituksen saa, varsinkin leveällä myötäotteella. Tässä mun mielipide.

:anssi: Väitätkö että kolme sarjaa leukoja ja kolme sarjaa hauiskääntöä ei riitä hauiksille? Pelkät leuatkin riittäisivät.

Enpä ole huomannut leukojen(leveä myötäote) ottavan hauiksiin. Hauiskäännöt riittävät hyvin, oikeastaan perustelin vain miksi hauikselle tarvitaan oma liike, mutta ojentajille ei.

Aloitin punttisali harrastuksen kesäkuun alussa ja kaverini suosittelemana päätin ottaa tämän Arnoldin G6n käyttöön ja nyt vähän yli 4kk sitä tahkottuani päätin kirjotella tänne omista kokemuksistani ohjelman suhteen.
Aloitin ohjelman täysin samanlaisena kuin se täällä oli ja muutaman viikon sitä sellaisenaan väänsin kunnes niskan takaa punnerruksessa rupesi olkapäät temppuilemaan ja korvasinkin sen vipunostoilla sivuille ja eteen. Noin kahden kuukauden treenaamisen tuon modauksen jälkeen aloin joka toinen treeni kerta tekemään kulmasoutua ja joka toinen kerta vipunostoja eteen/sivuille. Sarja ja toisto määrät kuitenkin pidin Arnoldin ohjelman mukaisena. Treenikerrasta riippuen tein myös hauiksen välillä käsipainoilla. Aloitin siis treenaamisen täysin pohjalta ikinä rautaa suurinpiirtein nähneenäkään :david:, siitä johtuen alkupainojen pienuus , koska hion tekniikat kuosiin.

Nyt on vähän reilu pari kuukautta, kolme kertaa viikossa väännetty tälläisella ohjelmalla / sarjapainojen kehitys:

1. Takakyykky 4x10 20kg---45kg
2. Penkkipunnerrus 3x10 20kg---53kg
3. Leuanveto 3xmax 2,1,0---8,8,7
4. Kulmasoutu käsipainoilla / Vipunostot eteen/sivulle 4x10 5kg---20,5kg / 2,5kg---7,5kg
5. Hauiskääntötangolla/käsipainoilla 3x10 8kg---20,5kg / 2,5kg---12,5kg
6. Istumaannousu 3x20 20,10,8---20,20,20

Tiedä sitten voiko tuota enää G6:ksi kutsua, mutta ainakin itsellä tuon pikku modaus on toiminut ja ei se arnoldin ohjelma ole kuitenkaan kiveen hakattu. Kuten aikaisemmissakin viesteissä on mainittu huomasin itsekkin että pohkeet jäivät kyllä unholaan. Voiman ja massan kehitys suhde on aika tasoissa, ainakin näin alkuvaiheessa, mutta oman kokemuksen perusteella ohjelma sopii molempien hyvään perus kehitykseen. Itsellä kuitenkin lihasmassa kehittynyt vähäsen voimaa paremmin. Ohjelma tuntui alkukerroilla melko raskaalta, mutta parin viikon jälkeen lihakset pikkuhiljaa tajusivat tekevänsäkkin jotain. Maximeista lähinnä penkkipunnerrusta koittelen välillä, kehitys oli ihan hyvää ja toivottavasti jatkuu samanlaisena mahdollisimman pitkään (42,5kg---70kg). Mainittakoon vielä että aloitin käyttäämään Fastin Muscle+:ssaa noin 2,5kk treenin aloittamisen jälkeen ( suklaa :kuola: ).

Ylipäätään erittäin toimiva ohjelma ainakin itselle ollut ja suosittelenkin lämpimästi ihan alkuperäistä G6:tta tai jotain pientä modausta siitä. Pari viikkoa vielä tällä ja sitten ohjelman vaihtoon jotta tulisi vaihtelua , mutta uskon ottavani tämän uudelleen käyttöön jossain vaiheessa, sen verran hyvää ollut kehitys että ei jätä kyllä kylmäksi :thumbs: .

:thumbs:

Mites ruokavalion laita? Onko muuttunut entisestä?
Kuin hifistelyksi on mennyt niitten kans?

Ja muutenkin muilta kyselisen että te jotka oletta saanet hyviäkin tuloksia tällä ohjelmalla, niin onko ruokavalio ollut millä mallilla? Onko kuinka tarkkaan katottu mitä suuhun tulee laitettua?

Ruokavaliosta sen verran että ihan aamupala -- kouluruokailu -- kotona jotain välipalaa (Danonen persikka jogurtti :kuola: ) -- puntin jälkeen palkkari -- iltapala. Ennen tuli vaan naposteltua koulupäivän aikana kaiken maailman patukoita ja juotua energiajuomia/limsoja päivisin välitunneilla. Olen jättänyt kauppareissut koulupäivän aikana vähemmälle ja jos on tullu käytyä ni ostanut lähinnä jotain rahkaa yms muuta kuin herkkuja. Eli ihan pienillä muutoksilla ollaan menty. Annos kokoja olen kans kattellut ettei tule mitää järjettömiä määriä kauhottua "ylimäärästä" ruokaa.

Ite aina illalla katon kalorilaskurilla et tulee syötyä tarpeeks. Jos jää vajaaks ni öljyä naamarii.
Jotain 3500-3700 kaloria päivässä ja proteiinia ~210g hiilaria ~400g ja rasvaa ~120.
Palkkari aina treenin jälkeen, heraa ja maltoa.

Aamupalaks tulee yleensä syötyä fazerin real leipää, paljon meetvurstia päälle, sit lisäks
ehrmanni.

Koulussa sit ateria painottuu sinne riisi/peruna + kala/kana -osastolle.
Ja tottakai paljon salaattia. Muutama leipä ja lasi maitoa.

Välipalaks sama kun aamupala, mut siihen joku hedelmä ja jotain enemmän hiilaripitosta vielä kylkeen.
Joskus tulee tässä kohtaa napsittua karkkia.

Iltapäivällä tulee syötyä yleensä 400g jauhelihaa :kuola: (teen jonkun kastikkeen tai lihapullia) ja perunaa tai makaroonia.

Sit vielä välipalaks omena ja jotain mitä kaapista löytyy, iltapalaks sama kuin aamupalaks.

Joku kokenut voiskin tässä samalla kommentoida että meneekö nyt syömiset päin helvettiä. :david:

E. Tänään tullut vähän mässäiltyä liikaa: 4209 kaloria, 230g prot 430g hh ja 150g rasvaa, netin laskurin mukaan. :dance:

Hauis nyt palautuu melko nopeasti, leuoissa se on tarkoituskin. Itse vedän leuoissa siten, että aloitan 3x6, seuraavalla 3x7. Jatkan tuota niin kauan, että menee se 10, sitten lisää painoa mukaan. Toimii ainakin minulla, tulokset nousee ja massaa tulee.

Suositut

Back
Ylös Bottom