Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Kannattaa varmaan tehdä otteella joka tuntuu enemmän siellä selässä. Itse teen leuanvedot myötäotteella.

Luulisin, että myötäote tuntuu enempi selässä, mutta vastaotteella on taas helpompi saada useampi toisto. Pitänee silti ensi kerralla yrittää myötäotteella, vaikka hankalaa onkin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen tehnyt nyt vajaa pari kuukautta tätä ohjelmaa ja
kyykky parantunut kohtuullisen hyvin. Melkeinpä joka treeniin saanut laittaa sen 2,5kg lisää vaikka aloituspainokin tuntui aikanaan jo kovalta. Penkissä ei montaa kiloa ole tullut, ehkä 2,5kg. Johtuu varmaankin siitä, että olen ainakin itse ihan paskana tuon kyykyn jälkeen jo. Siinä tärinässä on enää vaikea tehdä penkkiä saati muita liikkeitä enää kauhean kovaa.
Kaiken kaikkiaan tuntuu ihan hyvältä vaihtelulta siihen nelijakoiseen verrattuna, mitä olen ennen tätä tehnyt jo varmaan liian kauan, kun ei tuo kehitys sillä ole mitään hyvää ollut. Treenejä olen pystynyt tekemään n.5 /2vk.

arska86: vaihda niitten liikkeitten järjestys niin ettei ne vaikuta toisiinsa niin paljoa eli penkki, kyykky jne..

e: toihan on ihan sama asia kun tekis ensin hauista ja sit leukoja. ei mitään järkeä. itellä ei ainakaan penkkaaminen vaikuta mitenkään kyykkyyn.

Tässä nyt kolme vuotta salitreeniä harrastettu. Ajattelin kokeilla tota, koska itsekkin suosin raskaita liikkeitä ja uskon progressiiviseen treenaamiseen. Tossa tosin huomasi että koska koko kroppa vedetään kolme kertaa viikossa raskaita liikkeitä tehden, niin koko homma alkaa vähitellen maistumaan puulta. Siirryin takas 2-jakoseen ohjelmaan, jossa sarjamäärät, toistot ja liikkeet vaihtuvat aina kahden viikon välein. En tiedä onko yhtä tehokasta vai ei, mutta ainakin innostus nousi uudelle tasolle.

Oma mielipiteeni on että ainakin teoriassa tuo on todella hyvä tapa kasvaa, juuri liikkeiden ja progressiivisuuden takia, mutta omalla kohdallani koko homma lösähti yksitoikkoisuuteen. Voisin kokeilla samaa ohjelmaa uudestaa, mutta vain kuukauden jaksoissa.

1)Onko ideana siis progressiivisuus vai aloitetaanko täysillä ja sitte siitä nostetaan kykyjen mukaan??

2)Miten tähän kannattais lisätä pohkeet ja forkut?

Ajattelin tehdä 12reeniä tuolla alkuperäsellä ohjelmalla, sitte vaihtaa liikkeet kuukaudeksi ja sitte taas takas viimeselle kuulle.

Arnoldin kultainen kuusikkohan on varsin hyvä ohjelma kelle vain...kunhan muistaa ottaa pari asiaa huomioon:
1. Arnold oli geneettisesti superlahjakas tyyppi.
2. Hän myös douppasi

Eli jos varsinkin naturaali alkaa tota ohjelmaa käyttämään kirjaimellisesti, niin ei hyvä. Miksikö?? No koska jos lähes joka sarja joka treenissä vedetään täysin loppuun, niin ei mene kovinkaan kauan kun ollaan vedetty hermosto täysin tukkoon. Tästähän jokainen tietää mitä siitä seuraa kehitykselle :D

Mutta pienellä muutoksella toi on hyvä ohjelma.

Miksi pitäisi vetää loppuun asti? Onhan se selvää, ettei yksijakoisella vedetä sarjoja loppuun.

Kuukauden verran olen tehnyt ohjelmaa ja hyvin toimii. Hieman tuossa meinaa jäykistyä kun on jäänyt painonnostoliikkeet vähemmälle. Kaippa nuo raskaat perusliikkeet useamman kerran viikossa vaativat normaalia enemmän lihashuoltoa.

Miksi pitäisi vetää loppuun asti?.

Koska sellaiset on "ohjeet" tuohon ohjelmaan.Esim:

3. Leuanveto leveällä otteella
Tee niin monta toistoa kun pystyt, eli 3 x max.

Tietääkseni tuo 3xmax tarkoittaa ns.loppuun asti;)

Edit:voihan siinä leukoja tehdä vaikka 3x10,ja jättää joka sarjaan 5 toistoa varaa.Mutta sitten se ei olekaan enää sama ohjelma.

Moro,

Kuukausi nyt mennyt tällä ahnuldin ohjelmalla, sitä ennen oli 6kk reenitauko ja tavoitteena on ollu saada vanhoja tuloksia takaisin. Kunhan pääsen lähelle vanhoja tuloksia niin ajattelin vaihtaa single factoriin ohjelmaan.

Tässä vähän infoa mitä tähän mennessä saavutettu:

Oma paino noussut n.5kg, 86kg -> 91kg
Kyykky: 4x10x55kg -> 4x10x90kg
Penkki: 3x10x50kg -> 3x10x52,5kg
Leuat: 3x4xOmapaino -> 5xOmapaino, 2x4xOmapaino
Pystypunnerrus tangolla niskantakaa: 4x10x22,5kg -> 4x10x25kg
Hauis suorallla tangolla: 3x10x22,5kg -> 3x10x27,5kg

Eli kuten näkyy niin tulokset ovat melko mitättömiä, paitsi kyykkyyn olen tyytyväinen. Lähinnä penkki ja pystypunnerrus mietityttää, ne on junnannut lähes samassa koko kuukauden ajan. Voisko olla, että nuita tulee sitten tehtyä liikaa? Eli kannattaisko vähentää sarjoja tai jotenki tehdä noista keveämmät kun käyn kuitenkin 3x viikossa reenaamassa.

Penkin ja pystypunnerruksen tulokset saavutettiin jo toisella treenikerralla, sen jälkeen ne on junnannut tuossa, jos lisään painoa niin ei mene täydet sarjat ja välillä on käyty aloituspainoissakin ku nuokaan tulokset ei tunnu joka kerta tulevan.

Odotukset penkin kehittymiselle ei ole olleetkaan suuret, mutta tuntuu kyllä että teen jotain väärin kun luulisi edes lihasmuistilla olevan sen verran vaikutusta asiaan että painot nousis hieman nopeammin. Ennen reenitaukoa tein penkkiä 2x6x85kg.

En myöskään usko että syön liian vähän, kun tuo paino on kuitenkin noussut kokoajan.

Kyselisin tässä sellaista, että kun palaatte kevyeltä viikolta niin jatkatteko samoilla painoilla mihin jäitte ennen kevyttä viikkoa, vai alotatteko esim. 3:n vkon sarja painoista nostamaan taas?

Kyselisin tässä sellaista, että kun palaatte kevyeltä viikolta niin jatkatteko samoilla painoilla mihin jäitte ennen kevyttä viikkoa, vai alotatteko esim. 3:n vkon sarja painoista nostamaan taas?
Samoilla tai jopa isommilla painoilla, jos minulta kysytään. :thumbs:

Arnoldin kultainen kuusikkohan on varsin hyvä ohjelma kelle vain...kunhan muistaa ottaa pari asiaa huomioon:
1. Arnold oli geneettisesti superlahjakas tyyppi.
2. Hän myös douppasi

Eli jos varsinkin naturaali alkaa tota ohjelmaa käyttämään kirjaimellisesti, niin ei hyvä. Miksikö?? No koska jos lähes joka sarja joka treenissä vedetään täysin loppuun, niin ei mene kovinkaan kauan kun ollaan vedetty hermosto täysin tukkoon. Tästähän jokainen tietää mitä siitä seuraa kehitykselle :D

Mutta pienellä muutoksella toi on hyvä ohjelma.

Mutta sitä muutosta ei tietystikään kannata muille kertoa??

Onkohan meikän tekotavassa jotain vikaa, kun tuntuu että kun teen tota ohjelmaa säännöllisesti kolme kertaa viikossa niin seuraavana päivänä ei tunnu juuri missään. Kait sitä sitte pitäisi välillä vaihdella liikkeitä tms.

Onkohan meikän tekotavassa jotain vikaa, kun tuntuu että kun teen tota ohjelmaa säännöllisesti kolme kertaa viikossa niin seuraavana päivänä ei tunnu juuri missään. Kait sitä sitte pitäisi välillä vaihdella liikkeitä tms.

Ei sen tarvii tuntua vaan näkyä.

Niin eli aikasemmassa postauksessanihan sen jo kerroin. Hermosto menee tukkoon kun aina joka sarja vedetään loppuun.

Ratkaisu: jätä joka sarjaan 2-3 toistoa varaa :)

Mitenpä progressio sitten, ohjelmassahan lisätään painoa kun liikkeen vikassa sarjassa menee 12(-14) toistoa. Mutta jos joka sarjaan jätetään muutama toisto reserviin, niin milloin tiedän että on aika lisätä rautaa?

Mitenpä progressio sitten, ohjelmassahan lisätään painoa kun liikkeen vikassa sarjassa menee 12(-14) toistoa. Mutta jos joka sarjaan jätetään muutama toisto reserviin, niin milloin tiedän että on aika lisätä rautaa?

Kun menee se 12 toistoa niin ettei sarja mene loppuun asti. Ja tuo 12 kokeillaan siinä viimeisessä sarjassa tietty. Kyllä sen tuntee, jos menee sarjat helposti, niin lisää painoa.

Kun menee se 12 toistoa niin ettei sarja mene loppuun asti. Ja tuo 12 kokeillaan siinä viimeisessä sarjassa tietty. Kyllä sen tuntee, jos menee sarjat helposti, niin lisää painoa.

Jep, eli fiilispohjalta siis. hmm.. pitää kokeilla, tiedän jo että ongelmana mulla tulee olemaan se että en malta pitää niitä rautoja kohtuullisena vaan olen liian ahneesti lisäämässä painoa. Kiitos vinkeistä!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom