Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Lieneekö nyt ihan järkevää jättää treenin raskain ja IMO tärkein liike pois, ja "korvata" se jollain "loikilla"? Mitä nuokin sitten lienee, mulle tulee mieleen joku keijukaistanssi kukkakedolla.:D

Ihan hyvää kehitystähän noissa muissa liikkeissä on tullut. Miksi teet noin pitkiä sarjoja haukkaria?
Jep ei ole kyllä mitään järkeä 20 toiston haukkareita tehdä, 3x10 ftw.

Jep ei ole kyllä mitään järkeä 20 toiston haukkareita tehdä, 3x10 ftw.
No en mä nyt ihan noin jyrkästi menis sanomaan, voi se joillekin ihmisille ainakin vaihtelun vuoksi toimiakin. Mutta kysyin vaan, että onko tähän joku erityinen syy. Ite en kyllä tekis noin pitkiä sarjoja, mulle tuntuu muutenkin lyhyet toimivan yleensä paremmin.

Jep, ihme kun puolella porukasta tuntuu olevan hinku "korvata" kyykky ja muut paskamaiset liikkeet "lenkkeilyllä", "loikilla" tai parhaimmillaan puolivillaisilla prässisarjoilla.

Voisiko samantien hauiskäännönkin jättää pois ja korvata vaikka runkkaamisella:dance2:?
Itseäni aluks pelotti, että telon itteni ku kyykkyä teen ja tein ekaks viikon käsipainojen kaa kyykkyä, mutta sitten ihan normisti rupesin kyykkäämään ja nätisti rupee sujumaan jo :)

Kyllähän tuo kyykky G6:ssa on aika tärkeä, ja ylipäänsäkin voimanosto- tai bodaustyyppisessä treenissä varmaan hyvä liike. Mutta jos tavoitteet on muualla kuin voiman tai lihasmassan kehittämisessä, niin voi kai sitä sitten tehdä jotain lajinomaisempaa. Kun eihän tuo syvältä ponnistaminen ole kovin luonnollinen liike monessakaan urheilulajissa.

Eli kyykky on siis ilman muuta hyvä jalkojen perusliike. Mutta voi sille olla ihan hyviäkin perusteluita, että joku ei sitä tee. Toki vähintään yhtä usein on myös niin, että kyykkyä ei tehdä, koska se on raskas liike ja sen takia koetaan se epämiellyttäväksi.

Ja ennen kuin mun lynkataan täällä, niin itse teen kyllä kyykyt ihan mukisematta.

Kyllähän tuo kyykky G6:ssa on aika tärkeä, ja ylipäänsäkin voimanosto- tai bodaustyyppisessä treenissä varmaan hyvä liike. Mutta jos tavoitteet on muualla kuin voiman tai lihasmassan kehittämisessä, niin voi kai sitä sitten tehdä jotain lajinomaisempaa. Kun eihän tuo syvältä ponnistaminen ole kovin luonnollinen liike monessakaan urheilulajissa.

Eli kyykky on siis ilman muuta hyvä jalkojen perusliike. Mutta voi sille olla ihan hyviäkin perusteluita, että joku ei sitä tee. Toki vähintään yhtä usein on myös niin, että kyykkyä ei tehdä, koska se on raskas liike ja sen takia koetaan se epämiellyttäväksi.

Ja ennen kuin mun lynkataan täällä, niin itse teen kyllä kyykyt ihan mukisematta.
Omassa tapauksessa korvaan kyykkyreenin esimerkiksi:

2x10 loikka kevyemmin
4x5 loikka
4x5/jalka kinkka eli yhdenjalanloikka
4x5 tasajalkaloikka
2x10 loikka

Toinen vaihtoehto:
15-20x10sek nopeusloikka sauvojen kanssa "pystysuoraan" rinteeseen

Kolmas vaihtoehto:
20x45sek rinneloikkaharjoitus rinteeseen

Eli tavoitteet on hieman muuallakin kuin siinä paljonko tulee rautaa ylös.

Ei sillä, julmetun hyvä liike kyykky on, mutta omassa reenailussa salilta tulee haettua enemmän keskivartalo/ylävartalovoimaa.

20 toiston haukkaria tein sillä tuntui että näin alkuun sillä saa sen tennispallon nahan alle pinkeelle ;) Eli fiilispohjalta kehitys tuntui paremmalta näin alkuun pidemmällä sarjalla.

Edit: Jokainen epäilijä voi tulla kokeilemaan miltä tuntuu kerätä viimeisten kymmenen 45sekuntin kovan rinneloikkavedon jälkeen itseään pururadan pinnasta.

Tuossakin kyseisessä harjoituksessa ei alkuun mennyt kuin vajaat kymmenen tehokasta 45 nousua, mutta siitä vähitellen toistomäärä on noussut 20. Ja jos tuntuu liian kevyeltä, voi etsiä jyrkemmän nousun!

Tossa äskeisen viestin loikkatreenissa vedetään aika puhtaasti lajinomaista lihaskuntotreeniä. Myös yläkroppatreenit voisi vetää tarvittaessa lajinomaisin lihasharjoittein. Golden Six ei ole niitä ajatellen paras ohjelma. Ohjelmassa on tarkoitus kehittää lihasmassaa ja yleistä lihaskuntoa.

Eli tavoitteet on hieman muuallakin kuin siinä paljonko tulee rautaa ylös.
Aivan sama. kyykystä saa lisää voimaa, jota tarvitset myös noissa nopeus yms. harjoitteissa.

Lajinomaisen harjoitteen tekisin ehkä eri päivänä, kuin muut lihasharjoitteet (Golden Six). Esim. 2 kertaa viikossa kultainen kuusikko, ja 2 kertaa viikossa lajinomaiset harjoitteet + muut treenit (esim. lenkki). Kaudella ei varmaan erikseen kannata tehdä kultaisen kuusikon kaltaista ohjelmaa edes yläkropalle, vaan lajitreenit ja kevyet lihasharjoitteet riittää.

Kyykkyä voi minkä lajin harrastaja tahansa tehdä ihan hyvin tämän ohjelman mukaan, ja sen lisäksi noita loikkatreenejä jos siltä tuntuu. Kyykky kehittää voimaa ja tarvittavaa massaa, jonka jälkeen lajiharjoitteilla tai lajitreeneissä voidaan kehittää lihashermotus kohdalleen.

20 toiston haukkaria tein sillä tuntui että näin alkuun sillä saa sen tennispallon nahan alle pinkeelle ;) Eli fiilispohjalta kehitys tuntui paremmalta näin alkuun pidemmällä sarjalla.
Joo, tuntuma ja pumppi on varmasti kovempi kuin kympin sarjoissa, mutta väittäisin että 95%:lla ihmisistä kympin sarjat silti kasvattaa lihasta paremmin kuin kahden kympin. välillä on tietysti hyvä vaihdellakin sarjan pituuksia, mutta en mä kyllä lähtis perustreeninä vetämään mitään kahen kympin sarjoja.

Tuli tuossa G6:sta mieleen kun ei jaksanu leukoi oikein vetää kunnolla alkuun niin jätin hauberi reenin kokonaan pois (ainakin joksikin aikaa) niin johan leukojen veto muuttui nousujohteiseksi.
Muillekkin yli 100kg laihaläskeille vois toimia, jos leuan veto jää junnaamaan alkuun niinkuin mulla.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive (6 kg)

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Tuli tuossa G6:sta mieleen kun ei jaksanu leukoi oikein vetää kunnolla alkuun niin jätin hauberi reenin kokonaan pois (ainakin joksikin aikaa) niin johan leukojen veto muuttui nousujohteiseksi.
Muillekkin yli 100kg laihaläskeille vois toimia, jos leuan veto jää junnaamaan alkuun niinkuin mulla.
Mitenkä se habatreeni vaikuttaa leukoihin?
Vai meinaatko et habakääntöjen jälkeen ei jaksanu leukoja?
Vaihda niiden paikkaa sit jos siitä on kiinni.
Kyllä mulla palautuu kaikki lihakset ihan hyvin yhdessä päivässä, etteikö jaksais seuraaval kerral leukoja kun on vetäny edellisellä kovan hauisreenin...

Joo ei missään tapauksessa niitä hauiskääntöjä ennen leuanvetoa. Mutta voi noi haukkarit ihan hyvin jättää kyllä poiskin, jos siltä tuntuu.

Tossa äskeisen viestin loikkatreenissa vedetään aika puhtaasti lajinomaista lihaskuntotreeniä. Myös yläkroppatreenit voisi vetää tarvittaessa lajinomaisin lihasharjoittein. Golden Six ei ole niitä ajatellen paras ohjelma. Ohjelmassa on tarkoitus kehittää lihasmassaa ja yleistä lihaskuntoa.

Aivan sama. kyykystä saa lisää voimaa, jota tarvitset myös noissa nopeus yms. harjoitteissa.

Lajinomaisen harjoitteen tekisin ehkä eri päivänä, kuin muut lihasharjoitteet (Golden Six). Esim. 2 kertaa viikossa kultainen kuusikko, ja 2 kertaa viikossa lajinomaiset harjoitteet + muut treenit (esim. lenkki). Kaudella ei varmaan erikseen kannata tehdä kultaisen kuusikon kaltaista ohjelmaa edes yläkropalle, vaan lajitreenit ja kevyet lihasharjoitteet riittää.

Kyykkyä voi minkä lajin harrastaja tahansa tehdä ihan hyvin tämän ohjelman mukaan, ja sen lisäksi noita loikkatreenejä jos siltä tuntuu. Kyykky kehittää voimaa ja tarvittavaa massaa, jonka jälkeen lajiharjoitteilla tai lajitreeneissä voidaan kehittää lihashermotus kohdalleen.
Oon täysin samaa mieltä. Golden six:llä on tarkoitus hankkia niitä lihoja joita jalostaa etiäpäin. Kyykky on aikanaan ollut osa salireeniä, mutta tälllä hetkellä sen poisjättäminen antaa enemmän hyötyä muihin jalkareeneihin kuin sen mukaanottaminen saliharjoitteluun.

Mitenkä se habatreeni vaikuttaa leukoihin?
Vai meinaatko et habakääntöjen jälkeen ei jaksanu leukoja?
Vaihda niiden paikkaa sit jos siitä on kiinni.
Kyllä mulla palautuu kaikki lihakset ihan hyvin yhdessä päivässä, etteikö jaksais seuraaval kerral leukoja kun on vetäny edellisellä kovan hauisreenin...

Joo siitä palautumisesta ainakin itsellä on kiinni:( ei palaudu niin ei jaksa vetää leukoja ja kommentti olikin tarkoitettu huonokuntoisille laihaläskeille jotka ihmettelee miks ei jaksa vetää kolmee kertaa viikkoon maksimi leuanveto treeniä :piis:

edit: itse olen sellanen huonokuntoinen laihaläski myös

Tein arskoja ekan kerran tänään. Kyykyn korvasin (ei iha aikuisten oikeesti pysty hei) jalkaprässillä ja sillä perselaitteella jossa istutaan kelkassa. Kun tein istumaannousut viimesenä, tuntu ettei pysty enää edes kävelemään kun oli jalat kokonaan melko tulessa. Penkkiä ei saanut edes pienillä painoilla kunnolla pystypunneruksen jälkeen. Katotaan nyt muutama viikko mitä tulee.

Tein arskoja ekan kerran tänään. Kyykyn korvasin (ei iha aikuisten oikeesti pysty hei) jalkaprässillä ja sillä perselaitteella jossa istutaan kelkassa. Kun tein istumaannousut viimesenä, tuntu ettei pysty enää edes kävelemään kun oli jalat kokonaan melko tulessa. Penkkiä ei saanut edes pienillä painoilla kunnolla pystypunneruksen jälkeen. Katotaan nyt muutama viikko mitä tulee.
Miksi sä olet pystypunnertanut ennen penkkiä kun penkki kuuluisi tulla tässä heti kyykyn jälkeen?

Tissit oli ennestään jo niin kipeät että meinasin jättää kokonaan väliin. Oli pää täynnä agrea niin päätin kuiteski penkata. Miksi löydän "Arnold Golden Six" nopealla googletuksella vain yhdeltä englanninkieliseltä foorumilta?

Kuitenkin on hyvä muistaa ku tekee golden sixiä, että annetaan palautua kropan ja muistetaan syödä. Kun mietitään Arskaa tekemässä aikoinaan Golden sixiä niin tais poika vetää muutaman aterian päivässä. Ja tais jauhoja mennä myöskin.

Kun aloitetaan golden six, niin alussa tehdään sellaisilla painoilla että varmasti pystyy tekemään ohjelman läpi ongelmitta. Löydetään ns. oma taso, josta lähdetään ponnistamaan ylöspäin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom