Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Täytyykö painojen olla vakio joka sarjassa, vai saako ottaa pois, jos näyttää siltä ettei tuu toista/kolmatta kymppiä samalla painolla?

Itse lykkisin samalla painolla ja ensi kerralla ne kympit täyteen. Ellei korotusta nyt ole ammuttu niin pahasti yli, että tulee joku kutonen jo tokalla sarjalla.

Vähän ihmetyttää että joka threadissa kaikkien ohjelmissa vatsoja tehdään se 3 sarjaa väsyneenä lopputreenistä. Tässäkin ohjelmassa 3x istumaannousu. Itse näkisin että vatsa ja alaselkälihakset on kaiken urheilun perusta ja niitä pitäisi treenata reilusti.

Joskus tein itsekkin hetken aikaa lähes samanlaisella ohjelmalla kuin arskan ohjelma, mutta vatsoja väänsin 6 sarjaa per treeni ja vielä viikonloppuisin yksi vatsareeni kotona. En tiedä muiden mielipiteistä mikä on kenellekkin riittävästi, mutta itse tekisin 2 vatsaliikettä / treeni ja myös alaselkä mukaan ohjelmaan.

Vähän ihmetyttää että joka threadissa kaikkien ohjelmissa vatsoja tehdään se 3 sarjaa väsyneenä lopputreenistä. Tässäkin ohjelmassa 3x istumaannousu. Itse näkisin että vatsa ja alaselkälihakset on kaiken urheilun perusta ja niitä pitäisi treenata reilusti.

Joskus tein itsekkin hetken aikaa lähes samanlaisella ohjelmalla kuin arskan ohjelma, mutta vatsoja väänsin 6 sarjaa per treeni ja vielä viikonloppuisin yksi vatsareeni kotona. En tiedä muiden mielipiteistä mikä on kenellekkin riittävästi, mutta itse tekisin 2 vatsaliikettä / treeni ja myös alaselkä mukaan ohjelmaan.

Esimerkiksi tämä G6 on hyvin pelkistetty yksijakoinen ohjelma, eikä siihen yksinkertaisesti mahdu erikseen useita vatsa- ja alaselkäliikkeitä. Toki niitä voi joku siihen fiiliksen mukaan lisäillä, mutta se sitten vie aikaa ja tehoja muilta, kokonaisvaltaisemmilta ja raskaammilta, liikkeiltä.

Alaselkähän saa ohjelmassa varsin kovaa rasitusta takakyykystä (vielä kolmesti viikossa 4 sarjaa), ja meneehän tuo kyykky käsittääkseni myös syviin vatsoihin.

Itse muutin tähän ohjelmaan ja ihmettelin tuota vatsojen SUURTA määrää, ennen tein kolme reeniä viikossa missä yksi sarja vatsoja per harjoitus. Toi kolme on siis mielestäni paljon, juuri ja juuri palautuu seuraavaan treeniin. Teetkö ne vatsat varmasti kunnon tuntumalla, eikä millään heilunalla? Sitten kun vielä kyykkyjä tulee 4 sarjaa per treeni ja ilman vyötä tietenkin niin siinäkin on keskivartalo kovilla.

Miksi tässä on hauiksille yksi liike? Ite kun olen treenannut 1-jakoisella en ole koskaan edes miettiny että tekisin jotain muuta kuin isoja perusliikkeitä.

Itse tuli myös kokeiltua tätä ohjelmaa joskus ennen joulua yksi kuukausi ja tuntui hieman huonolta... Tein ite muutaman lisäyksen ja poistin jotain ja silloin sain erittäin hyvän ohjelman, joka oikeestaan oli ekaa kertaa itselläni kunnon ohjelma jonka suoritin kunnialla loppuun.

Treenailen siis nykysin 3-jakoisella 4x viikossa ja vatsoja teen 3 treeninä. Sarjoja tulee jokaisella vatsa kerralla sellainen 8-10 ja toistot ovat siellä 10 paremmalla puolella. 2-3 liikettä per kerta ja voin kertoa että polte on kyllä mahtava kun viimeisiä sarjoja tekee.

Vatsojahan voi treenata käytännössä vaikka joka päivä koska "vatsat eivät voi mennä ylikuntoon". Täältä löysin monia hyviä vinkkejä vatsareeniini vaikkei sivusto olekkaan suoraa potaamiseen tehty :
http://www.voimaharjoittelu.fi/artikkelit?a=viewArticle&article_id=1465

Suosittelen muillekkin tätä ohjelmaa tehdessä vaikkapa yksi erillinen kotitreeni vatsoille vaikkapa jos treenipäiväsi on ma ke pe niin lauantaina on hyvää aikaa sählätä kotona yksi kunnon vattareeni :)

Treenailen siis nykysin 3-jakoisella 4x viikossa ja vatsoja teen 3 treeninä. Sarjoja tulee jokaisella vatsa kerralla sellainen 8-10 ja toistot ovat siellä 10 paremmalla puolella. 2-3 liikettä per kerta ja voin kertoa että polte on kyllä mahtava kun viimeisiä sarjoja tekee.

Vatsojahan voi treenata käytännössä vaikka joka päivä koska "vatsat eivät voi mennä ylikuntoon". Täältä löysin monia hyviä vinkkejä vatsareeniini vaikkei sivusto olekkaan suoraa potaamiseen tehty :
http://www.voimaharjoittelu.fi/artikkelit?a=viewArticle&article_id=1465

Suosittelen muillekkin tätä ohjelmaa tehdessä vaikkapa yksi erillinen kotitreeni vatsoille vaikkapa jos treenipäiväsi on ma ke pe niin lauantaina on hyvää aikaa sählätä kotona yksi kunnon vattareeni :)

Taitaa olla yksilöllistä myös tuo vatsalihojen treenaaminen, kun tuntuu itsellä käyvän niin jotta mitä enempi treenaa vatsalihaksia sitä vähemmän painoa saa laittaa kyykätessä. G6 menossa viidettä viikkoo ja joutu vähentää vatsaliikkeet kahteen treenikertaan viikossa. Tuntu et ei keskivartalo pidä, kun alko ottaa kymppejä yli satkulla mut nyt taas tuntuu hyvälle kun vähenti keskivartalo reeniä.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Taitaa olla yksilöllistä myös tuo vatsalihojen treenaaminen, kun tuntuu itsellä käyvän niin jotta mitä enempi treenaa vatsalihaksia sitä vähemmän painoa saa laittaa kyykätessä. G6 menossa viidettä viikkoo ja joutu vähentää vatsaliikkeet kahteen treenikertaan viikossa. Tuntu et ei keskivartalo pidä, kun alko ottaa kymppejä yli satkulla mut nyt taas tuntuu hyvälle kun vähenti keskivartalo reeniä.

Juu on varmasti aika yksilöllistä. Itselläni vatsat palautuu nopeasti ja ainakin tähän mennessä vatsaliikkeitä on saanut tehdä niin paljon kuin vain viitsii. Kuulostaa kuitenkin itsesi tapauksessa ettet ole aikaisemmin tehnyt riittävästi vatsoja?? tai sitten liian pitkiä sarjoja, jos keskivartalo alkaa pettämään jo 10 sarjoissa.

kannattaa tehdä myös ne vatsat ihan rauhallisesti ilman että pito katkeaa, ja yllä mainittu lisäpaino varmistaa ettei pysty tekemään kuin muutaman sarjan tai muuten ei ehdi palautumaan seuraavaan kertaan. Vatsalihakset on kuitenkin lihas siinä missä hauiskin, eikä sitäkään voi älyttömiä määriä tehdä.

Miten olisi parasta soveltaa arnoldin golden sixiin, isoa panostusta maximin nostosta kyykkyyn ja penkkiin?

Eli jos tekisi 3x5 tai 5x5 penkkiä ja vaikka 2x6 tyylillä kyykkyä...

Kyykky varsinkin pitäisi hinata noin 40kg asti että saisin tuon tavoitteen 1,5xoma painon ylös..

Meneekö tää siis joka viikko Ma-Ke-pe? että ei siis ma-ke-pe-su-ti-to-la-ma-ke-pe jne.
vaan siis la ja su lepopäiviä?

Voithan sä tehdä vaikka ti, to, la jos se sulle paremmin sopii. Kunhan jätät sen pari päivää taukoa taas ennen uutta kiertoa, niin ehdit palautua. Eli perusidea tosiaan toi yllämainittu.

Eihän se lihas nääs tiedä minä päivänä se työskentelee :rolleyes:

Sori turha off-topic.

Itse asiaan---> Treenannu nyt jonkin aikaa tällä ja hyvin skulaa. Leukojen tilalle tosin tehnyt joka toisessa treenissä kulmasoutua. Muuten ei mitään valittamista ja aion se pari kuukautta tätä vääntää.

Sillon ku mä tein tällä ohjlemal. tein niinku ma-ke-pe-su-ti-to-la-ma-ke-pe... eli joka toinenpäivä. Mutta tietysti jos ei ole mahdollisuutta reenata niin usein niin voi sen tehä ma-ke-pe :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom