Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Aika sopivalta ajalta vaikuttaa. Ei kai punttitreenin ylipäätään pitäisi kestää kauempaa. Mitens olette jaksaneet aerobisia tehdä arnoldin aikana?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuo Arnoldin Golden Six on takuuvarmasti toimiva perusohjelma. 2-3 kertaa viikossa suoritettuna se takaa useimmille, erityisesti treenien alkutaipaleella oleville tai kehityksessään pysähtyneille, monimutkaisten ohjelmien viidakkoon sotkeutuneille, tervettä puhdasta lihasmassan ja voiman kasvua.

Pohkeet rasittuvat jalkakyykyssä kohtuullisesti, eikä mielestäni ole ongelma, ettei niitä treenissä ole. Ylipäänsä aloittelevan treenaajan kehosta on hyvin pitkälle täysin mahdotonta sanoa, mikä lihasryhmä olisi jäljessä ja erityisesti mikä lihasryhmä pitkällä tulevaisuudessa tulee vaatimaan erityishuomiota.

Yksijakoinen "perusohelmien äiti" on erittäin toimiva ratkaisu myös kokeneemmalle treenaajalle, jolla on, syystä tai toisesta, ollut pitkä tauko aktiivisessa kuntosaliharjoittelussa. Olen itse esimerkki tällaisesta tapauksesta ja olenkin esitellyt yksijakoista come back-treeniäni, ruokavaliota, aiempia tuloksiani ym. ketjussa 1-jakoinen ohjelma ja lihasmuisti. Olen linkittänyt ketjuun valokuvat kesäkuun lopun "rantakunnosta" ja 1,5 kk treenien ja n. 2 vko dieetin aloittamisen jälkeisestä kunnosta. Kuvat voivat valaista ihmisille esimerkkiä sekä yksijakoisen perusohjelman toimivuudesta että lihasmuistin merkityksestä. Lihasmuisti-ilmiö on useiden lisäravinnefirmojen mainosten before- ja after-kuvien selittävä tekijä, ei niinkään mainoksessa markkinoitu lisäravinne.

Linkki ketjuun:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=51098

Hyviä treenejä kaikille!

Perjantaina ohjelma käyntiin ja aika kovalta tuntui, kun olo ei ollut mitä parhain treenatessa eikä sen jälkeen. 2 min palautukset tuntuivat aivan riittämättömiltä ja jouduinkin puolessa välissä löysäämään tahtia. No, illalla sitten pukkasi kuumeen päälle ja viikonloppu on mennyt makaillessa. Toivottavasti perjantain huhkiminen ei pahentanut tautia.

Perjantaina ohjelma käyntiin ja aika kovalta tuntui, kun olo ei ollut mitä parhain treenatessa eikä sen jälkeen. 2 min palautukset tuntuivat aivan riittämättömiltä ja jouduinkin puolessa välissä löysäämään tahtia. No, illalla sitten pukkasi kuumeen päälle ja viikonloppu on mennyt makaillessa. Toivottavasti perjantain huhkiminen ei pahentanut tautia.

Sori, mutta ei voi kun nauraa:D Vakavasti ottaen perse juttu:piis:

Doddi, nyt on pari viikkoa kultaista kuusikkoa takana ja kylläpä maistuu nannalta:)
Ehdottomasti ohjelma, jonka avuin mennään pitkälle. Sarjapainot nousseet näinkin lyhyessä ajassa huomattavasti:

Kyykky 60,0kg-> 67,5kg
Penkkipunnerrus 42,5kg-> 50,0kg
Leuat 7,6,5-> 9,7,6
yms.

Seuraava 2vk sessio vedetään 8 toiston sarjoilla kympin sijasta ja leukojen tilalle kulmasoutuja.

Itse käytin kesän ajan jonkinlaista ristisiitosta HST:n ja Arskan kultaisen kuusikon välillä ja toimi ainakin minulla mainiosti.

Sarjapainot nousi mukavasti meikäläiselläkin ja lihasta onnistuin hankkimaan kevään/kesän aikana puolisentoista kiloa.

Lisäksi ehdottomana plussana kyseinen ohjelma toi vaihtelunsa vuoksi mukavan buustin nykyiselle jaotellulle ohjelmalla, jonka tyylisiin treeneihin sekä pää että kroppakin oli jo jollainlailla ennen kokeilua ehtineet tottumaan.

Ensimmäinen testikerta kultaista kuusikkoa takana. Meni tosiaan sopivien sarjapainojen hakuun pääosin, mut kyllä on paikat kipeät. Taitaa olla aika toimiva ohjelma. Ja perkeleellisen rankka, vaikka onkin vain kuusi liikettä + mä tein loppuun forkkuja.

Nyt jo 4vk takana näillä treenimetodeilla. Viimeset 2vk taistelin 8 toiston mittasilla sarjoilla ja kehitys ollut sairaan nopeaa! Varsinkin kyykyssä ja kulmasoudussa sarjapainot kasvavat hirveellä sykkeellä. Ainut liike jossa painot junnanneet lähes paikoillaan on niskan takaa punnerrus.
Tuossa muutaman liikkeen kehitys 2vk ajalta!:

Kyykky 3*8* 70,0kg -> 3*8* 80,0kg
Penkki 3*8* 52,5kg -> 3*7* 57,5kg
Kulmasoutu 3*8* 55,0kg -> 3*8* 67,5kg

Mahtaako tuo alaselkä saada tarpeeksi rasitusta tällä ohjelmalla? Vatsoille on oma liike, mutta ainoa liike, joka ottaa selkään on takakyykky... vai?

Mahtaako tuo alaselkä saada tarpeeksi rasitusta tällä ohjelmalla? Vatsoille on oma liike, mutta ainoa liike, joka ottaa selkään on takakyykky... vai?

jos siltä tuntuu, esim. keskiviikon kyykkytreenin voi korvata vaikka tekemällä mavea 4x5 tjsp.

Itse olen tehnyt alaselälle 3*maxit vastapainoksi vatsojen vedoille. Ei se ota hirveesti aikaa ja alaselkä pysyy paremmassa kuosissa.:thumbs:

Kiitos Arska!

Asiaan, ohjelmaa on takana nyt 6 viikkoa ja olen todella tyytyväinen. Vähän taustaa, eli aloitin painojen nostelun tänä keväällä ja jalkoja en ole harjoitellut oikeastaan koskaan mikä näkyy tuloksista.

Tulokset 6 viikoa sitten verrattuna nykyiseen.

penkki 3x10 58kg----->3x8 70kg
kyykky 4x10 30kg----->3x10 50kg
niskantakaapunnerrus 4x10 30kg------>4x10 34kg
hauiskääntö käsipainolla 3x10 17kg----->3x10 18.6kg
hauis tangolla 3x10 30kg----->3x10 34kg
oma paino on noussut 88kg----->92kg

Eli todella tyytyväinen olen ollut. Ennen tätä ohjelmaa kehitys oli pysähtynyt kuin seinään ja penkki jumitti 1.5kk 58:ssa kilossa. Lisäravinteet otin avuksi 2 viikkoa sitten (Scinset whey proteiini, on muuten oikeasti hyvää! parasta mitä olen ikinä maistanut. SF Sportin after training, järkyttävää paskaa! Oksennus meinaa lentää. Ja lisäksi kreatiinia on tullut otettua ohjeiden mukaan...Ruokapuoli on nyt muutenkin laitettu kuntoon, eli proteiineja pyritään saamaan tuo 2g/painokilo ja rasvoja olen vähentänyt mutta syön usein ja paljon joten 3000-4000 kaloria päivässä tulee syötyä.Tästä on hyvä jatkaa ja motivaatiota riittää!!!!

Eilen vedin eka treenin Arskan ohjelmalla. Aivan saatanan raskas treeni. Aiemmin oon näköjään vaan hifistelly jotain satujumppaa. Mutta nyt on kyllä paikat niin kipeänä, että en tajua miten pystyn vatämään huomenna taas saman treenin. Eilen meni kaikkien liikeiden viiemeset sarjat loppuun saakka. Toistoja tuli viimesessä jotain 8-9, eli aika hyvin sattu kilot tankoon kohdilleen.

Niin, miten te kevennätte joitain harjoituskertoja. En usko, että pystyn vetämään kolmesti viikossa aina sarjat loppuun saakka. Kannattasko ottaa joka toinen päivä keveemmin. Esim vaihtoehtoisilla liikkeillä? vai lyhyemmillä sarjoilla? Vai kevyemmillä painoilla?

Eilen vedin eka treenin Arskan ohjelmalla. Aivan saatanan raskas treeni. Aiemmin oon näköjään vaan hifistelly jotain satujumppaa. Mutta nyt on kyllä paikat niin kipeänä, että en tajua miten pystyn vatämään huomenna taas saman treenin. Eilen meni kaikkien liikeiden viiemeset sarjat loppuun saakka. Toistoja tuli viimesessä jotain 8-9, eli aika hyvin sattu kilot tankoon kohdilleen.

Niin, miten te kevennätte joitain harjoituskertoja. En usko, että pystyn vetämään kolmesti viikossa aina sarjat loppuun saakka. Kannattasko ottaa joka toinen päivä keveemmin. Esim vaihtoehtoisilla liikkeillä? vai lyhyemmillä sarjoilla? Vai kevyemmillä painoilla?

Kannattaa alottaa tarpeeks kevyilla painoilla, vaikka silleen että vasta viimesessä sarjassa alkaa vähän voimat hiipua. Totuttelet ensin vähän kevyemmin tohon ohjelmaan ja sit voit fiiliksien mukaan alkaa koventaa treenejä.
Ohjelmassa ei ole tarkoitus vetää joka kerta joka ikistä sarjaa loppuun, saattaa muuten pian alkaa tökkiä kun 3 kertaa viikossa tehään aina samat liikkeet.

Itte kokeilin tätä kesällä eikä oikein tullu mitää ku tein liian isoilla painoilla enkä syöny tarpeeks :(

edit. pidä ihmeessä yks ylimääränen vapaapäivä jos tuntuu siltä että puhti on loppu ja paikat tukossa, ei ne lihakset yhessä päivässä mihinkään katoa

e2. kannattaa varmaan aina tehä sarjat sellasilla painoilla että jokaissa liikkeessä vasta viimenen sarja on tiukka

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom