miksi alaselkää ei ole ohjelmassa?
Paha vastata, kun alaselkä on ohjelmassa. Kyykky ottaa alaselkään ja kunnolla ottaakin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
miksi alaselkää ei ole ohjelmassa?
Jos korvaan tuon niskantakaapunnerruksen pystypunnerrukseen smithissä, niin ajaako saman asian?
Entäs onko muita hyviä vaihtoehtoja istumaannousulle?
Menen nyt salille ja kokeilen tätä kuitenkin alkuperäisessä muodossaan, mutta yleensä nuo liikkeet eivät ole mun juttu.![]()
Ehkä parempi, koska niskaantakaa punnerruksessa kiertäjänkalvosimet on aika kovilla. Istumaannousujen tilalla voi tehdä taljavatsoja, jalannostoja, voimapyörää, maamiinaa, salkkunostoja..
kyllä sitä niskantakaapunnerrusta kannattaa tehdä. Se on sitten eri asia jos ei paikat kestä mutta jos tälläisellä narullakin kesti niin kestää muillakin![]()
No joo :D. Mutta liian alas eli sinne olkapäille ei kannata laskea vaan pysäyttää mielummin sinne korvien seuduille. Niskantakaapunnerrus ottaa myös yläselkään aika paljon, toki edestäkin tehtynä ottaa mutta ei niin paljoa.
Miten se yläselkään ottaa? :O
Terve arvoisa pakkotoiston väki! Tässä oon muutaman kuukauden käynyt salilla, kuntosaliohjaajan laatimalla ohjelmalla. Painoa tullut yli 4kg lisää vaikka en ole itse paljoa muutosta huomannut.. Mutta nyt löysin tämän threadin ja ajattelin aloittaa tekemään tätä ohjelmaa. Sellasta vaan rupesin miettiin, että miten ohjelman saisi enemmän olkapääystävällisemmäksi (vasen olkapää vaivannut aika kauan, ja nyt alkanu jotenkuten parantumaan, joten en halua sitä enempää rikkoa) eli mitä liikkeitä ohjelmasta pois ja mitä tilalle?
Tahtoisin vastauksia mahdollisimman pian, jotta pääsisin aloittamaan uuden ohjelman
BTW: Eka postaus :dance2:
Jos korvaan tuon niskantakaapunnerruksen pystypunnerrukseen smithissä, niin ajaako saman asian?
Entäs onko muita hyviä vaihtoehtoja istumaannousulle?
Menen nyt salille ja kokeilen tätä kuitenkin alkuperäisessä muodossaan, mutta yleensä nuo liikkeet eivät ole mun juttu.![]()
kyykky 65kg->90kg (enkä pidä mitenkää vaikeana laittaa 100kg mutta pitää nostella maltillisesti)
penkki 60kg->62.5kg
leuat 10 8 6 -> 10 10 6
ylätalja 60kg -> 60kg
haukkari tanko+20 -> tanko +22.5kg
vatsat 15 15 15-> 15 15 15 15
Jeesh. Kiitos. Kokeilinkin vapaalla tangolla, se on oikeastaan ihan jees.Joo se pystypunnerruksen teko edestä on hyväksi olkapäille ainakin useimmilla. Mikset tee vapaalla tangolla tai käsipainoilla? Ottaisi enempi tukilihaksistoon ja kehittäisi koordinaatiotakin.
Vatsoille saat runtua mm:
- vatsakoneella jos salilla sellainen on
- istumaannousuilla lisäpaino niskan takana
- jalkojen nostoilla maaten tai vaikkapa rekkitangossa roikkuen
- voimapyörällä jota voit tehdä myös ilman pyörää improvisoituna laittamalla lyhyeen suoraan "hauistankoon" pikkulimput ja lukot päihin.
Kokeile tehdä tavallista pystypunnerrusta ton niskantakaa punnerruksen sijasta. Jos silti sattuu niin tee vipunostoja sivuille. Olkapäät rasittuu jo leuoissa ja penkissä aika paljon. Samoin kyykyssä rasittuu olkapäät, riippuen hieman missä pitää tankoa. Ja penkkiä voi tehdä kapealla otteella tai vinopenkkinä tai käsipainoilla.
Laitoitko ite vaan väärin noi vai miksi sulla on tossa leuat ja ylätalja? ja pystypunn. puuttuu? Kai se on 1-jakosessa aika turha tehdä ylätaljaa ja leukoja, saati jättää olkapäät kokonaan penkin varaan.
Tää nyt ei aiheeseen liity mutta itse ainakin teen kulmasoudun sekä ylätaljan / leuat fiiliksestä riippuen kun tuntui ettei selkä ota kasvaakseen.
Tää nyt ei aiheeseen liity mutta itse ainakin teen kulmasoudun sekä ylätaljan / leuat fiiliksestä riippuen kun tuntui ettei selkä ota kasvaakseen.