Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä pitäis tehä kun siitä asti kun oon tän g6 punttailun aloittanut (1kk) niin on ollut alaselkä kipeänä :( Sitä särkee kokoajan ja tälleen.
Olen helevetin lyhyt ja en haluaisi tällaiseksi jäädä 153cm ikää on kuitenkin 15v. ja kasvu ennuste tonne 167 pintaa et ei yhtään lyhempi kelpaa!

Kyykyt teen mielestäni oikein minuakin on opetettu ja harjoittelin aluksi kepillä selkä on suorana ja tälleen.

Jos vaihdan kyykyn jalka prässiin niin onko siitä mitään muuta haittaa kun se että se ei ole niin tehokas reisille/jaloille? Auttakaa.

Mitä pitäis tehä kun siitä asti kun oon tän g6 punttailun aloittanut (1kk) niin on ollut alaselkä kipeänä :( Sitä särkee kokoajan ja tälleen.
Olen helevetin lyhyt ja en haluaisi tällaiseksi jäädä 153cm ikää on kuitenkin 15v. ja kasvu ennuste tonne 167 pintaa et ei yhtään lyhempi kelpaa!

Kyykyt teen mielestäni oikein minuakin on opetettu ja harjoittelin aluksi kepillä selkä on suorana ja tälleen.

Jos vaihdan kyykyn jalka prässiin niin onko siitä mitään muuta haittaa kun se että se ei ole niin tehokas reisille/jaloille? Auttakaa.

Jos tekisit vaikka joka toinen kerta prässiä/smith-kyykkyä tms.? Samalla katsoisit, että onko se tekniikka kunnossa.

Kasvuikäisellä saattaa myös esim. jalkojen pituudessa olla huomattavaakin eroa, joka puolestaan johtaa "kieroon" kyykkyyn, vaikka selkä pituussuunnassa pysyisikin suorana.

Itsellä nyt 26-veenä alaselkä kipeytyy edelleen aika ajoin raskaita kyykkyjä tehdessä juurikin tuon nuoruusiässä tahattomasti "aiheutetun" lihasepätasapainon takia. Toinen jalka on siis nuoruudessa ollut toista pidempi, josta johtuen jääkiekkoa pelatessa selän lihakset ovat kehittyneet hieman epäsuhtaisesti (HUOM! oma diagnoosi). Arskan kultainen kuusikko on kieltämättä muutenkin alaselälle rankka ohjelma, kun kyykkyäkin tehdään kolme kertaa viikkoon.

Eipä tuohon IMHO muuta vinkkiä ole kuin, että pyri tekeen kaikki liikkeet mahdollisimman kontrolloidulla tekniikalla ja jos selkä edelleen kipuilee aktiivisesti niin pidä parempi huoli palautumisesta esim. 1 on 2 off -jaolla. Oot kuitenkin vielä sen verran nuori, että tuossa vaiheessa on turha paikkojaan hajottaa. Niitä TODELLA kovia treenejä ennätät tehdä vielä sittenkin kun olet pituuskasvusi loppuun kasvanut.

JA todettakoon jälleen lopuksi, että vastuu on lukijan silmissä ja kuulijan korvissa. Minä mitään mistään tiedä, kunhan tässä muitelen omien kokemusten pohjalta. Viisaammat korjatkoon jo spuhun ihan höpöjä.

Nyt olisi tarkoitus tuo golden six ottaa käyttöön ensiviikolla. Tässä vain mietin että voiko tuon niskan takaa punnerruksen sekä hauiskääntö tangolla tehdä sillä mutkatangolla / scott-tangolla? Eikai sillä niin suurta merkitystä voi olla (vai)?
Oli muuten eka post :dance:

Nyt olisi tarkoitus tuo golden six ottaa käyttöön ensiviikolla. Tässä vain mietin että voiko tuon niskan takaa punnerruksen sekä hauiskääntö tangolla tehdä sillä mutkatangolla / scott-tangolla? Eikai sillä niin suurta merkitystä voi olla (vai)?

Tee vaan sillä suoralla jos vaan mahdollista. Vaikkei sillä nyt mitään järisyttäviä vaikutuksia ole jos mutka tangolla tekisitkin :)

En ole kyllä koskaan nähnyt kenenkään tekevän niskantakaa punnerrusta mutkatangolla? mutta hauikset voi ainakin ihan hyvin tehdä sillä

Saattaa ote olla vähän liian kapee mutkatangolla niskantakaapunnerruksessa ja ranteet vähän oudossa asennossa, tee suoralla vaan jos pystyt. Hauiskäännössä se on mun mielestä makuasia onko tanko mutkalla vai suora.

Mä teen edestä. Mullakun olkapäät ei tykkää niskantakaa liikkeistä. Samoihin lihaksiin ottaa.

Voiko tuon niskan takaa punnerruksen tehdä eteen? Onko sillä mitä vaikutusta?
Eli kuten aikaisemminki todettu, jos et pysty sitä tekemään vaihda pystypunnerukseen rinnalle.
Vedetäänkö leuat aina silleen et leuka tangonyli vai tehdäänkö sitä joskus niskantaakse?

Jepso!
Muistan kun tein tätä kultaista kuusikkoa, joku about vuos sitte n. 3viikon ajan lätkäreenien ohella.. Nyt on sarja loppu ja voi taas alkaa nuuhkia enemmän punttiksen ilmapiiriä!

Niimpä ajattelinkin pumppailla vaikkapa tätä kyseistä kuusikkoa ja tuli mieleen vaan, että mitäs olisi hyvä tuohuilla välipäivinä salilla?

Siispä jos teen kuusikon vaikkapa MA,KE,PE, niin mitä olisi hyvä kehoilla TI,TO,LA? Varmaankin jotain suht kevyttä, ettei rapsahda ylikuntoon samantien ( Nimittäin jäälläkin tulee oltua vielä pari/kolmekertaa viikossa).Sunnuntain pyhitän lepopäiväksi :arvi: , lukuunottamatta mahdollista palauttavaa lenkki / venyttelyä..

olkapää-jumppaa ja venyttely ois kova sana välipäiville.

Eli kuten aikaisemminki todettu, jos et pysty sitä tekemään vaihda pystypunnerukseen rinnalle.
Vedetäänkö leuat aina silleen et leuka tangonyli vai tehdäänkö sitä joskus niskantaakse?

Senkin nyt voi ihan ite päättää mutta itse kyllä teen ennemmin eteen

Monet näkyy täällä pohtivan tuota niskantakaapunnerrusta,että tehdäkö sitä vai etupunnerrusta.
Minun mielestä niskantakaapunnerrus on loistava liike kun sen tekee niin että istuu täysin suorana tasapenkillä eli ei mitään selkänojia vasten ja smith-koneessa.
Silloin kun asento on pysty niin liike menee juuri oikeaan paikkaan eli olkapään sivu ja takalohkoille.
Nämä lihakset antaa ylävartaloon ryhtiä ja leveyttä.
Etupunnerrus taas vie rasituksen enemmän etulohkoille.
Kun pitää huolta olkapäiden liikkuvuudesta,lihashuollosta ja ei tee liikettä liian isoilla painoilla niin ehdottomasti niskantakaa mieluummin kuin edestä.
Itellä ei ole ollut koskaan mitään kipuja kyseistä liikettä tehdessä.
Tuntuu että liioitellaan tämän liikkeen vaaroja,että älä vaan tee olkapääsi hajoavat.
Kyllähän ne varmaan hajoaa jos yritetään tehdä lyhyitä sarjoja liian isoilla romuilla ja olkapäät on jäykät.

Silloin kun asento on pysty niin liike menee juuri oikeaan paikkaan eli olkapään sivu ja takalohkoille.
Nämä lihakset antaa ylävartaloon ryhtiä ja leveyttä.
Etupunnerrus taas vie rasituksen enemmän etulohkoille.

Miten vaikea se on oikein ymmärtää, että laskettiin tanko sitten pään taakse tai eteen niin kohdelihas, joka rasittuu pääasiassa on etuolkapäät ja jonkin verran sivuolkapäät?

täsä nyt pari viikkoa tehny tätä ja voin jo nyt sanoa että hyvältä tuntuu. tuon leuan veto vaan kusee ku vasta otteella saaan hyvin sen 10, 9, ja 7 mutta sitte sillä myötäotteella millä pitäis kait tehä niin saan joku 5,3,3? en vaan saa aktivoitua niitä selänlihaksia, eli kannattaisko ottaa ylätaljaa kaveriksi ja tehä tuolla myötäotteella vai vastaotteella ois yhtä hyvä?

Kyykyssä pistää pirusti polveen, tosin nykyään melkein kuntopyörällä polkiessakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom