Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

vatsoja tehny
istumaannousulla mutta nyt miettiny jos rupeis tekee jalkojen nostolla, se ainaki tuntuu enemmän :p näistä osa siis arvioituja, en oo ihan kunnolla kirjaa pitänyt.

Älä tuommoisia. Kunnon vastus, 10 toiston sarjat ja progressiota. Treenaa vatsat kuten muutkin lihakset.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voiskohan ton "leuanvedon leveällä otteella" korvata ylätaljalla?

Täällä on ehdotettu jos leukoja ei mene kuin muutama, tekee ne ja ylätaljaa 3x10.

Tämähän on aika yläkroppapainotteinen ohjelma, joten voisikohan tähän lisätä vaikka maven jotenkin? Miten lisäisitte, jos lisäisitte? Huom., ideana ei ole pelkästään änkeä mavea johonkin vaikka kyykyn korvaajaksi, vaan lisätä alakropan treeniä. Mieleen tulee tällaisia vaihtoehtoja:

----------

Kyykky 3x10
Mave 3x6-10
Normiohjelma

----------

Kyykky 4x10
Mave 2x6-10
Normiohjelma

----------

Ma
Normaali

Ke
Mave 3-4x6-10, etu- tai takakyykky 3-2x10

Pe
Normaali

----------

Mitäs muut ehdottavat ja ovat mieltä noista?

Siis kahdessa ekassa ehdotuksessa kyykky ja mave molemmat 3 kertaa viikossa? Unohda, unohda ja nopeesti. Viimenen näyttää aika siedettävältä.

Siitä olen samaa mieltä, että ei mikään paras ohjelma alakropan kehitykseen. Suosittelisin melkein kattelemaan ihan jotain muuta yksijakoisen pohjaa.

miten tää arskan setti toimii rantakuntoa hankkiessa eli ns. dieetillä? jos tekis tätä ma,ke,pe välipäivinä esim. HIIT? onko siihen hyvä ohjelma? vai olisiko joku muu 1-jakoinen?

vai kannattaako miinuksilla tehdä 3-jakoista? vai 2-jakoista? iha hukassa. ma,ke,pe ois kuiten sali päivät.

miten tää arskan setti toimii rantakuntoa hankkiessa eli ns. dieetillä? jos tekis tätä ma,ke,pe välipäivinä esim. HIIT? onko siihen hyvä ohjelma? vai olisiko joku muu 1-jakoinen?

vai kannattaako miinuksilla tehdä 3-jakoista? vai 2-jakoista? iha hukassa. ma,ke,pe ois kuiten sali päivät.
Ihan hyvin toimii dieetilläkin tällänen perus 1-jakoinen treeni.

Siis kahdessa ekassa ehdotuksessa kyykky ja mave molemmat 3 kertaa viikossa? Unohda, unohda ja nopeesti. Viimenen näyttää aika siedettävältä.

Siitä olen samaa mieltä, että ei mikään paras ohjelma alakropan kehitykseen. Suosittelisin melkein kattelemaan ihan jotain muuta yksijakoisen pohjaa.

Onko muka niin raskasta? Ei minusta kuullosta mahdottomalta vetää kuutta sarjaa alakroppaa, kun muuta rasitusta ei sinne tule (no vatsat ja itse teen pohkeita myös, mutta kuitenkin)?

Noh, riippuu miten määritellään raskasta. Alaselkä vaan tuppaa olemaan sellanen paikka, joka ei kolmesta vedosta viikossa palaudu, en ainakaan tunne ketään kenellä palautuisi. Ei siis mitään "ylikunto tulee lässyn lää", vaan yksinkertaisesti selkäsi parasta ajattelen. Sitä ei kannata tuhota. Jos haluat lisätä alakropan työmäärää, niin voi sen tehdä muullakin tavalla kuin tekemällä kolmesti viikkoon vetoa.

Ja vielä noihin sarjoihin kommentoisin. Vaikka täälä pakkotoistolla sitä ideologiaa syötetään, että jaloille pitää tehdä eniten sarjoja koska se on isoin lihasryhmä ja niin edelleen, niin en kyllä allekirjoita tätä ohjetta. Minun mielestäni jaloille voi aivan hyvin tehdä vaikka yhden kovan sarjan ja hauiksia mättää kymmenen sarjaa. Siis esimerkkinä. On löydettävä se paras tyyli treenata kutakin lihasryhmää, oli ne keskenään miten erilaisia tahansa.

...niin en kyllä allekirjoita tätä ohjetta. Minun mielestäni jaloille voi aivan hyvin tehdä vaikka yhden kovan sarjan ja hauiksia mättää kymmenen sarjaa. Siis esimerkkinä...

No tämän kyllä taitaa aika monet allekirjoittaa: "David Hasselhoffin Lapset"-kultin innokkaat kannattajat etunenässä. :david:

Mietin tässä vain tota, että saako lihakset tarpeeksi treeniä tällä ohjelmalla? Esim rinnalle tehdään vain penkki , tosin se tehdään 3krt viikossa , mut saako tässä tarpeeks treeniä, vai tyydynkö 3 jakoiseeni ? :)

Noh, riippuu miten määritellään raskasta. Alaselkä vaan tuppaa olemaan sellanen paikka, joka ei kolmesta vedosta viikossa palaudu, en ainakaan tunne ketään kenellä palautuisi. Ei siis mitään "ylikunto tulee lässyn lää", vaan yksinkertaisesti selkäsi parasta ajattelen. Sitä ei kannata tuhota. Jos haluat lisätä alakropan työmäärää, niin voi sen tehdä muullakin tavalla kuin tekemällä kolmesti viikkoon vetoa.

Ja vielä noihin sarjoihin kommentoisin. Vaikka täälä pakkotoistolla sitä ideologiaa syötetään, että jaloille pitää tehdä eniten sarjoja koska se on isoin lihasryhmä ja niin edelleen, niin en kyllä allekirjoita tätä ohjetta. Minun mielestäni jaloille voi aivan hyvin tehdä vaikka yhden kovan sarjan ja hauiksia mättää kymmenen sarjaa. Siis esimerkkinä. On löydettävä se paras tyyli treenata kutakin lihasryhmää, oli ne keskenään miten erilaisia tahansa.

Miltäs tämä kuullostaa:

MA

Kyykky 4x10
Mave 2x6-10
Normiohjelma

KE

Normiohjelma

PE

Mave 3x6-10
Kyykky 3x10

-----------

Voisiko toimia? Mave tulee siis 2x viikkoon, toisella kerralla 2 sarjaa ja toisella 3.

Miltäs tämä kuullostaa:

MA

Kyykky 4x10
Mave 2x6-10
Normiohjelma

KE

Normiohjelma

PE

Mave 3x6-10
Kyykky 3x10

-----------

Voisiko toimia? Mave tulee siis 2x viikkoon, toisella kerralla 2 sarjaa ja toisella 3.

Toimi ainakin mulla, sillä erotuksella että toinen mave oli sjmv. Ei vaikuttanu ainakaan negatiivisesti progressioon. Tarpeeks vaan unta ja ravintoa että jaksaa painaa nuo ylimääräiset kunnolla.

Toimi ainakin mulla, sillä erotuksella että toinen mave oli sjmv. Ei vaikuttanu ainakaan negatiivisesti progressioon. Tarpeeks vaan unta ja ravintoa että jaksaa painaa nuo ylimääräiset kunnolla.

Siis teitkö juuri noin kuin esitin (paitti toinen mave sjmv)?

Ottaako leuanveto leveäl ottella alaselkään ollenkaan?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom