Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
juurikin näinSaa kyykyistä jo keskivartalo kyytiä. Ja jos ei korsetti ehdi palautumaan kunnolla niin vaikeampi pitää kyykyn tekniikka läjässä jne. Ainakin jotain tähän suuntaan veikkailen Alecin viitanneen.
Nimestään huolimatta istumaannousussa ei nousta istumaan asti vaan ainoastaan yläselkä nostetaan irti maasta.
Nimestään johtuen istumaannousussa noustaan istuvaan asentoon.
Liike jossa alaselkä on kiinni alustassa/lattiassa ja nostetaan pelkästään hartiat ylös on vatsarutistus.
Ja istumaannousut kannattaa tehdä pelkästään lattialla niin ettei jalkoja ole tuettu minkään alle,
silloin työ tehdään vatsalihaksilla ja lonkankoukistajat eivät dominoi liikettä.
Eräs tapa jolla saa lonkankoukistajat eliminoitua (lähes) kokonaan, on laittaa esim kuntopallo
jalkojen taakse ja puristaa sitä nilkoilla takareisiä/takapuolta vasten.
Oletko nyt aivan varma? Ensinnäkin istumaannousussa on lähes mahdoton nousta istumaan asti ilman että jalat hieman nousevat ja toisekseen vatsoja tehdessä vatsalihaksien pitäisi olla jännittyneinä koko ajan ja tuolla tavalla ne eivät ole. Olen myös katsonu eri nettisivuja ja näillä kaikilla sivuilla on sanottu nimenomaan että istumaannousussa ei nousta istumaan asti.
Oletko nyt aivan varma? Ensinnäkin istumaannousussa on lähes mahdoton nousta istumaan asti ilman että jalat hieman nousevat ja toisekseen vatsoja tehdessä vatsalihaksien pitäisi olla jännittyneinä koko ajan ja tuolla tavalla ne eivät ole. Olen myös katsonu eri nettisivuja ja näillä kaikilla sivuilla on sanottu nimenomaan että istumaannousussa ei nousta istumaan asti.
Vahvistaako tämä liike tasapuolisesti myös etu olkapäitä ja sivulta myös ?
Ei niitä mene kuin 1:D sillai istumaan astiLuulen opukan tarkoittaneen, etttä pystyy tekemään istumaannousuja 15 kg:n levy niskan takana (btw, video oisi kiva, opukka).
mitäs erikoista tuossa on? kyllä mäkin pystyn tekemään istumaannousua 15kg kiekko niskassa vaikkakin yleensä teen 10kg:n kiekko + 5kg:n kiekko (helpompaa kun ei oo niin suuri se kiekko)Luulen opukan tarkoittaneen, etttä pystyy tekemään istumaannousuja 15 kg:n levy niskan takana (btw, video oisi kiva, opukka). Niskantakaa punnerrus ottaa nimenomaan etu- ja sivuolkapäihin. Takaolkapäille on sitten facepullit, takaolkapääsoudut yms.
Juu linkkiä näille sivuille, kiitos. Istumaannousussa nostetaan alaselkä lattiasta, vastarutistuksessa vain yläselkä.
mm. tuossa yksi linkki
http://www.elixir.fi/viewTopic.action?mnId=776465
mitäs erikoista tuossa on? kyllä mäkin pystyn tekemään istumaannousua 15kg kiekko niskassa vaikkakin yleensä teen 10kg:n kiekko + 5kg:n kiekko (helpompaa kun ei oo niin suuri se kiekko)