Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Saa kyykyistä jo keskivartalo kyytiä. Ja jos ei korsetti ehdi palautumaan kunnolla niin vaikeampi pitää kyykyn tekniikka läjässä jne. Ainakin jotain tähän suuntaan veikkailen Alecin viitanneen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Saa kyykyistä jo keskivartalo kyytiä. Ja jos ei korsetti ehdi palautumaan kunnolla niin vaikeampi pitää kyykyn tekniikka läjässä jne. Ainakin jotain tähän suuntaan veikkailen Alecin viitanneen.
juurikin näin

Nimestään huolimatta istumaannousussa ei nousta istumaan asti vaan ainoastaan yläselkä nostetaan irti maasta.

Nimestään johtuen istumaannousussa noustaan istuvaan asentoon.
Liike jossa alaselkä on kiinni alustassa/lattiassa ja nostetaan pelkästään hartiat ylös on vatsarutistus.

Ja istumaannousut kannattaa tehdä pelkästään lattialla niin ettei jalkoja ole tuettu minkään alle,
silloin työ tehdään vatsalihaksilla ja lonkankoukistajat eivät dominoi liikettä.
Eräs tapa jolla saa lonkankoukistajat eliminoitua (lähes) kokonaan, on laittaa esim kuntopallo
jalkojen taakse ja puristaa sitä nilkoilla takareisiä/takapuolta vasten.

Terve. Olen aloittanut treenaamisen arskan ohjelmalla. Teen salilla näin:
Ensin 10 min kuntopyörää tai säkin mätkimistä alkulämmittelyksi. Sitten ennen kyykkyä

laite kohtainen lämmittely:
50% x 12
50% x 10
70% x 6

Ja sen jälkkeen 4x10 sarjat 100% painoilla eli jolla saa juuri ja juuri tehtyä sarjat loppuun. Epäselväksi on jäänyt kuinka pitkät palautumistauot lämmittelyssä tulisi pitää.
Sitten penkkipunnerruksessa ensin sama lämmittely ja sitten 3x10 sarjat.
Leuanvedossa, niskan takaa punnerruksessa, hauis käännössä ja istumaan nousussa ei varmaan lämmittely sarjoja
tarvi tehdä? Teenkö siis ihan oikein?

Lämmittelen kyykyssä yhen sarjan kuudellakympillä (kovat sarjat 72,5), penkissä
neljälläkympillä (kovat 52,5) ja leukoja ennen teen vähä ylätaljaa.
Sitten pitäs kyllä olla jo kaikki paikat niin lämpimänä, ettei ehkä tarvi muihin lämmitellä, mutta teen silti liikereadan muistamisen kannalta yhen sarjan tangolla pystärissä ja haukkarissa.

Teepä nuo istumaannousut/rutistukset silleen että makaat lattialla, reidet kattoa kohti ja sääret 90 asteen kulmassa reisiin. siitä nouset jalkojen asento muuttumatta niin pitkälle ku pääset

Nimestään johtuen istumaannousussa noustaan istuvaan asentoon.
Liike jossa alaselkä on kiinni alustassa/lattiassa ja nostetaan pelkästään hartiat ylös on vatsarutistus.

Ja istumaannousut kannattaa tehdä pelkästään lattialla niin ettei jalkoja ole tuettu minkään alle,
silloin työ tehdään vatsalihaksilla ja lonkankoukistajat eivät dominoi liikettä.
Eräs tapa jolla saa lonkankoukistajat eliminoitua (lähes) kokonaan, on laittaa esim kuntopallo
jalkojen taakse ja puristaa sitä nilkoilla takareisiä/takapuolta vasten.

Oletko nyt aivan varma? Ensinnäkin istumaannousussa on lähes mahdoton nousta istumaan asti ilman että jalat hieman nousevat ja toisekseen vatsoja tehdessä vatsalihaksien pitäisi olla jännittyneinä koko ajan ja tuolla tavalla ne eivät ole. Olen myös katsonu eri nettisivuja ja näillä kaikilla sivuilla on sanottu nimenomaan että istumaannousussa ei nousta istumaan asti.

Oletko nyt aivan varma? Ensinnäkin istumaannousussa on lähes mahdoton nousta istumaan asti ilman että jalat hieman nousevat ja toisekseen vatsoja tehdessä vatsalihaksien pitäisi olla jännittyneinä koko ajan ja tuolla tavalla ne eivät ole. Olen myös katsonu eri nettisivuja ja näillä kaikilla sivuilla on sanottu nimenomaan että istumaannousussa ei nousta istumaan asti.

Vaikka pidänkin itseäni ihan normitreenaajana, pystyn nousemaan istumaannousussa istumaan ilman, että jalat nousevat.

Miksi vatsalihasten pitäisi olla jännittyneinä koko ajan? Staattiset pidot on asia erikseen.

Voisitko laittaa linkkiä näille mainitsemillesi nettisivuille? Kiitos.

Juu linkkiä näille sivuille, kiitos. Istumaannousussa nostetaan alaselkä lattiasta, vastarutistuksessa vain yläselkä.
Jos et pääse sieltä matosta istumaan asti ilman jalkojen nousua, vatsapalat ovat yksinkertaisesti liian heikot. Itse ainakin pystyn tekemään noita 15kg kiekko sylissä, mutta silloin kun aloitin vatsatreenin istumaannousuilla, oli 10 lisäpainotonta lujassa.
Lisäksi, vedä napaa selkärankaa kohti ja ylösnoustessa puhalla ilmat pihalle. Tuolla tapaa pysyy se jännitys paremmin yllä.

Vahvistaako tämä liike tasapuolisesti myös etu olkapäitä ja sivulta myös ?

Luulen opukan tarkoittaneen, etttä pystyy tekemään istumaannousuja 15 kg:n levy niskan takana (btw, video oisi kiva, opukka). Niskantakaa punnerrus ottaa nimenomaan etu- ja sivuolkapäihin. Takaolkapäille on sitten facepullit, takaolkapääsoudut yms.

Luulen opukan tarkoittaneen, etttä pystyy tekemään istumaannousuja 15 kg:n levy niskan takana (btw, video oisi kiva, opukka).
Ei niitä mene kuin 1:D sillai istumaan asti

Mut kuiteski miten saisi nostettua hyvin painoa? Paino nyt 40kg pituus 153cm ja sali treenin olen aloittanut.

Ensiksi en voi juoda maitoa raakanaan, mutta syön kalkki tabletteja
En syö puuroa tai maitorakhaa

En usko etä painoa alkaa kertymään lisää jos syön esim tällai perus päivä ateria:

Aamu: Tukeva leipä, Tuoremehu
Lounas: Kouluruoka, leipä, vesi
Välipala: Leipä, mehu
Päivällinen: esim. perunaa/lihaa (mitä se äitii kokkaakin), leipä, vesi
Iltapala: Munia/leipää/tonnikalaa, mehu

Vois kyl ottaa tän ohjelman käyttöö ja kokeilla :)

Luulen opukan tarkoittaneen, etttä pystyy tekemään istumaannousuja 15 kg:n levy niskan takana (btw, video oisi kiva, opukka). Niskantakaa punnerrus ottaa nimenomaan etu- ja sivuolkapäihin. Takaolkapäille on sitten facepullit, takaolkapääsoudut yms.
mitäs erikoista tuossa on? kyllä mäkin pystyn tekemään istumaannousua 15kg kiekko niskassa vaikkakin yleensä teen 10kg:n kiekko + 5kg:n kiekko (helpompaa kun ei oo niin suuri se kiekko)

Olen varma, jos et pysty nousemaan ilman jalkojen nousua,on se vatsalihasten heikkoutta.
Ja siis sunhan ei ole pakko nousta 90' asteen kulmaan lattiaan nähden vaan jäät vaikka 80'
tällöin sulla on vatsa jännittynyt koko ajan.

Tätä ehkä tarkoitettu niillä sun sivuilla??

Kumminkin ensimmäisessä viestissäsi kertomisi suoritustapa on liike nimeltään vatsarutistus
(abb crunch).

mitäs erikoista tuossa on? kyllä mäkin pystyn tekemään istumaannousua 15kg kiekko niskassa vaikkakin yleensä teen 10kg:n kiekko + 5kg:n kiekko (helpompaa kun ei oo niin suuri se kiekko)

Itse asiassa, en nyt enää oikein tiedäkään, että mitä erikoista siinä on. Lähinnä kiinnostaisi nähdä tekniikka. Puhe on halpaa ja niin päin pois.

Pitänee kokeilla itsekin huomenna.

Ite tehny tällä ohjelmalla nytte joku 3kk ja iha hyvi jo nytte tuloksia näkkyy :). Oon vaan toki lisänny vähä ite liikkeitä kun tässä on näitä nii vähä :S

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom