Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Pitele sillai, että syke tasaantuu. Ei se niin sekuninpäälle ole.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko kukaan vetänyt tuota "Starting Strengh"-ohjelmaa ennen kultaista kuusikkoo?

Tuntuu, että monet ihan aloittelijatkin ovat suoraan alkaneet vetämään tällä.

Aktiivista sali taustaa mulla n. 7kk, tällöin reenasin 1-jakoisella. 9kk tauko ja nyt aloitin taas. Noin 1.5kk Strenghiä takana ja suoraan sanoen ei ehkä ihan mua varten ko. ohjelma. Mietinkin, että meneekö tää nyt ihan tyhmäks jos vaihtaa heti 1.5kk:n jälkeen strengin tähän jo nyt? Ainoo vähän vituttava on myös se, että kun Strengiä on tehnyt sillä 3x5:lla kaikki liikkeet niin taitaa aloituspainot laskea tähän ohjelmaan ihan helkutisti siitä missä nyt olen strengissä... Tuntuu vaan, että tää ohjelma nappaa paljon enemmän. Varsinkin kun aikaisempi 1-jakoiseni muistutti paljon tätä arskan ohjelmaa, ja sillä nautin paljon enemmän kuin nykyisellä...

Ei kai siitä kauheasti voisi olla haittaa jos vaihtais noitten penkkipunnerruksen ja leukojenvedon paikkaa päikseen? Ku jotenki tuntuu et menis enemmä leukoja jos vetäis ne leuat ennen penkkiä.

Tossa edellämainitussa "Kyykkytekniikka" videossa joku kommannu:

"spookyboo1:
oon kuullu huhuja että tää kaveri ois sekaantunu myös proteiiniin. Mulla on monta kaveria menny hautaan sen takia."

Ei vittu et tippu. :D
:offtopic: kyllä kaikki mun tuntemat jokka on proteiiniin sekaantunut niin on kuollu.... :lol2: lähes kaikki;)

edit. älkää ny sitte tosissanne ottako tätä viestiä

Viimeksi muokattu:
Joo nyt tultiin ekalta g6:selta. Ihan mukavalta vaikutti vaikka suht koht raskas onkin.

Heti alkuun kyykyyt eivät kauheasti maittanee, kun ensimmäistä kertaa elämässäni niitä tein. Alkoi ensimmäisen sarjan jälkeen sattua takareisiin mutta siinä kun niitä venyttelin niin hiyusen se lakkasi. Kävely salilla kuitenkin oli kipeää. :(

Melko hyvin löytyi oikeat painot. Mutta hieman harmittaa se kun sallilla missä käyn on kevyin tanko 15kg ja Niskan takaa punnerrus meni vain 10,7,6,5 :3: (jos ihmettelette miksi noin huonosti niin painankin vain 39kg) Tavoitteena on saada 3kk aikana tuo 10,10,10,10:D

Häviääkö teho jos vaihtaa Niskan takaa punnerruksen ja pysty punnerruksee?

P.S. onko normaalia että takakyykyssä sattuu niskaan pirskatisti kun tanki painaa?

Niskan takaa punnerrus ja pystypunnerrus sama liike imo :)

tanko voi aloitellessa painaa niskaa kyykyssä, itelläkin painoi joku 70kg aika paljon ku aloitin kyykkyä tekemään, nykyään ei tunnu ollenkaan pahalta. kato vaan että selkä ei pyöristy, polvet ei tuu varpaiden yli ja ne on samassa linjassa varpaiden kanssa. ja muista ettet jätä liikerataa yhtään vajaaksi, vaan vähintään 90 asteen kulmaan ja ylös.

Joo nyt tultiin ekalta g6:selta. Ihan mukavalta vaikutti vaikka suht koht raskas onkin.

Heti alkuun kyykyyt eivät kauheasti maittanee, kun ensimmäistä kertaa elämässäni niitä tein. Alkoi ensimmäisen sarjan jälkeen sattua takareisiin mutta siinä kun niitä venyttelin niin hiyusen se lakkasi. Kävely salilla kuitenkin oli kipeää. :(

Melko hyvin löytyi oikeat painot. Mutta hieman harmittaa se kun sallilla missä käyn on kevyin tanko 15kg ja Niskan takaa punnerrus meni vain 10,7,6,5 :3: (jos ihmettelette miksi noin huonosti niin painankin vain 39kg) Tavoitteena on saada 3kk aikana tuo 10,10,10,10:D

Häviääkö teho jos vaihtaa Niskan takaa punnerruksen ja pysty punnerruksee?

P.S. onko normaalia että takakyykyssä sattuu niskaan pirskatisti kun tanki painaa?
No tuskin se pystypunnurrus sen kevyempi on. Itellä tulee niskantakaa enemmän ku pystypunnerrusta edestä. Kyllä nuo kympit sulla tulee jos muutaman treenikerran jälkeen:thumbs:

Kyykyssähän ei tankoa välttämättä tarvi edes niskassa pitää vaan hieman alempana takaolkapäiden ja lapojen päällä. Tosin 39kg kaverilla saattaa sielläkin luihin painaa, mutta kaikkeen tottuu eläkä ainakaan sen takia kyykkäämättä jätä.

Ku lueskelin tätä threadia niin joku puhu siitä et jos vetäis leuat vaikka 10,6,5 niin ei vedä ekaa loppuun vaan koittaa vetää vaikka 8,8,8?

Mitäs mieltä?

Ku lueskelin tätä threadia niin joku puhu siitä et jos vetäis leuat vaikka 10,6,5 niin ei vedä ekaa loppuun vaan koittaa vetää vaikka 8,8,8?

Mitäs mieltä?

Eikö se ole aika selvää jos sanotaan että 3 x max. Kolme kertaa maksimimäärä toistoja. Eli 10, 6, 5, tai oikeastaan tuo on väärin, sen pitäisi olla 12, 7, 6 :thumbs:.

Pystypunnerrus käsipainoilla on ihan mahtava liike. Ihana tehdä ja saa sopivat painot :thumbs:

Itse teen Kuusikon runkoon väsättyä kotiohjelmaa. Koska saan leukoja maksimissan 8-10, teen leuat ensimmäisenä The Twenty Pull-ups Challenge -ohjelmaa käyttäen. Aloitin sen tosin vasta tänään.

http://twentypullups.com/

Niskan takaa punnerrus ja pystypunnerrus sama liike imo :)

tanko voi aloitellessa painaa niskaa kyykyssä, itelläkin painoi joku 70kg aika paljon ku aloitin kyykkyä tekemään, nykyään ei tunnu ollenkaan pahalta. kato vaan että selkä ei pyöristy, polvet ei tuu varpaiden yli ja ne on samassa linjassa varpaiden kanssa. ja muista ettet jätä liikerataa yhtään vajaaksi, vaan vähintään 90 asteen kulmaan ja ylös.

itse tein aluksi kyykyn noin mutta IMO kannattaa tehdä olympia kyykkyjä jos ei taivu korokkeet kantapäiden alle ja suoraa jalkojen väliin kyykkäät ja annat polvien mennä varpaiden yli,, ja jalat kapealla max hartia levyisesti. noin itse sain jalkoihin huomattavasti enemmän ruutia ja kokoa kuin ns "pussy kyykyillä" :rolleyes:

voit opukka melkein pistää tavotteeks että 3kk päästä menee se 10,10,10,10 sillä 20kg tangolla =), minulla ainakin juuri penkissä, kyykyssä ja niskantakaapunnerruksessa nousi tulokset järkyttävää vauhtia alussa.

Opukalla tuntus olevan ikää joku 12v painosta päätellen? Jos harrastat jotain muuta urheilua niin valmentajan kautta kysy voiko joku opastaa tota sun treenaamista. Ja painoahan sulle rupeaa varmasti kertymään jo ens kesäks mikäli maltat treenata niin varmasti ainakin 5 kg. Vaan elä riko ittees. Varsinkin kyykyssä kannattaa rohkeesti vaan kysyä joltain siellä salilla malliakuinka se tehdään oikea oppisesti. :) Mut tsemppiä reeneihin ja kokeile oma-alotteisemmin jatkossa tehdä nuita liikkeitä, ei ne ole just niin.

Ja se tangon painaminen hartioihin johtuu siitä, kun et ole koskaan juuri painoja kokeillut ja hartias ei oo kasvaneet vielä miesten mittaan. Ei siinä mitään ja voithan sinä hieman sitä tankoa käsillä ottaa vastaan jottei paina. Kyllä se siitä muutaman viikon päästä rupeaa kovettumaan.

semi offtopic nyt.

Tuossa marraskuussa nostin 100kg, sen jälkeen aloin arskan kultaista kuusikkoa tekemään (missä penkkiä tehdään 4x10 sarjalla), tuossa nysväsin samoilla painoilla melkein kokoajan, olisiko ollut 72,5kg.
Sitten tuon arskatreenin jälkeen pari viikkoa sitten siirryin tekemään 3x6 sarjaa niin kehitys oli huimaa, joka kerta sai nostaa painoa, aloitin 82,5kg x6 ja reilun viikon päästä meni sitten 90kg x6, ja eilen kun kokeilin niin meni 110kg, olin melko hämmästynyt kyllä, ja samalla tyytyväinen.
Mitä luulette, onko arskatreenin takia tämä kehitys vai tuon 3x6 sarjojen?
Tuntuu oudolta ettei arskatreenin aikana saanut sarjapainoa nostettua mutta noin paljon kasvoi voima sen aikana.

Ja 5 kiloa tuli lisäpainoa tuon arskatreenin aikana, joka itselläni kesti noin 2,5kk eli olen tyytyväinen, myös kyykkyvoimat kehittyi perkeleesti (johtuu tosin siitä etten niitä pahemmin ole harrastanut aiemmin).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom