Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Nyt penkin jälkeen tein MAX 8-7-6! :D

Tästähän täällä on ennenkin keskusteltu vahvasti, ja suurimmalla osalla porukkaa tipahtaa leukojen sarjapituudet juuri tuohon 5-10 välimaastoon :)

Miltäs muuten G6 sitten tuntui? Ei sentään vatsalaukun sisältö tullut tervehtimään treenin jälkeen? :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
olen miettinyt tuota leveää leuanvetoa että vaihtaisko hieman kapeampaan koska saisi pitemmän liikeradan selälle ja kasvais paremmin leveyttä ?

leveä otehan nimenomaan ottaa enemmän selkään :jahas:

Leuanvetoa voi tehdä mitä erilaisimmilla otteilla, mutta esimerkiksi äärimmäisen leveä ote ei jotenkin maagisesti kasvata leveämpiä latseja, vaan itse asiassa latsit saavat täydemmän liikeradan ja voimakkaamman supistuksen kapealla otteella.

tos o copypaste hulkin vastauspalstalta

Tämmönen kysymys. Tekis mieli saada noita leukojen toistoja vaikka semmoset 20 vastaotteella, kun tässä iässä ne ovat niin perskutan arvostettuja.. Lueskelin täältä jostain leuanveto thrediä ja siellä sain käsityksen, että lähestulkoon joka päivä pitäis kiskoa sarjoja ja niin eespäin. Eli. Liekkö liiemmilti haittaa, jos kiskoisin semmosta leuanveto ohjelmaa tämän rinnalla? Ja samoten, jos silti söis paljo, niin heikentäisikö pahasti kehitystä jos lenkkeilisi sillon tällön, esim 2x viikkoon? Kohta kakskuukautta reenattu ja hyvin sujuu :) Tosin kyykky jäänyt vähälle nivelsiteiden ja akillisjänteen kivun takia, loukkasin sen 30.12. :(

Tämmönen kysymys. Tekis mieli saada noita leukojen toistoja vaikka semmoset 20 vastaotteella, kun tässä iässä ne ovat niin perskutan arvostettuja.. Lueskelin täältä jostain leuanveto thrediä ja siellä sain käsityksen, että lähestulkoon joka päivä pitäis kiskoa sarjoja ja niin eespäin. Eli. Liekkö liiemmilti haittaa, jos kiskoisin semmosta leuanveto ohjelmaa tämän rinnalla? Ja samoten, jos silti söis paljo, niin heikentäisikö pahasti kehitystä jos lenkkeilisi sillon tällön, esim 2x viikkoon? Kohta kakskuukautta reenattu ja hyvin sujuu :) Tosin kyykky jäänyt vähälle nivelsiteiden ja akillisjänteen kivun takia, loukkasin sen 30.12. :(

Ite otin nuorempana sellasen tavan, että väh. 2-3 sarjaa leukoja päivässä. Aina pitkin päivääkin välillä tuli sitten vedettyä ainakin 1 sarja x max. Lähtötilanne oli 5 leukaa ja siitä sitten ku meni muutama kuukaus, niin melkein 20 menikin jo..

Joo itsekkin aloitan tänään tämän ohjelman tekemisen. Ennen treenannu vähän miten fiiliksen mukaan on halunnut tehdä.

Lähtötilanne on aika pohjilta, muttei ihan notkon pohjalta kuitenkaan. Kyykkyä olen painanut 6x3 80kg:l, Mavea 5x4 80kg:l ja penkkiä 3x6 62,5kg:l. Kuukauden päivät olen nyt jälleen treenannut ½v tauon jälkeen. Vuosi sitten suunnilleen samoihin aikoihin alotin ja sillon lähtötaso oli penkki 45kg maxeil, kyykkyä ja mavea silloin erittäin satunnaisesti tehtynä. Tulokset nousivat silloinkin penkki toukokuuhun menessä 80kg, mutta synttäreiden jälkee treenaamis motivaatio kärsi todella pahan inflaation ja salitouhut jäivät heinäkuussa kokonaan pois.

Nyt, kuitenkin sain todellisen motivaatio buustin ja ajattelin vähäntää kaljottelut murto-osaan siitä mitä ne ovat olleet tässä viime toukokuusta saakka. Joka viikonloppu olin kännissä toukokuun-tammikuun 4pv ajan. Ennen, kuin tuli eka selvä viikonloppu. Useimiten kuppia otettiin molempina pe ja la päivinä viikossa. Nyt se touhu saa minun puolesta riittää ja on aika alkaa kantaa huolta omasta hyvinvoinnistaan.

Syömisenkin ajattelin samalla laittaa kuntoon. Siitä voinkin sitten jossain toisessa treedissä puhua enemmänkin.

Eli mietin tässä, että minkälaisilla sarjapainoilla minun kantsisi lähteä liikenteesseen. Itse ajattelin, että kyykkyssä ja mavessa 60kg:l ja penkissä 50-55kg. Niskantakaa punnerrus on aika uusi liike itselle eli jollain 30 kilolla sitä varmaan ajattelin lähteä siitä liikkeelle.

Varmaan päivittelen sitten ajanmittaa miten homma on lähtenyt liikenteesseen. Jos saisi vielä vinkkejä kokeneemilta juuri noihin sarjapainoihin liittyen olisi tosi hyvä.

Tarkotus olisi siis treenata se Arskan neuvoma 3kk tällä ohjelmalla ainakin aluksi.

Koitat mikä tuntuu sopivalta noissa painoissa. Toi niskantakaa punnerrus ei oo mikää kevyin liike tossa kohtaa, suna lähtisin jollain 20/25kg:lla koittaa alkuu.

ihmettelen miten toisilla tippuu tulos tossa leuanvedossa noinkin paljon? itsellä nyt 4 kertaa menny tän ohjelman läpi ekalla kerralla leuat 13-6-5 tokalla 16-9-6 kolmannella 17-10-7 ja tänään otin 10 kilon lisäpainolla 11-9-6 eli ihmettelen kuin joku penkki voi vaikuttaa paljon leuanvetoon?

ihmettelen miten toisilla tippuu tulos tossa leuanvedossa noinkin paljon? itsellä nyt 4 kertaa menny tän ohjelman läpi ekalla kerralla leuat 13-6-5 tokalla 16-9-6 kolmannella 17-10-7 ja tänään otin 10 kilon lisäpainolla 11-9-6 eli ihmettelen kuin joku penkki voi vaikuttaa paljon leuanvetoon?

Noh, varmasti kiinni siitä kuinka kovaa kroppaa on rasittanut jo ennen noita leukoja. Jos oksennus on tullut neljännen kyykkysetin jälkeen niin ehkä tuo leukojen tekeminen hieman kärsii (huom. dramatisoitu ;)). Ja taas kyseenalaistan tuon "3xMAX"... Miksi leuat tehtäisiin juuri esim. 17-10-7 jos muut tehdäänm 3/4x10? Miksei kukaan tee leukoja esim. 3x12? Kokeileppas ens kerralla vetää sitten 3x15? :)

Ajattelin vaihtaa 1-jakosee pitkästä aikaa, mutta alko mietityttää kuinka alhaalta kannattaisi painoja alkaa nostamaan kun tälläisiä tuloksia: kyykky 4x6 75kg penkki 3x6 65kg

En muista olenko mielipidettäni tuonut vielä esille tässä ketjussa, mutta kyllä nuo leuat kannattaisi vetää samalla systeemillä kuin muutkin liikkeet, niin että ainoastaan viimeinen sarja voi olla tiukka.

En ihmettele yhtään jos kehitys loppuu leuanvedon osalta, kun paikat hakataan loppuun joka kerta eikä lihakset ehdi palautua.

Kyllä tää on mahtava ohjelma, autto mut hyvin alkuun saliurallani. Voi olla et vaan kuvittelen, mutta ainakin mulla tuntu jäävän kädet jonkin verran jälkeen tässä ohjelmasssa, rinta ja selkä sen sijaan kehittyivät hyvin. Joka tapauksessa aion ottaa ohjelman käyttöön tulevaisuudessakin.

Mitäs luulette, toimisko toi hyvin vaikka tekis vaan 2 kertaa viikossa? Onko kellään kokemusta? En tietenkään meinaa että yhtä hyvin toimis kuin 3krt/vko mutta olisko kuitenkin ihan toimiva ohjelma?

Mä oon vetänyt tällä ohjelmalla joku reilu 3 kk siten että oon tehnyt treeniä vain 2 kertaa viikossa. Lähinnä siksi että kiinnostus on enemmän muissa lajeissa kuin kuntosaliharjoittelussa, mutta kuitenkin lihaskuntoa pitäisi yrittää parantaa. Mulla treeneihin tulee välillä taukoja eli treenaaminen on välillä aika epäsäännöllistä, kuitenkin yritän aina palata normirytmiin.

Oon aika laiha ja pieni, kuntosalitreeniä olen joskus harjoitellut mutta tää on nyt pitkästä aikaa säännöllinen jakso saliharrastuksen parissa.

Alkuun piti hakea aika paljonkin tota rytmiä ja aloituspainoja, esim. kyykkyä en ole juurikaan aiemmin treenannut.

Itellä on ollut vähän ongelmia sen kanssa, että tulee vedettyä välillä failureen jotkut sarjat kun yrittää nostaa sarjapainoja edellisen kerran jälkeen. Kunnolla kun vetää ittensä jumiin vaikka kyykyssä niin sen jälkeen on aika vaikeaa enää tehdä noita muita liikkeitä. Välillä ihmetyttää täällä kommentit että helpolla pääsee, miksi tulisi paha olo jne. Ei kai se ole muusta kuin siitä kiinni että rojua laitetaan sinne tangon päähän sen verran että saadaan se rasitus riittäväksi.

Monen muun tavoin aloitin leukojen sijaan tekemään ylätaljaa eteen, on kai sen verran heikko toi selkä että ainakin tässä ohjelmassa leukojen tekemisestä ei ainakaan aluksi tullut oikein mitään. Tai ei oikein vieläkään tule. Mulle tää on toiminut parhaiten just ton kyykyn takia, koska sitä en oo ennen juurikaan tehnyt, muissa liikkeissä on tapahtunut aika vähän parannusta. Mielestäni toi kyykky on juurikin hyvä aloittelijalle siten, että ei edes yritetä sitä syväkyykkyä vaan että "vaakatasossa lattiaa kohden ala-asennossa" riittää.

Tuloksista (sarjapainot):
Kyykky: 55 -> 85
Penkki: 45 -> 52,5
Leuat: aluksi ylätalja eteen 45->55, leuat 4,4,1 -> 6,4,2
Hauiskääntö: 23 -> 28
Ylöspunnerrus: tätä tein myös aluksi käsipainoilla, nyt kai 25

Lähtöpaino oli n. 65, heilahdellut välillä siellä 70 kohdilla, vaakaa kun ei ole niin ei tule seurattua säännöllisesti...

Mielestäni kuitenkin hyvä ohjelma ja aion ainakin toistaiseksi jatkaa tällä!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom