Mitäs luulette, toimisko toi hyvin vaikka tekis vaan 2 kertaa viikossa? Onko kellään kokemusta? En tietenkään meinaa että yhtä hyvin toimis kuin 3krt/vko mutta olisko kuitenkin ihan toimiva ohjelma?
Mä oon vetänyt tällä ohjelmalla joku reilu 3 kk siten että oon tehnyt treeniä vain 2 kertaa viikossa. Lähinnä siksi että kiinnostus on enemmän muissa lajeissa kuin kuntosaliharjoittelussa, mutta kuitenkin lihaskuntoa pitäisi yrittää parantaa. Mulla treeneihin tulee välillä taukoja eli treenaaminen on välillä aika epäsäännöllistä, kuitenkin yritän aina palata normirytmiin.
Oon aika laiha ja pieni, kuntosalitreeniä olen joskus harjoitellut mutta tää on nyt pitkästä aikaa säännöllinen jakso saliharrastuksen parissa.
Alkuun piti hakea aika paljonkin tota rytmiä ja aloituspainoja, esim. kyykkyä en ole juurikaan aiemmin treenannut.
Itellä on ollut vähän ongelmia sen kanssa, että tulee vedettyä välillä failureen jotkut sarjat kun yrittää nostaa sarjapainoja edellisen kerran jälkeen. Kunnolla kun vetää ittensä jumiin vaikka kyykyssä niin sen jälkeen on aika vaikeaa enää tehdä noita muita liikkeitä. Välillä ihmetyttää täällä kommentit että helpolla pääsee, miksi tulisi paha olo jne. Ei kai se ole muusta kuin siitä kiinni että rojua laitetaan sinne tangon päähän sen verran että saadaan se rasitus riittäväksi.
Monen muun tavoin aloitin leukojen sijaan tekemään ylätaljaa eteen, on kai sen verran heikko toi selkä että ainakin tässä ohjelmassa leukojen tekemisestä ei ainakaan aluksi tullut oikein mitään. Tai ei oikein vieläkään tule. Mulle tää on toiminut parhaiten just ton kyykyn takia, koska sitä en oo ennen juurikaan tehnyt, muissa liikkeissä on tapahtunut aika vähän parannusta. Mielestäni toi kyykky on juurikin hyvä aloittelijalle siten, että ei edes yritetä sitä syväkyykkyä vaan että "vaakatasossa lattiaa kohden ala-asennossa" riittää.
Tuloksista (sarjapainot):
Kyykky: 55 -> 85
Penkki: 45 -> 52,5
Leuat: aluksi ylätalja eteen 45->55, leuat 4,4,1 -> 6,4,2
Hauiskääntö: 23 -> 28
Ylöspunnerrus: tätä tein myös aluksi käsipainoilla, nyt kai 25
Lähtöpaino oli n. 65, heilahdellut välillä siellä 70 kohdilla, vaakaa kun ei ole niin ei tule seurattua säännöllisesti...
Mielestäni kuitenkin hyvä ohjelma ja aion ainakin toistaiseksi jatkaa tällä!