Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

En jaksa nyt selata näitä satoja sivuja yhen pikkuasian vuoks mitä on monta kertaa kyllä ennekin kysytty, mutta kummin on järkevämpi tehdä pystypunnerrus istuen vai seisten?
Kannattaa kokeilla kumpi tuntuu luontevammalta. Seisaaltaan joudut käyttämään apuna myös enemmän keskivartalon lihaksia. Kokeilemallahan nämä asiat selviää, ei ole sitä yhtä ainoaa oikeaa kaavaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuosta hauiskäännöstä ei sanota muuta, kun että tee liike kontrolloidusti. Tämä siis varmaan tarkoittaa että ei mitään heijareita ja negatiivisessa vaiheessakin vastustetaan jotenkin. Mutta kuinka alas se tanko pitää laskea, ei varmaan ihan suorille käsille? Ja nostetaan niin että osuu ihan rintaan, vai...

Tuosta hauiskäännöstä ei sanota muuta, kun että tee liike kontrolloidusti. Tämä siis varmaan tarkoittaa että ei mitään heijareita ja negatiivisessa vaiheessakin vastustetaan jotenkin. Mutta kuinka alas se tanko pitää laskea, ei varmaan ihan suorille käsille? Ja nostetaan niin että osuu ihan rintaan, vai...

Joo vaikka arska niitä heijjarikääntöjä joskus tekikin niin tässä kai on kyse ihan normi hauiskäännöstä. Negatiivinen vaihe kontroloidusti ja tankoa ei välttämättä ihan suorille käsille kannata laskea eikä välttämättä ylhääläkään ihan rintaan asti niin pysyy jännitys paremmin.

Tarkoittaakohan tuo pidä kyynerpäät kiinni kyljissä, että niitä ei saa viedä taakse alavaihessa? Huomasin tekeväni niin ja silloi käy niin, että kun tanko on vatsassa niin olka-kyynärvarsi-kulma on vaan 90 astetta. Mutta ihan hyvin saan sen kyllä tuntumaan

Tarkoittaakohan tuo pidä kyynerpäät kiinni kyljissä, että niitä ei saa viedä taakse alavaihessa? Huomasin tekeväni niin ja silloi käy niin, että kun tanko on vatsassa niin olka-kyynärvarsi-kulma on vaan 90 astetta. Mutta ihan hyvin saan sen kyllä tuntumaan

Itse oon miettinyt samaa asiaa ja käsittänyt että juuri noin siinä ei saisi käydä, että kyynärpäät liikkuu. Kyllä se itsellä eri tavalla tuntuu hauiksessa kun pitää kyynärpäät kokoajan paikallaan, siihen vaan joutuu ottamaan painoja vähemmän. Tai sitten oon nojaillut seinää tai vastaavaa vasten siten ettei kyynärpäät yksinkertaisesti pääse liikkumaan yhtään taakse.

Ei toi niskantakaapunnerrus ole oikeen kroppani mieleen, joten olen tehnyt pystypunnerrusta eteen. Miten olisi tällainen laite ainakin välillä korvaajaksi eli David C40 Shoulder press http://www.david.fi/products.php?product=c40

Tuon laitteen kohdelihas on deltoideus eli onko kuinka korvaava tuolle niskantakaapunnerrukselle? Vai jatkanko edelleen tuota pystypunnerrusta?

Laitteessa tehtävät liikkeet ei ole koskaan niin kokonaisvaltaisia kuin on yksijakoisen ohjelman liikkeissä tarkoitus, joten mieluummin sitten pystypunnerrusta jos niskan takaa ei onnistu.

Ite olen nyt hauikseen ruvennu vetämään smithissä käsipainolla lopuksi jonkunsortin happoja. Ei millään meinaa mennä hauikset kipeäks tuolla normaalilla tyylillä. 2x10 vuoronperään yhdellä kädellä olen siis loppuun tehnyt lisäksi. Hieman jo tuntuu. :)

Minä kyllä olen saanut hauikset kivuliaaseen ja tuntuvaan pumppiin tuolla 3*10:llä. Pari lämppäriä tangolla. Pitää huomenna kokeilla kyynärpäät paikallaan.

Ite olen nyt hauikseen ruvennu vetämään smithissä käsipainolla lopuksi jonkunsortin happoja. Ei millään meinaa mennä hauikset kipeäks tuolla normaalilla tyylillä. 2x10 vuoronperään yhdellä kädellä olen siis loppuun tehnyt lisäksi. Hieman jo tuntuu. :)

öö? yksijakoisessa ei kuulukkaan saada lihaksia kipeäksi! 1-jakosessa on rasitus jaetta tasaisesti viikkoon, jolloin lihasta ei tarvitse kipeyttää ollenkaan. kannattais ihan peruasiat ottaa haltuun ennenkuin rupee ohjelmaa muuntelemaan.

onko kokemuksia kenelläkään jos ei pysty jalkoja treenaamaan täysillä. (välilevytyrä leikattu. Alaselän jA ala raajojen tunto huono) niin jos kyykyn treenaa niin kuin pitää, mutta pienemmillä painoilla ja vähitellen lisää painoa, niin onko järkeä? olen yrittänyt lukea aikai sempia vastauksia, mutta en löytänyt vastausta!

onko kokemuksia kenelläkään jos ei pysty jalkoja treenaamaan täysillä. (välilevytyrä leikattu. Alaselän jA ala raajojen tunto huono) niin jos kyykyn treenaa niin kuin pitää, mutta pienemmillä painoilla ja vähitellen lisää painoa, niin onko järkeä? olen yrittänyt lukea aikai sempia vastauksia, mutta en löytänyt vastausta!

Juurikin noin tekisin itsekkin. Eli imo on järkeä. Kovaa en lähtisi ottaa missään nimessä ettei uudestaan mene rikki tai muuten pahemmaksi.

Kokemuksia on sen verran, että itse alotin punttailun jalkavammasta. Tuolla tavalla itsekkin aloitin aivan pikku painoilla. Alussa hieman oli turhauttavaa, mutta hyvin ne painot siinä ajan myötä kasvo ja tällä hetkellä voimatasoissa ei huomaa ollenkaan, että jalkoja on alussa kevyesti reenattu.

ei varmaa haittaa jos sen verra modaa tätä ohjelmaa että niskantakaa punnerrus ---->pystypunerrukseksi kerra viikos tekee kyykyn maastavetona ja toistot 4x6-8
ja leuanvedos 3x8-10

vinkkejä palaute kelpaa! :)

Noh itselläni se, että nuin pitkät sarjatoistot päivä toisensa jälkeen eivät kyllä nosta painomäärää vaan tiputtaa pikemmin. Tai varsinkin kehitys on hitaampaa. Nyt oon muutaman kuukauden rampannu melkein samoja painoja enkä näe kyllä hirveätä tulosten nousua.

Vaihoin sitten lyhempiin toistoihin ja kyllä voi lisätä painoja nopeammin tankoon, ei nyt ihan joka kerta vaan sanotaanko joka viikko. Noh, eihän tämän ohjelman tarkoitus ollutkaan kuin lisätä lihasmassaa ja sarjakestävyyttä(?!). Vedetään nyt vielä tämä kuu loppuun tämän treenipohjan avulla ja vaihetaan sit monipuolisempaan ohjelmaan. :)

Ei mitään, hyvä ohjelmahan tämä on, varsinkin kun sitä ekaa kertaa vetää. Tulosta ainakin näkyvästi tulee ensimmäisellä kerralla. Tämä on taitaa minulle lähes 3 treenaus arskan parissa ( 3 x n. 2-3kk) viimesen vuoden sisällä, joten en ihmettele yhtään jos alkaa jo tympiä ja pitkät toistosarjat jää samoihin painoihin. :)

[E] Joten vaikka Miken penkkiohjelma, on kyllä mielestäni tehokkaampi kuin Arskan 4x10...
[E] Ja juuri näin kuin kanalja alhaalla sanoi. ;)

Onko mitään perusteita?

Toisilla toimii erilaiset sarjat paremmin. Riippuu vähän hermotuksesta ja siitä mitä tavoittelee. Pienemmissä sarjoissa isommat painot (jotka myös kasvaa nopeammin) ja keskittyminen pysyy paremmin kun aikaakin kuluu vähemmän. Isommat painot on myös psykologisesti kehittävämpiä.

Ja tota ööh. Toisissa liikkeissä toiselle sopii kolmoset ja toiselle 20.

Esimerkiksi mulle sopivat kyykyssä raskaat 10-15 toistoa paskanmaku suussa ja penkissä 5-10 on se kehittävin.

Olisikohan siitä mitään hyötyä, jos tekisi vielä kerran viikossa siten, että treenaisi ojentajia, kyynärvarsia, pohkeita, epäkkäitä ja alaselkää? Tai tarkemmin sanottuna, onko siitä mitään suurempaa hyötyä, kun käyn joka toinen päivä, eli yhtenä viikkona ma, ke, pe, su ja sit toisena viikkona taas ti, to ja la. Eli vain kerran kahessa viikossa voisi noita treenata. Onko siis mitään hyötyä jos voi niin vähän niitä tehdä?

Eiköhän siitä aina jotain hyötyä ole, vaikkei voisikaan tehä kun kerran kahessa viikossa. :) Se on sitten eriasia, onko niin paljon hyötyä, että kannattaa ruveta tekemään. Sen kertokoon joku tietäväisempi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom